Palmemor Skrevet 24. august #21501 Skrevet 24. august Littelulla skrev (8 timer siden): Jeg bare lurer på hvordan de to utsagnene jeg har uthevet henger aammen? Såvidt jeg vet må man ha sex for å bli gravid på egenhånd.. Nå er ikke det tilfellet med Stina og PF.. De trengte IVF, ja, men de er av den heldige sorten som hadde klaff på første innsett. Hadde de måttet prøve i årevisnog med flere uttak/imnsett kan det hende de hadde tenkt annerledes. De forsøkte i ett år. Med mange sykluser de hoppa over pga ferie og andre «viktige» ting. Hun selv omtaler det jo som helt utrolig lenge. Ett år er normalt å prøve, for veldig veldig mange. Det er ikke sånn at alle blir gravid og gjennomføre en graviditet på første forsøk 10
Katinkalille Skrevet 24. august #21502 Skrevet 24. august Palmemor skrev (20 timer siden): Herlighet deg har jeg savna! Har du noe annet å tilføye diskusjonen eller så du bare ditt snitt til å kommentere en ting jeg har skrevet? Er du overrasket? 1
Katinkalille Skrevet 24. august #21503 Skrevet 24. august Palmemor skrev (18 timer siden): Stina ble gravid med sønnen på første forsøk. Hun har ikke vært gjennom dette du skisserer. Derfor har det ingen relevans. 🎯 3
Littelulla Skrevet 24. august #21504 Skrevet 24. august Palmemor skrev (1 time siden): De forsøkte i ett år. Med mange sykluser de hoppa over pga ferie og andre «viktige» ting. Hun selv omtaler det jo som helt utrolig lenge. Ett år er normalt å prøve, for veldig veldig mange. Det er ikke sånn at alle blir gravid og gjennomføre en graviditet på første forsøk Når man står i det føles det lenge ut. Hun har vel flere anledninger uttrykt medfølelse for de som strever lenger. Etter ett år er det mange som tar kontakt med fertilitetsklinikker for å få hjelp. Det er ikke sånn at disse to er eksepsjonelt utålmodige... 1
Palmemor Skrevet 24. august #21505 Skrevet 24. august Littelulla skrev (18 minutter siden): Når man står i det føles det lenge ut. Hun har vel flere anledninger uttrykt medfølelse for de som strever lenger. Etter ett år er det mange som tar kontakt med fertilitetsklinikker for å få hjelp. Det er ikke sånn at disse to er eksepsjonelt utålmodige... "Herregud nærkiser blir gravide lissom". Syns du det er medfølende på noe vis? Jo, de er eksepsjonelt utålmodige. At mange tar kontakt og ber om hjelp etter ett år er ikke unormalt nei, det har jeg heller ikke sagt. Men hun skippa minst 4 forsøk det året fordi hun ville reise. Og nå skal hun droppe 2 runder fordi det er jul. Beklager om det ikke fremstår som at hun døøør av lengsel etter ett barn. 3 13
Littelulla Skrevet 24. august #21506 Skrevet 24. august Palmemor skrev (50 minutter siden): "Herregud nærkiser blir gravide lissom". Syns du det er medfølende på noe vis? Jo, de er eksepsjonelt utålmodige. At mange tar kontakt og ber om hjelp etter ett år er ikke unormalt nei, det har jeg heller ikke sagt. Men hun skippa minst 4 forsøk det året fordi hun ville reise. Og nå skal hun droppe 2 runder fordi det er jul. Beklager om det ikke fremstår som at hun døøør av lengsel etter ett barn. Har jeg sagt at det var det jeg mente? Såvidt meg bekjent er ikke dette en gruppe mennesker som bruker å prøve aktivt å bli gravide, og i hvertfall ikke ved IVF. Det er heller ikke Stina som har uttrykt en så stor utålmodighet. Hun har jo vært i tvil om hun ønsket en til helt fram til nå. Den coldsomme utålmodigheten er det dere her inne som snakker om. 2
Ina89 Skrevet 24. august #21507 Skrevet 24. august Palmemor skrev (1 time siden): "Herregud nærkiser blir gravide lissom". Syns du det er medfølende på noe vis? Jo, de er eksepsjonelt utålmodige. At mange tar kontakt og ber om hjelp etter ett år er ikke unormalt nei, det har jeg heller ikke sagt. Men hun skippa minst 4 forsøk det året fordi hun ville reise. Og nå skal hun droppe 2 runder fordi det er jul. Beklager om det ikke fremstår som at hun døøør av lengsel etter ett barn. Den eneste Stina har noe som helst medfølelse med er seg selv. Hun er så nedlatende og ekkel med andre mennesker og det oppleves som at hun ser på seg selv som et slags unikum. Hun er et levende bevis på hvor sosialt svekket man blir av å bruke dagene sine på å beundre seg selv og nekte noen form for stimuli som ikke utelukkende handler om hvor tynn og pen hun her. Dama burde brukes som skremselspropaganda for å få ungdommer til å bli i skolen, få seg en utdannelse og utvikle seg som menneske. 2 16
Palmemor Skrevet 24. august #21508 Skrevet 24. august Littelulla skrev (22 minutter siden): Har jeg sagt at det var det jeg mente? Såvidt meg bekjent er ikke dette en gruppe mennesker som bruker å prøve aktivt å bli gravide, og i hvertfall ikke ved IVF. Det er heller ikke Stina som har uttrykt en så stor utålmodighet. Hun har jo vært i tvil om hun ønsket en til helt fram til nå. Den coldsomme utålmodigheten er det dere her inne som snakker om. Det er jo på bakgrunn av at hun ikke ville ha fler, så ville hun ha en til og skulle prøve naturlig frem til nyttår - og hvis det da ikke gikk så skulle hun bruke IVF. Så ble hun påminnet av ei venninne at ting var vanskelig, så da sendte hun mld med en gang til klinikken, og offer seg over at politiet bruker lang tid på å ordne politiattest for da må hun vente til neste mnd... 6
Littelulla Skrevet 24. august #21509 Skrevet 24. august Ina89 skrev (6 minutter siden): Den eneste Stina har noe som helst medfølelse med er seg selv. Hun er så nedlatende og ekkel med andre mennesker og det oppleves som at hun ser på seg selv som et slags unikum. Hun er et levende bevis på hvor sosialt svekket man blir av å bruke dagene sine på å beundre seg selv og nekte noen form for stimuli som ikke utelukkende handler om hvor tynn og pen hun her. Dama burde brukes som skremselspropaganda for å få ungdommer til å bli i skolen, få seg en utdannelse og utvikle seg som menneske. Det er mye som kan brukes som skremselspropaganda - både for sosial og faglig læring. Også for hvordan å føre en fruktbar diskusjon. 1
Littelulla Skrevet 24. august #21510 Skrevet 24. august Palmemor skrev (Akkurat nå): Det er jo på bakgrunn av at hun ikke ville ha fler, så ville hun ha en til og skulle prøve naturlig frem til nyttår - og hvis det da ikke gikk så skulle hun bruke IVF. Så ble hun påminnet av ei venninne at ting var vanskelig, så da sendte hun mld med en gang til klinikken, og offer seg over at politiet bruker lang tid på å ordne politiattest for da må hun vente til neste mnd... Da tror jeg vi har sett ulikt innhold. Det jeg så omhandlet at hun ble påminnet av venninnen at det ikke er like ille når hun kun skal ha innsettet, og derfor hadde hum ikke lenger det samme behovet for å prøve naturlig først. 1
Soro123 Skrevet 24. august #21511 Skrevet 24. august Det klippet Stina har delt nå i dag fra når de sitter i bilen på veg til åpen gård i går, beskriver egentlig Stina godt: Hun starter å filme i bilen og rekker å si noen få setninger før sønnen bak i bilen lager en lyd. PF svarer sønnen at "ja musikken (ble slått av), mamma skal bare lage en video så kan vi høre på musikk". Og mens PF og sønnen fortsetter samtalen litt med "nå er vi fremme, se på alle bilene", fortsetter Stina å bare snakke til kamera om ett eller annet som knapt går an å høres - men hun skal i hvertfall ikke stoppe å filme og gjøre det om få minutter når hun kan sitte i fred og ro og bare si de få setningene.....! Stina har bestemt seg for å filme og da skal det filmes her og nå uansett om sønnen vil kommunisere med foreldrene sine framme i bilen og PF prater med sønnen. 2 19
Palmemor Skrevet 24. august #21512 Skrevet 24. august Soro123 skrev (2 timer siden): Det klippet Stina har delt nå i dag fra når de sitter i bilen på veg til åpen gård i går, beskriver egentlig Stina godt: Hun starter å filme i bilen og rekker å si noen få setninger før sønnen bak i bilen lager en lyd. PF svarer sønnen at "ja musikken (ble slått av), mamma skal bare lage en video så kan vi høre på musikk". Og mens PF og sønnen fortsetter samtalen litt med "nå er vi fremme, se på alle bilene", fortsetter Stina å bare snakke til kamera om ett eller annet som knapt går an å høres - men hun skal i hvertfall ikke stoppe å filme og gjøre det om få minutter når hun kan sitte i fred og ro og bare si de få setningene.....! Stina har bestemt seg for å filme og da skal det filmes her og nå uansett om sønnen vil kommunisere med foreldrene sine framme i bilen og PF prater med sønnen. Noen ganger lurer jeg på om PF sine samtaler med P er for å forsøke å få Stina klar over at barnet søker oppmerksomhet. Det er ofte han står og "forstyrrer" når hun filmer. Litt sånn passiv aggressiv holdning - som jeg er helt for 4 14
Ina89 Skrevet 24. august #21513 Skrevet 24. august (endret) Palmemor skrev (5 minutter siden): Noen ganger lurer jeg på om PF sine samtaler med P er for å forsøke å få Stina klar over at barnet søker oppmerksomhet. Det er ofte han står og "forstyrrer" når hun filmer. Litt sånn passiv aggressiv holdning - som jeg er helt for Jeg synes det er like forkastelig at han lar henne holde på og ikke sier ifra om hvor egoistisk og motbydelig oppførselen hennes er. Han lar henne jo holde på og det er etter min mening like ille. De to trenger seriøs veiledning. De eier ikke boevne, sosial kompetanse, de har stagnert kognitivt og sperrer ute all input. Har dog litt mer trua på han, til tross for at jeg synes det er sykt at han ikke setter foten ned. Endret 24. august av Ina89 10 2
Palmemor Skrevet 24. august #21514 Skrevet 24. august Ina89 skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er like forkastelig at han lar henne holde på og ikke sier ifra om hvor egoistisk og motbydelig oppførselen hennes er. Han lar henne jo holde på og det er etter min mening like ille. De to trenger seriøs veiledning. De eier ikke boevne, sosial kompetanse, de har stagnert kognitivt og sperrer ute all input. Har dog litt mer trua på han, til tross for at jeg synes det er sykt at han ikke setter foten ned. Ja jeg er helt enig i at han bør snakke med henne om å kanskje prioritere barnet når de er sammen sånn, istedenfor å filme. Idag har hun jo lagt ut om at hun ikke rekker å gjøre noe med huset neste år fordi hun enten er gravid eller har barn... det var disse prioriteringene igjen da. Kan jo prioritere vekk å snakke seg halvt ihjel hver dag til den telefonen f.eks. Jeg har og mer troa på han, selv om det er mye bjørnetjenester ute å går Men han prioriterer barnet foran alt, det er jo helt sikkert. Han har jo droppa mye jobb for å være med han det første året. Han skjønner heldigvis hvor heldig han er som kan det! 3 4
Sovushka Skrevet 25. august #21515 Skrevet 25. august Måtte knise litt av at "Det er sol på terrasse fra 5-6 om morningen til kl 4, og da er jo P hjemme fra barnehagen for lengst, så da må jeg bare gjøre det nå" (beise terrasse). Hvordan tror hun vi med 8-4 jobber får gjort hus vedlikehold når vi alle er hjemme samtidig fra barnehage og jobb og sånt 😅 etter legging eller i helgene..🤌 Og btw det heter vedlikehold.. ikke oppussing. 11 1
tausen Skrevet 25. august #21516 Skrevet 25. august Sovushka skrev (25 minutter siden): Måtte knise litt av at "Det er sol på terrasse fra 5-6 om morningen til kl 4, og da er jo P hjemme fra barnehagen for lengst, så da må jeg bare gjøre det nå" (beise terrasse). Hvordan tror hun vi med 8-4 jobber får gjort hus vedlikehold når vi alle er hjemme samtidig fra barnehage og jobb og sånt 😅 etter legging eller i helgene..🤌 Og btw det heter vedlikehold.. ikke oppussing. Du vet når de ikke engang kan henge opp en huske mens mini er hjemme...hvordan i alle dager skal de kunne gjøre vedlikehold 🤭 tenk når det blir to barn.... 4 2
Sovushka Skrevet 25. august #21517 Skrevet 25. august tausen skrev (58 minutter siden): Du vet når de ikke engang kan henge opp en huske mens mini er hjemme...hvordan i alle dager skal de kunne gjøre vedlikehold 🤭 tenk når det blir to barn.... Ja da forfaller vel hele huset 😅. Både inne og ute.. blir ingen dahlia på terrasse heller.. jeg merker jeg blir stadig imponert av prioriteringer 😅 eneste blomster jeg har nå i småbarnsfase er de som vokser i plenen vi stadig ikke har tid til å klippe.. og jeg elsket å plante og dyrke før.. 4
Aabcdefghijklmnop Skrevet 25. august #21518 Skrevet 25. august Fyfader som hu melker denne kommende graviditeten. For et par uker siden snakket hun som at hun aldri skulle ha flere barn og nå er det INGENTING annet enn snakk om ivf og tanker om graviditet, tanker om barn nr 2. Burde prøve tanker om å slette Snapchat isteden. 3 11
Palmemor Skrevet 25. august #21519 Skrevet 25. august Sovushka skrev (2 timer siden): Måtte knise litt av at "Det er sol på terrasse fra 5-6 om morningen til kl 4, og da er jo P hjemme fra barnehagen for lengst, så da må jeg bare gjøre det nå" (beise terrasse). Hvordan tror hun vi med 8-4 jobber får gjort hus vedlikehold når vi alle er hjemme samtidig fra barnehage og jobb og sånt 😅 etter legging eller i helgene..🤌 Og btw det heter vedlikehold.. ikke oppussing. Vi totalrenoverte en etasje med 3 unger (som skulle på to aktiviteter hver) samtidig som vi jobba fullt begge to og jeg hadde ett familiemedlem på sykehus som jeg måtte besøke. Det gikk jaggu bra det og. Aldri hatt det så hyggelig som når vi hadde stue på soverommet og spiste pizza i senga Men i Stina sin verden så kan de jo ikke engang skru fast de jævla håndtaka på kjøkkenet fordi det er så mye styr!! 3 1 12
tausen Skrevet 25. august #21520 Skrevet 25. august Sovushka skrev (1 time siden): Ja da forfaller vel hele huset 😅. Både inne og ute.. blir ingen dahlia på terrasse heller.. jeg merker jeg blir stadig imponert av prioriteringer 😅 eneste blomster jeg har nå i småbarnsfase er de som vokser i plenen vi stadig ikke har tid til å klippe.. og jeg elsket å plante og dyrke før.. Å joda... Dahlia blir nok prioritert. Og sminke.....for ikke å snakke om speilbilder😅 9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå