Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her anbefaler å gå til tannlegen. Ikke ha store forhåpninger til det, det er ytterst sjelden i våre dager at han kan finne noe unormalt. Men han kan jo svare på om han kan kjenne stank, og i motsetning til andre er det ikke det minste pinlig å stille ham et slikt spørsmål.

Anonymkode: bdf06...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og tøm søplekassen din om du har på jobb! Aldri legg bananer osv mat i søpla inne men putt i pose og ta med ut til utendørs søppelcontainer. 

Anonymkode: 3db7e...a57

Setter et bananskall lukt i kropp og klær???  Vi har bananskall i søpla konstant, nekter å tro at jeg går rundt og lukter råtten banan.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Horten Market skrev:

: Jeans anbefales vasket to ganger i året. Skal noe til at lukt setter seg i klær som ikke er undertøy.

Dummeste jeg hører.  Jeans skal vaskes like ofte som en genser.  Hadde jeg lukta på en jeans som hadde vært brukt ofte og ikke var vasket på nesten 200 dager hadde jeg spydd!!   Sebum, trilliarder av døde hudceller, gammel bodylotion, matsøl,hår, smuss, svette, kjønnssafter og nok bakterier til å infisere en landsby.  Hvordan orker noen??

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror problemet er at du ikke vasker klærne etter hver gang du har brukt de. Du bør ikke bruke klær flere ganger . Vask de etter hver gang du har brukt de. Lukt setter seg i klærne. 

Anonymkode: cc3e0...2df

Gensere og f.eks olabukser trenger på ingen som helst måte og bli vasker hver gang de er brukt normalt.   En olabukse kan fint bruker i 4-5 dager. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne tråden er veldig trist for dem som virkelig sliter med dette problemet, spesielt små barn, fordi det er så mye ukvalifisert synsing og tull her. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 

Anonymkode: 9ee56...de8

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg. Jeg kjenner at folk lukter melk!  Men det plager meg ikke noe nevneverdig.  Folk må få spise det de vil.... Nå tror jeg heller ikke at det er melkeprodukter som er årsaken til TS sitt problem.....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si til dette. På en måte synes jeg det var drøyt av din kollega å si i fra, samtidig så er det beste for alles del at det som evt. stinker blir ordnet opp i. Om det så er ånde, pga. vaskemiddel, fotsvette e.l. Hvis ingen sier i fra om slikt så er det fort gjort at folk plutselig trekker seg unna og da lurer man hvertfall på hva som er gale. Men at hun dro inn dette med sliter psykisk det var dårlig gjort! Det har jo ingenting med fakta å gjøre. Slike tolkninger kan hun holde for seg selv.

Er det mye konkurranse på arbeidsplassen din? Kan det hende kollegaen din forsøker å gjøre slik du gruer deg til å gå på jobb, blir ukonsentrert pga du er redd for at du lukter og evt. skulle føle så mye ubehag at du slutter/holder deg unna ting på jobben? Den teorien er isåfall helt absurd. Men det går jo an å tenke over den :) Hvis du tør så kan du høre med en annen kollega om h*n har merket noe til lukt og bare være ærlig og si at en kommenterte det til deg. Da får du en pekepinn på om dette er helt subjektivt hos denne ene kollegaen eller om flere opplever det samme. Hadde en kollega spurt meg så hadde jeg kanskje rynket litt på nesen over spørsmålet. Men hvis kollegaen min først hadde luktet dårlig så hadde det vært en gylden anledning til å få nevnt noe. 
Når dette er sagt...hvis lukt av deg/klær/annet plager kollegaer såpass mye så ville det vel vært normalt å pratet med lederen sin om det først? Og latt det være opp til lederen å avgjøre om det skulle bli fortalt til deg eller hva. Og tatt det opp selv med deg. 

Ellers bør du være viktig på tannhygienen. Tanntråd, god tannpuss (gjerne elektrisk tannbørste), god tannkrem, tannskrape...Kan ligge matrester mellom tennene som fører til lukt. Er det en stund siden sist tannlegetime så kan du jo bestille deg en. Du kan også gå til legen for å få sjekket evt. andre problemer som kan føre til dårlig ånde om ikke tannlegen finner noe problemer i munnhulen/med tennene. 

Bor du i eldre bolig kan jo "boligen" gi fra seg en lukt til klær? Samme hvis boligen har mye mugg f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tett på disse folkene jobber du? 

Ville ikke sagt hvem som tok det opp med deg, om du tenker å spørre en annen kollega. For om hun bare har sagt det her for å lage trøbbel, så kan hun nekte for det, og bruke det mot deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss nesten 10 000 visninger :Knegg: blir vanskelig å slå denne. 10 000 tenk, DET er mange folk det :Nikke:

Anonymkode: 9ee56...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift truse og sokker hver dag og bruk roll on med antiperspirant hver dag. Puss tenner morgen og kveld, bruk tanntråd og børst tunga. Skift bh oftere og dusj minst annenhver dag. Unngå gassdannense mat, hvitløk, løk og stetle kryddet. Spis ananas, det gir god lukt. Sjekn skoene, de bør puste. Kjenn om det lukter fotsvette av de.

Anonymkode: d2a21...d0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, canacas skrev:

Denne tråden gjør meg seriøst paranoid! Stinker jeg og?? :vetikke: 

Jeg også... måtte spørre søsteren min:fnise: uff håper det ordner seg, TS. 

Anonymkode: c0734...356

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg også... måtte spørre søsteren min:fnise: uff håper det ordner seg, TS. 

Anonymkode: c0734...356

Jeg gikk til tannlegen når jeg mistenkte dårlig ånde, så ille vær redd for å oppsøke lege og/eller tannlege :rodme: Men fikk litt noia av denne tråden. Ingen som har sagt at jeg lukter godt på lenge. Helvete...!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner kjempegodt at du tar det personlig! Kroppslukt oppleves ofte veldig personlig, og reflekterer litt hvordan vi er, og hvordan vi ønsker å fremstå som person.

Jeg synes IKKE denne kollegaen gjorde en god jobb med gi deg en tilbakemelding på et såpass ømtålig tema. Ut ifra det du beskriver har hun en oss-mot-deg fremstilling, som får deg til å føle deg ekskludert, ydmyket og baksnakket. Dette er et typisk eksempel på tema der man må trå varsomt. Å bruke utrykke STINKE er brutalt ærlig og unødvendig! Man kan faktisk være ærlig OG sugarcoate litt på en gang. En bedre måte å ta det opp på er å ha en hjelpsom fremtoning der hun foreslår at du kanskje bytter deodorant merke, fordi du lukter litt svette, og at man ikke alltid merker det selv, at hun selv har hatt det problemet (selv om det er ikke er sant) osv. De fleste skjønner subtile hint når det kommer til kroppslukt.

Du har fått mange gode råd for kroppslukt. Jeg blir bare litt opprørt på dine vegne, og ønsker å slå et slag for sugarcoating og ømfintlighet!! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er sikkert, dere som mener at det er OK å ta opp en slik sak på en sånn måte som er beskrevet her bør ALDRI ta en slik samtale med en kollega. Få noen andre til å gjøre det, please.

 

Når det er sagt så tror jeg dette handler om mobbing.

Anonymkode: b6633...d84

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det går ikke an å stinke hvis man bruker deodorant og dusjer hver dag.

Men har du ikke venner og familie du kan spørre om du lukter? De er jo ærlige.

Anonymkode: db634...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg undret også hvorfor en kompis av meg stinket voldsomt. Han så da alltid nydusjet og fresh ut, men eimen var til å spy av. Helt til han bodde hos meg noen uker, da jeg fant ut at han dusjet hver dag, men aldri vasket tøyet sitt under disse ukene. Så enkelt kan det være.

Anonymkode: 918f2...94f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undret også hvorfor en kompis av meg stinket voldsomt. Han så da alltid nydusjet og fresh ut, men eimen var til å spy av. Helt til han bodde hos meg noen uker, da jeg fant ut at han dusjet hver dag, men aldri vasket tøyet sitt under disse ukene. Så enkelt kan det være.

Anonymkode: 918f2...94f

Åh, det lukter helt jævlig.  Sur kjøkkenklutlukt av hele mannen!!   :huh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting er sikkert, dere som mener at det er OK å ta opp en slik sak på en sånn måte som er beskrevet her bør ALDRI ta en slik samtale med en kollega. Få noen andre til å gjøre det, please.

 

Når det er sagt så tror jeg dette handler om mobbing.

Anonymkode: b6633...d84

Pfft.

kollegaene til Ts er sikkert like konfliktsky som resten av verden. De har klaga seg imellom i månedsvis, og så har de sikkert enten trekt lodd eller noe og kollegaen var sur fordi hun tapte og var den som måtte ta den veldig upopulære praten. 

De fleste reagerer med sinne når en kollega er såpass ute av takt og tone at han eller hun må snakkes til pga kroppslukt. På min arbeidsplass er vi menn, så her går samtalen mer "faen heller, heng opp klesvasken før den blir sur og vask sokkene oftere ellers må du spise lunsj i bilen!" Funker egentlig bedre det..

Anonymkode: 3d2f6...ecd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere bare drite i å spekulere og anklage og dritt? Det burde i grunn være en spekulasjonstråd kun dedikert til spekulasjon så slipper man det her.

En liten oppdatering fra meg. 

Jeg er fremdeles paranoid på om jeg lukter. Å gå og tenke på det i mange dager sitter i. 

Jeg snakket med den mannlige kollegaen min. Kort og godt, i følge ham har han aldri kjent sjenerende lukt fra meg. Jeg lurte på om det kunne være ånden, og real som han er sa han "kom igjen, la meg få kjenne". Så der har virkelig tilliten blitt testet. Han sa at det luktet at jeg hadde spist lunsj liksom, det var ikke digg. Men ikke noe å reagere på og kun noe han merket når han satt nesa nært ansiktet mitt og jeg sånn åndepustet ut. 

Det er mulig han lyver. Men jeg har ingen grunn til å tro det. Jeg sa virkelig at han måtte være ærlig og ikke redd for å såre, det var mye bedre jeg sjekket opp i det om det var sånn osv. Men altså: Nei.  

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...