Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

Gjest lottelh

Jeg får ta en for laget, selv om det er lenge siden jeg har skrevet noe her 😄 Har fulgt med med jevne mellomrom!

Etter to døgn med rier stoppet de opp og babyens hode ville ikke snu seg for å komme videre i fødselskanalen. Lillegutt ble derfor forløst ved hastekeisersnitt i dag formiddag. Han er selvfølgelig helt nydelig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, lottelh skrev:

Jeg får ta en for laget, selv om det er lenge siden jeg har skrevet noe her 😄 Har fulgt med med jevne mellomrom!

Etter to døgn med rier stoppet de opp og babyens hode ville ikke snu seg for å komme videre i fødselskanalen. Lillegutt ble derfor forløst ved hastekeisersnitt i dag formiddag. Han er selvfølgelig helt nydelig 😍

Åhh!! Gratulerer så mye!! Hvor mange dager for tidlig er det? Er alt bra med dere begge?

:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lottelh skrev:

Gratulerer så mye! 😍 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lottelh skrev:

Gratulerer så mye! Håper alt er bra med dere begge :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lottelh skrev:

Gratulerer så mye med den lille! 😄 kos deg masse med å bli kjent med han ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, nå har hovne føtter kommet til meg! I går kveld var det helt ille. Hadde skikkelig vondt i beina og oppover leggene i tillegg. Det har gått over i løpet av natta (hadde beina på en pute), men jeg kjenner at det er på vei igjen :( 

Synes nesten litt synd på lille i magen nå som det er så trangt inni der. Når jeg ligger på ryggen blir magen flatere og bredere og da er det mer plass til å strekke seg ut, men det er jo ikke så lenge jegklarer å ligge sånn før det gjør vondt i ryggen, så når jeg legger meg på siden eller reiser meg opp så blir det jo trangt igjen når magen går utover i stedenfor er bred. :ler: Jeg kjenner når jeg legger meg på siden at jeg må dytte beina innover igjen. 

I ettermiddag skal vi leie bil å kjøpe det vi mangler, men samboern har jo da selvfølgelig planlagt at vi skal innom både Ikea og et annet sted for å kjøpe noe greier han trenger til jobb også. Så det blir nok en lang ettermiddag/kveld. Tror ikke han skjønner hvor lite som skal til før jeg er helt utslitt. Han er jo aldri hjemme når jeg har kommet hjem fra jobb, så han ser jo ikke hvor dau jeg er da. Jeg sa vi får ta babytingene først, så ikke jeg er ødelagt når vi er der, for da får jeg ikke gjort noe uansett og er sikkert bare sur og grinete fordi jeg er sliten. 

Så da skal jeg ta det HELT med ro nå på dagtid. Spare energien min til i kveld. 
Deilig å stå opp kl 10 i dag da. Første permisjonsdag. Liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille @lottelh! :nordvesta:Håper alt er bra med dere!

Jeg er i uke 38 og mentalt klar for at lillemor skal komme ut nå, tror jeg. Ikke helt mentalt klar for fødsel da, det er både skummelt og spennende. Men den siste tiden har jeg gått fra å ikke kunne forestille meg at det skal komme ut en baby, og ikke kjenne meg klar for det heller, til å bli litt utålmodig. Jeg blir en fin blanding av ivrig og nervøs hver gang jeg har har vondt i mage/underliv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg snart blir mentalt klar også :ler: Sliter litt med det. 

Nå har jeg endelig pakket fødebagen. Dvs - det ligger spredt utover senga.  Har en liste ved siden av da med ting jeg må huske rett før vi drar. Kan liksom ikke pakke helsekortet enda, det skal jeg jo bruke fremdeles. Og ikke hårbørsten og lommeboka mi heller. 

Har pakket ned det vi har av babyklær i str 50, og et par bodyer i 56. Så får vi satse på at det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har prøvd på det å bli klar for fødsel/nytt familiemedlem. Har hele tiden tenkt at den først kommer rundt 17. mai, og at jeg har god tid. Fikk en liten oppvekker i dag, livmorhalsen er bare 1cm lang og sterkt nedpress og mye kynner/maserier. 

Helsekortet har jeg forøvrig i vesken min som jeg tar med overalt, så slipper jeg å tenke på å ha den i fødebag.:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått kjøpt inn det siste vi trenger! Så nå er alt i boks! Også var det 20% på babyshop og jeg hadde gavekort på 300,-, og 40% på babygreier på Kid! Hurra! Også hadde de stelleveske fra skip hop på 70% fordi de ikke skal ha den fargen lenger! Jeg har jo droppa å se på det merket, for jeg synes det var for dyrt, men når man får veska til 500-ognoe i stedenfor 1700kr. Og den er av skinn så jeg kan bruke den som veske etterhvert og. Føler vi har gjort noen kupp! :nigo: 

i morgen blir det utpakking, lufting og vasking! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 22.23, Tonio skrev:

Høres ut som det ble en super dag for deg. :nordvesta:Ble det noe Ikea?

Bare noe til jobben til samboern. Vi kom rett før det stengte, så han bare løp inn å hentet det han skulle ha, mens jeg kjøpte pølse og pizza til oss :ler: 

____

Vi trenger jo ikke noe mer nå egentlig. Og ikke klær heller, for jeg arvet jo så mye så vi har masse i 56, 62 og ganske mye i 68. Meeeen... så var det salg på noe Lillelam da i dag.... Så daaa... ja, da ble det 3 plagg derfra og. Men det er jo alltid kjekt med ull! Og kjøpte en sånn ulldress som kan brukes ute, og vi har jo ikke noe uteklær egentlig. Og det kan jo være det blir litt kjølig i sommer og. Så da har jeg rasjonalisert det for meg selv. Selv om det ble 2 kjoler også :fnise: 

Og i dag skal jeg re opp seng og vogn har jeg tenkt :rodmer:  Begynner å bli veldig klart her hjemme nå altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mange kupp! Nå ble jeg fristet til å handle, selv om det ikke er litt nødvendig en gang. Vi har arvet veldig mye klær og ting. Hmm, den stelleveska må jeg kanskje kikke litt etter... Ullklær i de minste størrelsene har vi lite av, så nå må jeg bare holde meg langt unna Lillelam så jeg ikke går amokk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Illy skrev:

Det var mange kupp! Nå ble jeg fristet til å handle, selv om det ikke er litt nødvendig en gang. Vi har arvet veldig mye klær og ting. Hmm, den stelleveska må jeg kanskje kikke litt etter... Ullklær i de minste størrelsene har vi lite av, så nå må jeg bare holde meg langt unna Lillelam så jeg ikke går amokk :fnise:

Jeg lot meg friste :ler:  Men nå må jeg gi meg. Nå får jeg ikke lov å kjøpe mer før et reelt behov melder seg! Dermed basta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Omo skrev:

Jeg lot meg friste :ler:  Men nå må jeg gi meg. Nå får jeg ikke lov å kjøpe mer før et reelt behov melder seg! Dermed basta! 

Hehe, det er lett å si det :fnise: Men det er nok veldig smart å se det an. Når babyene er her, oppdager vi plutselig ting som er kjempepraktiske og som vi trenger mer av, eller noe som mangler. Jeg holdt på å kjøpe en haug med strømpebukser, for det og bukser var det lite av i arveklærne. Men jeg klarte å besinne meg, så får vi testet om babyen og vi i det hele tatt liker strømpebukser først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta våres fikk det travelt og kom en uke før termindato. Tok 16 timer fra første sjekk på sykehuset pga rier til hun var ute. Nesten 3,5 timer aktiv fødsel! Ble noen rifter på meg, men ellers var det en ganske perfekt fødsel. :babyjente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tonio skrev:

Jenta våres fikk det travelt og kom en uke før termindato. Tok 16 timer fra første sjekk på sykehuset pga rier til hun var ute. Nesten 3,5 timer aktiv fødsel! Ble noen rifter på meg, men ellers var det en ganske perfekt fødsel. :babyjente: 

Gratulerer så mye Tonio! :strix: rask fødsel det, men da rekker man heldigvis ikke å bli så sliten. :) kos deg masse med den lille! Håper det ble noe søvn på dere i natt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tonio! :blomst:

Etter jordmorkontroll ble jeg henvist til sykehuset (dagen etter) for sjekk pga. høyt blodtrykk og plutselig høyt SF mål. Jeg syntes magen min så litt rar ut den morgenen, og jeg tenkte at "nå ligger hun veldig merkelig". Lege har jo sagt til meg tidligere i april at hodet var festet. Jordmor derimot sa det ikke var det. På sykehuset så tar vi en CTG og aktivitetsmåling, der alt er i skjønneste orden :) Blodtrykket var også normalt igjen, og SF målet er noe heeelt annet enn det jordmor fant dagen før. Mistenker at det var fordi babyen kom opp fra bekkenet og lå høyere opp enn vanlig (derav den rare formen på magen og press godt oppunder ribbein). Sjekket fostervannsmengde og fikk se jenta på UL også, noe som var så koselig :hjerte: Sjekket også blodgjennomstrømming i navlestrengen også. Alt er som det skal være og fikk til og med et skikkelig morsomt bilde av gynekologen fra UL. Da han tok proben ned mot bekkenet fikk vi et skikkelig "3D" bilde av ansiktet, lå med hodet helt ut i kanten så på bildet ser vi øyne, kinn, og en flattrykt nese :Knegg: 

Hadde et liiiite håp om at fødselen skulle bli satt igang (pga blodtrykk og så videre), men må nok bare smøre meg med tålmodighet. Skal på ny kontroll neste uke hos lege og deretter sette opp på sykehuset hvis jeg går over til 12 mai. Termin er jo 8 mai og nå nærmer det seg!! Hyyyl

Endret av Lissygloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...