Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si meg uenig. Det kommer gjerne ikke gjennom men det oppleves ikke fint. Det opplevde som at hun gjorde seg litt til martyr. Nå kommer jo ikke tone og sånn frem gjennom skjerm men det var, for alt hun sa var sånn "jeg er snill og grei og mener ingenting vondt", likevel gnei hun det inn at det var skikkelig ille. Det skjønner jeg vel uansett hvis hun nevner det. Men skjønner jo at utifra ordene virker hun hyggelig. Det bare ... var ikke det. Men det kan jo hende er fordi jeg kjenner henne, evt. bare ford jeg kjenner meg ydmyket. Men kjenner ikke flere til sånne snillhetsmartyrer som egentlig ikke er noe hyggelig? 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Hvis hun løy så er det forferdelig.

Men hvis hun var ærlig så var det faktisk det rette å gjøre.

Jeg forstår hvordan du føler deg, og jeg forstår at du hater henne for at hun sa dette, men her kan du faktisk ikke "shoot the messenger". 

Anonymkode: 79841...675

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje et litt rart spm TS, men har noen noensinne kommentert at du lukter godt? Jeg får ofte høre at jeg lukter veldig godt. Det er alt fra venninner, til menn, og familie. Jeg har også blitt spurt av fremmede mange ganger om hvilken parfyme jeg bruker, så de kan kjøpe den selv (forskjellige parfymer over mange år). Blir også spurt om hårprodukter fordi håret lukter godt. Jeg tenker hvis du har opplevd noe av det samme, sånne kommentarer, øker jo det oddsen for at kollegaen din bare er kjip/slem?? Eller at det er noe nyoppstått.

Jeg slet btw også med mandlene da jeg var tenåring, og hostet opp råtne biter som lukta høgg. Jeg luktet det ikke av ånden selv, men det kan jo godt hende at andre gjorde det og ikke sa ifra. De ble uansett operert bort så problemet forsvant. Veldig bra at du skal til legen og tar kroppen og helsen din på alvor. Den kan gi signaler man ikke skal ignorere, og i veldig mange tilfeller merker man ikke disse signalene selv. Da er det viktig at andre sier ifra. Men ser absolutt muligheten for at du bare har en kjip kollega altså, men det er uansett verdt å sjekke ut i tilfelle det kan være en annen årsak. Da vet du jo også hvor du har denne kollegaen. 

Anonymkode: 02aa7...399

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får litt dårlige vibber her... 

Hun tar deg til side, "overdriver" noe voldsomt med å lukke døren og virke "fortrolig" før hun oppfører seg nedlatende og frekt...

Er du sikker på at hun ikke driver et kynisk og skittent spill for å psyke deg ut eller sette deg ut av spill? Dette skulle hun isåfall gått til leder/verneombud/tillitsvalgt med. Ikke ta deg off guard på det viset...

Du er ny, er du i en stilling som truer henne på noe vis? 

Du har aldri hørt andre si slikt, du mener selv du har god hygiene. Jeg får som sagt dårlige vibber av den kjærringa. Jeg ville gått til lederen ogfortalt hva hun gjorde, og bedt lederen ta det opp med flere. Det trenger ikke være noen som mene du lukter, det kan være din "hjelpsomme" kollega som bruker hersketeknikker mot deg med ett mål for øye: å sette deg ut av spill og om mulig fjerne deg fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 20631...f66

Nå begynte jeg nesten å grine her. Haha, er ikke det typisk man går til KG og håper bare at noen kanskje ser det sånn man selv lurer på om det er. Jeg synes også hun overdrev, men samtidig kan hende hun synes dette var så dramatisk

Det er dette om det er en helt syk løgn jeg er redd for. Ellers er jeg virkelig redd for hvordan de har snakket om dette på jobben. For hun sa liksom "det har absolutt ikke vært noen baksnakking, men det er flere som nevner det, det er ubehagelig for oss vettu" noe sånt. Og hvis dette har vart i snart et år så ... skulle jeg ønske de hadde sagt noe før. 

Stillingen min truer i grunn ikke hennes. Hun har vært her mye lenger enn meg, og har en høyere stilling enn meg. Men vi har aldri kommet overens, derfor synes jeg etter noen dagers tenking rundt hva faen det kan være som gjør at jeg lukter, at plutselig var det rart at det var henne som hadde tatt på seg ansvaret. 

44 minutter siden, Mystix skrev:

Helt enig, ordet stinker er et skjellsord i mine ører. 

Ja. Enig. "lukter sterk", "vond lukt", "sjenerende" alt det er mer nøytralt. Å si at noen stinker det virkelig ... treffer. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulighet for at du kan spørre noen andre om dette? Har du for eksempel en kollega du kjenner veldig godt, som du kan spørre om det hun sier er sant?

Anonymkode: 95141...f2e

Jeg har vurdert flere ganger å bare spørre noen, men jeg kjenner ingen her som jeg kjenner så godt at jeg VET de ville vært ærlig om det, og som jeg ikke er komfortabel med å spørre. Men jeg må kanskje bare gjøre det, for legetime kan jo ta sin tid. 

Okei, spørsmål: 

Hadde dere tenkt at det ødela kollega-forholdet hvis en kollega spurte deg rett ut om hun luktet vondt? (Jeg er redd for at å spørre gjør det hele verre.) 

Som sagt sa ikke hun kollegaen noe om akkurat HVA det luktet, bare at det var vanskelig å sette fingeren på, men det var virkelig en stank. Og når jeg gikk forbi og sånn ... 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg la ikke merke til andre trakk seg tilbake rundt hun. Vi jobbet også sammen og hun var veldig sosial med mange venner. Så jeg tenkte at det bare var meg som reagerte sånn på ånden hennes. Hun hadde også god hygiene. Hun hadde også kjæreste en periode så det kan jo ikke ha vært så ille for han :) Jeg tenker kanskje at noen bare ikke matcher luktmessig, hvis gir mening? Hun som luktet så ille på jobb hadde også samboer, men der tror jeg faktisk at det var hygienen, og kanskje begges, sånn at de ikke merket det selv... Har også venninner som har luktet vondt pga lavkarbo og ketose, og de merket det ikke selv. Du sier jo at du ikke går på lavkarbo, men man kan faktisk lukte likt som det pga sykdom. 

Anonymkode: 02aa7...399

Jeg skjønner. Ja, dette er jo noe å tenke på. 

Men hvis kollegaen min er sannferdig så er det jo flere som reagerer på dette og ikke bare en person sin luktesans. 

Jeg bare synes ... haha, at den fyren kanskje passet meg bedre enn jeg trodde likevel da, hvis han likte å kysse meg selv om jeg kanskje har drittluktånde... :P 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynte jeg nesten å grine her. Haha, er ikke det typisk man går til KG og håper bare at noen kanskje ser det sånn man selv lurer på om det er. Jeg synes også hun overdrev, men samtidig kan hende hun synes dette var så dramatisk

Det er dette om det er en helt syk løgn jeg er redd for. Ellers er jeg virkelig redd for hvordan de har snakket om dette på jobben. For hun sa liksom "det har absolutt ikke vært noen baksnakking, men det er flere som nevner det, det er ubehagelig for oss vettu" noe sånt. Og hvis dette har vart i snart et år så ... skulle jeg ønske de hadde sagt noe før. 

Stillingen min truer i grunn ikke hennes. Hun har vært her mye lenger enn meg, og har en høyere stilling enn meg. Men vi har aldri kommet overens, derfor synes jeg etter noen dagers tenking rundt hva faen det kan være som gjør at jeg lukter, at plutselig var det rart at det var henne som hadde tatt på seg ansvaret. 

Ja. Enig. "lukter sterk", "vond lukt", "sjenerende" alt det er mer nøytralt. Å si at noen stinker det virkelig ... treffer. 

Jeg har vurdert flere ganger å bare spørre noen, men jeg kjenner ingen her som jeg kjenner så godt at jeg VET de ville vært ærlig om det, og som jeg ikke er komfortabel med å spørre. Men jeg må kanskje bare gjøre det, for legetime kan jo ta sin tid. 

Okei, spørsmål: 

Hadde dere tenkt at det ødela kollega-forholdet hvis en kollega spurte deg rett ut om hun luktet vondt? (Jeg er redd for at å spørre gjør det hele verre.) 

Som sagt sa ikke hun kollegaen noe om akkurat HVA det luktet, bare at det var vanskelig å sette fingeren på, men det var virkelig en stank. Og når jeg gikk forbi og sånn ... 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Nei, jeg hadde bare satt pris på at kollegaen spurte hvis det var slik at hun faktisk lurte. 

Anonymkode: 075ae...f86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har full sympati, TS - hygiene er (i vårt samfunn) - det siste tabu. Vond lukt blir oppfattet som dårlig hygiene, som igjen assosieres med å ikke være skikkelig sosialisert, eller desto verre, psykisk syk. Et slags ultimat taper-stempel. Det er nesten absurd; man kan heller stå frem som nymfoman eller narsissist enn man kan "stå frem" med vond kroppslukt. Og de fleste hadde heller tilstått et mord enn å fortelle noen at de lukter svette eller har dårlig ånde. Har man først fått en slik tilbakemeldig, så er det som å gå rundt i gapestokk.

Jeg fikk kommentar av min mor en gang da jeg var 12 år at det "noen ganger luktet av munnen min". Jeg husker det som om det var igår, selv om det er 15 år siden. For all del, hun gjorde det rette. Men det har satt en angst i meg, som har hengt ved siden. Jeg pusser tennene, bruker munnskyllevann, røyker ikke, spiser lite luktende mat. Går til tannlegen hver 6.mnd (oftere enn noen jeg kjenner), og sjekker alt. Har jeg en date, propper jeg munnen full av mint. Funker det ikke mellom oss, er jeg alltid redd det er det. Helt forferdelig.

Anonymkode: 79841...675

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Ei venninne fortalte en gang at hun hadde en venninne som hadde helt krisedårlig ånde, det luktet død og fordervelse av munnen hennes konstant. Hun hadde sagt fra til slutt selv om det selvsagt var utrolig kleint, denne venninnen gikk til legen og hadde en eller annen sykdom (nå husker jeg ikke hva) og var evig takknemlig for at hun ble gjort oppmerksom på det for ingen hadde fortalt henne det før.

Så det ble nevnt tidligere, men jeg også tenkte på om det var muggsopp eller fukt i veggene i huset du bor i. Jeg hadde en barndomskompis som alltid luktet litt sånn surt og klamt bestemor-loft, skjønte hvorfor når jeg var på besøk hos han og hele huset luktet sånn.

Helt tydelig at dette ikke er så dumt å gå til legen for i alle fall. Enten er det noe galt med nesa mi, eller et annet sted. 

Jeg bor i en ny leilighet, nybygg. Flyttet inn her for halvannet år siden. Godt luftingsanlegg, og godt inneklima. Leiligheten har ikke fått noen huslukt enda. 

11. Jeg bruker ikke parfyme. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den årlige stinketråden. 

Anonymkode: 9ee56...de8

Har du link? 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg har tenkt mye på dette. Og greia er at jeg vet faktisk ikke om jeg stinker likevel. Jeg vet at noen "ser seg blind" på sin egen lukt, men jeg dusjer stort sett hver dag, spiser sunt og trener, bruker ingen medisiner og vasker klærne mine det jeg vil si er regelmessig. Jeg merker jo av og til at jeg lukter svette, eller at "nå må denne på vask", men jeg har alltid tenkt at jeg har god hygiene og lukter ... godt? Om det går an å si det om seg selv. Og at jeg har god luktesans"

 

Kanskje du er en av dem som bør dusje hver dag?! Om jeg ikke tror jeg har behov for dusje hver dag, så gjør jeg det for å føle meg fresh + at jeg liker best å ta på rene klær, på nydusjet kropp, for jeg skifter jo hver dag, til rene klær. Får ikke helt inntrykket av at du gjør dette TS, kanskje det kan bidra til at det er en eim, om du ikke tar på rene klær hver dag. Har du klær av akryl, så er det ekstra viktig å ikke bruke samme genser to ganger før vask, da de stinker ufresh og ev svette. Det blir skikkelig stram eim fra akryl-klær. 

Hvordan vet du at du har god luktesans? Jeg har en kollega som også mente det, men jeg merket opptil flere ganger gjennom noen år, at hun ikke hadde god luktesans, og en gang da det var en eller annen lukt, så sa jeg det til henne, "du kjenner den lukta", men det gjorde hun alså ikke. Så der måtte hun revurdere sitt syn på sin luktesans, og jeg forstod da at alle de gangene hun hadde stinket av svette, hvitløk, fæle parfymer etc, så kjente hun det ikke selv.

Anonymkode: 3b90c...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt tydelig at dette ikke er så dumt å gå til legen for i alle fall. Enten er det noe galt med nesa mi, eller et annet sted. 

Jeg bor i en ny leilighet, nybygg. Flyttet inn her for halvannet år siden. Godt luftingsanlegg, og godt inneklima. Leiligheten har ikke fått noen huslukt enda. 

11. Jeg bruker ikke parfyme. 

Har du link? 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Det er bare å Google så kommer de opp som perler på en snor

Anonymkode: 9ee56...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje et litt rart spm TS, men har noen noensinne kommentert at du lukter godt? Jeg får ofte høre at jeg lukter veldig godt. Det er alt fra venninner, til menn, og familie. Jeg har også blitt spurt av fremmede mange ganger om hvilken parfyme jeg bruker, så de kan kjøpe den selv (forskjellige parfymer over mange år). Blir også spurt om hårprodukter fordi håret lukter godt. Jeg tenker hvis du har opplevd noe av det samme, sånne kommentarer, øker jo det oddsen for at kollegaen din bare er kjip/slem?? Eller at det er noe nyoppstått.

Jeg slet btw også med mandlene da jeg var tenåring, og hostet opp råtne biter som lukta høgg. Jeg luktet det ikke av ånden selv, men det kan jo godt hende at andre gjorde det og ikke sa ifra. De ble uansett operert bort så problemet forsvant. Veldig bra at du skal til legen og tar kroppen og helsen din på alvor. Den kan gi signaler man ikke skal ignorere, og i veldig mange tilfeller merker man ikke disse signalene selv. Da er det viktig at andre sier ifra. Men ser absolutt muligheten for at du bare har en kjip kollega altså, men det er uansett verdt å sjekke ut i tilfelle det kan være en annen årsak. Da vet du jo også hvor du har denne kollegaen. 

Anonymkode: 02aa7...399

Ikke rart spørsmål. Ja, jeg har fått høre det, før. Og som jeg nevte i HI i den grad man kan si det om seg selv har jeg av og til tenkt at jeg synes selv jeg lukter godt. Å legge seg i sengetøyet er behagelig og godt fordi det lukter så godt, pga shampoo eller såpe eller blanding. Jeg bruker ikke parfyme da. Men det er sikkert noen år siden jeg har fått høre det komplimentet. 

Jeg får innrømme at jeg begynner å tenke at selv om jeg faktisk stinker så synes jeg denne kollegaen er kjip. Eller, det har jeg jo synes før også og er vel derfor jeg lurer på om det hele er en syk spøk, etter jeg fikk tenkt meg om. Jeg er HELT for at man skal si fra, og det er modig, men jeg synes ikke måten hun gjorde det på var OK. 

12. Forresten når jeg sier at jeg stort sett dusjer hver dag, betyr det at jeg en søndag innimellom ikke dusjer, eller at jeg dusjer torsdag kveld og så ikke før lørdag morgen, tidspunkt jeg ikke skal på jobb. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at om noen har dårlig ånde så bare vet man at det kommer fra munnen. Samboer har slitt med lukt fra mandlene osv, jeg kjenner jo hvor lukten kommer fra. Dermed tenker jeg da at når hun "ikke klarer" å sette fingeren på hvor lukt kommer fra så er dette for å gjøre deg kraftig usikker på deg selv. 

Hvis du føler deg helt trygg på at du ikke lukter ville jeg spurt i fellesskap i rommet om flere enn xxx mener at du lukter vondt. Vær tøff, kanskje folk vil oppfatte henne negativt og dramatisk. Enten vil dette sette henne kraftig på plass, eller så får du flere tips på hva slags lukt. Uansett setter du deg selv i respekt. Du er tøff om du tør vil jeg si.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Men jeg har tenkt mye på dette. Og greia er at jeg vet faktisk ikke om jeg stinker likevel. Jeg vet at noen "ser seg blind" på sin egen lukt, men jeg dusjer stort sett hver dag, spiser sunt og trener, bruker ingen medisiner og vasker klærne mine det jeg vil si er regelmessig. Jeg merker jo av og til at jeg lukter svette, eller at "nå må denne på vask", men jeg har alltid tenkt at jeg har god hygiene og lukter ... godt? Om det går an å si det om seg selv. Og at jeg har god luktesans"

Kanskje du er en av dem som bør dusje hver dag?! Om jeg ikke tror jeg har behov for dusje hver dag, så gjør jeg det for å føle meg fresh + at jeg liker best å ta på rene klær, på nydusjet kropp, for jeg skifter jo hver dag, til rene klær. Får ikke helt inntrykket av at du gjør dette TS, kanskje det kan bidra til at det er en eim, om du ikke tar på rene klær hver dag. Har du klær av akryl, så er det ekstra viktig å ikke bruke samme genser to ganger før vask, da de stinker ufresh og ev svette. Det blir skikkelig stram eim fra akryl-klær. 

Hvordan vet du at du har god luktesans? Jeg har en kollega som også mente det, men jeg merket opptil flere ganger gjennom noen år, at hun ikke hadde god luktesans, og en gang da det var en eller annen lukt, så sa jeg det til henne, "du kjenner den lukta", men det gjorde hun alså ikke. Så der måtte hun revurdere sitt syn på sin luktesans, og jeg forstod da at alle de gangene hun hadde stinket av svette, hvitløk, fæle parfymer etc, så kjente hun det ikke selv.

Anonymkode: 3b90c...e4e

12. Jeg dusjer stort sett hver dag skriver jeg. Jeg trener ofte, og da dusjer jeg. Men det er en søndag innimellom jeg ikke dusjer eller at jeg dusjer torsdag kveld og så ikke dusjer hvis jeg bare er hjemme på fredag kveld. Jeg har jo aldri tenkt at jeg luktet vondt eller følte meg ufresh. 

Bruker ikke akryl-klær, og nei, jeg vasker ikke buksa mellom hvert bruk. Jeg har trodd det har vært vanlig å ta lukte-testen. Når man bruker et plagg 9 timer på jobb uten å svette så lukter det fremdeles nyvasket for min del (bortsett fra at det er ikke sikkert jeg lukter så godt da), og det er unødvendig å vaske klær hver gang man har brukt det. Bukser blir sjeldnere byttet. 

Jeg tror jeg har god luktesans fordi jeg har jo selv merket at andre lukter litt, fordi jeg kan kjenne en lukt og så popper det opp et minne, og jeg legger merke til lukter. Og jeg har fått høre det av andre ... FAktisk, herregud, når jeg kommer på det så, for jeg kan f.eks lukte når noe er blitt surt ganske raskt, og så en dag på jobb var det en lukt fra kjøleskapet når jeg åpnet det, så jeg sa et eller annet at det er kanskje noen som har glemt noe i kjøleskapet og da sa hun kollegaen, det var hun samme, herlighet, at "er du så fin på nesa di du da!" noe sånt. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12. Jeg dusjer stort sett hver dag skriver jeg. Jeg trener ofte, og da dusjer jeg. Men det er en søndag innimellom jeg ikke dusjer eller at jeg dusjer torsdag kveld og så ikke dusjer hvis jeg bare er hjemme på fredag kveld. Jeg har jo aldri tenkt at jeg luktet vondt eller følte meg ufresh. 

Bruker ikke akryl-klær, og nei, jeg vasker ikke buksa mellom hvert bruk. Jeg har trodd det har vært vanlig å ta lukte-testen. Når man bruker et plagg 9 timer på jobb uten å svette så lukter det fremdeles nyvasket for min del (bortsett fra at det er ikke sikkert jeg lukter så godt da), og det er unødvendig å vaske klær hver gang man har brukt det. Bukser blir sjeldnere byttet. 

Jeg tror jeg har god luktesans fordi jeg har jo selv merket at andre lukter litt, fordi jeg kan kjenne en lukt og så popper det opp et minne, og jeg legger merke til lukter. Og jeg har fått høre det av andre ... FAktisk, herregud, når jeg kommer på det så, for jeg kan f.eks lukte når noe er blitt surt ganske raskt, og så en dag på jobb var det en lukt fra kjøleskapet når jeg åpnet det, så jeg sa et eller annet at det er kanskje noen som har glemt noe i kjøleskapet og da sa hun kollegaen, det var hun samme, herlighet, at "er du så fin på nesa di du da!" noe sånt. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Jeg tviler på at det er deg det er noe galt med her. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jordbæra skrev:

Jeg tviler på at det er deg det er noe galt med her. 

Herlighet, men nå begynner jeg bare å konspirere om at det er en eller annen slags syk hevn. Men det er sikkert bare paranoide tanker. Jeg har jo som nevnt mine grunner til å lure på om det er løgn det hun kom med, men det er helt sikker bare overreaksjon. Må slå fra meg den tanken inntil jeg finner dette ut. Ringer legekontoret første ting i morgen tidlig, og om jeg klarer å ta mot til meg så spør jeg en av de mannlige kollegaene, de er mer reale. 

Jeg har gått og gnuret på dette i flere dager og er helt stressa og sliten av hele greia. Herlighet, man vil ikke lukte vondt, eller enda verre stinke. Og fy så knust jeg ble når jeg fikk høre at de var flere av de andre som uttrykte seg om at jeg "stinker" ... 

Jeg spyr av hele situasjonen. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som er som deg. hos han er problemet føttene hans. Han lukter det vvirkelig ikke selv, men det stinker opp hele rommet, selv når han har på sko!

Anonymkode: d738a...f6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, har du noen du kan gå til?

Greit, det er DØNN flaut å spørre om, men du får bare stikke hull på den boblen - alt er bedre enn å gå og gnage på dette.

Ser du moren din ofte nok? Eller har en nær venninne? Be om en prat, legg frem situasjonen (ikke vær sår eller lei deg), og si rett ut "Hvis du virkelig er min venn så er du ærlig her - er det et problem? Hvis ja, så bestiller jeg legetime og kommer til bunns i det".

Anonymkode: 79841...675

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det ryddig og rent hjemme? Om det ikke er rent vil jo du lukte som hjemmet ditt?

Anonymkode: dd692...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esperanza98

Skjønner deg godt TS. Var en utrolig ekkel måte å ta det opp på fra kollegaen sin side. Håper du finner ut av det, og at du trøster deg selv med at det ikke er din feil. Det var han/hun som var ufyselig, ikke du. Du har ikke gjort noe galt! 

Sender deg en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har full sympati, TS - hygiene er (i vårt samfunn) - det siste tabu. Vond lukt blir oppfattet som dårlig hygiene, som igjen assosieres med å ikke være skikkelig sosialisert, eller desto verre, psykisk syk. Et slags ultimat taper-stempel. Det er nesten absurd; man kan heller stå frem som nymfoman eller narsissist enn man kan "stå frem" med vond kroppslukt. Og de fleste hadde heller tilstått et mord enn å fortelle noen at de lukter svette eller har dårlig ånde. Har man først fått en slik tilbakemeldig, så er det som å gå rundt i gapestokk.

Jeg fikk kommentar av min mor en gang da jeg var 12 år at det "noen ganger luktet av munnen min". Jeg husker det som om det var igår, selv om det er 15 år siden. For all del, hun gjorde det rette. Men det har satt en angst i meg, som har hengt ved siden. Jeg pusser tennene, bruker munnskyllevann, røyker ikke, spiser lite luktende mat. Går til tannlegen hver 6.mnd (oftere enn noen jeg kjenner), og sjekker alt. Har jeg en date, propper jeg munnen full av mint. Funker det ikke mellom oss, er jeg alltid redd det er det. Helt forferdelig.

Anonymkode: 79841...675

Uff, det høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn. Vet du om det er noe i det fremdeles? Takk for at du delte erfaringen din. 

Jeg kjenner meg skikkelig igjen! Jeg gikk liksom hjemover og når jeg så meg i speilet følte jeg meg helt forvirret, for jeg så en velstelt ung kvinne liksom, og så bare ble jeg helt sånn "men vet jeg egentlig?". For jeg klarte ikke å fatte hvordan selvoppfatningen kan være SÅ off, at for henne så virker jeg psykisk syk, og som en person som ikke har OK hygiene. Og tanken på at jeg ikke oppfatter at jeg STINKER ... det virket ikke som det var sånn bare når man snakket med meg, men når man faktisk skaper et så dårlig klima i kontorfellesskapet ... ja da er det jo virkelig ille. Og ja, det var helt merkelig hvor ... sjokkerende det var å få høre dette med hygienen. Det er ikke det at det er noe galt med å være psykisk syk, det er sykdom og det må være fælt å ha det sånn. Men det var helt ... når du ikke er det! 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...