Gå til innhold

LILITH's Lovely Lounge

Suzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg SLOKNET på sofaen, ganske sjokkert selv. :o Slikt skjer meg nemlig så godt som ALDRI, når andre sover middag, durer jeg rundt. Nå får jeg vel ikke sove i natt, da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg hatt svette-attack, ganske ekkelt. Vet ikke om jeg har feber, men det føltes som om jeg var blitt overkjørt av en trailer da jeg stod opp. I tillegg var det bitende kaldt ute, så det ble buss på meg i dag igjen.

Jaja, it can only get better :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Huff, det hørtes da IKKE noe bra ut! Men det kan jo kanskje ha å gjøre med litt hard treningsøkt i går. Svettetoktene altså? Kanskje sånn forsinka ettersvetting...? Nei, jeg vet ikke jeg, men hvis du har feber så burde du jo komme deg hjem under dyna da!

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt bedre, men temmelig omtåket. Grunnen er nok ganske enkelt søvnmangel. Det er sjelden en god ide å legge seg 6 timer før man må være oppe, men det gjør jeg gang på gang...Ikke var jeg trøtt da jeg la meg, heller.

Men en kanne franskbrent kan kanskje hjelpe litt?

Jeg hadde forresten helt glemt at jeg hadde lovet meg selv å begynne med yoga. Kanskje jeg burde teste videoen i kveld? Jeg er jo jobbenke på kveldstid denne uka...

For min del er det litt slik når det gjelder trening, at det må være hardt for at det skal telle. I tillegg teller ikke ting som er moro, så aerobic og terrengsykling er ikke trening, det er moro! :)

Jeg må virkelig jobbe med enkelte holdninger jeg har; i går så jeg svart på hvitt at jeg presset meg for hardt under løpinga, i og med at jeg holdt meg en god del rundt 80-90% av makspuls. Men det er da det FØLES mest nyttig. Tror jeg må lære litt mer om utbyttet man har av trening i de ulike pulssonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Jeg kjenner igjen både det med søvnmangel (de har begynt med svensk Paradise Hotel på TV4 alt for sent hver eneste kveld og jeg klarer ikke å slite meg, selv om jeg skammer meg over å følge med på det) - og det med trening :-D

Starter i maks og øker etter hvert, det har liksom alltid vært mottoet mitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Starter i maks og øker etterhvert", tror jeg skal gjøre det til et motto for livet mitt generelt...

Jeg er blitt MYE flinkere til å lytte til kroppen, men tror jeg har en smerteterskel som er skummelt høy. I gamle dager :-) holdt jeg på å pådra meg kronisk beinhinnebetennelse pga for mye aerobic der jeg ikke klarte å holde meg unna no matter what. En brexidol, så trening...

Da jeg tråkket over, og havnet på legevakta, tok det en uke før jeg var ute og testet en joggetur (i smug, selvsagt). Resultatet? betennelse...

Å lære av sine feil er noe andre gjør :roll:

Men nå BURDE jeg virkelig starte opp det skumle programmet, og lære meg hvordan proffene lager dokumenter. Så kan jeg bli enda litt mer nerd.

Hmm, totalt gira treningsnarkoman, nerd, og hudpleieinteressert. Går det overhodet an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Har hørt rykter om at det er helt ok altså, men ikke si det til noen ;)

Er ikke så lett å lære seg å lytte til kroppen alltid nei, jeg føler at jeg har blitt bedre på det etter alle kneproblemene mine, men jeg er fortsatt sånn som mener at litt smerte må man da tåle... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og folk som går på tredemølla i 5km/t burde heller gå tur ute, og ikke oppta plass... Skikkelig dårlige holdninger jeg har...Generelt; no pain, no gain. Mange lurer seg selv til å tro at de trener når de ikke gjør det (for liten belastning), for så å klage når ikke resultatene kommer.... :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Hm, den siste gikk meg hus forbi!

Angående det med 5 km, så kan jeg være helt enig - dersom det da ikke åpenbart dreier seg om utrente som prøver å komme i gang, da synes jeg bare det er topp at de satser. Men jeg kan ganske ofte føle veldig :roll::roll: til alle jentene som står foran speilet og kikker nøye på heleseg mens de pirker en miniliten hantel opp og ned uten å foretrekke en mine.... Omtrent like :roll: kan jeg bli av smågutter som bruker ALT for store vekter og må ha hjelp av kompisen allerede på første rep... Jaja, nok om det ;)

Men det er litt derfor jeg blir så inspirert av deg også Lilith, det er deilig å se andre jenter som tør å ta i! Ofte er det bare meg og en gjeng menn inne på frie-vekter-området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg "får til" (enn så lenge), er å bruke et program som heter LaTeX for å produsere tekster. Det er veldig fullt av koder og ser mystisk ut, litt likt html-programmering, og fikk meg i går til å gå hjem rasende og med hodepine. I dag har jeg fått hjelp til å installere alt som trengs (manglet noe), og har stort sett sittet her med en manual og en gammel tekst for å teste ut. Det er visst letteste måte å lære på (men jeg er utålmodig og rastløs).

Her i går så jeg et merkelig eksempel (har sett henne før uten helt å se hva jeg så). Ei jente, sikkert maks 20, som trente i push-up-BH (fikset ekstra på puppene), før hun tok på seg litt dekkstift, mascara og fikset håret før hun gikk ut---til stepmaskina, selvsagt.

Selv får jeg raskt muskler, og på gamle bilder ser jeg ganske bulky ut, men jeg vil heller se fit ut enn å være pingle, jeg liker ikke pingler.

Men for å balansere: jeg er glad i mat, også i alkohol (minus søte drinker), og lever ikke asketisk selv. Som min svigerfar sa: "Du spiser mye for å være så lita!" :ler: (jeg er 167 og ca 52, bryr meg lite om vekt så lenge klærne passer som før).

Fint at jeg kan inspirere noen! Jeg var tidligere blek og tynn nerd, nå er jeg avhengig av å få mine timer fysisk aktivitet, så ting kan forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

:ler:

Jeg og har dårlig tålmodighet med nye dataprogrammer altså, det skal helst være LETT og ikke minst RASKT å komme i gang!

Kjenner igjen det med muskler... Noen ganger har det vel hendt at jeg har tenkt at det hadde vært greit med litt mindre, men når det kommer til realiteten så ville jeg ikke vært dem foruten! For en stund siden var svigermor på besøk hos oss og jeg hadde på meg en singlett. Hun sitter og stirrer på armene mine en stund og så bryter hun ut. "Wow - hvor store muskler du har..." Ikke helt sikker på om jeg skal reagere med :-? eller :ler:

Sminke på trening går bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ulven glefset i seg tre pannekaker på like mange minutter :oops: Men noen har vært og spist opp cottage cheesen uten å kjøpe ny :evil: Jaja, hvis det er det største problemet i livet, burde jeg være fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og folk som går på tredemølla i 5km/t burde heller gå tur ute' date=' og ikke oppta plass... Skikkelig dårlige holdninger jeg har...Generelt; no pain, no gain. Mange lurer seg selv til å tro at de trener når de ikke gjør det (for liten belastning), for så å klage når ikke resultatene kommer.... :roll:[/quote']

Du vet jeg er enig, men det KAN være folk som f.eks. har en skade, og prøver å trene seg opp - eller noe lignende. Jeg har nesten fordommer mot meg selv når jeg tar det rolig på mølla, men har man betennelse, så har man betennelse, osv.

:pain in the ass for kvelden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...