Gå til innhold

Han går hvis jeg legger på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyren jeg dater sa han ville gå hvis jeg f.eks legger på meg 20kg. Han virker som en type som er veldig opptatt av helse og kosthold, og ser det nesten som en selvfølge at alle kan leve kan på den måten. Jeg personlig er ikke så veldig obsessed, jeg trener og spiser gjennomsnittlig sunt, og trives godt med det. Jeg forstår at det skal være greit å ha preferanser, og jeg har også vanskeligheter med å være tiltrukket av en større person innimellom. Jeg tenker dog ikke så langt som at partneren min en dag kan bli stor, og at jeg da må gå. Jeg tenker at jeg da vil være så glad i denne personen at det ikke vil være like betydelig for meg. 

Jeg veit ikke om jeg syns det er greit med en slik holdning.. Hva tenker dere?

Anonymkode: e7268...f26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20kg hørtes ekstremt ut, jeg trodde det først var snakk om filleting som for eksempel 5kg. Hadde han gått fra deg fordi du gikk opp 5kg hadde han vært en idiot. Dessuten burde ikke det her være et tema før vekten faktisk begynner å bli et problem. Det er ganske naturlig å gå opp i vekt med alderen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klage over at noen vil gå fra deg om du legger på deg 20kg er som å klage over at noen ville gått fra deg om du opererte deg for å bli mann. Du ender opp som noe helt annet enn det man i utgangspunktet fant attraktivt

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min x la på seg over 10 kg. Men heldigvis holdt han seg fortsatt i form og kunneleve et aktivt liv, og da kan man leve med det. Når man er glad i personen klarer man heldigvis å se rundt sånt. Men om jeg syns kroppen hans var attraktiv? For å si det sånn så sorterer jeg bort de med tilsvarende kropp når jeg dater nå.

Men 20 kg er mye, og de kommer ikke uten at det samtidig har skjedd noe med livsstil. Jeg er selv veldig aktiv, liker å trene m.m., og om en partner da klarer å legge på seg 20 kg så har vi neppe noe særlig til felles lengre. Og ja, jeg ville sterkt slite med å tenne på en sånn kropp, selv om jeg var glad i personen. Så jeg skjønner han. Tror kanskje ikke det går på akkurat det om du legger på deg, men den type lit han ønsker å leve. Tenker han som meg ikke klarer å se at han skal ha noe til felles med noen som er såpass stor.

Anonymkode: 34f89...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende han egentlig bare vil signalisere at han forventer at man holder seg i form for hverandre. 

20kg er jo en del, og det skjer ikke uten videre. Tror ikke jeg hadde reagert på det.

Anonymkode: f1cda...cb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde sagt at han kunne gå med det samme, så slapp vi begge å kaste bort tid - vi er åpenbart ikke kompatible mtp verdier og livsstil.

Anonymkode: a1297...824

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det en nødvendighet og selvfølge at mannen min holder seg i form for både seg selv og meg. Hadde det vært pga sykdom eller noe, hadde det vært annerledes, men hadde heller ikke godtatt at han lot seg selv forfalle. Tydelig undervekt og overvekt er ikke noe jeg finner tiltrekkende. Vi begge synes det er veldig viktig med en god egenomsorg og en sunn livsstil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, han ville jeg ha dumpet! La oss si du legger på deg 20 kg ved graviditet, og du sliter litt med å gå ned samtidig som at du skal være mamma. Han går da fra deg og du er nå alenemamma... Slike overfladiske mennesker er ikke noe å samle på :)

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde sagt at han kunne gå med det samme, så slapp vi begge å kaste bort tid - vi er åpenbart ikke kompatible mtp verdier og livsstil.

Anonymkode: a1297...824

Enig med deg!

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10kg, for ikke å snakke om 20kg, er ganske heftig for en dame da.

Anonymkode: 4d8aa...4ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg går hvis du sier du går hvis jeg legger på meg 20 kilo. Såå.. Hadet!»

Anonymkode: 8ed95...9fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Jeg går hvis du sier du går hvis jeg legger på meg 20 kilo. Såå.. Hadet!»

Anonymkode: 8ed95...9fe

:nori:

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan iaffall tydelig se her i tråden hvem som er tjukke og hvem som er i normal form :fnise:

Anonymkode: 5e23b...0cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan iaffall tydelig se her i tråden hvem som er tjukke og hvem som er i normal form :fnise:

Anonymkode: 5e23b...0cf

Eventuelt hvem som er altfor overfladiske :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, AnonymBruker said:

Eventuelt hvem som er altfor overfladiske :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Joda, alle som er interessert i at partneren deler de samme interessene og ikke vil prøve å sakte ta livet av seg selv er veldig overfladisk du :fnise:

Anonymkode: 5e23b...0cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare bekymret meg over helsa til mannen,hadde aldri gått. Til den som sa over et sted "at det er det samme som å skifte kjønn", Nei.... Altså hallo? Det er helt natulig og legge på seg, og bli gammel, skrukkete og syk (forskjellige nivåer selvsagt), men alle er da klar over dette. Om bestevennen/livspartnern din blir gammel med deg, så går du jo ikke i fra dem, fordi "De har endret seg". Om h*n legger på seg mye, må man jo hjelpe pga helserisiko - ikke fordi "man endrer seg". Det er bare utseende liksom, alle forfaller. Jeg elsker jo kona fordi hu er bestevennen min som jeg har bygd et liv med, og som jeg elsker mer enn noe annet - ikke pga hun er deilig (hun er rådigg da), men fortsatt. Kunne ikke brydd meg mindre om hun gikk opp i vekt liksom, da er man passe underutvikla.

Anonymkode: 6f535...a2c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde bare bekymret meg over helsa til mannen,hadde aldri gått. Til den som sa over et sted "at det er det samme som å skifte kjønn", Nei.... Altså hallo? Det er helt natulig og legge på seg, og bli gammel, skrukkete og syk (forskjellige nivåer selvsagt), men alle er da klar over dette. Om bestevennen/livspartnern din blir gammel med deg, så går du jo ikke i fra dem, fordi "De har endret seg". Om h*n legger på seg mye, må man jo hjelpe pga helserisiko - ikke fordi "man endrer seg". Det er bare utseende liksom, alle forfaller. Jeg elsker jo kona fordi hu er bestevennen min som jeg har bygd et liv med, og som jeg elsker mer enn noe annet - ikke pga hun er deilig (hun er rådigg da), men fortsatt. Kunne ikke brydd meg mindre om hun gikk opp i vekt liksom, da er man passe underutvikla.

Anonymkode: 6f535...a2c

Åja trodde ts var dama som ville gå fra mannen - skumleste litt. Men ja samme svar. Om han ville dumpa deg pga noen kg, så bør du finne deg en faktisk mann. Normale mennesker er ikke så overfladiske

Anonymkode: 6f535...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, alle som er interessert i at partneren deler de samme interessene og ikke vil prøve å sakte ta livet av seg selv er veldig overfladisk du :fnise:

Anonymkode: 5e23b...0cf

20 kg ekstra er ikke akkurat 400 kg og så tykk at man trenger hjelp til å dusje, får diabetes med mer :fnise: 20 kg betyr ikke at man dør med mindre man er har en svært høy bmi fra før, noe som ikke hadde vært aktuelt for disse overfladiske menneskene uansett:fnise: 20 kg ekstra behover ikke engang å være i kategorien fedme heller, så 20 kg ekstra har ingenting med helse å gjøre i denne konteksten men alt å gjøre med utseende alene :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusler har aldri være noe godt fundament for noe forhold.

"Om du igår ned 200 tusen i lønn så dropper jeg deg"

"Om du ikke skaffer deg sprettrumpe på 3 mnd. så dropper jeg deg"

"Om du ikke føder en gutt så dropper jeg deg"

"Om du mister håret så dropper jeg deg"

Anonymkode: d05ed...9e4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trusler har aldri være noe godt fundament for noe forhold.

"Om du igår ned 200 tusen i lønn så dropper jeg deg"

"Om du ikke skaffer deg sprettrumpe på 3 mnd. så dropper jeg deg"

"Om du ikke føder en gutt så dropper jeg deg"

"Om du mister håret så dropper jeg deg"

Anonymkode: d05ed...9e4

Enig i denne her :) Og de er bare på datingstadiet?:riste:

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eventuelt hvem som er altfor overfladiske :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Man er ikke overfladisk fordi man ønsker at partneren sin skal ta vare på seg selv og helsen sin. Legg til sides at jeg ikke synes det er visuelt attraktivt å være overvektig (eller undervektig for den slags skyld) - det er rett og slett ikke attraktivt å vite at han ikke har noen interesse for trening og kosthold eller at han ikke lenger bryr seg om å se bra ut for seg selv eller meg. Å holde seg i form er for meg en stor interesse og viktig del av livet mitt, og det er viktig for meg at partneren min deler denne interessen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...