AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #181 Skrevet 14. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det snur nok når de ser andelen ensomme kvinner som holder på stoltheten sin. Som jobber seg ihjel og har masse, men fortsatt er så fattige. Alkohol. Mye alkohol. De har stort hode pga sosiale medier, dagsorden i mediene, de sosiale kodene i samfunnet og generelt at de blir heiet på. Det hjelper ikke på nyheter som "Norge er verdens beste land" og "Norske kvinner er blant de vakreste i verden". De overpriser seg selv så sinnsykt. De er i en evig konkurranse med menn, noe de ikke innser ikke fungerer i lengden. De vil bli menn. De vil bli selvstendige. Og du vil kun ha det beste. Når de selv egentlig er middelmådige, eller litt over middels bra selv. Dere klarer dere ikke uten menn. Det er bullshit. Den eneste grunnen til at dere angivelig klarer det, er fordi dere har staten til å støtte dere, og dere kan lett finne sexpartnere. Deres emosjonelle behov kan fylles av andre kvinner. Men ta fra en kvinne nærhet, sex eller oppmerksomhet, så knekker hun i to. Penger betyr egentlig veldig lite i det store og hele. Og hvis du tror kvinner klarer seg uten menn, se på hvilke underkategorier på forumet som har flest innlegg.... Alle kategoriene har med menn å gjøre. Anonymkode: d6a35...d02 Og hvor mye positivit står det i de kategoriene om menn kontra negativt? Så skal vi trekke en konklusjon basert på de kategoriene som du nevner så blir det jo at menn bidrar negativt til kvinners liv. Du burde ikke ta frem ting som ikke styrker argumentasjonen din. Du glemmer en viktig ting her. Og det er barn. Det er en grunn til at menn blir sjalu på egne barn. Når en kvinne blir mor så skiftes fokuset fra mann til barn. Menn takler ikke når oppmerksomheten forsvinner fra de. Kvinner opplever nærhet og kjærlighet ved å oppdra barn, det gjør ikke menn på samme måte. Hvorfor tror du så mange menn blir misfornøyde når de får barn? Kvinner knekker dessverre ikke i to av at menn ikke gir de oppmerksomhet, det er menn som knekker i to når de ikke får matet egoet sitt hos kvinner. Du er ett godt eksempel. Du får ikke oppmerksomhet i hverdagslivet derfor sitter du her, på ett kvinneforum, og argumenterer i timevis. Skriver innlegg etter innlegg for å fortelle kvinner hvor fæle de er. Blir ikke mer patetisk enn dette. Hadde du hatt ett godt liv hadde du ikke sløst så mye tid på ett kvinneforum. Trist. Anonymkode: 72749...8ad 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #182 Skrevet 14. september 2017 16 hours ago, AnonymBruker said: Hvis noen framstår som følelsesdrevet her, så er det deg. Du er svært usaklig og ute av stund til å argumentere på noen som helst annen måte enn å henvise til det kvinnelige kjønn og anekdoter, eller så viser du til en artikkel som ikke viser det du sier den skal vise. Jeg vet ikke om det kommer av uredelighet eller mangelfulle leseferdigheter. Engelsk er jo vanskelig for mange. Når du deretter ikke har mer å komme med, prøver du å gå på personen. "Fordi du er kvinne, gjør du x og y".Til informasjon er det langt mer rasjonelt å endre oppfatning om man får ny informasjon i en sak. Hvis man har en oppfatning og denne viser seg å være feil, vil det være totalt irrasjonelt å ikke justere sin oppfatning. Jeg forstår forresten at det er viktig for deg å framstå som rasjonell. Da tror jeg du rett og slett må .........skrive noe som er i nærheten av rasjonelt. Jeg kan jo gang etter gang påstå at jeg synger rent, men det hjelper ikke når hver tone jeg synger er falsk.Vet du egentlig hva "rasjonell" betyr? Anonymkode: 30755...ddc Hvem er den følelsesdrevne her? Sjekket du anonymkode før du skrev alt det der? You sure got me. For jeg har ikke postet en eneste link her inne. 16 hours ago, AnonymBruker said: Du virker veldig enkel i toppetasjen. Ikke rart, du er jo mann. Og de fleste ekstremt dumme mennesker er nettopp menn. Tygg litt på den du Anonymkode: f0b97...8d9 Hva jeg virker som og hva som er virkeligheten er to vidt forskjellige ting. 14 hours ago, AnonymBruker said: Nei, du greier ikke skille følelsene dine fra det du mener. Innleggene dine er fulle i vonde følelser, og jeg synes det er dumt at du har det så vondt med deg selv. Anonymkode: a708c...cad Nei. Det er fordi du velger å tolke det jeg skiver emosjonelt. Det er det eneste dere kvinner forstår best, så dere prøver de det subjektive og følelsesmessige aspektet av det jeg skriver, mens jeg er opptatt av objektivitet. Jeg har det godt, men takk for omtanken. 14 hours ago, AnonymBruker said: Du kan si du greier det så mye du vil, men alle her ser hvor følelsesdrevet du er. Trist. Anonymkode: a708c...cad Så følelsesdrevet at jeg må svare to ganger det samme innlegget? Sånn som du har gjort? Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #183 Skrevet 14. september 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Og hvor mye positivit står det i de kategoriene om menn kontra negativt? Så skal vi trekke en konklusjon basert på de kategoriene som du nevner så blir det jo at menn bidrar negativt til kvinners liv. Du burde ikke ta frem ting som ikke styrker argumentasjonen din. Du glemmer en viktig ting her. Og det er barn. Det er en grunn til at menn blir sjalu på egne barn. Når en kvinne blir mor så skiftes fokuset fra mann til barn. Menn takler ikke når oppmerksomheten forsvinner fra de. Kvinner opplever nærhet og kjærlighet ved å oppdra barn, det gjør ikke menn på samme måte. Hvorfor tror du så mange menn blir misfornøyde når de får barn? Kvinner knekker dessverre ikke i to av at menn ikke gir de oppmerksomhet, det er menn som knekker i to når de ikke får matet egoet sitt hos kvinner. Du er ett godt eksempel. Du får ikke oppmerksomhet i hverdagslivet derfor sitter du her, på ett kvinneforum, og argumenterer i timevis. Skriver innlegg etter innlegg for å fortelle kvinner hvor fæle de er. Blir ikke mer patetisk enn dette. Hadde du hatt ett godt liv hadde du ikke sløst så mye tid på ett kvinneforum. Trist. Anonymkode: 72749...8ad Du har rett. Menn bidrar ikke i stor grad så mye positivt inn i livene til kvinner. Men allikevel er det menn kvinner tenker på. Se på hvor lange innlegg det er i forskjellige underforum her på KG, så skjønner du greia. Jeg skriver her for ta en pause i ny og ne. Kvinner er ikke fæle. De mangler bare litt innsikt i hvordan verden fungerer, har litt lite selvinnsikt, årlige på å ta ansvar egne handlinger og være kongruent i tale/handling. Det er ikke onde, og har sine styrker også. Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #184 Skrevet 14. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. Menn bidrar ikke i stor grad så mye positivt inn i livene til kvinner. Men allikevel er det menn kvinner tenker på. Se på hvor lange innlegg det er i forskjellige underforum her på KG, så skjønner du greia. Jeg skriver her for ta en pause i ny og ne. Kvinner er ikke fæle. De mangler bare litt innsikt i hvordan verden fungerer, har litt lite selvinnsikt, årlige på å ta ansvar egne handlinger og være kongruent i tale/handling. Det er ikke onde, og har sine styrker også. Anonymkode: d6a35...d02 Morsomt at de egenskapene du ramser opp, som du mener kvinner mangler, er nøyaktig de samme som jeg tenker at er totalt fraværende i ditt tilfelle😂. Nuvel, du er nok ikke fæl eller ond du heller. En styrke har du i hvert fall, og det er evnen til å stå på ditt uten å la argumenter, tankesett eller nyanser trenge inn. Eller vent litt, er egentlig det en styrke?🤔 Anonymkode: 77302...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #185 Skrevet 14. september 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Morsomt at de egenskapene du ramser opp, som du mener kvinner mangler, er nøyaktig de samme som jeg tenker at er totalt fraværende i ditt tilfelle😂. Nuvel, du er nok ikke fæl eller ond du heller. En styrke har du i hvert fall, og det er evnen til å stå på ditt uten å la argumenter, tankesett eller nyanser trenge inn. Eller vent litt, er egentlig det en styrke?🤔 Anonymkode: 77302...e6f Står på det jeg mener, fordi jeg har angrepet mitt syn og mine argumenter så mange ganger selv, at jeg vet de er solide. Uttaler meg sjelden om ting om jeg ikke vet de holder mål på veldig mange måter. Begynner forøvrig å bli lei av denne: https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #186 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 39393...c3a Typisk kvinnet. Når man er tom for motargumenter så er det latterligjlring, hets og personangrep som gjelder. Mannen har et poeng. Det flyter av overflødig billig fitte og lett tilgang til sex. Så hvorfor skal menn gå inn i forhold når de kan gå i både pose og sekk Har hatt sex med 4 forskjellige kvinner på 2 uker. Min bestevenn likeså. Etter 2 byn turer og "venniner" Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #187 Skrevet 14. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Står på det jeg mener, fordi jeg har angrepet mitt syn og mine argumenter så mange ganger selv, at jeg vet de er solide. Uttaler meg sjelden om ting om jeg ikke vet de holder mål på veldig mange måter. Begynner forøvrig å bli lei av denne: https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque Anonymkode: d6a35...d02 1 time siden, AnonymBruker skrev: Står på det jeg mener, fordi jeg har angrepet mitt syn og mine argumenter så mange ganger selv, at jeg vet de er solide. Uttaler meg sjelden om ting om jeg ikke vet de holder mål på veldig mange måter. Begynner forøvrig å bli lei av denne: https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque Anonymkode: d6a35...d02 Javel, Ok - lykke til og god bedring. Anonymkode: 77302...e6f
Mannemann84 Skrevet 14. september 2017 #188 Skrevet 14. september 2017 (endret) Jeg tenker det er motsatt. 1 av 3 norske menn pr. 2017 får ikke barn, og de byttes ut med utenlandske menn - særskilt fra Engelsktalende land men også andre deler av verden. Hva betyr det? Det betyr at nesten 40% av norske menn som lever i Norge i dag vil ikke få barn eller føre sine gener videre. Det finnes egne foreninger, organisasjoner og idrettslag med Engelske, Australske og New Zealandske i Oslo, med menn som norske jenter har hatt med seg hjem fra studieopphold. Jeg er jo ikke blind, jeg ser jo selv at disse guttene svært ofte er mye kjekkere og langt mer sjarmerende enn nordmenn, de er også totalt uredde og hakket mer glad i vold enn vi er og mange av dem er rett og slett litt flinkere med jenter. Downsiden med det er når du ser det finnes amerikanske forum der de skryter av hvor lett det er å ligge med de norske jentene, siden de norske guttene beskrives som "feige og veike". Selv er jeg halvt norsk og oppvokst i et miljø bestående av innvandrere, og jeg forstår jo at dette stemmer. For 20 år siden av det 1 av 4 og om 20 år til vil det mest sannsynlig være slik at 60% av norske menn ikke får barn. Dette mønsteret er grundig studert og dokumentert av norske professorer i sosiologi, blant annet av Pedersen og Mueller. Tar du en titt på postkassene innenfor ring 3 i Oslo, vil du måtte lete lenge før du ser 2 norske navn på postkassene. Men du vil se svært mange slike : James og Lena, Muhammad og Iris, Steve og Madelene. Ingenting galt med det, kvinner har ikke den samme gruppetilhørigheten som menn har og har ikke den tunge nasjonaleidentiteten. F.eks det er ikke slik at jentene møtte tyske soldater i skjul i 1940 i Norge, de leide dem åpenbart nedover gaten. 70% av kommunalt ansatte med gode lønnsordninger, pensjon og uoppsiglige avtaleverk og ekstremt gode sykemeldingsordninger - er kvinner. Kvinner mottar også 70% av velferdsgodene i Norge, barn 20% og menn 10% -(kilde) http://www.tv2.no/a/8608170/ Så de som er lei av menn her inne, ikke bekymre dere ...dere vinner og dere vinner stort. Slik jeg ser det, er det fortjent. Norske jenter trener, pynter seg, reiser, studerer, jobber, er smarte, selvstendige, ekstremt pene. Det eneste negative med norske jenter slik jeg ser det, er de ofte har litt små pupper...der de svenske jentene ofte har kortere ben men endel større pupper. Ps. Det finnes faktisk tannleger der ute som mener at norske menn har så myke og runde fjes fordi de spiser myk mat og får mye h-melk i oppveksten, og h-melk er jo stappfull av østrogen. Du trenger ikke å dra lengre enn til Norway cup før du ser hvor mye mer maskuline gutter på 14 er fra sør europa kontra norske gutter på 14. Endret 14. september 2017 av Mannemann84
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #189 Skrevet 14. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk kvinnet. Når man er tom for motargumenter så er det latterligjlring, hets og personangrep som gjelder. Mannen har et poeng. Det flyter av overflødig billig fitte og lett tilgang til sex. Så hvorfor skal menn gå inn i forhold når de kan gå i både pose og sekk Har hatt sex med 4 forskjellige kvinner på 2 uker. Min bestevenn likeså. Etter 2 byn turer og "venniner" Anonymkode: 48411...826 Men da er det rart at så mange menn klager over at de hverken har lett tilgang på sex eller forhold, når det "flyter over av billig fitte"? Anonymkode: 30755...ddc 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #190 Skrevet 14. september 2017 Er du "mindre pen" Ts? Eller er det kanskje holdiningen og framtoningen din det er noe feil med? Anonymkode: 09c4b...a59
Gjest Mythic Skrevet 15. september 2017 #191 Skrevet 15. september 2017 På 11.9.2017 den 20.50, AnonymBruker skrev: Det å få en partner, flørt, one night stand har vært noe jeg har prøvd på en stund. Alt fra tinder, andre dating sider, byen og ellers flørting har ikke funket. Jeg må bare si at jeg gir opp. Jeg skal innrømme at jeg er blitt ganske bitter på damer etter dette. Er det noen andre som har det slik? Har tenkt på å hente noen fra et fattig land, helst Ukraina eller noe. Håper det går. Anonymkode: 661a9...06f Hvorfor blir du bitter på damene? Er det deres feil at du ikke er attraktiv nok, enten det er fysisk eller personlighetsmessig? Mener du at du har krav på en dame, uansett? Det kan virke sånn, etter som du snakker om å hente en fra et annet land - omtrent som om man skal hente seg en ny bil.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #192 Skrevet 16. september 2017 http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2014/06/Flest-kvinner-er-emosjonelt-ustabile Enda en artikkel basert på forskning som viser hvor emosjonelt ustabil kvinner er. Fakta kan ikke benektes Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #193 Skrevet 16. september 2017 På 9/14/2017 den 17.42, AnonymBruker skrev: Morsomt at de egenskapene du ramser opp, som du mener kvinner mangler, er nøyaktig de samme som jeg tenker at er totalt fraværende i ditt tilfelle😂. Nuvel, du er nok ikke fæl eller ond du heller. En styrke har du i hvert fall, og det er evnen til å stå på ditt uten å la argumenter, tankesett eller nyanser trenge inn. Eller vent litt, er egentlig det en styrke?🤔 Anonymkode: 77302...e6f Uttak fra norsk artikkel ang hormoner som igjen viser at kvinner er totallt ustabil i gorskjellig grad. Mye mer enn menn. "Kjønnshormonene, som ofte er «stand in» for alle hormoner i dagligtalen, blir produsert i kjønnsorganene. Østrogen og progesteron lages i eggstokkene, mens testosteronet kommer fra testiklene. I tillegg til at østrogen og progesteron spiller en viktig rolle i å gjøre kvinnen klar til befruktning, virker disse hormonene på mange andre celler og vev i kroppen. Men det som er mest synlig i hverdagen er humørpåvirkningen som kommer i forkant av menstruasjonen: PMS. Om egget ikke blir befruktet under eggløsningen slutter kroppen å produsere progesteron og østrogen. Samtidig kommer symptomene på PMS. – Vi vet ikke helt hva det er ved kjønnshormonene som gjør at kvinner generelt har et litt mer ustabilt humør enn menn. Men at PMS er virkelig, det er det ikke tvil om. Mange ler litt av det, men det er ikke tull. Det kan være veldig dramatisk for noen" Anonymkode: 48411...826
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #194 Skrevet 16. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2014/06/Flest-kvinner-er-emosjonelt-ustabile Enda en artikkel basert på forskning som viser hvor emosjonelt ustabil kvinner er. Fakta kan ikke benektes Anonymkode: 48411...826 Det er ikke så rart når man tvinges til å bruke hormonell prevensjon fordi menn nekter å bruke kondom, og når menn er så barnslige og uomtenksomme fra tid til annen og ustabile med dedikasjonen deres til kvinnen. Anonymkode: 5a5f7...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #195 Skrevet 16. september 2017 På 14.9.2017 den 9.01, AnonymBruker skrev: Typisk kvinnet. Når man er tom for motargumenter så er det latterligjlring, hets og personangrep som gjelder. Mannen har et poeng. Det flyter av overflødig billig fitte og lett tilgang til sex. Så hvorfor skal menn gå inn i forhold når de kan gå i både pose og sekk Har hatt sex med 4 forskjellige kvinner på 2 uker. Min bestevenn likeså. Etter 2 byn turer og "venniner" Anonymkode: 48411...826 stolt? er lavmål Anonymkode: 39393...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #196 Skrevet 16. september 2017 På 14.9.2017 den 18.01, AnonymBruker skrev: Typisk kvinnet. Når man er tom for motargumenter så er det latterligjlring, hets og personangrep som gjelder. Mannen har et poeng. Det flyter av overflødig billig fitte og lett tilgang til sex. Så hvorfor skal menn gå inn i forhold når de kan gå i både pose og sekk Har hatt sex med 4 forskjellige kvinner på 2 uker. Min bestevenn likeså. Etter 2 byn turer og "venniner" Anonymkode: 48411...826 Det sier mer om deg enn om kvinnene. Er du som har pult 4 stk på en halv måned, ikke nødvendigvis de. Billig pikk gidder ingen kvinner å gå i forhold med, så er nok derfor du er singel og må pule mange for ingen jenter gidder å ta deg seriøst nok til å bli en langvarig partner for deg. Anonymkode: 5a5f7...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #197 Skrevet 16. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det sier mer om deg enn om kvinnene. Er du som har pult 4 stk på en halv måned, ikke nødvendigvis de. Billig pikk gidder ingen kvinner å gå i forhold med, så er nok derfor du er singel og må pule mange for ingen jenter gidder å ta deg seriøst nok til å bli en langvarig partner for deg. Anonymkode: 5a5f7...fa1 Du gjør en stor feil mange kvinner her inne gjør : Du antar at det er en stor krise at han er en billig kul. Han får behovene sine dekt. Han er et lykkelig. Han får I pose og sekk. Det er ingen krise i fremtiden heller. Damer er desperate når de blir eldre. Om ikke de er helt døde på innsiden da. Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #198 Skrevet 16. september 2017 Billig kuk* Anonymkode: d6a35...d02
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #199 Skrevet 16. september 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjør en stor feil mange kvinner her inne gjør : Du antar at det er en stor krise at han er en billig kul. Han får behovene sine dekt. Han er et lykkelig. Han får I pose og sekk. Det er ingen krise i fremtiden heller. Damer er desperate når de blir eldre. Om ikke de er helt døde på innsiden da. Anonymkode: d6a35...d02 Er ikke noe stor krise for min del , men kommer til å bli det for han når alle kompisene hans er gift og i trygge forhold og han ikke har noen å dra på byen med lenger og damene på byen ser på han som en stakkarslig loner. Damer er ikke desperate når de blir eldre, det er veldig lett for damer å få seg kjæreste om de vil. Hva mener du han får i pose og sekk? Han får halvdårlig sex , og ikke privilegiet av en trykk, sterk og god kvinne som går gjennom ild og vann for han og inspirerer han, støtter han i vondt og godt, steller han når han er syk og lager mat til han når han er sliten, eller kjempegod sex for som kjent så er det de som har langvarige sexforhold med dype følelser som åpner seg, har mest intens sex og er mest experimentelle. Han får den slitte kiwi posen "kjøp kjapt og billig, kiwi kiwi" og kommer til å sitte der som aldrene mann med alkohol problemer fordi det kun er på fylla han har assosiasjoner til å føle seg bra nok som mann siden det er der han knuller damer og føle at han kastet bort livet på uviktige ting og angrer på at han løftet opp sekken selvom den var litt tung og ikke så de egentlige verdiene i livet, det mellommenneskelige behovet og gaven av å ha en sjelevenn, bestevenn og partner i ett og samme menneske. Anonymkode: 5a5f7...fa1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #200 Skrevet 16. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Er ikke noe stor krise for min del , men kommer til å bli det for han når alle kompisene hans er gift og i trygge forhold og han ikke har noen å dra på byen med lenger og damene på byen ser på han som en stakkarslig loner. Damer er ikke desperate når de blir eldre, det er veldig lett for damer å få seg kjæreste om de vil. Hva mener du han får i pose og sekk? Han får halvdårlig sex , og ikke privilegiet av en trykk, sterk og god kvinne som går gjennom ild og vann for han og inspirerer han, støtter han i vondt og godt, steller han når han er syk og lager mat til han når han er sliten, eller kjempegod sex for som kjent så er det de som har langvarige sexforhold med dype følelser som åpner seg, har mest intens sex og er mest experimentelle. Han får den slitte kiwi posen "kjøp kjapt og billig, kiwi kiwi" og kommer til å sitte der som aldrene mann med alkohol problemer fordi det kun er på fylla han har assosiasjoner til å føle seg bra nok som mann siden det er der han knuller damer og føle at han kastet bort livet på uviktige ting og angrer på at han løftet opp sekken selvom den var litt tung og ikke så de egentlige verdiene i livet, det mellommenneskelige behovet og gaven av å ha en sjelevenn, bestevenn og partner i ett og samme menneske. Anonymkode: 5a5f7...fa1 Du romantiserer og overvurderer forhold. Dessuten er ikke forhold så stabile og hederlige som du skal prøve å fremstille de som. Det er mye grums. Det at han blir loner når han blir gammel er et problem han ser på når han blir gammel. Man kan også alltids finne seg nye kompiser/få seg noe hobbies og dermed nye bekjente. Det med sexen kan man også få gjennom en fuck friend. Hvordan kan du komme med slike påstander om livet hans, ut fra hva han har skrevet? For alt du vet kan han ha mye penger og en fet jobb. Og det er ikke alle som har dette enorme behovet for partner som du har. Anonymkode: d6a35...d02 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå