Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere bare drite i å spekulere og anklage og dritt? Det burde i grunn være en spekulasjonstråd kun dedikert til spekulasjon så slipper man det her.

En liten oppdatering fra meg. 

Jeg er fremdeles paranoid på om jeg lukter. Å gå og tenke på det i mange dager sitter i. 

Jeg snakket med den mannlige kollegaen min. Kort og godt, i følge ham har han aldri kjent sjenerende lukt fra meg. Jeg lurte på om det kunne være ånden, og real som han er sa han "kom igjen, la meg få kjenne". Så der har virkelig tilliten blitt testet. Han sa at det luktet at jeg hadde spist lunsj liksom, det var ikke digg. Men ikke noe å reagere på og kun noe han merket når han satt nesa nært ansiktet mitt og jeg sånn åndepustet ut. 

Det er mulig han lyver. Men jeg har ingen grunn til å tro det. Jeg sa virkelig at han måtte være ærlig og ikke redd for å såre, det var mye bedre jeg sjekket opp i det om det var sånn osv. Men altså: Nei.  

TS

Anonymkode: 10506...b52

Etter dette ville jeg hvert fall gått rett til ledelsen!

Anonymkode: dd6b8...c01

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter dette ville jeg hvert fall gått rett til ledelsen!

Anonymkode: dd6b8...c01

Ja. Jeg sa ikke noe i dag. Sa heller ikke til kollegaen min hvorfor jeg lurte. Men har ikke tenkt på annet hele dagen. Vurderer det. Jeg klarer ikke å forstå hva slags spill dette er. Og leste en over her som nevnte et eller annet at hun kunne nekte. Det er det jeg tenker på.  Hva er liksom end game? 

Dritt. Dritt. Dritt. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt du ble såret. Når en annen kollega i tillegg har avkreftet at du stinker tenker jeg at denne kollegaen som sa dette til deg rett og slett gjorde dette fordi hun muligens ser deg som en trussel på arbeidsplassen (kanskje er hun misunnelig fordi du gjør en god jobb f.eks?). 

Jeg ville tatt dette opp med sjefen, rett og slett fordi det virkelig ikke er greit å oppføre seg på en slik måte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du lukter fra munnen, så kan jeg garantere at det er tonsil stones. Er innmari plaget med det selv, da det virkelig stinker fra munnen!! Har hørt at det hjelper å ta mandlene, så vurderer å gjøre det for å bli kvitt plagene. 

Anonymkode: c674e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. Jeg sa ikke noe i dag. Sa heller ikke til kollegaen min hvorfor jeg lurte. Men har ikke tenkt på annet hele dagen. Vurderer det. Jeg klarer ikke å forstå hva slags spill dette er. Og leste en over her som nevnte et eller annet at hun kunne nekte. Det er det jeg tenker på.  Hva er liksom end game? 

Dritt. Dritt. Dritt. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Jeg håper du går til ledelsen snarest. Jeg tenker at jo fortere du gjør det, jo mindre er sjansen for at kollegaen som sa du stinket kan skylde på at hun ikke husker det eller lignende.

Forklar at du fikk beskjed om at du "stinket" og at dette var noe "alle" snakket om. Du har prøvd å finne en årsak til eventuell vond lukt, men har ikke funnet noe. Du har også snakket med en annen kollega som sa at du ikke hadde en sjenerende lukt. Si at du er i en litt vanskelig situasjon nå, og at du ikke skjønner du ikke hvorfor denne kollegaen sa dette til å begynne med, og om sjefen din vet noe om det.

Og hvis kollegaen din blir tatt inn til et slags møte og nekter, får du ta kollegaen din til side ved en senere anledning og spørre hvorfor hun sa at du luktet vondt til å begynne med. Kanskje vil hun nekte for å ha sagt noe når hun er sammen med andre, spesielt ledelsen... Men sammen med bare deg har hun ingen grunn til å nekte, og da får du forhåpentligvis et ærlig svar.

Hvis ikke, vel... Da vet du mest sannsynlig svaret. Da er det iallefall ikke deg det er noe feil med. Da får denne kollegaen bare holde på med sitt, og du kan gå videre med livet ditt. :) 

(Du må gjerne oppdatere oss om hvordan det går, for jeg synes nesten dette var litt interessant, siden din andre kollega sa at du ikke luktet vond. Noe er jo da muffens. Håper det ordner seg for deg. :klem: )

Anonymkode: d3526...af5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vaske klær dine og henge de opp me engang jeg har nå ikke maskin og må vaske for hånd skyller opp klær etter de er vaska me skyllemiddel i vann og vann tilslutt henger de opp inne og de tørker på stativ.  De lukter ikke da . Jeg slet mange år me svettelukt,hjelper og vaske sko i maskin de kan lukte og ytterjakker.. og bruk en deo fra apotek eller med mild duft. Hjalp meg og dusje hver morgen :) og intim servietter og truse innlegg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Jeg må faktisk skryte av din kollega og si at hun tok det på en bra måte. Hun annonserte det ikke foran hele arbeidsplassen men tok det med deg privat. Det er det ikke alle som gjør, og det kunne ha blitt mye mer ubehagelig. 

Gå til legen, noe er galt. Sliter du med utflod og at dette kan være noe av årsaken til lukt? 

Anonymkode: d4adb...074

Hvis noen tar det opp foran alle kollegaene må de mangle sosiale antenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, TS, nå ville jeg ikke gjort noen flere hygieniske krumspring ut over å eventuelt ta meg en tyggis etter lunsj. Dusjing, klesvask, renhold hjemme og på jobb; alt dette gjør du helt normalt.

Ta det opp med ledelsen slik anonym over foreslår, bare at jeg tror ikke jeg ville nevnt at du har sjekket med en annen kollega også. Spør heller leder om han/hun har lagt merke til lukt, eller har hørt noe fra noen andre. Så tar du det derfra. Hvis problemet ikke er lukt, er problemet kollegaen din. Uansett trenger du avklaring og en løsning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ledelsen.

Utover det merker jeg at det var veldig lite lurt å lese denne tråden i senga før jeg har fått pusset vekk morgenånden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, GT-R skrev:

Hvis noen tar det opp foran alle kollegaene må de mangle sosiale antenner. 

Jo mer åpen en sak blir, jo mindre blir saken 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Ikke gravid. Og hun SA at det var flere og nærmest som det var utbredt enighet og at hun var den som fikk oppgaven om å ta det opp. Kjenner jeg spyr av hele greianå. Blir så stressa. 

 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Jeg vet det har kommet mye annen informasjon etter dette, men ville bare kommentere akkurat den. 

Jeg jobbet et sted der jeg etter 5 uker ble kalt inn til hun som var økonomisjefen der. Hun sa at de hadde i møte med lederne bestemt at jeg ikke kunne jobbe der lengre fordi jeg var et uromoment og ikke passet inn og var for mye armer og bein osv osv. Det var et voldsomt slag i magen at alle de andre var enig, de hadde sagt det til henne. Sa hun.

Jeg fikk gå på dagen, jeg syns det var skikkelig ubehagelig å være der. 

Etter noen mnd møtte jeg på ei av de som jobber der og hun sa at alle hadde vært så overrasket da jeg sluttet og det var ingen som sto bak avgjørelsen til økonomisjefen, dette var bare henne. De hadde fått inn ei ny etter meg og hun ble visst også behandlet på samme måte. Og så gikk det et par-tre mnd til og så måtte økonomisjefen ta seg en "ferie" på psykisk avdeling. 

Ei venninne av meg har problemer på sin jobb nå fordi de er tre vikarer som alle er litt desperate etter å fortsette i jobben, men det er ikke nok plass til alle tre, så hun ene driver med renkespill for å psyke ut de to andre. 

Det jeg mener er at det KAN være denne ansatte som bare meler sin egen kake av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 1a9e9...2e0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest hele denne tråden- har tatt en halv dag- men jeg mener at du virker uTROLIG tafatt og konfliktsky ts: Herlighetsfred kan ikke du bare ta det opp med denne dumme kjerringen direkte?  Jeg ville fader meg ha spurt den første person jeg kjente om jeg direkt luktet eller dratt med engang til legevakten.  Fy søren - ta deg sammen og slutt å finne noe unnskyldninger for å ikke ta dette opp med kollegaen din.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jordbæra skrev:

Jo mer åpen en sak blir, jo mindre blir saken 😉

Det stemmer ikke. Her tar du fullstendig feil og det å sette folk i gapestokk som dette er er en utrolig sjofel og ondskapsfull handling. 

Anonymkode: 9ee56...de8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg sa ikke noe i dag. Sa heller ikke til kollegaen min hvorfor jeg lurte.

Veldig smart, TS. :) Slik holder du interessen fra KG-kvinnene oppe enda noen dager. Spenningen er til å ta og føle på.

Hvis du trenger økonomisk støtte til et bokprosjekt, så send en PM. Du har virkelig talent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo konfrontere denne dama, å spør hva hun mente, om hun kan gi konkrete eksempler. Si at du har "sjekket deg" hos en annen kollega, og vurderer å gå til ledelsen med dette. Se hva hun da sier!

Anonymkode: 3b90c...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, TS? Det er helt unødvendig at du fortsatt skal bruke tid på å gå og kjenne på dette nå når du faktisk har fått tilbakemelding fra en person på at du ikke stinker/lukter unormalt. Jeg heller mer og mer mot at det er denne ansatte som har et problem, og at det hun har sagt, bare er tull.

Foreslår at du tar igjen med samme mynt, dvs. at du tar henne med i enerom, forteller at du har snakket med flere (ok du har jo ikke det, men det har sannsynligvis ikke hun heller), og at de har avkreftet hennes påstand. Videre sier du at du synes at dere skal ta saken opp med leder/HMS-ansvarlig for å finne en "løsning". På denne måten blir hun nødt til å stå inne for det hun har sagt overfor sine/deres overordnede, evt. feiger hun ut og tilstår at alt bare er oppspinn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...