Gå til innhold

Han går hvis jeg legger på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. I tillegg er det bare fåtallet som trener. Så statistikk på SSB og det overrasket meg at en så lav prosentandel av befolkningen trener. Da er det ikke rart folk blir overvektige. 

Anonymkode: e2e2c...b7f

Hva menes med trening i denne forbindelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gått fra mannen min om han hadde gått opp 50 kg og blitt satt fyr på så han så smeltet ut liksom. Ei heller om begge beina og armene forsvant i samme slengen.

Han er sjelevennen min. Det vil han være uansett hvilken inpakning han har.

Jeg tenker folk som dumper noen utelukkende for ett utseende som endrer seg aldri har elsket. 

Anonymkode: 67e9c...2d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Hva menes med trening i denne forbindelse?

Objektivt registrert fysisk aktivitet viser samlet sett at én av tre (32 prosent) oppfyller Helsedirektoratets minimumsanbefalinger for fysisk aktivitet om minst 150 minutter moderat fysisk aktivitet per uke eller 75 minutter med høy intensitet

Anonymkode: e2e2c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

I hvilken sammenheng ble dette tatt opp? Jeg hadde heller ikke likt at en partner la på seg 20 kg om hun var normalvektig i utgangspunktet, men å sette et slikt fokus på kropp med å si det han gjorde synes ikke jeg er særlig lurt. I en annen tråd for en stund siden ble det påstatt at kvinner kunne være ulykkelige i forhold med svært kjekke menn fordi det satt et så stort fokus på egen kropp og utseende. Jeg tenker at man med å kommunisere det daten din gjorde ts kan skape samme type problemstilling. Han sier mer eller mindre: "Om du ikke holder kroppen din ved like dumper jeg deg". Jeg synes det er en svært sær ting å si, og i alle fall til en person som man bare dater. Jeg tenker at trening er noe man burde holde på med fordi man synes det er kjekt, og pga de positive helse effektene man får av det. Man burde ikke trene fordi man er redd for å bli dumpet dersom man ikke gjør det.  Altså, jeg synes at hvis han hadde vært noe oppegående hadde han rammet dette inn på en annen måte, og ikke stilt et slags ultimatum om at vekta må holdes.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenning og seksualitet er, for meg, en viktig del av et forhold.

20 kg er mye. Selv på meg som en to meter høy mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dobbelmoralen lenge leve vet du! men neeeei, det er jo heeelt forskjellige ting? Altså, holdninger til en president og holdninger til sin egen kropp og til sin partner kan jo ikke sammenligneeees. Man må da kunne få bestemme over sin egen kropp?! eller, det ble kanskje litt seksitisk for en del av KG kvinnene våre, la meg få rette det. Kvinne må da kunne få bestemme over sin egen kropp!

Anonymkode: 5e23b...0cf

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er DET imponerende? Gikk opp 12 kg under graviditet og mistet 10 kilo samme dag... 

Anonymkode: 8ac05...945

Nå snakker jeg om vekt, uker etter at selve babyen har kommet da.....

Anonymkode: 0415c...4c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Objektivt registrert fysisk aktivitet viser samlet sett at én av tre (32 prosent) oppfyller Helsedirektoratets minimumsanbefalinger for fysisk aktivitet om minst 150 minutter moderat fysisk aktivitet per uke eller 75 minutter med høy intensitet

Anonymkode: e2e2c...b7f

Takk for opplysningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man er sammen med en som også er interessert i kosthold og vekt som plutselig legger på seg, kan man også si at det er psykisk sykdom i bildet. Som da er sykdom. Det vil si at om din partner legger på seg ligger det noe mer bak! Det er så ufattelig mange mer grunner til overvekt enn den stereotypiske "lat"!

Skal ikke kommentere mer på akkurat det, men jeg står på mitt at det er veldig overfladisk ja. En overvektig person kan være like interesserte i trening og kosthold som deg selv forresten og har samme livsstil ;)

Anonymkode: 3ba10...3e3

Som sagt, jeg mener om det ikke er noen spesielle grunner inni bildet (sykdom, OGSÅ psykisk sykdom osv). Om han rett og slett bare mister motivasjonen og interessen for å opprettholde livsstilen. Har aldri påstått at man er lat om man er overvektig, men det er ingen hemmelighet at utrolig mange som er overvektige er det uten en spesiell grunn. De bare spiser litt for mye, og trener litt for lite. Overvekt er et voksende problem i dagens samfunn, noe man burde ta tak i, i stedet for å bare godta. Jeg har selv ligget nær grensen til overvekt, da jeg slet med den psykiske helsen min, men er utrolig glad for at jeg tok tak i problemet før det gikk over streken. Om min partner legger på seg 20 kg sier det seg selv at han har latt noe forfalle. Vi har en interesse for å spise riktig, også porsjonsmessig, og trene regelmessig og relativt tungt. Da legger du ikke på deg 20 kg uten videre. 
 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her glemte jeg å spørre om noe viktig. Hva om din partner skulle bli overvektig pga medisner eller sykdom, som gjorde at han slet med overvekt i flere år kanskje livet ut? Hadde du gått fra ham pga. du ikke klarte å ha sex med ham?

Anonymkode: 3ba10...3e3

Jeg ville selvfølgelig prøvd mye mer og gitt det flere sjanser, men jeg hadde ikke klart å være i et forhold hvor sexlivet var ikke-eksisterende. Et par mnd kunne jeg holdt meg, men da måtte han ha vist at han jobbet med saken fra sin side også. Kunne ikke gått flere år uten sex, nei. Heldigvis er vi begge enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dog si at jeg selvfølgelig aldri hadde bare tatt dette opp som en "trussel". Det er en uting. Dette er noe jeg og min partner har satt oss ned å snakket om, flere ganger. Men synes det er viktig å ta slikt opp tidlig i forholdet, slik at den andre parten kan trekke ut, om slike meninger er totalt uhørte, slik jeg ser mange i dette forumet mener. Jeg og min partner er begge enige i det, og fungerer derfor godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle sidene, men det spørs jo om han mener om du går opp 20 kg nå, eller om du går opp 20 kg f.eks i forbindelse med graviditet eller sykdom om noen år.

De fleste vil ha varierende normalvekt +/- 5-10 kg i løpet av et liv, og er dere i 20- åra nå er sjansen stor for at dere veier noe mer i 30-åra. 

Det er ikke uvanlig å gå opp 20 kg ved graviditet; jeg har gått opp ca 18kg i mine, men de kiloene går jo av igjen i årene etter (stort sett). Nå er jeg vel omtrent 10 kg mer enn da jeg var 20 år (er i 40-åra og normalvektig). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Jeg veit ikke om jeg syns det er greit med en slik holdning.. Hva tenker dere?

Det er vel helt greit å ha slike holdninger og/eller preferanser, men om dette hadde vært en person jeg hadde følt jeg var kompatible med, eller interessert i, det blir en annen sak.

Jeg ville nok tenkt at det er ca.1000 andre ting her i verden som er så viktigere i et forhold enn hva badevekten viser, og at om dette med vektøknig er en så "big deal" at det dukker opp helt ut av det blå i en dating-fase, så ville jeg vel falt for fella å tenkt at vedkommende antageligvis var hakket for "shallow" for meg :vetikke:

Litt OT, men hvordan kom dette opp i utgangspunktet? Var det liksom en #ih8tew8gainz-samtale? Eller en -jeg går fra deg "om-hvis-om-atte"-samtale? :klo:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27/09/2017 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Eventuelt hvem som er altfor overfladiske :fnise:

Anonymkode: 3ba10...3e3

Ja, sånn som det er overfladisk å bry seg om kjønnet på partneren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde sagt at han kunne gå med det samme, så slapp vi begge å kaste bort tid - vi er åpenbart ikke kompatible mtp verdier og livsstil.

Anonymkode: a1297...824

Når man snakker så pompøst gjør man seg selv til tosk.

Anonymkode: d3f07...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke en sånn holdning er greit. Hva vil han da gjøre ved sykdom? Forlate deg da også? Hva med graviditet hvor du går opp i vekt, får kronisk fett hår og stygg hud? Hva om du får kreft og mister håret og blir tynnere enn en med anoreksia? 
Så utseendefiksert person ville ikke jeg vært sammen med. 
20 kg er ikke mye, det er synlig, men ikke MYE. Hadde det vært 60 kg og direkte helsefarlig så forstår jeg at han ville ønsket at det ikke skjedde, og prøvd å gjøre sitt for å inspirere til at det ikke skjedde, men å slå opp med noen fordi man går opp 20 kg er å drømme og være sammen av feil grunner. Med alderen så vil alle gå opp ca den mengden i vekt uansett , før man går betraktelig ned igjen sine siste leveår. 
Selv har jeg gått opp 18 kg og kjæresten min elsker meg like mye, faktisk mer sier han :)
Han spurte meg om jeg ville gått fra han om han fikk en hudsykdom, og det ville jeg selvfølgelig ikke ha gjort. 
Kjærlighet er så mye dypere enn utseendet, som av naturlige årsaker vil forandres gjennom livet uansett. 

Han duden din er ikke noe kjærestemateriale! Høres veldig ung og uvitende ut rett og slett. 

Anonymkode: 4b681...1de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å spare på om du vil ha barn.  Du kommer kanskje ikke til å legge på deg så mye under graviditeten, men sjansen er jo der for at han vil dra når du er gravid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 22.34, Katten.2.0 skrev:

Tenning og seksualitet er, for meg, en viktig del av et forhold.

20 kg er mye. Selv på meg som en to meter høy mann.

Nei det er det faktisk ikke. 
Jeg har gått opp 18 kg og det er kun min samboer og familie og bestevenninder som ser det. Ingen kolleger eller bekjente. 
Samboer ser det fordi jeg har fått større pupper og rumpe og lår, familien ser det i ansiktet mitt og bestevenninder ser det på rumpa mi. Når jeg forteller det til andre så tror de ikke på meg og sier at det høres fryktelig mye ut og umulig ut, de måler meg med blikket opp og ned og tror ikke på meg. Jeg ser ikke mye tykkere ut i det hele tatt, det er jevnt fordelt men puppene har blitt mye større og merker jo godt selv at jeg har gått opp 2 bh størrelser, 3 bukse størrelser og gått fra xs til m. 
 

Anonymkode: 4b681...1de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere har nevnt - trusler om å gjøre det slutt pga xyz er et dårlig fundament å bygge et forhold på, uansett hva truslene handler om.

Helt greit å mislike at partneren går opp mye i vekt, og ikke ønske dette, det gjelder nok de fleste av oss. Men det er langt derfra til å bruke det som en trussel om å gjøre det slutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Objektivt registrert fysisk aktivitet viser samlet sett at én av tre (32 prosent) oppfyller Helsedirektoratets minimumsanbefalinger for fysisk aktivitet om minst 150 minutter moderat fysisk aktivitet per uke eller 75 minutter med høy intensitet

Anonymkode: e2e2c...b7f

Når det gjelder trening eller mangel på sådan er det ikke dette som gjør at mange er overvektige. Det er i all hovedsak kosthold som gjør folk feite. Mange spiser altfor mye og feil mat. Har man et sunt kosthold og spiser moderate mengder mat, trenger man ikke trene for vektas skyld (men bør selvsagt trene for helsas skyld da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20kg er nesten en femtedel av hele meg. Det er mye.

Kosthold er noe man i stor grad styrer selv, og bortsett fra ved visse tilfeller som lengre depresjon, gaviditet o.l., så legger ingen på seg tyve kg ut av det bl

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...