Gå til innhold

Han går hvis jeg legger på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen svar:fnise:. Ikke en kjeft er opptatt av hva TS veier i utgangspunktet, og hva 20 kg extra ville gjort.

Overfladiske tullinger.

Anonymkode: 484d0...7fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

20 kg ekstra er ikke akkurat 400 kg og så tykk at man trenger hjelp til å dusje, får diabetes med mer :fnise: 20 kg betyr ikke at man dør med mindre man er har en svært høy bmi fra før, noe som ikke hadde vært aktuelt for disse overfladiske menneskene uansett:fnise: 20 kg ekstra behover ikke engang å være i kategorien fedme heller, så 20 kg ekstra har ingenting med helse å gjøre i denne konteksten men alt å gjøre med utseende alene :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Du tar deg tydeligvis veldig nær av dette med at noen ikke vil være sammen med noen som er veldig overvektig. 20 kilo fett er MYE uansett hvor mye man vrir og vender på det. Og hvorfor spiller det så stor rolle for deg hva andre mener når mange i Norge er overvektige og du dermed ikke akkurat vil ha noe problem med å finne noen som er inaktive og/eller spiser for mye. Det er da mye vanskeligere for meg å finne likesinnede når jeg er svært godt trent til å bare ha det som en hobby og ikke jobb. Hører du meg klage og ta meg nær av at menn som elsker sofaen ikke vil ha en supermuskuløs kvinne som ikke greier å sitte i ro en hel dag? Nei jeg klager ikke fordi jeg uansett ikke er interessert i en mann som har helt annen livsstil enn meg. 

Anonymkode: e2e2c...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne "rett-fram" tilnærmingen. De aller fleste tenker jo sånn uansett, så bedre å si det som det er enn å pakke det inn i forventede fraser som "du er nydelig uansett", "jeg går aldri fra deg". Ingen ville likt at en fit kjæreste hadde lagt på seg 20 kg, come on!

Anonymkode: f5e84...d15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Epiphany skrev:

Man er ikke overfladisk fordi man ønsker at partneren sin skal ta vare på seg selv og helsen sin. Legg til sides at jeg ikke synes det er visuelt attraktivt å være overvektig (eller undervektig for den slags skyld) - det er rett og slett ikke attraktivt å vite at han ikke har noen interesse for trening og kosthold eller at han ikke lenger bryr seg om å se bra ut for seg selv eller meg. Å holde seg i form er for meg en stor interesse og viktig del av livet mitt, og det er viktig for meg at partneren min deler denne interessen. 

Jo man er det om man går i fra partneren sin pga. overvekt. Det er mange grunner til å gå opp så mange kilo. Om en er slank fra før kan det være at det er sykdom, medisiner eller graviditet som gjør det. Alderdom gjør også noe med en. En ting er å ønske å holde seg i form og være fin for partneren (om begge deler samme syn), noe annet er det å gå fra en partner pga overvekt eller slutte å tenne på mannen! Du innrømmer jo selv at du ikke finner overvekt attraktivt, som jo er overfladisk!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar deg tydeligvis veldig nær av dette med at noen ikke vil være sammen med noen som er veldig overvektig. 20 kilo fett er MYE uansett hvor mye man vrir og vender på det. Og hvorfor spiller det så stor rolle for deg hva andre mener når mange i Norge er overvektige og du dermed ikke akkurat vil ha noe problem med å finne noen som er inaktive og/eller spiser for mye. Det er da mye vanskeligere for meg å finne likesinnede når jeg er svært godt trent til å bare ha det som en hobby og ikke jobb. Hører du meg klage og ta meg nær av at menn som elsker sofaen ikke vil ha en supermuskuløs kvinne som ikke greier å sitte i ro en hel dag? Nei jeg klager ikke fordi jeg uansett ikke er interessert i en mann som har helt annen livsstil enn meg. 

Anonymkode: e2e2c...b7f

Synes bare at det er tåpelig :) Jeg er forresten ikke overvektig, og jeg er heller ikke så overfladisk (eller fordomsfull) som noen i denne tråden er :)

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om ts bli syk eller gravid og legger på seg 20 kg? Skal han da stikke av?  Det er ikke sunt å være verken overvektig eller undervektig men dette signaliserer at personen er overfladisk. Jeg hadde aldri forlatt min mann om han legger på seg 20 kg. 

Anonymkode: ed6a3...d60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar deg tydeligvis veldig nær av dette med at noen ikke vil være sammen med noen som er veldig overvektig. 20 kilo fett er MYE uansett hvor mye man vrir og vender på det. Og hvorfor spiller det så stor rolle for deg hva andre mener når mange i Norge er overvektige og du dermed ikke akkurat vil ha noe problem med å finne noen som er inaktive og/eller spiser for mye. Det er da mye vanskeligere for meg å finne likesinnede når jeg er svært godt trent til å bare ha det som en hobby og ikke jobb. Hører du meg klage og ta meg nær av at menn som elsker sofaen ikke vil ha en supermuskuløs kvinne som ikke greier å sitte i ro en hel dag? Nei jeg klager ikke fordi jeg uansett ikke er interessert i en mann som har helt annen livsstil enn meg. 

Anonymkode: e2e2c...b7f

Selv om 20 kg er litt så betyr det forresten ikke at man ser bælfeit ut heller. Og det er heller ikke sikkert at en engang når kategorien fedme! Som enkelte her snakker om 20 kg skulle man tro at man snakket om 60 kg...

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo man er det om man går i fra partneren sin pga. overvekt. Det er mange grunner til å gå opp så mange kilo. Om en er slank fra før kan det være at det er sykdom, medisiner eller graviditet som gjør det. Alderdom gjør også noe med en. En ting er å ønske å holde seg i form og være fin for partneren (om begge deler samme syn), noe annet er det å gå fra en partner pga overvekt eller slutte å tenne på mannen! Du innrømmer jo selv at du ikke finner overvekt attraktivt, som jo er overfladisk!

Synes bare at det er tåpelig :) Jeg er forresten ikke overvektig, og jeg er heller ikke så overfladisk (eller fordomsfull) som noen i denne tråden er :)

Anonymkode: 3ba10...3e3

Sa i mitt første innlegg at om det var pga sykdom eller lignende (som f.eks medisiner eller graviditet) var det en annen sak. Man legger ikke på seg 20 kg om man er frisk og opprettholder en sunn livsstil. Selvfølgelig ønsker jeg ikke å være i et forhold hvor det ikke lenger er tenning eller gnist, hva er overfladisk med det? Om det mangler tenning vil sexlivet forfalle, og et forhold uten sex er noe jeg kaller et vennskap. Overvekt er ikke attraktivt fordi jeg ønsker en som deler de samme interessene som meg angående livsstil, trening og kosthold. Finner heller ikke menn som ikke pusser tennene sine attraktive. Er ikke overfladisk av den grunn. En god egenomsorg er det første jeg ser etter. Vil ikke være i et forhold med en som ikke klarer å ta vare på seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Epiphany skrev:

Sa i mitt første innlegg at om det var pga sykdom eller lignende (som f.eks medisiner eller graviditet) var det en annen sak. Man legger ikke på seg 20 kg om man er frisk og opprettholder en sunn livsstil. Selvfølgelig ønsker jeg ikke å være i et forhold hvor det ikke lenger er tenning eller gnist, hva er overfladisk med det? Om det mangler tenning vil sexlivet forfalle, og et forhold uten sex er noe jeg kaller et vennskap. Overvekt er ikke attraktivt fordi jeg ønsker en som deler de samme interessene som meg angående livsstil, trening og kosthold. Finner heller ikke menn som ikke pusser tennene sine attraktive. Er ikke overfladisk av den grunn. En god egenomsorg er det første jeg ser etter. Vil ikke være i et forhold med en som ikke klarer å ta vare på seg selv. 

Om man er sammen med en som også er interessert i kosthold og vekt som plutselig legger på seg, kan man også si at det er psykisk sykdom i bildet. Som da er sykdom. Det vil si at om din partner legger på seg ligger det noe mer bak! Det er så ufattelig mange mer grunner til overvekt enn den stereotypiske "lat"!

Skal ikke kommentere mer på akkurat det, men jeg står på mitt at det er veldig overfladisk ja. En overvektig person kan være like interesserte i trening og kosthold som deg selv forresten og har samme livsstil ;)

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker denne "rett-fram" tilnærmingen. De aller fleste tenker jo sånn uansett, så bedre å si det som det er enn å pakke det inn i forventede fraser som "du er nydelig uansett", "jeg går aldri fra deg". Ingen ville likt at en fit kjæreste hadde lagt på seg 20 kg, come on!

Anonymkode: f5e84...d15

Det liker jeg også. Holder selvdisiplinen gående. Dog trusler ville gitt en motvirkende effekt. Det er helt greit at mannen liker en fit kropp, men det er opp til meg å avgjøre hvordan kroppen skal se ut og hvordan jeg selv liker den. Så viss jeg f.eks hadde likt å ha 20 kg ekstra så hadde jeg bedt ham om å gå ut der for å finne en kvinne med en mer fit kropp.

Men noen har faktisk ikke noe i mot hvordan man ser ut. Og viss det er ekte kjærlighet så blir utseendet ganske sekundært. Det er rart hvor mye man avviker fra ens egen standard når man virkelig føler kjærlighet for en person og når man ikke kan se for seg et liv uten den selve personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Epiphany skrev:

Sa i mitt første innlegg at om det var pga sykdom eller lignende (som f.eks medisiner eller graviditet) var det en annen sak. Man legger ikke på seg 20 kg om man er frisk og opprettholder en sunn livsstil. Selvfølgelig ønsker jeg ikke å være i et forhold hvor det ikke lenger er tenning eller gnist, hva er overfladisk med det? Om det mangler tenning vil sexlivet forfalle, og et forhold uten sex er noe jeg kaller et vennskap. Overvekt er ikke attraktivt fordi jeg ønsker en som deler de samme interessene som meg angående livsstil, trening og kosthold. Finner heller ikke menn som ikke pusser tennene sine attraktive. Er ikke overfladisk av den grunn. En god egenomsorg er det første jeg ser etter. Vil ikke være i et forhold med en som ikke klarer å ta vare på seg selv. 

Her glemte jeg å spørre om noe viktig. Hva om din partner skulle bli overvektig pga medisner eller sykdom, som gjorde at han slet med overvekt i flere år kanskje livet ut? Hadde du gått fra ham pga. du ikke klarte å ha sex med ham?

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om 20 kg er litt så betyr det forresten ikke at man ser bælfeit ut heller. Og det er heller ikke sikkert at en engang når kategorien fedme! Som enkelte her snakker om 20 kg skulle man tro at man snakket om 60 kg...

Anonymkode: 3ba10...3e3

Ingen som har sagt at man nødvendigvis ser bælfeit ut med 20 kilo ekstra, men da har det skjedd mye med livsstilen som for eksempel ikke ville gått overens med min livsstil. 20 kilo fett er som sagt MYE! 

Anonymkode: e2e2c...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner ikke på fedme , og 20 kg ekstra er MYE. Hadde nok slitt med å være intim om en partner hadde økt så mye i vekt. Hadde i grunnen slitt lenge før vekten var kommet opp 20 kg om det var pga kosthold og latskap også. Det er turnoff det. :sukk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er dere egentlig med så mange fordommer og holdninger.

20 kg ekstra er slett ikke så mye.

Jeg er 180 høy, veide 50 kg til jeg passerte 35, nå veier jeg 20 kg mer og er mye finere.

70 kg på en å 180 er bare fint.

Og om man veier 60 kg, legger på seg 20, er man kanskje bare litt rundere i formene hvis man er kvinne.

Ts, hvis han er seriøs med det han sier, hadde jeg ikke orket. Jeg hadde rett og slett ikke orket å være redd for å legge på meg. Men det skulle ikke forundre meg om det er han som om noen år går rundt med en del ekstra å drasse på. På det kommer til de fleste med årene.

Anonymkode: cb537...425

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

70 kg på en å 180 er bare fint.

Anonymkode: cb537...425

Du er jo selvfølgelig bias in din vurdering.

Anonymkode: 0415c...4c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har sagt at man nødvendigvis ser bælfeit ut med 20 kilo ekstra, men da har det skjedd mye med livsstilen som for eksempel ikke ville gått overens med min livsstil. 20 kilo fett er som sagt MYE! 

Anonymkode: e2e2c...b7f

Ikke nødvendigvis... Som jeg tidligere har sagt kan medisin, sykdom og graviditet føre til overvekt. Kanskje det er noen slanke som har slitt med å gå ned i vekt før, men som nå sprakk? Selv om man er overvektig kan man fint ha en sunn livsstil. Se til å bli kvitt fordommene mot overvektige!

10 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg tenner ikke på fedme , og 20 kg ekstra er MYE. Hadde nok slitt med å være intim om en partner hadde økt så mye i vekt. Hadde i grunnen slitt lenge før vekten var kommet opp 20 kg om det var pga kosthold og latskap også. Det er turnoff det. :sukk:

Man trenger ikke å ha fedme med 20 kg ekstra :)

Anonymkode: 3ba10...3e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere egentlig med så mange fordommer og holdninger.

20 kg ekstra er slett ikke så mye.

Jeg er 180 høy, veide 50 kg til jeg passerte 35, nå veier jeg 20 kg mer og er mye finere.

70 kg på en å 180 er bare fint.

Og om man veier 60 kg, legger på seg 20, er man kanskje bare litt rundere i formene hvis man er kvinne.

Ts, hvis han er seriøs med det han sier, hadde jeg ikke orket. Jeg hadde rett og slett ikke orket å være redd for å legge på meg. Men det skulle ikke forundre meg om det er han som om noen år går rundt med en del ekstra å drasse på. På det kommer til de fleste med årene.

Anonymkode: cb537...425

Dette ble jo sagt til TS, ikke godt å  vite hvordan hun ser ut i utgangspunktet. Jeg hadde vært godt overvektig med 20 kg ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere egentlig med så mange fordommer og holdninger.

20 kg ekstra er slett ikke så mye.

Jeg er 180 høy, veide 50 kg til jeg passerte 35, nå veier jeg 20 kg mer og er mye finere.

70 kg på en å 180 er bare fint.

Og om man veier 60 kg, legger på seg 20, er man kanskje bare litt rundere i formene hvis man er kvinne.

Ts, hvis han er seriøs med det han sier, hadde jeg ikke orket. Jeg hadde rett og slett ikke orket å være redd for å legge på meg. Men det skulle ikke forundre meg om det er han som om noen år går rundt med en del ekstra å drasse på. På det kommer til de fleste med årene.

Anonymkode: cb537...425

50 kilo og 180cm høy, da var du radmager med BMI på ca. 15. Nå har du BMI på 20,6. Selv det er bare såvidt litt over grensen til undervekt. Men klart du har en mye finere kropp nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager ofte planer for livet, men så blir det ikke helt som vi hadde tenkt likevel. 

Vi har vært gjennom flere prøverørsforsøk over lang tid. La på meg en del under disse og ble deprimert en stund og la på meg enda mer. Mannen min ville aldri gått fra meg av den grunn at jeg la på meg. 

Poenget mitt er at life happens og vi kan ikke være så bastante. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 cm og veier 50kg. Går jeg opp til 70kg så er jeg faktisk enda innenfor normalskiktet når det kommer til bmi. Den forskjellen merkes nok ja - så absolutt! Men jeg kan være like sunn (mest sannsynligvis også sunnere) selv om jeg går opp i vekt.

Men til ts: jeg personlig hadde ikke ønsket å dele livet med noen som har ett så strengt syn på vekt. Men det kommer kanskje naturlig da jeg ikke bryr meg noe særlig om det selv. Iløpet av de 3årene jeg har delt med samboeren min har jeg hatt både perioder hvor jeg har vært fornøyd med utssendet, og perioder hvor jeg har følt meg stygg, perioder hvor jeg har spist sunt og trent og perioder hvor jeg bare har snavlet snop. Jeg har også gått gravid.

JEG vil ha en mann som jeg føler meg trygg på at vil stå ved min side gjennom det meste. Forstår jo at alle kan nå et punkt hvor de vil forlate partneren sin, men det er forskjell på hva personer mener er en god grunn og hvor mye de tåler. Jeg vil også ha en mann som elsker meg for mye mer enn utseendet og fysikk, fordi disse to tingene er de to tingene som med ganske stor sikkerhet kommer til å forfalle med tiden.

Spørsmålet er vel egentlig bare hva du egentlig synes om det han sa. Virker det for deg som et rimelig krav og noe du kan leve med? Da er jo saken grei :) Hvis ikke så forstår jeg den, og da kan det kanskje være en ide å gå for noen andre. Dere er jo bare i datingfasen enda :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...