Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

2 timer siden, strawberry skrev:

Kjenner igjen det å bekymre seg, @Omo. Hadde også noen dager nå at mini var mer rolig, noe jeg ikke er vandt med. Men i går kom det mer bevegelse igjen. Du fpr kjenne godt etter i dag 😊

Har kjent godt med liv i dag heldigvis. Men jeg er god på å analysere og overanalysere. Og da vokser jo bekymringene. 

1 time siden, Fanteria skrev:

Er det noen av deres som kjenner på at de vil få gjort ting før de blir fedre? 

Jeg tror ikke min har skjønt hvor kort tid det er igjen jeg :ler: er bare jeg som er litt panisk over det. Men han har to kamerater som dro til Hawaii her om dagen og ville ha han med. Han sa at hvis ikke jeg var gravid så hadde han dratt. Så det var jeg litt glad for da, at han ikke tenkte seriøst på å dra dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at mannen vil være med på alt. Det er hvertfall fire hele helger han er booka før termin. Prøver å tviholde på tanken at jeg skal unne meg selv en tur når jeg er ferdig med amming. Det har jeg fortjent! Nå er energien så dårlig, at jeg blir sliten bare av å dra på butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fanteria skrev:

Jeg føler at mannen vil være med på alt. Det er hvertfall fire hele helger han er booka før termin. Prøver å tviholde på tanken at jeg skal unne meg selv en tur når jeg er ferdig med amming. Det har jeg fortjent! Nå er energien så dårlig, at jeg blir sliten bare av å dra på butikken. 

Baby Center appen hadde denne artikkelen i dag. Ikke heeelt det samme, men lurt å tenke på likevel. Skjønner at server kjipt at han skal ut å fly så mye :( 

Relationship tips for the third trimester

https://www.babycenter.com/0_what-i-wish-id-known-about-relationships-in-the-third-trimes_1482514.bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte samboeren om det ikke stresser han at det er 78 dager igjen bare. Neida, alle har fått barn i mange hundre år. Hvis de klarer det må da vi klare det. 

Jeg er stressa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant lesning @Omo. Han følte nok en del på det med førstemann. Da visste han ikke helt hva han gikk til. Jeg må innrømme at jeg tror alt han planlegger å få gjort er en siste krampetrekning før han vet ting må roe seg. Eller, vi vet jo rett og slett ikke hvordan baby vi får, men han vet at familien har behov for at han er her. Nå viser det seg at han har booka alle helgene i april. Enten med utdrikningslag eller idretten han driver med, så vi får se hvordan vi løser det. Det går vel på en eller annen måte. 

I dag fikk vi snakket litt om permisjonen hans. Jeg la frem hva jeg hadde tenkt kunne være den beste løsningen for oss, at han tar ut permisjon de ti ukene før barnehageoppstart. Måtte le litt da jeg så smilet hans. Hele sommeren hjemme?! :fnise: han syns det hørtes ut som en veldig god ide :P tror det blir mange turer på golfbanen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fanteria skrev:

Interresant lesning @Omo. Han følte nok en del på det med førstemann. Da visste han ikke helt hva han gikk til. Jeg må innrømme at jeg tror alt han planlegger å få gjort er en siste krampetrekning før han vet ting må roe seg. Eller, vi vet jo rett og slett ikke hvordan baby vi får, men han vet at familien har behov for at han er her. Nå viser det seg at han har booka alle helgene i april. Enten med utdrikningslag eller idretten han driver med, så vi får se hvordan vi løser det. Det går vel på en eller annen måte. 

I dag fikk vi snakket litt om permisjonen hans. Jeg la frem hva jeg hadde tenkt kunne være den beste løsningen for oss, at han tar ut permisjon de ti ukene før barnehageoppstart. Måtte le litt da jeg så smilet hans. Hele sommeren hjemme?! :fnise: han syns det hørtes ut som en veldig god ide :P tror det blir mange turer på golfbanen :P 

Hehe, det tror jeg det hadde blitt her og om han skulle hatt 10 uker sammenhengene på sommern. Bæresele og golf hadde sikkert funket på et vis :ler:  

Er så greit når vi har brukt masse tid til å legge en plan for ett eller annet, og presenterer det til de som den beste løsningen. De har ikke tenkt så mye over det og ja, da blir det godkjent :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min er egentlig samme som før. Men så er vi veldig rolige av oss, og er ikke så veldig ofte på turer eller fester. Har vel vært på 1-2 turer uten hverandre i året. Sist gang han var på tur uten meg var utdrikningslag for en kompis den helgen jeg fant ut at jeg var gravid. Når han kom hjem søndagsmorgen så stod jeg og smilte som ei sol og sa at jeg kanskje var gravid. Han var fremdeles delvis berusa og nokså fyllesyk, og det første han sa var: "Åh, jeg håper du er det, for da slipper jeg å dra rundt og feste og bli fyllesyk sånn som dette her. Da har jeg en unnskyldning slik at jeg kan bli hjemme.." :fnise: 

Skjønner at det er trasig at han blir så mye opptatt fremover, Fanteria. Mannfolka reagerer nok på sin måte de også, på det som venter dem fremover, og kan ha behov for å få rast fra seg litt. Eneste forskjellen her er vel at jeg merker at han tenker mer over økonomien, og har fått veldig oversikt. Ellers stresser han ikke så mye ennå. I helgen skal vi sette opp seng og ordne barnerommet litt mer, så da er vi egentlig ganske klare i tilfelle mini ikke klarer å vente i magen til termin. 

Kan godt forstå at de blir fornøyd med å få permisjon om sommeren! :P 

26 minutter siden, Omo skrev:

Er så greit når vi har brukt masse tid til å legge en plan for ett eller annet, og presenterer det til de som den beste løsningen. De har ikke tenkt så mye over det og ja, da blir det godkjent :ler: 

Føler meg litt truffet her :P Fant ut at permisjonen min + ferien for 2018 gjør at jeg egentlig må jobbe påske neste år (jobber dag, kveld og helg i turnusen min). Meeen jeg fikk overtalt mannen til at jeg veldig gjerne vil ha ulønnet permisjon til over påsken slik at vi får "litt fri sammen".. :fnise: 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bæresjalet mitt og testet det ut. Det var faktisk ikke så vanskelig å få på, så dette skal nok gå bra. Jeg prøvde først på hukommelsen. Jeg så videoen før helga. Så sjekket jeg videoen etterpå og så at jeg gjorde en liten feil da. Glemte å putte de lange nedi den rundt magen. Men nå har jeg testet den riktig måten også. LItt knot på ryggen blir det jo, men ikke så mye som man kunne trodd.  Litt klønete å prøve å stappe en firkanta pute inni der da. Prøvde med en bamse og, men den var så liten at det ble ikke helt reelt det heller :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det gjerne i perioder. Vi er ganske sosiale av oss. Siden vi og vennene våre har fått barn på samme tid, så er vi mer sosiale på dagtid. Veldig koselig at vi er flere som er på samme sted i livet :) 

Mannen derimot driver med en idrett som innebærer litt reising (rundt 10 turer i året) og litt trening. Tirsdagene er «hans dag» også kommer det helger i tillegg. Har vært på mange kamper opp gjennom åra. Så har han også en jobb hvor det er konferanser, middager med samarbeidspartnere, messer og turer. Ting har bare en tendens å komme på samme tid :P 

jeg kan ikke si at jeg merker noen endringer på økonomi og sånt, han er alt for fornuftig på det punktet :) det jeg er mest spent på er om vi får ferdig loftstua og gutterommet før termin. Loftstua har han holdt på med siden påsken i fjor. Litt sånn sporadisk, men det er ikke et rom vi er avhengige av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk ikke skikkelig permisjon sist, noe jeg syns var veldig synd. Han fikk 5 uker med hjemmekontor i forbindelse med barnehageoppstart, også delte han opp de ti ukene over to somre. Da hadde jeg også ferie tre av ukene hver sommer.

Jeg mener han vil ha veldig godt av ti uker sammenhengende. Han er en fantastisk pappa og jeg vet han vil ha stor glede av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, strawberry skrev:

Så spennende @Omo! Hvilket sjal ble det, og hvilken farge ble dere enige om?

Det ble grå og Aldoria elastisk sjal. Når jeg tok det på meg i stad sa samboern "im not wearing that!!" :ler: Åjoda, det skal du! 

10 minutter siden, Fanteria skrev:

Her kommer det gjerne i perioder. Vi er ganske sosiale av oss. Siden vi og vennene våre har fått barn på samme tid, så er vi mer sosiale på dagtid. Veldig koselig at vi er flere som er på samme sted i livet :) 

Mannen derimot driver med en idrett som innebærer litt reising (rundt 10 turer i året) og litt trening. Tirsdagene er «hans dag» også kommer det helger i tillegg. Har vært på mange kamper opp gjennom åra. Så har han også en jobb hvor det er konferanser, middager med samarbeidspartnere, messer og turer. Ting har bare en tendens å komme på samme tid :P 

jeg kan ikke si at jeg merker noen endringer på økonomi og sånt, han er alt for fornuftig på det punktet :) det jeg er mest spent på er om vi får ferdig loftstua og gutterommet før termin. Loftstua har han holdt på med siden påsken i fjor. Litt sånn sporadisk, men det er ikke et rom vi er avhengige av :) 

Åh, skulle ønske jeg/vi også hadde mange venner i samme situasjon. Men får håper vi får oss noen gjennom barselgruppe og barnehage. 

5 minutter siden, Fanteria skrev:

Mannen fikk ikke skikkelig permisjon sist, noe jeg syns var veldig synd. Han fikk 5 uker med hjemmekontor i forbindelse med barnehageoppstart, også delte han opp de ti ukene over to somre. Da hadde jeg også ferie tre av ukene hver sommer.

Jeg mener han vil ha veldig godt av ti uker sammenhengende. Han er en fantastisk pappa og jeg vet han vil ha stor glede av det :) 

Jeg håper at med nr 2 (hvis vi får det) at samboern har en jobb som gjør at det blir mulig for han å ta ut sine uker også. De har nok godt av det. Både å klare seg selv og å knytte bånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppa er fin @Omo :) har ikke noe kontakt med jentene i dag, men vet at to av de fortsatt har kontakt i dag. Vet mange får gode venner under den tiden :) 

ja, pappaene har veldig godt av å få være uforstyrra sammen med barna sine over tid. Der er verdifull tid som styrker båndene dem i mellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt etter jeg hadde vært oppe å tisset var det fullt rave party i magen. Herregud det var mye. En halvtime med konstant spark, slag, åling og strekking. Var skikkelig harde bevegelser og. Fikk jo ikke sove igjen. Skulle tro hun prøvde å bryte seg ut. 

Er dere ofte kalde på magen? Jeg synes ofte at huden på magen er veldig kald. Den var det i natt under aktiviteten. Vet ikke om det er en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt når de små raver på natta. Man blir bare liggende der og vente.. jeg opplever ikke å bli kald. Har ikke reagert på at magen er kaldere hvertfall. Heller bare stram som et pølseskinn. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe hun slutter å rave på natta når hun kommer ut :ler: 

Hmm.. kan hende det ikke er sammenheng med bevegelsene, men tilfeldig har kjent det er par ganger fordi jeg kjenner på magen når det er bevegelse. Er jo kald på rumpa også med jevne mellomrom. Eller kanskje hun frøys så hun tok OL floka siden magen var kald :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter å ser på TV programmet «bra godt». Fikk melka i halsen da jeg så at prim inneholder fire(!) ganger så mye sukker som cola! At kaviar inneholder mer sukker enn cola! :riste:

tror prim skal gå bli helgekos og ikk hverdagspålegg. Shit altså :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Omo skrev:

Ja, får håpe hun slutter å rave på natta når hun kommer ut :ler: 

Hmm.. kan hende det ikke er sammenheng med bevegelsene, men tilfeldig har kjent det er par ganger fordi jeg kjenner på magen når det er bevegelse. Er jo kald på rumpa også med jevne mellomrom. Eller kanskje hun frøys så hun tok OL floka siden magen var kald :P 

Hahaha! OL floka faktisk :P nevner du det for lille kommer du til å få et rart blikk og mest sannsynlig høre at du er gammel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fanteria skrev:

Sitter å ser på TV programmet «bra godt». Fikk melka i halsen da jeg så at prim inneholder fire(!) ganger så mye sukker som cola! At kaviar inneholder mer sukker enn cola! :riste:

tror prim skal gå bli helgekos og ikk hverdagspålegg. Shit altså :ohmy:

What?? Derfor prim er så godt da! Visste ikke at det var sukker i kaviar i det hele tatt jeg :klo: Jeg som spise mye kaviar nå som jeg er gravid. Tenkt at det er sunt jeg, siden det er fiskeegg og greier. 

45 minutter siden, Fanteria skrev:

Hahaha! OL floka faktisk :P nevner du det for lille kommer du til å få et rart blikk og mest sannsynlig høre at du er gammel :fnise:

Jeg er gammel :grine:  

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bruker å prøve å liste meg på do om natta for å ikke vekke mageboeren, og det bruker ikke å gå :PJeg har heller ikke lagt merke til at jeg er spesielt kald på magen, men jeg bruker å være kald på lårene. Skikkelig ugreit når de kommer borti magen, noe som faktisk skjer nå når magen er så stor.

Åh, jeg vil egentlig ikke vite hvor mye sukker det er i slike ting. Det høres ut som prim burde være helgepålegg da ja :dry:

Grattis med bæresjal @Omo! Jeg tror jeg skal følge ditt eksempel, og har nesten bestemt meg for grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...