Gå til innhold

Ubåtmysteriet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Madsen var en parasitt som knapt har hatt noe lønnet arbeid i sitt liv. Sa han ikke kunne tenke seg å ha et normalt arbeid og ikke kunne skjønne folk som levde 9 til 4-livet som lønnsmottakere. Han mente livet skulle kun nytes og være en lek. Resultatet var at han levde på almisser og donasjoner fra folk som støttet disse latterlige prosjektene sine. Han ble også dømt til å betale tilbake en tidligere partner i prosjektene sine nesten 1 mill kr, og organiserte livet sitt slik at han ikke ble innkrevet for dette beløpet av staten. Bl.a. bodde han spartansk. Fyren var en urealistisk idiot som hadde en drøm om å reise ut med egenprodusert rakett ute i rommet i hele 15 min (sick!). På slutten hadde han støtt fra seg mange av de som hjalp han og han drev å sullet der alene med et lite sveiseapparat for å sveise sammen den raketten sin. Han hadde høye tanker om seg selv, men mislyktes med alt. Enden på visa var at han stod igjen med den fantastiske ubåten (toppfart på 4 knop) sin. At han hadde mislyktes med alt, alle prosjektene og samarbeidspartnere som forvitret bort, fikk han kanskje til å bikke over og utføre sin siste skitne drøm? Sin BDSM-fantasi om tortur, voldtekt og drap.

Anonymkode: 89fd2...235

Mhm, in a nutshell dette ja. 

Det som skjedde med Kim W har opprørt meg voldsomt, helt fra jeg leste at hun var forsvunnet og før det over hodet var spekulasjoner rundt at noe kriminelt kunne ha skjedd. Ble fysisk kvalm første gang jeg leste om henne. Og da denne fyren dukket opp i bildet falt alle brikkene på plass gitt. 

Får så utrolig vondt av alle som var glad i henne, stakkars jente. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gillians

Som om det ikke er grusomt nok at en du er nær dør, tenk å leve med å vite hvordan hun led de siste timene! Det må bare være helt umulig nesten å bære. Jeg hadde hata han Madsen så intenst, for en forferdelig mann! Det er sånne du tror (håper) kun finnes på film... For en syk, syk fyr. Den karakteristikken av ham på den svenske sida var veldig god. For en jævel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gillians skrev:

Som om det ikke er grusomt nok at en du er nær dør, tenk å leve med å vite hvordan hun led de siste timene! Det må bare være helt umulig nesten å bære. Jeg hadde hata han Madsen så intenst, for en forferdelig mann! Det er sånne du tror (håper) kun finnes på film... For en syk, syk fyr. Den karakteristikken av ham på den svenske sida var veldig god. For en jævel. 

Enig. 

Og jeg må innrømme at sånne type saker får meg til å gå helt bort i fra det pasifistiske og anti-vold samfunnet jeg vanligvis kjemper for. Når jeg tenker på Kims siste timer, vil jeg helt seriøst vurdere om det kanskje er riktig å utsette gjerningsmannen for de samme smertene og den samme redselen som Kim opplevde.  Minst. 

Anonymkode: 2dded...fd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. 

Og jeg må innrømme at sånne type saker får meg til å gå helt bort i fra det pasifistiske og anti-vold samfunnet jeg vanligvis kjemper for. Når jeg tenker på Kims siste timer, vil jeg helt seriøst vurdere om det kanskje er riktig å utsette gjerningsmannen for de samme smertene og den samme redselen som Kim opplevde.  Minst. 

Anonymkode: 2dded...fd0

Da blir du som ham.

Anonymkode: 9933e...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir du som ham.

Anonymkode: 9933e...fa3

Absolutt ikke. Det er forskjell på å drepe et uskyldig menneske av pur faenskap enn å drepe en sadistisk lystmorder.

STOR forskjell!! 

Anonymkode: b0e40...222

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir du som ham.

Anonymkode: 9933e...fa3

Nei. 

Forskjellen er at han ikke er uskyldig. Og det er en gedigen forskjell. 

Anonymkode: 2dded...fd0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt ikke. Det er forskjell på å drepe et uskyldig menneske av pur faenskap enn å drepe en sadistisk lystmorder.

STOR forskjell!! 

Anonymkode: b0e40...222

 

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. 

Forskjellen er at han ikke er uskyldig. Og det er en gedigen forskjell. 

Anonymkode: 2dded...fd0

Dere skjønner ikke. Hvis dere to skulle utført det samme mot Madsen som han gjorde mot Wall, hvordan skulle dere klare å gjøre det og samtidig forbli normale medfølende mennesker?

Anonymkode: 9933e...fa3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere skjønner ikke. Hvis dere to skulle utført det samme mot Madsen som han gjorde mot Wall, hvordan skulle dere klare å gjøre det og samtidig forbli normale medfølende mennesker?

Anonymkode: 9933e...fa3

Dette! 

Pluss at så syk i hodet som Madsen er, ville han nok bare nyte at noen piner han på samme måte som KW. 

Anonymkode: 1cd63...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

 

Dere skjønner ikke. Hvis dere to skulle utført det samme mot Madsen som han gjorde mot Wall, hvordan skulle dere klare å gjøre det og samtidig forbli normale medfølende mennesker?

Anonymkode: 9933e...fa3

Det er ikke sånn at man utvikler psykopati fordi man hevner seg. Man trenger uansett ikke snitte opp og torture folk for hånd for å gi dem en smertefull død. Jeg kunne enkelt skutt han i hver kneskål og latt han blød ut, og det ville verken påvirka psyken min eller nattesøvnen.

Endret av mr92
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2018 at 1:05 PM, AnonymBruker said:

Nå har vel alle de som kjente ham gjennom jobb omtalt ham som nettopp både narsissistisk, manipulerende og svært ubehagelig for omgivelsene. At familien ikke «ser skogen for bare trær» er en relativt vanlig greie, og også at de prøver å legge lokk på dysfunksjonelle forhold innad i familien. 

 

Anonymkode: 32729...115

Det er vanlig å skille mellom familie og de man omgås med ellers. Selv de som var voktere i nazistenes dødsleire hadde familier som de var snille med. Hender som hadde holdt geværer og truet barn inn i gasskamrene holdt forsiktig om leker som de reparerte mens deres eget barn satt ved siden av og smilte. Fullstendig trygg sammen med sin snille pappa.

Det er muligens det mest uforståelige, evnen mennesker har til å oppføre seg forskjellig i forskjellige situasjoner. Hvordan man ikke trenger å spille en annen person. Man er en annen person.

Endret av ops2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, mr92 said:

Det er ikke sånn at man utvikler psykopati fordi man hevner seg. Man trenger uansett ikke snitte opp og torture folk for hånd for å gi dem en smertefull død. Jeg kunne enkelt skutt han i hver kneskål og latt han blød ut, og det ville verken påvirka psyken min eller nattesøvnen.

Ok

Anonymkode: 9933e...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok

Anonymkode: 9933e...fa3

Syns du virkelig det er rart? Tror du at du ville blitt knekt psykisk om du drepte noen i selvforsvar? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, mr92 said:

Syns du virkelig det er rart? Tror du at du ville blitt knekt psykisk om du drepte noen i selvforsvar? 

Du snakker ikke om selvforsvar her, du snakker om nøye planlagt hevn.

Anonymkode: 9933e...fa3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du snakker ikke om selvforsvar her, du snakker om nøye planlagt hevn.

Anonymkode: 9933e...fa3

Grunnen til at jeg spurte var fordi du tydeligvis syns det er rart at noen kan drepe i hevn uten å få langvarige plager, så da lurte jeg på hvordan du ser på saken om det er en situasjon hvor du er kanskje nødt. Hvis noen brøyt seg inn i huset ditt og du ikke vet om de skal stjele eller skade deg på et vis. 

Å skyte noen i kneskålene og la dem blød ut er ikke hva jeg ville kalt nøye planlagt, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, mr92 skrev:

Syns du virkelig det er rart? Tror du at du ville blitt knekt psykisk om du drepte noen i selvforsvar? 

Det er nok mange som sliter psykisk etter det også, hva har det med saken å gjøre? En ting er hvordan du tenker at du kommer til å reagere, men det er langt i fra sikkert at du reagerer på den måten. At du tror du har null problem med å torturere og drepe et annet menneske, uansett hvor mye du mener de fortjener det, så er det ikke garantert at du ikke ville fått problemer. 

Anonymkode: 4fb45...526

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.1.2018 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Umulig å se dette her ja, men jeg hadde aldri blitt med han der ned i en ubåt. På meg virker han for uforutsigbar, jeg hadde vært bekymret i forhold til navigasjon og slikt, ville følt han som upålitelig.

Anonymkode: 9933e...fa3

Enig. Jeg har vært borti mye rart opp gjennom tiden, og er generelt skeptisk til andre. Men KM var en freelance journalist, hun hadde vært på oppdrag mange farlige og spesielle steder her i verden i nokså  ung alder. Jeg leste om noen av stedene hun har vært, og tingene hun har skrevet om, jeg hadde aldri villet sette mine bein der. Så hun var vant med å ta sjanser, det var hennes levebrød. Og iom at mange visste hvor hun skulle og med hvem, så er det ikke rart hun tenkte dette var trygt. Men leste et sted hun hadde spurt kjæresten om han ville bli med, så det er mulig hun følte et lite ubehag likevel.

 

Anonymkode: 63c64...c51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Og jeg må innrømme at sånne type saker får meg til å gå helt bort i fra det pasifistiske og anti-vold samfunnet jeg vanligvis kjemper for. Når jeg tenker på Kims siste timer, vil jeg helt seriøst vurdere om det kanskje er riktig å utsette gjerningsmannen for de samme smertene og den samme redselen som Kim opplevde.  Minst. 

Anonymkode: 2dded...fd0

Jeg tenker at dette uhyret ikke har noenting her på jorden å gjøre. 

Anonymkode: 63c64...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nok mange som sliter psykisk etter det også, hva har det med saken å gjøre? En ting er hvordan du tenker at du kommer til å reagere, men det er langt i fra sikkert at du reagerer på den måten. At du tror du har null problem med å torturere og drepe et annet menneske, uansett hvor mye du mener de fortjener det, så er det ikke garantert at du ikke ville fått problemer. 

Anonymkode: 4fb45...526

Skrev over hvorfor jeg spurte om det. Jeg tror traumene man visstnok får av å drepe er kraftig overdrevet av mediene; i de fleste intervjuer jeg har sett med soldater har de null problem med at de drepte folk, selvom de fikk PTSD av andre grunner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan se dokumentaren som gikk på dansk TV2 i går, uten abonnoment? 

Anonymkode: f41ed...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...