Gå til innhold

LILITH's Lovely Lounge


Suzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LITT for ivrig, kan man si....Klarte nemlig å møte opp én time for tidlig til treningen....(dvs at jeg så feil på timeplanen). Jaja, da bestemte jeg meg heller for å løpe litt, så det ble 45 min løping, god uttøying, mageøvelser og push-ups i stedet. Sikkert like greit, siden jeg sannsynligvis har bedre treningseffekt av det enn av en steptime. På mølla er jeg min egen herre, og kan presse meg selv maks, mens på timer, må man følge instruktøren (eller risikere å bli kastet ut :ler:).

Snakket litt med en PT ang. pulstrening; jeg er jo gira på det for tida. Hun skulle hjelpe meg med å kode maskinen slik at jeg får tatt makspuls. Sannsynligvis ligger den rundt 200 (selv om formelen sier 220-alder), for hun sa at hvis man er godt trent (som jeg håper jeg er), og siden jeg hadde klart å presse den opp i 192 nesten uten problemer, ville jeg nok ha litt høyere makspuls enn gjennomsnittet.

Hun sa også at en hvilepuls på 55 slag når jeg satt stille (ikke om morgenen) var meget bra og tydet på at jeg var godt trent. Litt skryt er bra å få. Gjennomsnittet for kvinner ligger forøvrig på mellom 70 og 90 slag/minutt, så 55 tyder på at hjertet mitt er godt og friskt og pumper bra med blod i hvert slag.

Vurderer å undersøke hva som kreves for å ta PT-utdanning, og om det i det hele tatt er økonomisk realiserbart av meg, med studielån og huslån og forpliktelser. Jeg er så opptatt av kropp, helse og trening, at jeg burde ta hintet og bruke det til noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah, 4,5 timer søvn...Problemet var for en gangs skyld ikke at jeg ikke fikk sove, men at jeg la meg altfor sent. Så, da jeg fant ut i morges at jeg ville sove litt lenger, kom brøytebilen og begynte å rydde overalt. Da var det nytteløst å sove lenger, så jeg var oppe 0645 :(

I dag har jeg flere store ting på gang, men først å fremst å få LaTeX up and running, og få tak i de userpackagene jeg trenger. Og hjelp til å få dem til å funke. Jeg er blitt lovet hjelp, så den saken er vel grei, og på mandag setter de i gang brukerkurs. Jeg er verdens dårligste begynner, og de siste dagene har vært en kraftprøve både for meg og omgivelsene. Det er nesten skummelt å vite hvor mye raseri jeg har inne i meg. Jeg roper og kjefter, og blir fryktelig frustrert hvis noe går meg i mot, eller jeg ikke finner ut av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

PT må da passe utmerket for deg ja Lilith! Kunnskaper om kost og helse må hvertfall telle som pluss i eventuell søknad der og det har du da masse av :-)

Hm, har lyst på pulsklokke jeg og.... *misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har sikkert ikke lyst på det gnagsåret jeg har mellom puppene :( etter beltet på klokka. PTen jeg snakket med, sa at hun har konstant gnagsår, men prøver å bruke sportstape for å beskytte.

Jeg kunne absolutt tenkt meg å bli PT, innen dette området er det allikevel få jobber, men jeg får nok litt bedre betalt hvis jeg er heldig enn som PT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Jeg tror også du får bedre betalt om du er heldig :ler:

Sorry, var nødt, det er visst de små gleders dag her i dag... :roll:

Men jeg tror jeg står over gnagsår mellom puppene ja :) Er det samme med alle typer pulsklokker? Jeg hadde håpet at de leste av pulsen direkte fra armen... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg VISSTE det kom skjevt ut, men jeg antar at du skjønte hva jeg ville si (latskapen lenge leve!), at jeg får bedre lønn hvis jeg får relevant jobb etter utdanningen min.

Pålitelige pulsklokker har pulsbelte, ikke kast bort pengene dine på en klokke uten, de er visstnok såpass upålitelige at de ikke kan stoles på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Nei :o Var det sånn du mente? :ler::ironi:

Sorry, som sagt, de små gleders dag her... Gleder meg til i morra, da er det fredag...

Oki, da må jeg tenke på saken! Jeg skal jo til London og shoppe i februar og da er det klær som prioriteres, så det blir ikke noe på en stund uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass deg, jeg er ei kruttønne, og i natt har jeg sovet lite...Så ikke ert :-x

London hadde vært fint, jeg hadde sikkert klart å komme hjem uten noen nyinnkjøpte klær. Av og til skjønner jeg det ikke, men shopping frister mest når man ikke har penger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

:klem:men jeg er sterkere enn deg så ;)

Jo, merkelig nok er det sånn. Men i London håper jeg at det må gå an å finne litt uansett. Jeg mener, de har vel nok å velge i selv for en så kresen som meg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trøtt Lilith nå; prøver febrilsk å våkne. Tipper det ikke blir helt enkelt å få med mannen ut på tur :ler: , han trente i går, og skal på fotballtrening senere :ler: , jaja, jeg får kanskje klare meg selv, da? Men akkurat nå er jeg litt i koma.

Fikk endelig LaTeX-hjelp i dag, og det viste seg, som i 99% av tilfellene at feilen satt mellom stolen og tastaturet :oops: , en liten punktum, et manglende parentes, og ingenting skjedde, annet enn feilmeldinger. Da jeg så fant ut av det, kom det nydelige dokumenter ut som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen sit nok ganske ofte mellom stolen og tastaturet, ja. Og det verste er små, dumme syntaksfeil. Men spesifiserte ikkje feilmeldingane kva linje feilen låg på eller at feilen truleg var ein manglande parantes eller liknande? Det pleier eg å få.

Shopping er noko herk. Utanom når eg ikkje skal ha noko og ikkje har pengar. :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Film-tips til Lilith!

Har du sett den?

Dersom ikke... tror det er en film du kunne likt.

Jeg så den på kino for noen år tilbake, husker den godt enda, så den har visst gjort inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kompilert latex-dokument' date=' godt at du fikk hjelp og fant ut av det![/quote']

Hehe, hele to sider. Men i morgen skal det brukes konstruktivt; jeg har fått i oppgave å legge fram noen resultater, og da kan jeg jo lage støtteark i latex:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Totalt giddalaus...tok fram yoga-dvden, holdt på i kanskje fem minutter, og gikk totalt lei. "Makk i ræva" pleide man å si om meg som barn, og jeg tror ikke jeg er mye bedre nå...

Vel, har i det minste pakket sammen, så får jeg bare akseptere at jeg ikke har gjort noe denne dagen. VET JO at hvile er viktig når man trener intervaller, men samvittigheten kommer allikevel snikende. Grr, at jeg aldri kan lære! Hvis det finnes en treningsanalog til spiseforstyrrelser har jeg det; det heter treningsforstyrrelser, mangel på evne til å roe ned og føle seg tilfreds uten å ha trent innenfor siste 24 timer.

Patetisk, I know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er ikke alene Lilith :-D

Treningsnarkomane.. Men jeg gjør det fordi det er så sinnsykt GØY!! Og en utrolig digg følelse når man er ferdig. Kroppen kjennes tilfreds og avslappet, og utrolig ren samvittighet for at man har gjort kroppen glad! (stort sett da..hehe)

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg hadde like mye energi som deg, lilith... :) vil du bli min personlige trener? hihi. jeg kunne trengt det i alle fall... sofaslakt som jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg jobbe hjemme (det heter vel skal), og det gikk bra helt til mannen stod opp. Jeg hadde rigget meg til på spisebordet med laptop og bøker, men så stod han opp, og nå ristes det brød, radioen står på, og det er fullstendig kaos. Tror jeg må rømme på soverommet, og koble fra internett... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...