AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #141 Skrevet 12. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/society/2013/may/22/women-men-mental-illness-study Det kom vell ikke som en bombe akkurat . Kvinner har 40 prosent større sjangse for å ha "mentall illness" 40 prosent er et stort tall Anonymkode: 48411...826 Understøtter likevel ikke på langt nær påstanden om at alle kvinner er gærne. Legg for øvrig merke til at når det snakkes de psykiske lidelsene kvinner er mer utsatt for å lide av er depresjon og angst. Det påpekes at kvinner oftere har "interne" problemer som de tar ut på seg selv, mens menn oftere lider av "eksterne" problemer som de tar ut på omgivelsene gjennom alkoholmisbruk og sinneproblemer. Artikkelen forteller for øvrig at menn har 150 prosent større sjanse for å rapportere om rusmisbruk. Synes ikke artikkelen på noe som helst vis understøtter noen av dine påstander. Anonymkode: 77302...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #142 Skrevet 13. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det forklarer kvinner og borderline lidelse, men støtter overhodet ikke din påstand om at alle - eller du modererte det vel kanskje til 80 % - kvinner er sprute sprø. Anonymkode: 77302...e6f Var noen her som sa menn var værre enn kvinner. Men når kvinner har 40 prosent mer sjangse for borderline enn menn sier det sitt. Mn blir mentallt psycho av borderline. Har first hand experience med både exer og venniner Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #143 Skrevet 13. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Understøtter likevel ikke på langt nær påstanden om at alle kvinner er gærne. Legg for øvrig merke til at når det snakkes de psykiske lidelsene kvinner er mer utsatt for å lide av er depresjon og angst. Det påpekes at kvinner oftere har "interne" problemer som de tar ut på seg selv, mens menn oftere lider av "eksterne" problemer som de tar ut på omgivelsene gjennom alkoholmisbruk og sinneproblemer. Artikkelen forteller for øvrig at menn har 150 prosent større sjanse for å rapportere om rusmisbruk. Synes ikke artikkelen på noe som helst vis understøtter noen av dine påstander. Anonymkode: 77302...e6f Beklager da. Mange er. Kanskje jeg overdrev litt for å få fram poenget mitt. Men de fleste kvinner er det vil jeg si. Bare spør en mann hvordan forholdene hans har vært. Tipper på at over t0 prosent av de var ustabil Dette er ikke noe menn vs kvinner opplegg Jeg bare påpeker det ettersom det faktisk er noen her som blånekter på at kvinner er ustabil. Dette er jo allmen kjent av alle Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #144 Skrevet 13. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Understøtter likevel ikke på langt nær påstanden om at alle kvinner er gærne. Legg for øvrig merke til at når det snakkes de psykiske lidelsene kvinner er mer utsatt for å lide av er depresjon og angst. Det påpekes at kvinner oftere har "interne" problemer som de tar ut på seg selv, mens menn oftere lider av "eksterne" problemer som de tar ut på omgivelsene gjennom alkoholmisbruk og sinneproblemer. Artikkelen forteller for øvrig at menn har 150 prosent større sjanse for å rapportere om rusmisbruk. Synes ikke artikkelen på noe som helst vis understøtter noen av dine påstander. Anonymkode: 77302...e6f Jo? Kvinner har 40 prosent mer sjangse for å være borderline enn menn. Vet du hva borderline er? Har du opplevd det selv? Vell i kort oppsumering så er slike folk 10x mer ustabil enn en kvinne med mensen. Psykotisk til tider At menn har 150 større sjangs for rusmidler har ingenting å si og er ikke relevant til sake. Kvinner er naturlig ustabile Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #145 Skrevet 13. september 2017 18 timer siden, Froning skrev: Hadde ikke menn vært styrt av følelser ville man ikke sett frustrerte menn på kvinneguiden kverulere over hvor emosjonelle kvinner er Hvor ligger logikken bak det ? Jeg som også er like emosjonell får blannede følelser av disse😣 Er overhodet ikke overstyrt av følelser. Jeg bare påpeker the obvious. Er jo noen kvinner her som blånekter sin egen biologi og det som er allmenn kjent haha Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #146 Skrevet 13. september 2017 20 timer siden, Amawhatsnot skrev: Jeg liker menn, iallfall en stor del av de jeg har truffet. Men det var jo heller ikke poenget mitt, eller hva? De jeg svarer her, derimot, er selvsagt i sin fulle rett til ikke å like kvinner, om det føles rett for dem. Jeg skriver heller ikke for å hevne meg, hvem skulle jeg hevne meg på, mener du, hvorfor skulle jeg ha behov for å hevne meg på noen ukjente misogynister på kg? Det jeg gjør, er å kommentere deres utfall, oppgulp, hysteri (kall det hva du vil) ang. "Gærne kvinner, hormoner, blablabla" med fakta. Dvs, de påstår kvinner styres av hormoner, og det med noe så forjævlig resultat, uten å klare å belegge det med noe annet enn en youtube-video med en tilsynelatende "gal" kvinne. Det jeg ramser opp, er fakta. Fakta som, i det minste, viser at det ikke er bare kvinner som lar seg styre av hormoner. Du er også sannsynligvis mer oppegående enn disse mennene. Da forstår du sikkert også at selv om det noen ganger er fånyttes å argumentere saklig med disse mennene, kan påstandene deres være verd å kommentere likevel. Bare fordi slike påstander de kommer med ikke bør få stå uimotsagt. Poenget er, mennesker, menn og kvinner, styres av så mye, hormoner inkludert. Å påstå at bare kvinner gjør det, er beviselig feil. Helt ok poeng. Både menn og kvinner er ustabile til tider. Men som jeg må nevne for 17362 gang nå så er kvinner mye mye mer oftere ustabil og har mentale lidelser enn menn Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #147 Skrevet 13. september 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis vi ser på trenden hvor menn nå søker utenlands, og faktisk finner lykken i damer som annerkjenner deres behov, så ser man at det du sier ikke stemmer. Norske kvinners stolthet vil bli deres død. Anonymkode: d6a35...d02 Norske kvinnerd stolthet går ut over dem selv. Det er flere kvinner i verden enn menn og da vil jo bare kvinner aldri klare å finne seg en mann om de skal være så kravstore Har også lurt på hvor denne"stoltheten" kommer fra. Til å med bunnkvinner har det. En type "sense of entitlement" når de ikke har noe særlig å by på eller attraktiv og har lav verdi Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #148 Skrevet 13. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager da. Mange er. Kanskje jeg overdrev litt for å få fram poenget mitt. Men de fleste kvinner er det vil jeg si. Bare spør en mann hvordan forholdene hans har vært. Tipper på at over t0 prosent av de var ustabil Dette er ikke noe menn vs kvinner opplegg Jeg bare påpeker det ettersom det faktisk er noen her som blånekter på at kvinner er ustabil. Dette er jo allmen kjent av alle Anonymkode: 48411...826 Nei, det er allmen kjent kun i ditt hode. Det er mennesker som er ustabile, kvinner og menn, men ikke samtlige - eller i hvert fall nesten samtlige - innen et kjønn. Forresten morsomt hvordan du åpner med å på en måte å moderere deg, for så i neste øyeblikk å gasse på i det opprinnelige sporet. Man kan jo nesten kalle det litt, øh kremt, ustabilt. Anonymkode: 77302...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #149 Skrevet 13. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo? Kvinner har 40 prosent mer sjangse for å være borderline enn menn. Vet du hva borderline er? Har du opplevd det selv? Vell i kort oppsumering så er slike folk 10x mer ustabil enn en kvinne med mensen. Psykotisk til tider At menn har 150 større sjangs for rusmidler har ingenting å si og er ikke relevant til sake. Kvinner er naturlig ustabile Anonymkode: 48411...826 Ja, sjansen for at kvinner lider av borderline personlighetsforstyrrelse er 40 % større, men hvor mange er det som har denne lidelsen? Jo, Et forsvinnende lite mindretall. Altså beviser denne faktainformasjonen ingenting ift din påstand om at alle kvinner er ustabile og gærne. Tror du forresten at rusmisbruk ikke har noe å si ift ustabil atferd? Du kan jo prøve å spørre pårørende til rusmisbrukere og høre ha de sier. Anonymkode: 77302...e6f 3
Hedy Lamarr Skrevet 13. september 2017 #150 Skrevet 13. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ok poeng. Både menn og kvinner er ustabile til tider. Men som jeg må nevne for 17362 gang nå så er kvinner mye mye mer oftere ustabil og har mentale lidelser enn menn Anonymkode: 48411...826 "Om lag halvparten av den norske befolkningen (litt flere kvinner enn menn) (min utheving) får en psykisk lidelse/plage i løpet av livet. De vanligste lidelsene er angst og depresjon. Hvem som rammes er avhengig av flere faktorer. For eksempel er det flere med psykiske helseproblemer i grupper med lav inntekt og utdannelse. Utslagsgivende er også høyt alkoholforbruk. For kvinner er fysisk inaktivitet forbundet med økt risiko for å utvikle større psykiske plager. (Helse- og levekårsundersøkelsen,1998)." Norsk psykologforening.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #151 Skrevet 13. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske kvinnerd stolthet går ut over dem selv. Det er flere kvinner i verden enn menn og da vil jo bare kvinner aldri klare å finne seg en mann om de skal være så kravstore Har også lurt på hvor denne"stoltheten" kommer fra. Til å med bunnkvinner har det. En type "sense of entitlement" når de ikke har noe særlig å by på eller attraktiv og har lav verdi Anonymkode: 48411...826 Tror norske kvinner vil gå velvillig i døden fremfor å forholde seg til de idiotiske holdningene som du utviser. Vi klarer oss fint uten menn, Problemet er nok at du/dere ikke klarer dere så godt uten kvinner, og derfor ser dere nødt til å bitche dagen lang om hvor teite vi er her på KG. Sier for øvrig alt om deg når du klarer å omtale noen som "bunnkvinner". Anonymkode: 77302...e6f 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #152 Skrevet 13. september 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager da. Mange er. Kanskje jeg overdrev litt for å få fram poenget mitt. Men de fleste kvinner er det vil jeg si. Bare spør en mann hvordan forholdene hans har vært. Tipper på at over t0 prosent av de var ustabil Dette er ikke noe menn vs kvinner opplegg Jeg bare påpeker det ettersom det faktisk er noen her som blånekter på at kvinner er ustabil. Dette er jo allmen kjent av alle Anonymkode: 48411...826 For det første blir ikke noe "allment kjent av alle" bare fordi du gjentar at det er det. Eksempler på ting som er allment kjent er ting som man faktisk har forsket på og kommet fram til veldig sikre faktagrunnlag som deretter er kjent blant de fleste. Det er for eksempel alment kjent at et høyt inntak av sukker kan føre til tannråte og at å spise mer enn man forbrenner kan føre til overvekt. Derimot er det ikke allment kjent at "kvinner er ustabil". Det er en påstand du kommer med. Du kan ikke oppdrive noen som helst forskning som tilsier at kvinner er mer ustabile enn menn, noe som gir mening i og med at ordet "ustabil" er temmelig uvitenskapelig og upresist. Artiklene du viser til, har heller ikke relevans for det du vil bevise. Skjerp språket, argumentasjonen og faktagrunnlaget ditt, så blir det mulig å ta deg litt mer alvorlig. Anonymkode: 30755...ddc 4
Gjest Froning Skrevet 13. september 2017 #153 Skrevet 13. september 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er overhodet ikke overstyrt av følelser. Jeg bare påpeker the obvious. Er jo noen kvinner her som blånekter sin egen biologi og det som er allmenn kjent haha Anonymkode: 48411...826 Men hva trigger behovet ditt for å påpeke "the obvious", min følelsestyrte venn? Du sitter på kvinnwguiden å prøver å banke ditt syn over på kvinner og prøver å forandre måten de ser på seg selv. Ingen logikk i bruke tiden sin på dette Det ligger i alle menneskers biologi (de fleste) å ha følelser. Vi styres alle av de. I mer eller mindre grad uavhengig av kjønn.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #154 Skrevet 13. september 2017 6 minutter siden, Froning skrev: Men hva trigger behovet ditt for å påpeke "the obvious", min følelsestyrte venn? Du sitter på kvinnwguiden å prøver å banke ditt syn over på kvinner og prøver å forandre måten de ser på seg selv. Ingen logikk i bruke tiden sin på dette Det ligger i alle menneskers biologi (de fleste) å ha følelser. Vi styres alle av de. I mer eller mindre grad uavhengig av kjønn. Pga av at folk blånekter vell😂 da må de ha det inn med teskje🥄 Jeg er enig i det siste utsagnet ditt om at både menn og kvinner styres av følelser. Men ikke i NÆRHETEN engang like mye som kvinner. Hos kvinner går absolutt alt mot følelser det gjør det ikke hos menn pga vi ikke har like mye østrogen Jeg har hatt en stoffskifte sykdom tidligere som gav meg lavt testosteron og høyt østrogen. Er nå frisk da. Men i den lille perioden hadde jeg masse svigninger i humøret. Gråt over ingenting og ble veldig lett sur/glad/trist og var ustabil nok til at både jeg og andre kjente på det. Legen sa det var pga jeg hadde alt for mye østrogen iforhold til testosteron og det påvirker hjernen og humøret Så det utsagnet ditt stemmer ikke.jeg har ikke sagt at det er noe dumt og vil ikke at dette skal bli enda en menn vs kvinner tråd. Men at noen her blånekter det er veldig merkelig🤔 Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #155 Skrevet 13. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første blir ikke noe "allment kjent av alle" bare fordi du gjentar at det er det. Eksempler på ting som er allment kjent er ting som man faktisk har forsket på og kommet fram til veldig sikre faktagrunnlag som deretter er kjent blant de fleste. Det er for eksempel alment kjent at et høyt inntak av sukker kan føre til tannråte og at å spise mer enn man forbrenner kan føre til overvekt. Derimot er det ikke allment kjent at "kvinner er ustabil". Det er en påstand du kommer med. Du kan ikke oppdrive noen som helst forskning som tilsier at kvinner er mer ustabile enn menn, noe som gir mening i og med at ordet "ustabil" er temmelig uvitenskapelig og upresist. Artiklene du viser til, har heller ikke relevans for det du vil bevise. Skjerp språket, argumentasjonen og faktagrunnlaget ditt, så blir det mulig å ta deg litt mer alvorlig. Anonymkode: 30755...ddc Artikklene heg viser til har veldig mye å si. Vet du hva borderline er? Har du levd med en som har den lidelsen? For det har jeg 40 prosent flere kvinner har borderline enn menn og det gjør noe ekstremt med deres humør, mentalle tilstand og deres relasjoner til andre. Så jo det gjør kvinner ustabile Ustabile som i å skifte på humøret veldig fort flere ganger på dagen, gråte , være glad.være kjempe sint. Gråte igjen. Bli sint igjen. Så gråte. Så bli glad. Alt på en dag. Sammen med skriking, hyling og masse styr så blir dette å være ustabil Dette skjer i større grad hos kvinner pga kvinner har høyt nivå av østrogen. Spesielt når mensen kommer. Dette påvirker hjernen og hvordan man oppfører seg også. Dette kan også skje med menn som for en eller annen grunn har høyt østrogen eller har tatt anabole steroider slik at de har ekstremt høyt testosteron. Alle disse hormonene påvirker hjernen og atferd. Dette vet alle og dette kjenner mange menn virkelig når de har kjæreste og den dagen i mnd kommer. Kvinner som er sammen med menn som bruker anabole steroider merker også en forskjell i humør og atferd når se er "på". Borderline har også en påvirkning med det er jo en lidelse noen har og ikke alle Facts Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #156 Skrevet 13. september 2017 56 minutter siden, Amawhatsnot skrev: "Om lag halvparten av den norske befolkningen (litt flere kvinner enn menn) (min utheving) får en psykisk lidelse/plage i løpet av livet. De vanligste lidelsene er angst og depresjon. Hvem som rammes er avhengig av flere faktorer. For eksempel er det flere med psykiske helseproblemer i grupper med lav inntekt og utdannelse. Utslagsgivende er også høyt alkoholforbruk. For kvinner er fysisk inaktivitet forbundet med økt risiko for å utvikle større psykiske plager. (Helse- og levekårsundersøkelsen,1998)." Norsk psykologforening. Kvinner rammes oftere av psykiske lidelser Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #157 Skrevet 13. september 2017 Jeg synes det er flott at sånne som deg, AB ...826 holder deg til ONS og ikke formerer deg videre. Ingenting kunne vært bedre. Anonymkode: 17f42...80e 2
Gjest Froning Skrevet 13. september 2017 #158 Skrevet 13. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga av at folk blånekter vell😂 da må de ha det inn med teskje🥄 Jeg er enig i det siste utsagnet ditt om at både menn og kvinner styres av følelser. Men ikke i NÆRHETEN engang like mye som kvinner. Hos kvinner går absolutt alt mot følelser det gjør det ikke hos menn pga vi ikke har like mye østrogen Jeg har hatt en stoffskifte sykdom tidligere som gav meg lavt testosteron og høyt østrogen. Er nå frisk da. Men i den lille perioden hadde jeg masse svigninger i humøret. Gråt over ingenting og ble veldig lett sur/glad/trist og var ustabil nok til at både jeg og andre kjente på det. Legen sa det var pga jeg hadde alt for mye østrogen iforhold til testosteron og det påvirker hjernen og humøret Så det utsagnet ditt stemmer ikke.jeg har ikke sagt at det er noe dumt og vil ikke at dette skal bli enda en menn vs kvinner tråd. Men at noen her blånekter det er veldig merkelig🤔 Anonymkode: 48411...826 For meg virker det som at du blir emosjonell av at en gjeng på internett blånekter og er uenig med deg. Derfor utagerer du med å fortsette å banke budskapet ditt i hodene på disse når logisk sett det verken har eller burde ha noe å si for deg i det virkelige liv. Men hvis å vinne dette vil gjøre at du FØLER deg bedre får du ramse opp noen kilder på linken mellom testosteron og østrogen og det å være overstyrt av følelser.. Du er klar over at menn som propper i seg tilskudd av testosteron blir følelsesladde deg og🤔
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #159 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager da. Mange er. Kanskje jeg overdrev litt for å få fram poenget mitt. Men de fleste kvinner er det vil jeg si. Bare spør en mann hvordan forholdene hans har vært. Tipper på at over t0 prosent av de var ustabil Dette er ikke noe menn vs kvinner opplegg Jeg bare påpeker det ettersom det faktisk er noen her som blånekter på at kvinner er ustabil. Dette er jo allmen kjent av alle Anonymkode: 48411...826 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo? Kvinner har 40 prosent mer sjangse for å være borderline enn menn. Vet du hva borderline er? Har du opplevd det selv? Vell i kort oppsumering så er slike folk 10x mer ustabil enn en kvinne med mensen. Psykotisk til tider At menn har 150 større sjangs for rusmidler har ingenting å si og er ikke relevant til sake. Kvinner er naturlig ustabile Anonymkode: 48411...826 Siden du svarte begge disse svarene til samme innlegg, tenker jeg at du nok muligens har en diagnose du også. Spaltet personlighet, kanskje? Dette kombinert med resten av svarene dine tenker jeg vi legger til vrangforestillinger, oppblåst selvbilde og redusert evne til å se egne begrensninger og lyter. 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske kvinnerd stolthet går ut over dem selv. Det er flere kvinner i verden enn menn og da vil jo bare kvinner aldri klare å finne seg en mann om de skal være så kravstore Har også lurt på hvor denne"stoltheten" kommer fra. Til å med bunnkvinner har det. En type "sense of entitlement" når de ikke har noe særlig å by på eller attraktiv og har lav verdi Anonymkode: 48411...826 Det går fint! Mange kvinner klarer seg fint med andre kvinner. Dette fjerner nok problematikken med dette flertallet av kvinner. Dessuten finnes det nok av "bunnmenn" som "bunnkvinnene" kan menge seg med Når det gjelder entitlement og det å sikte høyt: på seg selv kjenner man andre Anonymkode: d6975...2ed 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #160 Skrevet 13. september 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sjansen for at kvinner lider av borderline personlighetsforstyrrelse er 40 % større, men hvor mange er det som har denne lidelsen? Jo, Et forsvinnende lite mindretall. Altså beviser denne faktainformasjonen ingenting ift din påstand om at alle kvinner er ustabile og gærne. Tror du forresten at rusmisbruk ikke har noe å si ift ustabil atferd? Du kan jo prøve å spørre pårørende til rusmisbrukere og høre ha de sier. Anonymkode: 77302...e6f Forskjellen er at menn må ta noe og vøre påvirket for å bli slik. Kvinner er ustabil i humøret av natur. Skulle ønske kvinner her hadde tatt litt tid på å forstå seg på hormoner. Det påvirker atferden veldig mye 2 av 10 kvinner har borderline så det er jo ikke et stort tall. Men dette er bare en av tingene som gjør kvinner ustabil i humøret. Er hormonet østrogen som er mest ansvarlig og det har kvinner mye av. Spesielt rundt mensen Anonymkode: 48411...826
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå