Jordbæra Skrevet 14. september 2017 #201 Skrevet 14. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Her tar du fullstendig feil og det å sette folk i gapestokk som dette er er en utrolig sjofel og ondskapsfull handling. Anonymkode: 9ee56...de8 Hvorfor det? Kollegaen sa jo at flere over lengre tid hadde snakket om temaet. Da blir jo ingen hengt ut. Tar man tak i ting åpenlyst blir det ikke noe fornektelse, hun sa/han sa senere. Alt kommer ut og det blir en åpen sak. 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 Populært innlegg #202 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Outlander skrev: Har nå lest hele denne tråden- har tatt en halv dag- men jeg mener at du virker uTROLIG tafatt og konfliktsky ts: Herlighetsfred kan ikke du bare ta det opp med denne dumme kjerringen direkte? Jeg ville fader meg ha spurt den første person jeg kjente om jeg direkt luktet eller dratt med engang til legevakten. Fy søren - ta deg sammen og slutt å finne noe unnskyldninger for å ikke ta dette opp med kollegaen din. Jeg fikk lyst til å svare deg på samme måte som du svarer meg. Så kjipt at du brukte en halv dag på en idiotisk tråd om noens jobbproblemer, jeg mener du virker utrolig dårlig på å prioritere din egen fritid hvis du bruker en halv dag på dette. Og hvis du drar til legevakten og kaster bort deres tid på en luktetest, vel hva skal jeg si, ta deg sammen? Jeg snakket jo med "kjerringa" når hun sa det. Skulle jeg gått tilbake neste dag "du forresten kan du ikke si hvordan det lukter?" hun sa jo når hun sa fra at det var vanskelig å sette fingeren på. Jaja. Du syns jeg er idiot. Det er helt OK. Jeg kunne helt klart spurt hvem som helst om jeg luktet, skulle sikkert gjort det, jeg har likevel ikke tenkt å føle meg dust fordi jeg ikke følte meg komfortabel med det. Beklager så meget at du kastet bort tiden din på tråden min, til en annen gang kan du huske at det faktisk er frivillig. Sayonara. TS Anonymkode: 10506...b52 70
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #203 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Roci skrev: Vet du hva, TS? Det er helt unødvendig at du fortsatt skal bruke tid på å gå og kjenne på dette nå når du faktisk har fått tilbakemelding fra en person på at du ikke stinker/lukter unormalt. Jeg heller mer og mer mot at det er denne ansatte som har et problem, og at det hun har sagt, bare er tull. Foreslår at du tar igjen med samme mynt, dvs. at du tar henne med i enerom, forteller at du har snakket med flere (ok du har jo ikke det, men det har sannsynligvis ikke hun heller), og at de har avkreftet hennes påstand. Videre sier du at du synes at dere skal ta saken opp med leder/HMS-ansvarlig for å finne en "løsning". På denne måten blir hun nødt til å stå inne for det hun har sagt overfor sine/deres overordnede, evt. feiger hun ut og tilstår at alt bare er oppspinn. Jeg vet, det er helt fuckings unødvendig å tenke på det. Men man blir litt sånn paranoid. Sånn hva, herlighet, kan man faktisk gå rundt og stinke uten å vite det?!?! Men jeg tror på kollegaen min. Tror ideen din under her gjerne ville fungert bedre enn resultatet av slik jeg gjorde det i dag. Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid. TS Anonymkode: 10506...b52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #204 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, Horten Market skrev: Veldig smart, TS. Slik holder du interessen fra KG-kvinnene oppe enda noen dager. Spenningen er til å ta og føle på. Hvis du trenger økonomisk støtte til et bokprosjekt, så send en PM. Du har virkelig talent. HAHA, så morsom du er! Hvor mye økonomisk støtte får jeg da? Da kan jeg slutte i denne jobben jeg har nå og satse på å skrive bok om stinke-Klara og den frekke kollegaen. Kjempetalent! Herregud! Må vel være lov å bli satt ut av å få vite at noen tydeligvis har LØYET til meg om at jeg STINKER, og så ta seg litt tid til å vurdere hadnlingsplan! Jeg skulle åpenbart tatt meg mer tid og vurdert, for nå er røra større enn den var. Takknemlig for at jeg ikke stinker i det minste. Aldri så galt at det ikker er godt for noe. Og jada, dagens drama er helt klart bare oppspinn for å lage en spennende tråd! Hurra! Neida, for å glede deg skal jeg holde kjeft om dagens begivenheter. Blir du glad da? TS Anonymkode: 10506...b52 15
Horten Market Skrevet 14. september 2017 #205 Skrevet 14. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: for å glede deg skal jeg holde kjeft om dagens begivenheter. Blir du glad da? Nei, for jeg venter da også spent på fortsettelsen. Du har et formidlingstalent, uansett om historien er sann eller ei. Ta det som et kompliment. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #206 Skrevet 14. september 2017 Da kollegaen din sa at de var flere som mente dette, var hun spesifikk? Dvs. oppga hun navn eller hvem hun refererte til, eller sa hun bare "alle andre"? Anonymkode: 79841...675
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #207 Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, Horten Market skrev: Nei, for jeg venter da også spent på fortsettelsen. Du har et formidlingstalent, uansett om historien er sann eller ei. Ta det som et kompliment. Sorry at jeg lar frustrasjonen og sinnet mitt gå utover deg, men altså jeg gidder lite av at du skal drive å snakke om den boka du skal formidle akkurat nå. Tar det som et kompliment. Lagrer det i hjernen til en dag jeg kan ta det til meg. Så trøster jeg meg med at jeg kan jo bli forfatter hvis jeg ikke orker å jobbe her mer! Men altså så får du fortsettelsen og så bare sier du: Bra jobba! Ny dramatisk vending! eller noe sånt. Da virker det faktisk bedre å bare ringe mamma. Anonymkode: 10506...b52 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #208 Skrevet 14. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kollegaen din sa at de var flere som mente dette, var hun spesifikk? Dvs. oppga hun navn eller hvem hun refererte til, eller sa hun bare "alle andre"? Anonymkode: 79841...675 Nei, hun var ikke spesifikk. Og sa ikke alle andre. Men hun fikk det til å virke som det var noe det var bred enighet om i resten av personalgruppa, at alle liksom visste at det var jeg som gikk rundt og stinket til hele jobben. Hun sa at det var flere andre som hadde uttrykt seg, på en måte som fikk det til å virke som at de klarte bare ikke å holde det for seg selv lenger fordi det var så ille. Herlighet, for ei dame! TS Anonymkode: 10506...b52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #209 Skrevet 14. september 2017 Det har plaget henne og flere andre? Så da er det snakket om. Syns mange svar her,er noe overilt. Kontakt lege, du kan ha en beg sykdom. Bruk skyllemiddel på klær. Har du eks skyllemiddel på kunstig stoff, så blir svetten ekstra vond. Heller foreslå kutt skyllemiddel og heng klærne ute. Digresjon. Hvorfor ikke begynne i andre enden. Tydeligvis et problem for kontoret, ikke bare for hun som sa det. Ta for deg folkene på kontoret. Si hva du er blitt fortalt.og at de plages av det. Det har hun sagt. Da vil du få svar. Kan det være noe med denne personen selv? Hun antyder psykisk sykdom hos deg. Lukter de forresten ille? Om ingen andre på kontoret kan bekrefte hennes påstand, går du til øverste sjef, for da er damen farlig. Hun er direkte frekk. Ikke tenk for lenge, gjør noe Anonymkode: 887a8...676 4
Meadow Skrevet 14. september 2017 #210 Skrevet 14. september 2017 Hei TS! Veldig tøft av deg å spørre kollegaen din, det må ha vært skikkelig kleint. Men nå fikk du jo bekreftet at du ikke stinker, nå må du snakke med sjefen din. Dette er mobbing på arbeidsplassen, det er ikke greit! Lykke til! ☺ 13
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #211 Skrevet 14. september 2017 2 timer siden, Outlander skrev: Har nå lest hele denne tråden- har tatt en halv dag- men jeg mener at du virker uTROLIG tafatt og konfliktsky ts: Herlighetsfred kan ikke du bare ta det opp med denne dumme kjerringen direkte? Jeg ville fader meg ha spurt den første person jeg kjente om jeg direkt luktet eller dratt med engang til legevakten. Fy søren - ta deg sammen og slutt å finne noe unnskyldninger for å ikke ta dette opp med kollegaen din. Legevakten faktisk. Lurer på hva de hadde sagt. Anonymkode: 95bd3...de3 18
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #212 Skrevet 14. september 2017 9 minutter siden, Meadow skrev: Hei TS! Veldig tøft av deg å spørre kollegaen din, det må ha vært skikkelig kleint. Men nå fikk du jo bekreftet at du ikke stinker, nå må du snakke med sjefen din. Dette er mobbing på arbeidsplassen, det er ikke greit! Lykke til! ☺ Ja, skikkelig kleint! Men herlighet for en real fyr da! Takk for det! Jeg har snakket med sjefen min i dag, jeg får skrive en liten oppdatering når jeg ikke skummer av sinne og irritasjon lenger så slipper folk at jeg er helt all over the place og misplaced sinne og whatnot (mye dårlig norsk og engelsk her, sånn blir jeg når er frustrert tydeligvis). Jeg får dra og trene og få litt ut aggresjon, og svette. TS Anonymkode: 10506...b52 12
altflyter Skrevet 14. september 2017 #213 Skrevet 14. september 2017 Jeg ville rett og slett ha tatt det opp med sjefen. "Hei. xxx kollega har gjort meg oppmerksom på at jeg lukter vondt. Dette er forferdelig ubehagelig for meg, men jeg vil selvsagt gjøre noe med det om dette er tilfelle. Kan du kanskje forklare hva jeg lukter? Jeg har nemlig normal hygiene og klarer ikke forstå hva mer jeg kan gjøre" 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #214 Skrevet 14. september 2017 På 13.9.2017 den 0.25, AnonymBruker skrev: Haha! Dette fikk meg til å le! Er vel slik man burde teste alle, hvis du kysser meg når jeg stinker da er du Den Rette! Nå er det sikkert for sent å ta opp igjen kontakten. Suttan! Har ikke visst dette med aceton eller diabetes. Jeg har ingen risikofaktorer for det, men hvis det er sånn at jeg lukter må jeg jo sjekke det hos lege, for det må jo være noe galt et sted. Jeg synes jo også at hun er dramatisk. På en sånn veldig underfundig måte. Veldig godhjerta og alltid beredt, og leser jeg ordene jeg skriver hun sa virker hun jo oppriktig og bare at det var vanskelig, men det er ... for mye, det virker ikke ekte. Jeg vet ikke om det er ekte med de andre, men det er ikke ekte med meg i alle fall. Virker ikke sånn i alle fall. Takk for kudos! Her sitter jeg og lurer på om veggen skriker av lukten av meg, så setter pris på at jeg har noen gode egenskaper også og ikke bare er en stinkbombe. Ts Anonymkode: 10506...b52 For alt du vet ts kan hun ha gjort dette med flere. Det lukter utpsyking lang vei ! Anonymkode: b1e37...698 4
Fjaselina Skrevet 14. september 2017 #215 Skrevet 14. september 2017 Eg har ein gong fått oppdraget med å fortelle ein kollega at han lukta. Men det var av parfyme i altfor store mengder. Fryktelig vanskelig å ta opp, eg leita etter rette muligheit i fleire dagar før eg fann smuttholet. Men det vart bra! Han vart ikkje såra, trur eg....
jabx Skrevet 14. september 2017 #216 Skrevet 14. september 2017 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting er sikkert, dere som mener at det er OK å ta opp en slik sak på en sånn måte som er beskrevet her bør ALDRI ta en slik samtale med en kollega. Få noen andre til å gjøre det, please. Når det er sagt så tror jeg dette handler om mobbing. Anonymkode: b6633...d84 Måten det ble tatt opp på virket merkelig ja. Lite kontruktivt, og egnet til å trykke noen langt ned i søla. Endret 14. september 2017 av jabx 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #217 Skrevet 14. september 2017 Jeg stemmer for at det er kollegaen din som er problemet her. Dette henger ikke på greip. Jeg er selv veldig var for lukter, og kan synes enkelte parfymer lukter sterkt, at enkelte har dårlig ånde når jeg er nær dem eller at enkelte lukter svette av og til. Men alt dette er normalt når man omgås mennesker i en jobbsituasjon. Det er aldri noe jeg eller noen jeg kjenner ville kommentert og gjort en sak utav. Det blir først virkelig ille hos personer med konsekvent dårlig hygiene. De som ikke har dusjet på en uke, som sjeldent vasker klærne og pusser tennene. Men min erfaring er at "jeg holder på å spy av kroppslukten din" stort sett bare forekommer hos folk med psykiske problemer eller rusmisbrukere. Jeg har aldri opplevd den type mangel på hygiene hos kollegaer eller venner. Hvis du er så ren og velstelt som du beskriver så er ikke dette ditt problem. Ta det videre. Anonymkode: f0a4f...41e 7
jabx Skrevet 14. september 2017 #218 Skrevet 14. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvis kollegaen din blir tatt inn til et slags møte og nekter, får du ta kollegaen din til side ved en senere anledning og spørre hvorfor hun sa at du luktet vondt til å begynne med. Kanskje vil hun nekte for å ha sagt noe når hun er sammen med andre, spesielt ledelsen... Men sammen med bare deg har hun ingen grunn til å nekte, og da får du forhåpentligvis et ærlig svar. Husk å ta opptak av samtalen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #219 Skrevet 14. september 2017 Jeg hadde aldri turt å være ærlig om noen bad meg lukte om de strinka. Jeg er så redd for å såre noen. Har en søster som stinker (mandelproblem, ikke tanntråd... Kombinasjon) men har aldri klart å si det. Av og til lukter hun rett og slett skit. hun har hatt litt problemer med at hun og mannen har mindre sex, han er sliten og har ikke lyst sier han til henne - men jeg tror heller ikke han klarer å si noe til henne. Trist... Anonymkode: a2143...965 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #220 Skrevet 14. september 2017 Phew - der har jeg kommet meg gjennom 11 sider med diskusjon om dette!! Først og fremst må jeg si at det å bli beskyldt for å STINKE er så ydmykende at man har ingen ide, om man ikke har oplevd det. Jeg slet med pusspropper i mandlene som barn, og andre barn lot meg få gjennomgå pga dette. Husker noen gutter ropte "Stanken" etter meg, og ikke ville sitte evd siden av meg, holdt seg for nesa osv... Jeg var bunnløst fortvilet. Pillet propper med q-tips til jeg brakk meg og gurglet og sto i. Fikk dessverre ikke fjernet mandlene før jeg var 19 år. Da hadde jeg gått gjennom skoletiden med null selvtillit og følt meg som et uhyre. har fortsatt angst for å stå nærme folk og sitte nært, enda mandlene har vært borte i 17 år.... Jeg er ganske sikker på at det er ånde og ikke klær som lukter her.. Pusspropper eller annen dårlig ånde kan være som en gjennomtrengende eim, faktisk. Melk er absolutt det verste man kan få i seg om man har pusspropper. Kaffe gjør også at man kan lukte gammelt egg. Hva sa sjefen din, ts? ville også spurt en kollega til som du stolte på. Bare si at du har blitt redd for at det lukter rart av deg og at du ber om en ærlig mening, selv om det er ubehagelig. oghva det evt lukter..... Bra at nr 1 ikke merket noe, men prøv en til. Hilsen eks-stinkende jente Anonymkode: 7a9db...395 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå