RoH Skrevet 16. september 2017 #201 Skrevet 16. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du han får i pose og sekk? Han får halvdårlig sex , og ikke privilegiet av en trykk, sterk og god kvinne som går gjennom ild og vann for han og inspirerer han, støtter han i vondt og godt, steller han når han er syk og lager mat til han når han er sliten, eller kjempegod sex for som kjent så er det de som har langvarige sexforhold med dype følelser som åpner seg, har mest intens sex og er mest experimentelle. Anonymkode: 5a5f7...fa1 Henne skulle jeg gjerne truffet. Men jeg lurer på om hun er ute å rir på enhjørningen sin i regnbuer mens hun tar selfi på en fjelltopp?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #202 Skrevet 16. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du romantiserer og overvurderer forhold. Dessuten er ikke forhold så stabile og hederlige som du skal prøve å fremstille de som. Det er mye grums. Det at han blir loner når han blir gammel er et problem han ser på når han blir gammel. Man kan også alltids finne seg nye kompiser/få seg noe hobbies og dermed nye bekjente. Det med sexen kan man også få gjennom en fuck friend. Hvordan kan du komme med slike påstander om livet hans, ut fra hva han har skrevet? For alt du vet kan han ha mye penger og en fet jobb. Og det er ikke alle som har dette enorme behovet for partner som du har. Anonymkode: d6a35...d02 Nei det gjør jeg ikke. Om du bare har erfaring med forhold med mye grums har du vært i feil forhold. I voksen alder er det få damer som er interessert i å være fuckfriend, de vil stifte familie , men noen kan ha kortvarige sexrelasjoner inntill de finner mannen de vil leve med. At han har mye penger eller fet jobb har da ingen relevans for de følelsesmessige og mellommenneskelige verdiene i livet man kun kan oppleve ved å elske og bli elsket. Jeg vet at ikke alle har et enormt behov for en partner, men det er det som er naturlig for oss, og å kalle et liv uten partner, med tilfeldig sex og ingen dype relasjoner for å "få i pose og sekk" var det jeg ville illustrere var feil. 9 minutter siden, RoH skrev: Henne skulle jeg gjerne truffet. Men jeg lurer på om hun er ute å rir på enhjørningen sin i regnbuer mens hun tar selfi på en fjelltopp? Det finnes mange av hun overalt, trenger ikke gå på en fjelltopp for å finne hun men hun tiltrekkes og bruker bare tid på menn som har et litt mer verdig og positivt syn på kvinner enn menn som har den innstillingen om at kvinner som partner ikke kan tilføre noe bra i livet og sjela hans. Anonymkode: 5a5f7...fa1 1
RoH Skrevet 16. september 2017 #203 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes mange av hun overalt, trenger ikke gå på en fjelltopp for å finne hun men hun tiltrekkes og bruker bare tid på menn som har et litt mer verdig og positivt syn på kvinner enn menn som har den innstillingen om at kvinner som partner ikke kan tilføre noe bra i livet og sjela hans. Anonymkode: 5a5f7...fa1 Nei tror jeg får jeg går ut å slakter lam.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #204 Skrevet 16. september 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: Nei det gjør jeg ikke. Om du bare har erfaring med forhold med mye grums har du vært i feil forhold. I voksen alder er det få damer som er interessert i å være fuckfriend, de vil stifte familie , men noen kan ha kortvarige sexrelasjoner inntill de finner mannen de vil leve med. At han har mye penger eller fet jobb har da ingen relevans for de følelsesmessige og mellommenneskelige verdiene i livet man kun kan oppleve ved å elske og bli elsket. Jeg vet at ikke alle har et enormt behov for en partner, men det er det som er naturlig for oss, og å kalle et liv uten partner, med tilfeldig sex og ingen dype relasjoner for å "få i pose og sekk" var det jeg ville illustrere var feil. Det finnes mange av hun overalt, trenger ikke gå på en fjelltopp for å finne hun men hun tiltrekkes og bruker bare tid på menn som har et litt mer verdig og positivt syn på kvinner enn menn som har den innstillingen om at kvinner som partner ikke kan tilføre noe bra i livet og sjela hans. Anonymkode: 5a5f7...fa1 OK. Det er nok bare meg, 50% av alle ekteskap og 70% av alle menn som opplever at dama slår opp, som har vært i dårlige forhold. Den dama du liksom skal beskrive finnes ikke. Damer nå for tiden er eksperter på Netflix, det å bruke penger, kjøpe sushi og alt annet ferdigmat (ofte frossenpiizza), og lever frie liv som tøser frem til de faktisk må slå seg til ro i 30årene (de har jo så godt tid). Vennligst realitetsorienter deg selv før du uttaler deg. Det er best kost/nytte for en mann å bare ha løse relasjoner med damer. Alt annet er et tapsprosjekt. De damene som ikke er slik jeg beskriver må nå jobbe hardere for å overbevise gutta om å forplikte seg. De kan ikke sitte bakpå og tro de er prinsesser. Da blir de sittende alene. Anonymkode: d6a35...d02
Gjest Ingenting2 Skrevet 16. september 2017 #205 Skrevet 16. september 2017 33 minutter siden, RoH skrev: Henne skulle jeg gjerne truffet. Men jeg lurer på om hun er ute å rir på enhjørningen sin i regnbuer mens hun tar selfi på en fjelltopp? Det finnes flere av henne faktisk, men hun tror ikke på enhjørninger og selfiene er ofte av det selvironiske og morsomme slaget. Hun har dog gitt opp og bestemt seg for at livet muligens er best og mindre turbulent alene.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #206 Skrevet 16. september 2017 25 minutes ago, canacas said: Det finnes flere av henne faktisk, men hun tror ikke på enhjørninger og selfiene er ofte av det selvironiske og morsomme slaget. Hun har dog gitt opp og bestemt seg for at livet muligens er best og mindre turbulent alene. Nobody likes a quitter. I hvertfall ikke en deprimert en. Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #207 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe stor krise for min del , men kommer til å bli det for han når alle kompisene hans er gift og i trygge forhold og han ikke har noen å dra på byen med lenger og damene på byen ser på han som en stakkarslig loner. Damer er ikke desperate når de blir eldre, det er veldig lett for damer å få seg kjæreste om de vil. Hva mener du han får i pose og sekk? Han får halvdårlig sex , og ikke privilegiet av en trykk, sterk og god kvinne som går gjennom ild og vann for han og inspirerer han, støtter han i vondt og godt, steller han når han er syk og lager mat til han når han er sliten, eller kjempegod sex for som kjent så er det de som har langvarige sexforhold med dype følelser som åpner seg, har mest intens sex og er mest experimentelle. Han får den slitte kiwi posen "kjøp kjapt og billig, kiwi kiwi" og kommer til å sitte der som aldrene mann med alkohol problemer fordi det kun er på fylla han har assosiasjoner til å føle seg bra nok som mann siden det er der han knuller damer og føle at han kastet bort livet på uviktige ting og angrer på at han løftet opp sekken selvom den var litt tung og ikke så de egentlige verdiene i livet, det mellommenneskelige behovet og gaven av å ha en sjelevenn, bestevenn og partner i ett og samme menneske. Anonymkode: 5a5f7...fa1 Med 30-40% av menn som ikke etablerer seg, så trenger han nok ikke å bli en "stakkarslig" loner, om han er normalt oppegående og kan søke nye kontakter i foreninger, idrettsklubber e.l. Er det virkelig det? Ja, dere vinner nok på sexrelasjonsmarkedet, men min erfaring er at menn og kvinner har det like lett (eller vanskelig) når det gjelder å søke og inngå nye seriøse relasjoner. Løsere forhold og mer tilfeldige seksuelle relasjoner betyr ikke nødvendigvis dårlig sex så lenge man vet hva man ønsker i en partner og treffer på partnere med samme holdninger. At folk går gjennom ild og vann for hverandre er det i stor grad slutt på i dagens verden. Økonomiproblemer og sykdom er blant de mest betydelige faktorene for at folk går fra hverandre. Å nei da, for det er andre måter å realisere seg på også, a4 livet passer ikke for alle, særlig vi som jobber for å bli noe i form av f. eks. å bli vellykkede gründere. Men jeg ser jo at utsagnet "small minded thoughts for small minded individuals" passer her også, som i flere andre sammenhenger Ja, det kan hende han blir en alkoholisert, syk taper som gammel mann, men da har han i så fall gjort mer galt i livet enn å ikke etablere seg med en A4 familie. Men klart, forsøker han bare å skape sin egen lykke gjennom den samme oppskriften som så mange andre, nemlig lykken gjennom familielivet så er jo fallhøyden stor. Han kunne valgt å hvertfall forsøke å realisere seg selv gjennom jobb, han kunne valgt å realisere seg gjennom reising, frivillig arbeid i utlandet i internasjonale organisasjoner, han kunne valgt å fokusere på kampsport. Dette er bare noen eksempler, mulighetene er mange. I den grad han heller ender opp som alkoholiker som gammel så er dette delvis en arvelig faktor og delvis en personlig svakhet. Selv når man sliter har man et valg, og for de som er disponert for alkoholisme, så innebærer det valget å avstå fra flaska, dvs. å avstå fra en handling som gir umiddelbar nytelse der og da men er til skade for en selv over tid. Sterke mennesker har denne egenskapen, svake mennesker dør, men det er egentlig helt greit. Det er naturens orden, de sterke overlever og de svake dør. Anonymkode: 07993...b66
Gjest Ingenting2 Skrevet 16. september 2017 #208 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nobody likes a quitter. I hvertfall ikke en deprimert en. Anonymkode: d6a35...d02 Forskjell på å finne lykke i seg selv, og å være deprimert.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #209 Skrevet 16. september 2017 11 minutes ago, canacas said: Forskjell på å finne lykke i seg selv, og å være deprimert. Rasjonalisering av sin egen situasjon er en skummel båt. Anonymkode: d6a35...d02
Gjest Ingenting2 Skrevet 16. september 2017 #210 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rasjonalisering av sin egen situasjon er en skummel båt. Anonymkode: d6a35...d02 Hva er en skummel båt? Ikke hiv ut av deg en masse analogier og tro at du er kløktig. Forklar deg nå heller, du virker smartere da. Kanskje du gir noe vi faktisk kan diskutere.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #211 Skrevet 18. september 2017 På 11.9.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev: Nei det har jeg ikke. Det er veldig allmen kjent at kvinner har et overflod av østrogen som gjør dere irrasjonell, dramatisk , hysterisk, overfølsom og slitsom. Dette orker ikke mange menn når de kan få seg sex uten å begi seg inn på alle de tingene. Disse egenskapene har alle kvinner ..spesielt når det nærmer seg mensen. Men der er i varierende grad fra kvinne til kvinne hvor sterkt det er og jeg gidder ikke mer. Får jo det eneste jeg trenger av kvinner når jeg vil ha det så hva er problemet. Spyttet nettopp ut noen fakta her. Vil gjerne se deg motargumentere kvinners oppførsrl med tanke på overføod av hormoner Anonymkode: 48411...826 Typen min mener at jeg ikke er like mye drama queen som mange andre damer. Jeg tror det han mener med det, er nok at han synes vi passer sammen, rett og slett, og at jeg tar ansvar for meg selv. Jeg synes han er veldig mann på måten han er drama king 🎭 på, for eksempel når han er opprørt og blir veldig stille og "kald" og tror han ikke viser følelser, hehe (jeg kaller dette ansiktsuttrykket for "mannetårer"). Men han har et mer "lesbart" ansikt enn mange menn, jeg synes ikke han er for kald. Så med det mener jeg nok at vi passer sammen Anonymkode: 45a61...6d1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #212 Skrevet 18. september 2017 På 16.9.2017 den 4.26, AnonymBruker skrev: http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2014/06/Flest-kvinner-er-emosjonelt-ustabile Enda en artikkel basert på forskning som viser hvor emosjonelt ustabil kvinner er. Fakta kan ikke benektes Anonymkode: 48411...826 Dette er statistisk sant. Det er også statistisk sant at de fleste med anti-sosial personlighetsforstyrrelse er menn. Har du et poeng? Anonymkode: 45a61...6d1
Gjest Tekola Skrevet 23. september 2017 #213 Skrevet 23. september 2017 Tråden er ryddet for reklame. Tekola, teamleder.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #214 Skrevet 23. september 2017 On 9/16/2017 at 10:24 AM, canacas said: Hva er en skummel båt? Ikke hiv ut av deg en masse analogier og tro at du er kløktig. Forklar deg nå heller, du virker smartere da. Kanskje du gir noe vi faktisk kan diskutere. Allright. Det er ofte slik at man rasjonaliserer sin egen eksistens, og sin egen tilværelse veldig hardt, for å overbevise seg selv om at man egentlig er lykkelig, eller at man egentlig gjør det rette. Hvis man f.eks alltid har hatt lyst på mann, ekteskap, hus og barn, så kan finne på å fortelle seg at man er lykkelig uten, bare fordi man selv ikke klarer oppfylle sin egen drøm. Innerst inne kommer man alltid til å føle det samme, det blir uansett aldri det samme. "Jeg er lykkelig uten mann" sier de. Mens alkoholforbruket øker. Hva skal hun med alle pengene hun selv har? Penger kan ikke kjøpe lykke. Hun er trolig ikke deprimert, men hun er ikke lykkelig heller. For det hun egentlig ville ha ville gjort henne lykkelig. Mange faller nok trolig inn i en depresjon etterhvert også. Anonymkode: d6a35...d02
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. september 2017 #215 Skrevet 23. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Allright. Det er ofte slik at man rasjonaliserer sin egen eksistens, og sin egen tilværelse veldig hardt, for å overbevise seg selv om at man egentlig er lykkelig, eller at man egentlig gjør det rette. Hvis man f.eks alltid har hatt lyst på mann, ekteskap, hus og barn, så kan finne på å fortelle seg at man er lykkelig uten, bare fordi man selv ikke klarer oppfylle sin egen drøm. Innerst inne kommer man alltid til å føle det samme, det blir uansett aldri det samme. "Jeg er lykkelig uten mann" sier de. Mens alkoholforbruket øker. Hva skal hun med alle pengene hun selv har? Penger kan ikke kjøpe lykke. Hun er trolig ikke deprimert, men hun er ikke lykkelig heller. For det hun egentlig ville ha ville gjort henne lykkelig. Mange faller nok trolig inn i en depresjon etterhvert også. Anonymkode: d6a35...d02
WubWub Skrevet 23. september 2017 #216 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Allright. Det er ofte slik at man rasjonaliserer sin egen eksistens, og sin egen tilværelse veldig hardt, for å overbevise seg selv om at man egentlig er lykkelig, eller at man egentlig gjør det rette. Hvis man f.eks alltid har hatt lyst på mann, ekteskap, hus og barn, så kan finne på å fortelle seg at man er lykkelig uten, bare fordi man selv ikke klarer oppfylle sin egen drøm. Innerst inne kommer man alltid til å føle det samme, det blir uansett aldri det samme. "Jeg er lykkelig uten mann" sier de. Mens alkoholforbruket øker. Hva skal hun med alle pengene hun selv har? Penger kan ikke kjøpe lykke. Hun er trolig ikke deprimert, men hun er ikke lykkelig heller. For det hun egentlig ville ha ville gjort henne lykkelig. Mange faller nok trolig inn i en depresjon etterhvert også. Anonymkode: d6a35...d02 Velformulert , saklig og godt innlegg. Det er dog verdt å presisere at dette gjelder for begge kjønn som ufrivillig lever i en tilværelse uten mulighet til å realisere egne drømmer og ambisjoner. På et overfladisk nivå er det mulig å overbevise seg selv om at man trives med denne tilværelsen - faktisk er dette en overlevelsesmekanisme hvor hjernen aktivt kjemper i underbevisstheten for å skjerme Selv'et for skade. Men lykken man har rasjonalisert seg frem til er en illusjon og selvbedrageri. Nå snakker jeg på generell basis og jeg sikter ikke til noen i tråden her så det er sagt. Men hva er egentlig lykke? Dette har filosofer undret seg over i hundretalls år. Selv mener jeg at lykke er summen av gode erfaringer man har opplevd i fortiden. Om man lever ensom og isolert vil summen av gode opplevelser være lavere enn om man lever i en tilværelse over lengre tid hvor man får dekket punktene i maslows behovspyramide.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #217 Skrevet 23. september 2017 3 minutes ago, WubWub said: Velformulert , saklig og godt innlegg. Det er dog verdt å presisere at dette gjelder for begge kjønn som ufrivillig lever i en tilværelse uten mulighet til å realisere egne drømmer og ambisjoner. På et overfladisk nivå er det mulig å overbevise seg selv om at man trives med denne tilværelsen - faktisk er dette en overlevelsesmekanisme hvor hjernen aktivt kjemper i underbevisstheten for å skjerme Selv'et for skade. Men lykken man har rasjonalisert seg frem til er en illusjon og selvbedrageri. Nå snakker jeg på generell basis og jeg sikter ikke til noen i tråden her så det er sagt. Men hva er egentlig lykke? Dette har filosofer undret seg over i hundretalls år. Selv mener jeg at lykke er summen av gode erfaringer man har opplevd i fortiden. Om man lever ensom og isolert vil summen av gode opplevelser være lavere enn om man lever i en tilværelse over lengre tid hvor man får dekket punktene i maslows behovspyramide. Korrekt. Jeg selv rasjonaliserer mye. Innerst inne ville jeg vært mer lykkelig med en partner, en å dele livet med, en å støtte meg på og føle trygget fra. Men i praksis er det vanskelig, siden mye av det jeg søker ikke finnes. Det krever også veldig mye av en kvinne å gi meg det jeg søker. Jeg er ødelagt på innsiden. Det blir for mye for en person å fikse. Derfor har jeg satt meg selv i et frivillig sølibat, og jeg unngår å ha dype bånd til andre mennesker, spesielt kvinner. Jeg er ikke deprimert, men jeg er ikke like lykkelig som jeg skulle ønske jeg kunne vært. Bruker heller tiden på karriere, verv og andre ting for å være et produktivt menneske. Anonymkode: d6a35...d02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå