Gå til innhold

Jeg gir opp kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ustabile som i å skifte på humøret veldig fort flere ganger på dagen, gråte , være glad.være kjempe sint. Gråte igjen. Bli sint igjen. Så gråte. Så bli glad. Alt på en dag. Sammen med skriking, hyling og masse styr så blir dette å være ustabil

Dette skjer i større grad hos kvinner pga kvinner har høyt nivå av østrogen.  Spesielt når mensen kommer. Dette påvirker hjernen og hvordan man oppfører seg også.

Anonymkode: 48411...826

Men menstruasjonssyklusen og hormonene har du ikke helt kontroll på nei? til opplysning så er østrogennivået ganske lavt når mensen kommer.

Anonymkode: d6975...2ed

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Froning skrev:

For meg virker det som at du blir emosjonell av at en gjeng på internett blånekter og er uenig med deg. Derfor utagerer du med å fortsette å banke budskapet ditt i hodene på disse når logisk sett det verken har eller burde ha noe å si for deg i det virkelige liv.

Men hvis å vinne dette vil gjøre at du FØLER deg bedre får du ramse opp noen kilder på linken mellom testosteron og østrogen og det å være overstyrt av følelser..

Du er klar over at menn som propper i seg tilskudd av testosteron blir følelsesladde deg og🤔

Eh ja det har jo jeg sagt? 

Jeg har nevnt menn og bruk av anabole steroider blir kjempeustabile. Da må du lese innlegget mitt om igjen for det har jeg skrevet om

Og nei jeg sitter ikke her og gråter og er full av følelser fordi jeg skriver fakta på kg

Skrevet (endret)

Aldri tenkt over at vi er "gærne"fordi mannfolk gjør oss det? Det er jo faktisk en byrde å være med en mann. En som bare later seg og aldri vil bidra med hus og hjem (bortsett fra å male veggen hvert 10ende år seff),som er utro,som klager og syter og ikke orker noen ting og må "hvile" fra kl 16-sengetid....

Endret av SunnivaOslo
Feil ord
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja det har jo jeg sagt? 

Jeg har nevnt menn og bruk av anabole steroider blir kjempeustabile. Da må du lese innlegget mitt om igjen for det har jeg skrevet om

Og nei jeg sitter ikke her og gråter og er full av følelser fordi jeg skriver fakta på kg

Må bare nevne at dette med hormoner ikke bare er noen kilder. Gi en kvinne en sprøye med østrogen og se henne bli dramatisk og få svigninger i humøret neste dagene.

Gi en mann steroider og han vil få mer aggresiv atferd de neste ukene basert på dosering

Det er fakta. Men noen her mener ingen kvinner er ustabile. Bare menn fordi det er flest menn enn kvinner i fengsel😂

Skrevet

Forskjellen er at menn må ta noe og vøre påvirket for å bli slik. Kvinner er ustabil i humøret av natur. Skulle ønske kvinner her hadde tatt litt tid på å forstå seg på hormoner. Det påvirker atferden veldig mye

Hvis noen forstår seg på hormoner så er det kvinner. I motsetning til sånne menn som deg som avfeier alt som østrogen-overload og "typisk kvinne". Ikke bare vet vi hvordan syklusen føles i kroppen vår, men vi bruker også ofte hormonprevensjon og ser hvordan typer hormoner virker inn på forskjellige kropper. Det er slett ikke garantert at det er østrogenet som gir trøbbel i psyken.

Påstanden din over der henger heller ikke på greip. Det er ikke alltid det er rusmisbruket som gir psykiske problemer, minst like ofte er det psykiske problemer som ender med rusmisbruk. Så nei, menn må ikke ta noe eller være påvirket for å være psykisk ustabil eller ha mentale problemer. Menn med rusproblemer har som oftest psykiske problemer i bunnen og hadde ikke nødvendigvis vært frisk om de bare hadde holdt seg unna rusmidler.

Men noen her mener ingen kvinner er ustabile.

Siter den/de som har skrevet det.

Anonymkode: d6975...2ed

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Norske kvinnerd stolthet går ut over dem selv. Det er flere kvinner i verden enn menn og da vil jo bare kvinner aldri klare å finne seg en mann om de skal være så kravstore

Har også lurt på hvor denne"stoltheten" kommer fra. Til å med bunnkvinner har det. En type "sense of entitlement" når de ikke har noe særlig å by på eller attraktiv og har lav verdi

Det snur nok når de ser andelen ensomme kvinner som holder på stoltheten sin. Som jobber seg ihjel og har masse, men fortsatt er så fattige. Alkohol. Mye alkohol.

De har stort hode pga sosiale medier, dagsorden i mediene, de sosiale kodene i samfunnet og generelt at de blir heiet på. Det hjelper ikke på nyheter som "Norge er verdens beste land" og "Norske kvinner er blant de vakreste i verden". 

De overpriser seg selv så sinnsykt. De er i en evig konkurranse med menn, noe de ikke innser ikke fungerer i lengden. De vil bli menn. De vil bli selvstendige. Og du vil kun ha det beste. Når de selv egentlig er middelmådige, eller litt over middels bra selv.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror norske kvinner vil gå velvillig i døden fremfor å forholde seg til de idiotiske holdningene som du utviser. Vi klarer oss fint uten menn, Problemet er nok at du/dere ikke klarer dere så godt uten kvinner, og derfor ser dere nødt til å bitche dagen lang om hvor teite vi er her på KG.

Sier for øvrig alt om deg når du klarer å omtale noen som "bunnkvinner".

Anonymkode: 77302...e6f

Dere klarer dere ikke uten menn. Det er bullshit. Den eneste grunnen til at dere angivelig klarer det, er fordi dere har staten til å støtte dere, og dere kan lett finne sexpartnere. Deres emosjonelle behov kan fylles av andre kvinner. 

Men ta fra en kvinne nærhet, sex eller oppmerksomhet, så knekker hun i to. Penger betyr egentlig veldig lite i det store og hele. Og hvis du tror kvinner klarer seg uten menn, se på hvilke underkategorier på forumet som har flest innlegg....

Alle kategoriene har med menn å gjøre.

Anonymkode: d6a35...d02

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikklene heg viser til har veldig mye å si. Vet du hva borderline er? Har du levd med en som har den lidelsen? For det har jeg

40 prosent flere kvinner har borderline enn menn og det gjør noe ekstremt med deres humør, mentalle tilstand og deres relasjoner til andre. Så jo det gjør kvinner ustabile

Ustabile som i å skifte på humøret veldig fort flere ganger på dagen, gråte , være glad.være kjempe sint. Gråte igjen. Bli sint igjen. Så gråte. Så bli glad. Alt på en dag. Sammen med skriking, hyling og masse styr så blir dette å være ustabil

Dette skjer i større grad hos kvinner pga kvinner har høyt nivå av østrogen.  Spesielt når mensen kommer. Dette påvirker hjernen og hvordan man oppfører seg også. Dette kan også skje med menn som for en eller annen grunn har høyt østrogen eller har tatt anabole steroider slik at de har ekstremt høyt testosteron. Alle disse hormonene påvirker hjernen og atferd. Dette vet alle og dette kjenner mange menn virkelig når de har kjæreste og den dagen i mnd kommer. Kvinner som er sammen med menn som bruker anabole steroider merker også en forskjell i humør og atferd når se er "på". Borderline har også en påvirkning med det er jo en lidelse noen har og ikke alle

Facts

Jeg vet hva borderline lidelse er, jeg tror de fleste vet hva det er. Og nei, i likhet med de fleste jeg kjenner, har jeg ikke vært i et forhold med noen med en personlighetsforstyrrelse. Det unngår jeg helst. Min erfaring er at ofte vil mentalt ustabile personer gå inn i forhold med andre mentalt ustabile personer. Jeg vet ikke om det gjelder deg, men det er jo fristende å bare slenge ut at dette er "allment kjent", som du gjør når du slenger ut en påstand du ikke har dekning for.

40 prosent flere kvinner enn menn har ikke borderline. Du må lære deg å lese statistikk. De har 40 prosent større sjanse for å utvikle psykiske lidelser (som den ene artikkelen din viser, den om borderline sier ingenting om forekomsten), og psykiske lidelser er ikke nødvendigvis det samme som borderline personlighetsforstyrrelse. Og før du driter deg ut enda en gang, så betyr det heller ikke at 40 prosent flere kvinner enn menn har en eller annen form for psykisk lidelse, det betyr bare at de har 40 prosent større sjanse for å få det. Vanskelig, dette. ;) Så nei, det gjør ikke kvinner flest "ustabile". At en med en alvorlig personlighetsforstyrrelse kan har et ustabilt stemningsleie, tror jeg derimot alle forstår. Dermed bekrefter ingen av påstandene dine at kvinner flest er "ustabile" slik du beskriver det, men jeg skjønner jo at du har opplevd ting som har farget ditt syn på livet. Dessverre kan vi andre ikke basere vår virkelighetsforståelse på dine anekdotiske livserfaringer. Det framstår faktisk som ganske følelsesdrevet og ustabilt å kalle "nesten alle" kvinner for ustabile fordi du en gang hadde en kjæreste som var syk. Min stefar var slem, og mange gutter var slemme mot meg på skolen. Likevel er jeg fullt ut i stand til å se at dette ikke er trekk som henger ved majoriteten av norske menn. 

Her har du en artikkel som langt på vei avkrefter at borderline forekommer oftere hos kvinner enn hos menn:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115767/

Gender differences in patients with borderline personality disorder are potentially relevant because they may guide clinicians in assessment and treatment. To date, a number of clinical features in borderline personality disorder have been examined for gender differences. As for prevalence, earlier research concluded that a higher proportion of women than men suffer from borderline personality disorder, although more recent research has determined no differences in prevalence by gender. In addition, there may not be gender differences in borderline personality disorder with respect to specific types of self-harm behavior, such as self-cutting or levels of psychological distress at clinical presentation.

Testosteron påvirker også atferden til mennesker, i likhet med mange hormoner. Det er heller ikke et argument. Det er heller ikke et argument å avlsutte med "facts", det er ser bare dumt ut (men veldig Donald Trump-aktig, det skal du ha.)

Anonymkode: 30755...ddc

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at menn må ta noe og vøre påvirket for å bli slik. Kvinner er ustabil i humøret av natur. Skulle ønske kvinner her hadde tatt litt tid på å forstå seg på hormoner. Det påvirker atferden veldig mye

2 av 10 kvinner har borderline så det er jo ikke et stort tall. Men dette er bare en av tingene som gjør kvinner ustabil i humøret. Er hormonet østrogen som er mest ansvarlig og det har kvinner mye av. Spesielt rundt mensen

Ok, tenkte jeg ikke skulle gidde, But here it goes.

https://rop.no/aktuelt/personlighetsforstyrrelser-endres-over-tid

Her kan du lese noe interresant om personlighetsforstyrrelser. "Lidelsene er minst like vanlig hos menn som hos kvinner, om ikke mer...". 

Flere kvinner enn menn lider av borderline personlighetsforstyrrelse, men flere menn enn kvinner lider totalt sett av personlighetsforstyrrelser. Her snakker vi psykisk sykdom, som uansett form ikke er forbundet med "a walk in the park" eller stabilitet som du kaller det.

Nok et eksempel:

http://helplink.no/individuell-bistand/borderlinepers/

"Tilstanden forekommer hos omtrent 1-2% av befolkningen".

Flere kvinner enn menn rammes av borderline, men langt ifra 20 prosent som du påstår.

Når det gjelder hormoner så påvirkes ikke normalt fungerende mennesker så dramatisk som du skisserer her. Kvinner blir like lite diabolske shedevils av østrogen, som menn blir drapsmenn av testosteron.

Anonymkode: 77302...e6f

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Aldri tenkt over at vi er "gærne"fordi mannfolk gjør oss det? Det er jo faktisk en byrde å være med en mann. En som bare later seg og aldri vil bidra med hus og hjem (bortsett fra å male veggen hvert 10ende år seff),som er utro,som klager og syter og ikke orker noen ting og må "hvile" fra kl 16-sengetid....

Glad jeg har en oppegående mann som gjør like mye som meg hjemme og som ikke klager eller syter. Forstår meg ikke på mennesker som ikke kommer overens med den man er sammen med? Kan man ha romantiske følelser for hverandre om man ikke er gode venner? For meg funker i alle fall ikke det. Jeg må være sammen med noen som er lik meg i alle fall. 

Anonymkode: a708c...cad

• Liker 3
Skrevet

Det snur nok når de ser andelen ensomme kvinner som holder på stoltheten sin. Som jobber seg ihjel og har masse, men fortsatt er så fattige. Alkohol. Mye alkohol.

De har stort hode pga sosiale medier, dagsorden i mediene, de sosiale kodene i samfunnet og generelt at de blir heiet på. Det hjelper ikke på nyheter som "Norge er verdens beste land" og "Norske kvinner er blant de vakreste i verden". 

De overpriser seg selv så sinnsykt. De er i en evig konkurranse med menn, noe de ikke innser ikke fungerer i lengden. De vil bli menn. De vil bli selvstendige. Og du vil kun ha det beste. Når de selv egentlig er middelmådige, eller litt over middels bra selv.

Dere klarer dere ikke uten menn. Det er bullshit. Den eneste grunnen til at dere angivelig klarer det, er fordi dere har staten til å støtte dere, og dere kan lett finne sexpartnere. Deres emosjonelle behov kan fylles av andre kvinner. 

Men ta fra en kvinne nærhet, sex eller oppmerksomhet, så knekker hun i to. Penger betyr egentlig veldig lite i det store og hele. Og hvis du tror kvinner klarer seg uten menn, se på hvilke underkategorier på forumet som har flest innlegg....

Alle kategoriene har med menn å gjøre.

Greide meg i årevis jeg helt alene, og jeg er så vidt jeg vet kvinne. Eneste grunnen til at jeg fant meg en mann er at det er fint å ha noen å dele dagene med, og kjærlighet er aldri å forakte. Skulle gjerne overført litt gode følelser til deg siden du er proppfull i vonde følelser. Jeg håper du en dag får det litt bedre med deg selv! 

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Greide meg i årevis jeg helt alene, og jeg er så vidt jeg vet kvinne. Eneste grunnen til at jeg fant meg en mann er at det er fint å ha noen å dele dagene med, og kjærlighet er aldri å forakte. Skulle gjerne overført litt gode følelser til deg siden du er proppfull i vonde følelser. Jeg håper du en dag får det litt bedre med deg selv! 

Det er åpenbart at du ikke har lært noe, til tross for at du er så gammel

Jeg kan skille følelser og det jeg skriver/tenker/mener. 

Jeg kan finne på å si at noen er totalt søppel, og fortsatt elske de og være full av gode følelser ovenfor dem. Høres utrolig ut, ikke sant?

Skulle ønske jeg kunne overført litt rasjonalitet til deg, siden du er proppfull av irrasjonalitet. Jeg håper du en dag blir litt smartere!

Skrevet

Jeg vet ikke helt med dere andre, men personlig er jeg glad for at jeg ikke har en slik ussel mann som vi ser flere eksempler på i denne tråden i min krets. Livskvaliteten min hadde nok blitt ganske forringet om jeg måtte forholde meg til slike menn i det daglige liv. 

Anonymkode: 58013...e15

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan finne på å si at noen er totalt søppel, og fortsatt elske de og være full av gode følelser ovenfor dem. Høres utrolig ut, ikke sant?

Skulle ønske jeg kunne overført litt rasjonalitet til deg, siden du er proppfull av irrasjonalitet. Jeg håper du en dag blir litt smartere!

Det er ikke rasjonelt å si at noen er totalt søppel og samtidig "være full av gode følelser ovenfor dem". Jeg tror du må jobbe litt mer der, altså.

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er ikke rasjonelt å si at noen er totalt søppel og samtidig "være full av gode følelser ovenfor dem". Jeg tror du må jobbe litt mer der, altså.

Jeg klarer å blokkere ut negative følelser i meg.

Tygg litt på den du. Kanskje litt for mye å tygge på for et kjønn som er totalt slaver av følelser, og kan endre hvordan de føler ovenfor noe, bare de hører noe nytt om saken, uten egentlig klare forholde seg rasjonelt til det de hører.

Skrevet

Tygg litt på den du. Kanskje litt for mye å tygge på for et kjønn som er totalt slaver av følelser, og kan endre hvordan de føler ovenfor noe, bare de hører noe nytt om saken, uten egentlig klare forholde seg rasjonelt til det de hører.

Hvis noen framstår som følelsesdrevet her, så er det deg. Du er svært usaklig og ute av stund til å argumentere på noen som helst annen måte enn å henvise til det kvinnelige kjønn og anekdoter, eller så viser du til en artikkel som ikke viser det du sier den skal vise. Jeg vet ikke om det kommer av uredelighet eller mangelfulle leseferdigheter. Engelsk er jo vanskelig for mange. Når du deretter ikke har mer å komme med, prøver du å gå på personen. "Fordi du er kvinne, gjør du x og y".Til informasjon er det langt mer rasjonelt å endre oppfatning om man får ny informasjon i en sak. Hvis man har en oppfatning og denne viser seg å være feil, vil det være totalt irrasjonelt å ikke justere sin oppfatning. 

Jeg forstår forresten at det er viktig for deg å framstå som rasjonell. Da tror jeg du rett og slett må .........skrive noe som er i nærheten av rasjonelt. Jeg kan jo gang etter gang påstå at jeg synger rent, men det hjelper ikke når hver tone jeg synger er falsk.Vet du egentlig hva "rasjonell" betyr?

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig enkel i toppetasjen. Ikke rart, du er jo mann. Og de fleste ekstremt dumme mennesker er nettopp menn. Tygg litt på den du :hoho:

Anonymkode: f0b97...8d9

Gjest Rosetelys
Skrevet
På 11.9.2017 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Tenk, asylsøkere som ikke kan et ord norsk, får seg norske jenter lett som en plett. Mens du som kan språket og kjenner kodene sliter. Hvordan føles egentlig det? Å bli utkonkurrert av asylsøkere?

Anonymkode: d9581...5a1

Jeg tipper de damene som går etter asylsøkere ikke akkurat er kirsebæret på toppen av iskremen sjæl akkurat.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du greier ikke skille følelsene dine fra det du mener. Innleggene dine er fulle i vonde følelser, og jeg synes det er dumt at du har det så vondt med deg selv. 

Skrevet

Du kan si du greier det så mye du vil, men alle her ser hvor følelsesdrevet du er. Trist. 

Skrevet
På 12.9.2017 den 8.07, AnonymBruker skrev:

Du ville blitt overrasket over hvor mange menn som faktisk ikke lenger ser verdien i forhold til kvinner. I disse tider flyter jo landet over med billig fitte så da er det heller ikke vits å binde seg. 

Anonymkode: 88533...425

:edie:

Anonymkode: 39393...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...