Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gravid. Og hun SA at det var flere og nærmest som det var utbredt enighet og at hun var den som fikk oppgaven om å ta det opp. Kjenner jeg spyr av hele greianå. Blir så stressa. 

Bruker vanlig vaskepulver. Omo color, om hvitt og tøymykner. 

Det er det jeg ikke har. Jeg var på en date for 3 uker siden og han kysset og klemte og vi satt nært. Uten at han sa noe eller virket ... Frastøtt. 

Okei. Intim informasjon incoming.  Jeg synes ikke jeg lukter vondt nedentil. Har forstått det sånn at bakteriell vaginose lukter fisk. Jeg liker min egen lukt. Og av og til når jeg onanerer smaker jeg til og med på meg selv. Det kan da ikke være det da! 

Må sjekke dette med ånden hos legen. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Okei, for hvis du hadde hatt bakteriell vaginose ville du nok hatt økt utflod og merket lukt av skittentøy. 

Legen kan i alle fall svare deg på om han synes du lukter vondt, så får du et skikkelig svar og ikke fra noen som eventuelt har andre intensjoner enn ditt eget beste. Hu dama høres ut som en drittkjerring hvis jeg skal være ærlig. 

Anonymkode: f2165...3ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter pris på mange svar her, siden det ble så mange tar jeg litt oppsamling her. 

1. Jeg er ikke overvektig, svetter lite, bortsett fra ved trening, da kan jeg kjenne det som er "fersk" svettelukt, dusjer alltid etter trening. 

2. Har ikke dyr. 

3. Når man får forslag som bytt undertøy og sokker hver dag er det vel ikke rart jeg tar det ille? Det er jo innlysende! 

4. Jeg har svært sjelden utflod, kun rundt eggløsning. 

5. Henger opp klærne rett etter at det piper. Har godt inneklima og god lufting. 

6. Kjenner aldri svettelukt uten at jeg sniffer meg selv under armene og da kun etter trening, ellers lukter det som deodoranter min. 

7. Reagerer som folk flest på andres svettelukt, ergo trodde jeg at nesen min funker. Jeg dusjer stort sett hver dag og blir jo dermed ikke desensitivert av drittlukten... 

8. Jeg VET ikke om de andre snakker om det. Ville jeg ikke merket noe? Merket at de ikke ville stå tett inntil meg? Unngikk kroppskontakt? At datene jeg har vært på ikke hadde ønsket å kysse meg? Hvordan kan man ikke kjenne at man STINKER? 

9. Hun sa lukten var vanskelig å sette fingeren på. Kunne ikke si om det var ånde, mage, eller hva, men det var meg og ikke parfyme. 

10. Bruker head and shoulders, elvital balsam, sterilan rosa deo stick og lilla palmolive dusjsåpe. 

Kan jo også si nå, i utgangspunktet var jeg redd for å si det i tilfelle det skulle styre svarene for mye, men nå må jeg fordi jeg synes jo ikke det var hyggelig måten hun gjorde det på. At det er jo andre grunner i hvordan ting har vært siden jeg begynte som fikk meg etter den første reaksjonen til å vurdere om det var løgn. Det er så gjennomført hyggelig ikke sant, sånn man ikke kan ta noen på fordi hun er så søt og snill og tar ansvar, men det var ikke sånn det oppfattes likevel. Ville det ikke være mer naturlig at sjefen tok det? 

Jeg skal ringe legekontoret i morgen. Takk for mange forslag og innspill. Kan man være så døv på sin egen lukt når man lukter godt ellers? 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Ut ifra dette vil jeg tippe det er ånden din. Det er veldig vanskelig å lukte selv. Studerer med en som har utrolig dårlig ånde og det kan man lukte når man står i vanlig "snakkeavstand". Dårlig ånde luker ofte også litt ubestemmelig, kanskje litt som avføring, men rett og slett bare skikkelig vondt. 

Endret av funginger
skriveleif
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for deg. 

 

Eddik kan være bra å bruke i klesvasken istedenfor tøymykner. Eddik kan fjerne vond lukt fra klær. Kan jo hende det er der problemet ligger, siden du kan kjenne svettelukt fra klærne dine av og til. 

Anonymkode: 95433...7f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men det er jo ikke videre kjekt å måtte si til en kollega at de lukter vondt. Det er jo et brudd inn i en privat sfære, så jeg kan godt forstå at kollegaen kvidde seg og ga uttrykk for at hun ikke syns det var noe å glede seg til. Men hadde du syns det var bedre om ingen sa noe og alle kommenterte det bak ryggen din? Og så kom det kanskje ut på julebordet med ørten i promille at "hey, der er stinkende stine jo, husket deoen eller?" Selv om det var en ubehagelig opplevelse så gir det deg jo muligheten til endring, det bør du faktisk sette pris på. 

Anonymkode: 934a9...758

Helt enig med deg. Skjønner kjempegodt at dette er ubehagelig. Men hvorfor gjør ikke sjefen det da? 

Og det er helt klart mye bedre at noen sier det enn at det går sånn lenge. Det er jo også det jeg synes er rart. Jeg har jobbet her halvannet år. Har aldri opplevd at noen tar spesielt avstand på en sånn måte at det virker som jeg lukter.  Og hun sa også at dette hadde gått over så lang tid og nå måtte hun ta det opp.  Og når hun først sier det er det lov å ikke gni det inn at det stinker og komme med idiotiske tips om at jeg ha bedre hygiene. Jeg er ren og stelt i tøyet. Det ville vært bedre om hun faktisk sa at det kunne jo være noe hormonelt eller sånn som dere her inne har foreslått. 

Skjønner at jeg tydeligvis virker veldig sår på dette.  Men jeg skjønner bare ikke at jeg ikke skal KJENNE lukten når jeg har god luktesans,  og nå til og med kjenner etter og fremdeles ikke merker noe. Synes det er bra hun tar det opp om det er tilfellet men enn så lenge vet jeg ikke det. Først tenkte jeg jo at hun var modig som tok på seg ansvaret, nå vet jeg ikke. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble såret TS, jeg hadde selv blitt helt sjokkert hvis noen hadde sagt noe sånt til meg. Fremgangsmåten hennes stinket selv hvis man kan si det sånn... 

Selv har jeg vært borti flere som jeg syns lukter vondt, både på jobb og venner/familie, men jeg har aldri sagt noe til noen av de. Og jeg tror rett og slett at de ikke har en anelse selv! En jeg jobbet med før luktet virkelig ille, sur gammel svette blandet med noe annet. Hadde hun vært i et rom jeg kom inn i luktet jeg det med en gang og klarte ikke å være der. Lukta bare satte seg i rommet. Hva det kom av aner jeg ikke. En annen jeg bodde med i kollektiv hadde veldig dårlig ånde, selv rett etter at hun pusset tennene. Jeg klarte nesten ikke å snakke med henne ansikt mot ansikt. Andre har stinket tåfis. Noen som har katter syns jeg også kan lukte veldig stramt. Men jeg har alltid bare tenkt at jeg er litt sensitiv på lukt rett og slett. Kanskje kollegaen din er det og? Da er det jo i såfall hennes problem.

Syns rådet med å gå til legen var lurt. Og nå som den samtalen har skjedd ville jeg bare prøvd å gjøre det beste ut av det og finne ut av hva lukten kommer av så du kan fikse opp i det. Det kan jo komme av sykdom som kan være greit å finne ut av, som f.eks diabetes eller tarm- eller munnsykdom. Kanskje det har oppstått nylig? Det kan også være fint å få en objektiv vurdering (fra en lege) som i tillegg kan hjelpe deg med å vurdere hvordan du skal gå frem videre. Lykke til! :) 

Anonymkode: 02aa7...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner paranoiaen din TS. Fikk nesten litt panikk her selv, livredd for å oppleves sånn blandt andre.

Drikker du nok vann? Hvis ikke er det et godt sted å starte. Drikker du lite vann men endel vanndrivende som kaffe/te så blir væsketap i forbindelse med svette, utånding og urin luktendes sterkere. 

Håper du kommer til bunns i problemet og finner igjen jobbgleden!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Miss.Wildfox skrev:

Skjønner paranoiaen din TS. Fikk nesten litt panikk her selv, livredd for å oppleves sånn blandt andre.

Drikker du nok vann? Hvis ikke er det et godt sted å starte. Drikker du lite vann men endel vanndrivende som kaffe/te så blir væsketap i forbindelse med svette, utånding og urin luktendes sterkere. 

Håper du kommer til bunns i problemet og finner igjen jobbgleden!

Haha! Ikke sant. For man går rundt og aner fred og ingen fare så blir man litt sånn "hva faen MERKER JEG IKKE DET SELV!?" :P

Drikker mye vann og spiser sunt. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ble såret TS, jeg hadde selv blitt helt sjokkert hvis noen hadde sagt noe sånt til meg. Fremgangsmåten hennes stinket selv hvis man kan si det sånn... 

Selv har jeg vært borti flere som jeg syns lukter vondt, både på jobb og venner/familie, men jeg har aldri sagt noe til noen av de. Og jeg tror rett og slett at de ikke har en anelse selv! En jeg jobbet med før luktet virkelig ille, sur gammel svette blandet med noe annet. Hadde hun vært i et rom jeg kom inn i luktet jeg det med en gang og klarte ikke å være der. Lukta bare satte seg i rommet. Hva det kom av aner jeg ikke. En annen jeg bodde med i kollektiv hadde veldig dårlig ånde, selv rett etter at hun pusset tennene. Jeg klarte nesten ikke å snakke med henne ansikt mot ansikt. Andre har stinket tåfis. Noen som har katter syns jeg også kan lukte veldig stramt. Men jeg har alltid bare tenkt at jeg er litt sensitiv på lukt rett og slett. Kanskje kollegaen din er det og? Da er det jo i såfall hennes problem.

Syns rådet med å gå til legen var lurt. Og nå som den samtalen har skjedd ville jeg bare prøvd å gjøre det beste ut av det og finne ut av hva lukten kommer av så du kan fikse opp i det. Det kan jo komme av sykdom som kan være greit å finne ut av, som f.eks diabetes eller tarm- eller munnsykdom. Kanskje det har oppstått nylig? Det kan også være fint å få en objektiv vurdering (fra en lege) som i tillegg kan hjelpe deg med å vurdere hvordan du skal gå frem videre. Lykke til! :) 

Anonymkode: 02aa7...399

Takk for fint innlegg. Ja, dette må jeg komme til bunns i. 

Ene eksen min sin mor hadde sånn dritlukt fra ånden. Det var matbit som satt seg fast i uthulinger i spiserøret og råtnet og lagde sånn ekkel lukt. Hun var klar over det selv da. 

Hun venninnen din, folk rundt henne trakk de seg tilbake? Han daten jeg kysset trakk seg f.eks ikke når vi klinte. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du? 

Anonymkode: bd3ad...709

Det glemte jeg å svare på. 

Nei. Røyker ikke. Snuser ikke. Drikker ikke alkohol. 

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke er parfymen din? Jeg brukte en parfyme som etter en stund på huden min luktet kattetiss, og det var overraskende vanskelig å oppdage. Man blir fort vant til lukten av sin egen parfyme, derfor kjenner man den ikke hele tiden!

Anonymkode: 163e7...bf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, AnonymBruker said:

Men det er jo sånt som dette som gjør at jeg åpenbart tar det personlig. Klart jeg BRUKER deodorant og vasker klærne mine skikkelig! Bruker heller ikke hvitløk. Og pusser som alle andre normale voksne folk tennene mine. Når kollegaen min antar at jeg sliter psykisk og at jeg må prøve en annen deodorant føler jeg det virkelig går på mine evner til å være en skikkelig oppegående person. Jeg kler meg pent/skikkelig på jobb og ser da ikke uselt ut. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Sa hun noe om hva du lukter? Svette, ånden, skitt, underliv, noe annet? 

Jeg ville faktisk tatt kontakt m kollegaen din som sa fra, for å lufte dette. Om ikke du fikk sagt det i første møte, ville jeg jo sagt nå at "jeg har alltid dusjet så og si daglig og bruker jo deo", og at siden du er vant med deg selv så kjenner du kanskje ikke lukten og trenger rett og slett litt info som du også kan ta med til legen. Kan det hende de har lokalisert feil luktekilde? 

Skjønner at du ble såret, men bedre at hun sa fra enn at det bare ble et tema mellom andre. For meg ville det vært viktig å få frem at jeg har normalt god hygiene.

Anonymkode: 9b334...877

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange har noe som heter mandelstener. 

Dette er mat som setter seg fast i gropene i mandlene i halsen og råtner. Lukten av dette er svært ille!

Dette merker man ikke selv, fordi mandelstenene ligger så nært nesen at man selv blir immun mot lukten.

Kom over dette fenomenet da en kompis luktet ille på en måte jeg ikke klarte å sette fingeren på. Så fikk jeg vite hva mandelstener var av ham, og nå er det lettere for meg å gjenkjenne lukten på folk som stinker 'noe' uten at andre klarer å identifisere lukten.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Mystix skrev:

Parfymelukta av Chance av Chanel er for meg helt grusom og lukter egentlig dårlig kroppslukt.  Var en periode alle på jobben brukte den, grøss!!!!!!    Andre grusomme parfymer er Cerrutti 1881 og Carolina Herrera 212.  Helt jævlig lukt!

Jeg syns chanel no. 5 stinker verst av alle ting jeg har luktet i tillegg til soppsuppe faktisk. Altså det er vel en velkjent og velbrukt parfyme, men vi har vel forskjellige lukter vi liker og ikke slik som med mat.. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får litt dårlige vibber her... 

Hun tar deg til side, "overdriver" noe voldsomt med å lukke døren og virke "fortrolig" før hun oppfører seg nedlatende og frekt...

Er du sikker på at hun ikke driver et kynisk og skittent spill for å psyke deg ut eller sette deg ut av spill? Dette skulle hun isåfall gått til leder/verneombud/tillitsvalgt med. Ikke ta deg off guard på det viset...

Du er ny, er du i en stilling som truer henne på noe vis? 

Du har aldri hørt andre si slikt, du mener selv du har god hygiene. Jeg får som sagt dårlige vibber av den kjærringa. Jeg ville gått til lederen ogfortalt hva hun gjorde, og bedt lederen ta det opp med flere. Det trenger ikke være noen som mene du lukter, det kan være din "hjelpsomme" kollega som bruker hersketeknikker mot deg med ett mål for øye: å sette deg ut av spill og om mulig fjerne deg fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 20631...f66

Er litt enig i denne - syns det kan høres ut som en mulighet.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare kommentere denne, men nei det er slett ikke alle som bytter sokker og undertøy hver dag. Jeg jobber i helsevesenet, et sted der folk ofte kommer uplanlagt, og veldig mange kommer med skitne sokker som stinker tåfis og undertøy som ikke var byttet hverken samme dag eller dagen før. Alle aldergrupper og begge kjønn sådan. 

Anonymkode: 934a9...758

Herregud, kunne ønske jeg ikke hadde lest dette! :(
Stakkars helsevesen. Men kan forstå det hvis noen er KJEMPESYKE eller veldig gamle og ikke får dusjehjelp osv, men ellers nei.. Ugh..


PS: Ts, jeg kom på en ting. Jeg hadde en venninne som stinket veldig. Hun hadde god hygiene på alle områder, jeg var hjemme hos henne ofte og der var det "huslukten" til familien som satt i henne. Den tror jeg ikke man kjenner selv (jeg har hund selv og kjenner ikke hundelukten hvis jeg ikke har vært borte fra huset litt). Kan det være noe sånn? Bor du i en gammel leilighet? Spør noen om de har merket lukt hos deg.

Pappa har også litt rar huslukt. Fordi det er min far forbinder jeg den med noe positivt, og det er ikke direkte ekkelt, men den er bare litt rar. Vet ikke hva som lager "huslukt", men tror det kan være et poeng.

Vet også en del jenter sier håret deres lett "tar til seg" diverse lukter som fisk og mcdonalds osv. Kan det være det?

Anonymkode: 4091c...61f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg har tenkt mye på dette. Og greia er at jeg vet faktisk ikke om jeg stinker likevel. Jeg vet at noen "ser seg blind" på sin egen lukt, men jeg dusjer stort sett hver dag, spiser sunt og trener, bruker ingen medisiner og vasker klærne mine det jeg vil si er regelmessig. Jeg merker jo av og til at jeg lukter svette, eller at "nå må denne på vask", men jeg har alltid tenkt at jeg har god hygiene og lukter ... godt? Om det går an å si det om seg selv. Og at jeg har god luktesans"

 

Kanskje du er en av dem som bør dusje hver dag?! Om jeg ikke tror jeg har behov for dusje hver dag, så gjør jeg det for å føle meg fresh + at jeg liker best å ta på rene klær, på nydusjet kropp, for jeg skifter jo hver dag, til rene klær. Får ikke helt inntrykket av at du gjør dette TS, kanskje det kan bidra til at det er en eim, om du ikke tar på rene klær hver dag. Har du klær av akryl, så er det ekstra viktig å ikke bruke samme genser to ganger før vask, da de stinker ufresh og ev svette. Det blir skikkelig stram eim fra akryl-klær. 

Hvordan vet du at du har god luktesans? Jeg har en kollega som også mente det, men jeg merket opptil flere ganger gjennom noen år, at hun ikke hadde god luktesans, og en gang da det var en eller annen lukt, så sa jeg det til henne, "du kjenner den lukta", men det gjorde hun alså ikke. Så der måtte hun revurdere sitt syn på sin luktesans, og jeg forstod da at alle de gangene hun hadde stinket av svette, hvitløk, fæle parfymer etc, så kjente hun det ikke selv. 

 

 

 

Anonymkode: 3b90c...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mippi skrev:

Veldig mange har noe som heter mandelstener. 

Dette er mat som setter seg fast i gropene i mandlene i halsen og råtner. Lukten av dette er svært ille!

Dette merker man ikke selv, fordi mandelstenene ligger så nært nesen at man selv blir immun mot lukten.

Kom over dette fenomenet da en kompis luktet ille på en måte jeg ikke klarte å sette fingeren på. Så fikk jeg vite hva mandelstener var av ham, og nå er det lettere for meg å gjenkjenne lukten på folk som stinker 'noe' uten at andre klarer å identifisere lukten.

Dette har mannen min hatt. Usj, det var en forferdelig tid :P Det stinker virkelig helt sykt ille og ikke noe man kan sette fingeren på. Disse kan for øvrig fjernes med qtips eller hos legen hvis man syns det er vanskelig.

Anonymkode: 4091c...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter med mandelpropper. Gammel mat som ligger og råtner og blir sånne små kuler i hulrom i mandlene. Jeg lukter det faktisk ikke selv, men merker at de stinker skikkelig utedo når jeg får pellet dem ut. Prøver å se etter og ta ut nye klumper regelmessig, og heldigvis har jeg en mann som sier ifra om han lukter det når han står i normal snakkeavstand.

Anonymkode: 5d9dd...068

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Hun venninnen din, folk rundt henne trakk de seg tilbake? Han daten jeg kysset trakk seg f.eks ikke når vi klinte.

Nei, jeg la ikke merke til andre trakk seg tilbake rundt hun. Vi jobbet også sammen og hun var veldig sosial med mange venner. Så jeg tenkte at det bare var meg som reagerte sånn på ånden hennes. Hun hadde også god hygiene. Hun hadde også kjæreste en periode så det kan jo ikke ha vært så ille for han :) Jeg tenker kanskje at noen bare ikke matcher luktmessig, hvis gir mening? Hun som luktet så ille på jobb hadde også samboer, men der tror jeg faktisk at det var hygienen, og kanskje begges, sånn at de ikke merket det selv... Har også venninner som har luktet vondt pga lavkarbo og ketose, og de merket det ikke selv. Du sier jo at du ikke går på lavkarbo, men man kan faktisk lukte likt som det pga sykdom. 

Anonymkode: 02aa7...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fortalte en gang at hun hadde en venninne som hadde helt krisedårlig ånde, det luktet død og fordervelse av munnen hennes konstant. Hun hadde sagt fra til slutt selv om det selvsagt var utrolig kleint, denne venninnen gikk til legen og hadde en eller annen sykdom (nå husker jeg ikke hva) og var evig takknemlig for at hun ble gjort oppmerksom på det for ingen hadde fortalt henne det før.

Så det ble nevnt tidligere, men jeg også tenkte på om det var muggsopp eller fukt i veggene i huset du bor i. Jeg hadde en barndomskompis som alltid luktet litt sånn surt og klamt bestemor-loft, skjønte hvorfor når jeg var på besøk hos han og hele huset luktet sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Mystix skrev:

Parfymelukta av Chance av Chanel er for meg helt grusom og lukter egentlig dårlig kroppslukt.  Var en periode alle på jobben brukte den, grøss!!!!!!    Andre grusomme parfymer er Cerrutti 1881 og Carolina Herrera 212.  Helt jævlig lukt!

Det var faktisk en parfyme som mange damer brukte en periode dom luktet så rottent/ søppelposer at jeg gikk av bussen hver gang noen kom på som brukte den... ingen anelse om hvilken parfyme det var, men det var populær blant de middelaldrende. 

Anonymkode: 075ae...f86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...