Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

:ler: Høres ut som en topphelg :ler:

Når det er sånn vær er jeg veeeeldig glad jeg ikke har hund gitt... :sjarmor:

Så jeg løp jo rundt som en hodeløs kakkerlakk

.... bare så det er helt klart .. jeg er ingen kakkelakkkkkkk :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Her var det mye morsom lesing, kommer nok til å titte innom her iblandt :Nikke:

Håper du får en fin uke!

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:sinna::sinna::kjempesinna:

AAAAARGH!!! Jeg skrev DET lange innlegget her, og så FORSVANT DET!!!!!

Haha men egentlig så passr det sinnsykt godt til dagen min, hehe, så jeg forteller mer senere :ler:

Ninaaaaaa...jeg er så teeeeeit... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Okay da prøver jeg på ny.

Dagen startet med at jeg valgte å sove fremfor den første forelesningen min. Syntes egentlig ikke valget var så tøft når det stod mellom søvn og forelesning, spesielt når jeg lå i mitt helt nye IKEA-sengetøy som gir en skikkelig hotell-følelse :) At denne dagen skulle bli litt av en fjolledag var det egentlig ingenting som røpte. Eller egentlig burde jeg forstått at jeg var i et rart humør når drømmene mine handlet om at hunden min ble verdensberømt fordi den slukket en brann hjemme hos meg ved å tisse på den... Men det var kuuuult!!

Plutselig ser jeg at tiden gikk litt fortere enn planlagt, og forelesning nummer to kunne jeg også bare glemme.. Fy fy fy meg. Men hva skjer? En melding fra SNiglå tikker inn på mobilen, om at møtet hennes i byen var over, og vi kunne treffes når jeg var klar :) Hoppet i dusjen og gikk for å ta bussen. Lurte et øyeblikk på om den var kjørt, for det var ingen der. Måtte le litt da jeg så på klokken og så at jeg faktisk var TO minutter for tidlig!! Ikke helt typisk alltidforsen-nina... Jajja, nå har jeg opplevd det også :) Det hjalp sikkert på at det ikke snødde i dag, sånn atjeg bare kunne gå rett ut :) Juhuuu!

Vel, bussturen. Litt borti veien er det en ungdomsskole, og selvfølgelig kom det ett skikkelig trekløver ombord med tannregulering og armer og bein i alle kanter der de fortalte hverandre om hvem som hadde blitt snøvasket av hvem og hvem som skulle få igjen og andre ting som fjortiser bygger sin eksistens rundt.. Egentlig helt grei underholdning, sånne jenter som det. Men det var da bussen kom litt nærmere byen og en gutt på deres alder kom om bord at jeg kjente jeg ble forbannet. Hun som hadde den mest dominerende stemmen og som virket mest rappkjefta, ropte høyt gjennom hele bussen (dette er en vanlig RUTEbuss tilogmed! Ikke skolebuss!):

"ååh der kommer skolens NERD! han er så NERD!! Skikkelig NERD altså!! Hahaaaa!!"

Merket at folk på bussen vred seg litt i setene sine, og gutten krøp sammen av synet av jentetrioen, og satte seg fort ned. Jenta fortsatte med hylingen sin, med skikkelig trykk på ordet nerd, slik at det ikke skulle gå noen hus forbi hva hun mente om fyren. Ei dame i 40-50 årene snudde seg og så sur ut, og venninna til jenta prøvde å roe henne ned, sa hysj og hvisket litt. "Hva daaaaa, han ER jo NERD!!". Argh...

Vel, så skulle fjolsa av bussen da. Akkurat i det fru overkuul gikk forbi meg ser jeg rett på henne, fanger blikket og sier "Hey du frøken dings, ta å jekk deg ned noen hakk. Før eller siden vil det gå ut over deg selv når du er så tøff i trynet!". Hun ble blek, smilet forsvant og hun nikket og hvisket frem et forsiktig ja.

HAH!! Håper at det satte tankene litt i sving, og hun klarer å utvikle en personlighet som ikke livnærer seg av å henge ut andre...

Jau jau, så gikk jeg bort til jobben, der Sniglå stod og ventet på meg. Jeg skulle bare inn med noen gardiner fra pauserommet som jeg hadde tatt med hjem for å vaske igårkveld :) Hehe huff... Vel, da jeg innså at de var hele 15cm kortere enn igår, snudde jeg på hælen, ropte et kjapt "snakkes" til sjefen, og gikk!! Hehe, flaaaaut :oops:

Så begynnte tidenes tulle-dag. Vi skulle egentlig trene, men vi fant fort ut at det var kaninen aldeles ikke i form til. Jeg er snufsete, er støl etter lørdagstreningen, og har dotter i ørene og er heeeelt fjern. Ca 10 % av det jeg har sagt i dag har enten feil gramatikk, snubles i munnen på vei ut, eller er ikke norsk i det hele tatt. Ti prosent er ganske mye det for en stakkar som er med meg hele dagen!! Men Sniglå har tatt det med godt humør, hehe, og etterhvert utviklet hun en unik forståelse av hva jeg egentlig har prøvd å formidle. Sånn som da jeg ville ha kontrollert impuls-shopping på en bokhandel, pekte på en bok og utbrøt med stor iver:

"Åh, den er på billig!!!"

Endte med at jeg kjøpte den, en bok om irsk settere, en bok om pingu (som jeg skal skrive sitater fra den fine svensk-pingu-filmen som det ligger link til et sted på KG og sende til en kompis som knekker sammen av latter hver gang han ser den), en liten hvis sparegris med røde hjerter (hva i svarte skal jeg med den!?) og et par tullebøker til nevøen min som snart har ettårsdag. Sniglå bare lo og ristet på hodet..

Har noen vært på galleriet i Bergen? Vel, det er et kjøpesenter hvor alle rulletrappene er i et slags "hulrom" midt i bygningen, alle butikkene er liksom langs kantene. Så går vi der da, og skal til å gå på den første rulletrappen. Jeg er akkurat ferdig med en 3 minutters fortelling/gjengivelse av typen min sitt flotte jegsklirpåisen-nummer han hadde på lørdag (rett utenfor en vindu-dominert pub. Hahaaa!), og vi små-ler av typen min som nesten falt.

Kaninen setter foten på rulletrappaaa...Ououououuuh! Bein til alle kanter!! Det var RETT før jeg gikk rett på rompa! Haha, Sniglå fniser masse, og sier at jeg glemte å si bank i bordet, og vi flirer og ler av tanken på at jeg skulle tryne skikkelig på det mest synlige stedet på hele kjøpesenteret. Vi går runden langs kanten bort til neste rulletrapp som tar oss videre oppover, og er akkurat ferdige med å le av elegansen min. Da det skjer igjen. Hehe, jeg trodde Sniglå skulle knekke sammen av latter, hun grep jo tak i meg og utbrøt "OJJ!!", hehe, huff... Flink snegle som passet på kaninen så den ikke falt og slo seg.

Nå er vi hjemme hos henne og vi skal se TV. Det er hel haug med detaljer av ting jeg har sagt feil i dag, jeg har vært helt merkelig. Som da vi snek oss opp på bensinstasjonen her hun bor nå for en halvtime siden for å kjøpe sjokolade, og jeg kjøpte treeee sjokolader og en donald pocket. På vei hjem til henne hoppet og danset jeg og leste høyt fra baksiden av pocketen, var i kjempehumør. Da vi kommer inn i stua hennes vrenger hun lommene og alt hun har kjøpt faller ned på bordet. Jeg skal gjøre det samme, men ut kommer en enslig liten sjokolade.. "eh..jeg har mistet sjokoladene mine" sier jeg til henne. "Nei du tuller" sier hun. "Nei...". Så jeg tar på meg jakka og løper opp igjen hele veien til bensinstasjonen! Og der, ensomme og forlatt i en snøhaug, ligger en liten Stratos og Caramello og er glade for å se den sprettenes kaninen Nina :)

Kos dere jenter, nå skal jeg se TV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Å, guri for en herlig dagbok! :hoho:

Nå har jeg lest i gjennom hele og ledd høyt flere ganger. Sambo spør hva som er så hysterisk morsomt. :hoho: Jeg kommer nok til å titte innom her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Kjekt med alle som koser seg her hos meg :)

I går la jeg ut bilde i albumet, var litt morsomt, var flere som ble litt paff. De trodde jeg eldre, sa samtlige! De trodde jeg var 35... :ler:

Jajja, i dag sto jeg opp ikke til en alt for ille tid. Ble litt sent i går, kjæresten satt og så Morse på tv mens jeg tullet og tøyset på KG. Så å komme seg ut av min fantastiske seng så tidlig som klokken TI er ikke dårlig :)

Huseieren skal komme på befaring i dag, så jeg må egentlig forte meg i dusjen og så begynne på det ultra-kjekke husarbeidet :husarbeid:

Men bare så DET er sagt:

Fyttigrisen jeg er trøtt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må digge husarbeid...den smileyen forekommer opptil flere ganger i boka di. :wink: Min tilnærming er mer å vente og se om kjæresten gjør det (han skulle visst!), og av og til funker det til og med, bare ikke når det gjelder støvsuging :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'måren kaninen min!

Hadde det kjempekjekt i går, vi var i akkurat det rette humøret, som i og for seg ikke har forandret seg siden 4.klasse :ler:

Jeg tror jeg lider av applepsin ennå.... :o

Jeg vet du skal på jobb i dag, men jeg har med meg treningstøy sånn i tillfelle du vil trene først! :wink:

Store klemmen fra Sneglen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ja du jesus christ, jeg gikk og handlet på mcdonalds på vei hjem fra deg! Tror det var anfallet av appelepsi som gjorde det, dumme bussen...(med det sterke lyset). :ler:

Men ja, vi skal trene! Jeg må bare være hjemme på grunn av huseieren som skal inn i alle leilighetene nå på formiddagen. Men når han har gått så skal jeg dra til byen og treffe deg for trening! Om det er tid da, og det er det nok, begynner ikke på jobb før klokken sjuuuuu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

:vinke:

Måtte bare innom og hilse på siden du nesten hadde glemt meg :sjenert::ler:

Lo godt av innlegget ditt fra i går - jeg synes du håndterte fjortisjenta veldig bra og det var jammen godt at stratosen og caramelloen ble funnet igjen :ler:

Dere får stå på på trening i dag nå da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ja de så forferdelig lei seg ut der de lå. Heldigvis hadde de hverandre, så de hadde ikke fått panikk!!! Og har dere sett sjokolade i panikk vet dere at det var veeeeldig bra..

Var kjempevanvittigherligsuperdupert å trene i dag, var helt gira! Nå har jeg det travelt, skal snart på jobb.

*kanin i farta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Det var kjedelig på jooooooooooooobb!!!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg trodde jeg skulle dø på meg, haaaang over disken og leste i se&hør (Brat pitt koser seg med angelina jolie, juhuuuu kuult par!!!!), og var helt fjern og halvsov når kundene kom inn. Og tiden gikk så fryyyktelig sent... Var alene i TRE lange timer. Vi var to stykker i bare to timer, og da kunne vi ikke prate og sånn, fordi jeg var nødt å fylle på kjølen.

Og jeg drepte kneet mitt. Jeg skulle bøye med ned til nederste hylle med en ny pakke eplejuice (fra nå av hater jeg alle som kjøper 0,5l eplejuice med skrukork), men klarte å legge hele vekten av mine flotte 72 kilo på denne ene foten, som tilfeldigvis har ett kne, som tydeligvis fant det spennende å KNUSE SEG SELV inn i en dritskarp plastkant!!! Jeg bare datt sammen og la meg i fosterstilling inne på kjøla, og bannet og steikte og sloooo meg på kneet for å ikke kjenne den første smerten. Aaaau... Dumme kjøl. Alltid jeg som må fylle på.

Jobbet med hun som er dårlig i armen, og hun skal jobbe med vår evil sjef i morgen. Og onsdag er vare-dag. Så jeg lovte å komme innom heeeelt tilfeldig, og så skal jeg hjelpe henne :) Så kan jeg ta alle tunge løft, og holde humøret hennes oppe. Vet hun pleier å være deppings på onsdagene... :)

Og så skal jeg trene med Sniglå imorgen. Jippi jippi!!

Ååååh nå er jeg trøtt, kjenner jeg vil legge meg. Kneet mitt gråter... Daaakar lille kneet mitt!!!

Godnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjedelig på jooooooooooooobb!!!!!!

Det er IKKE kjedelig på jobb for min del, og det er takket være deg! Her sitter jeg altså og skal slå i hjel tid med å snoke rundt i dagbøker på KG, og havner på side 1 hos deg: Leser, smiler, kniser, sprutler. Kollegaen min (ikke i samme rom som meg) spør hva jeg driver med. Prøver å dempe fliringa, mens jeg sier at jeg leser noe i et forum. Side 2, leser, denne gangen går det bedre, ikke noen gapskratt, holder meg.... Side 3 - spruter ut i latter igjen, først av hunden din, og så -

"den er på billig" :hoho:

Da kommer kollegaen min inn og spør hva i himmelens navn det er jeg leser - og jeg klarer ikke en gang snakke :ler::ler::ler::ler::ler:

Hit kommer jeg igjen! Men ikke når jeg jobber, tror jeg... :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Alle er hjertelig velkommne i min kjære dagbok :) Kjekt med alle som stikker innnom!!

Vel, jeg har vondt i kneet mitt. Dritt-kne.. Argh, typisk meg å slå meg på den måten at det gjør vondt i en evighet etterpå. Var innom på jobben for å hjelpe til, og der ble jeg møtt av daglig leder som gliste fra øre til øre:

" HaHAAAAA, har du krympet gardinene!!???!!! Hahaaaa!!!"

Jeg kom med et langt foredrag om 15% krymping av tøy, og at det var heeeelt å regne med, og at det ikke var min feil, fordi jeg ikke hadde vært så dust å klippe over dem... Hehe, jaja. De er iallefall rene :)

Da jeg hadde bært litt kasser og lagt på plass litt varer, kom sjefen innom. Han lo da han så meg:

"HahahaAAAA, har du krympet gardineneeee?!!!?!?? Hahaaaa!!"

Han fikk det samme foredraget. Pluss et ekstra sleivspark om at en ekte husmor ville aaaaldri klippet over gardinene, men derimot lagt dem opp...

Nå sitter jeg hos Sniglå, gleder meg til spinningen!! Men jeg er spent på formen, er jo litt nysete. Skremte vettet av kunder inne i butikken, kom med noen serie-nys med 10-15 i slengen!!!! :ler:

Og hvis ingen er klar over det, så er den nye mars-sjokoladen helt sinnsykt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Nam nam jeg er hekta på Doc halslinser med honning-lakris smaaaaaak, namnamnaaaaaaam :sikle:

Haha, jeg var nettopp på butikken for å handle middag med Sniglå. Vi var litt fjollete og småhoppete og hyper, kjempehumør. Jeg hoppet rundt og parodierte den kuule seigmannreklamen, latet som om jeg bet av toppen på en pære, tok en squash og sa "syke syke mann!!!" og pekte på Sniglå som om det var en pistoool :ekstra kul:

Haha, vi hadde det kjempegøy!! Og så skulle Sniglå finne en fin agurk, og så tok hun opp en og sa halvveis til seg selv "lurer på hva som skjer om jeg gjør sånn...", og begynnte å "riste" på den mens hun holdt nederst. Så knakk den!! :ler: "Oj, sånn skjer ja", småfniste hun, la fra seg den ødelagte agurken og så hoppet vi videre for å finne ut hva vi skulle ha til hamburgerene våre. Jeg lurte på om vi ikke skulle ha frysepizza, juhuuu ;) Æsj..

Nå er det middaaaaag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...