Gå til innhold

Ubåtmysteriet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har falt litt av her, men så dokumentaren som gikk på tvnorge. Jeg husker at det tidligere i tråden ble nevnt noe om en annen sak noen mener kunne ha sammenheng med denne (det virker jo som et vel bestialsk mord for å være det første). Noen som husker hvor i tråden det var (har lett uten hell), eller hva det gikk ut på?

Anonymkode: c62a0...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har falt litt av her, men så dokumentaren som gikk på tvnorge. Jeg husker at det tidligere i tråden ble nevnt noe om en annen sak noen mener kunne ha sammenheng med denne (det virker jo som et vel bestialsk mord for å være det første). Noen som husker hvor i tråden det var (har lett uten hell), eller hva det gikk ut på?

Anonymkode: c62a0...2b7

Kazuko Toyonaga, parteringsdrap, -86

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/aftonbladet-politiet-ser-paa-kobling-mellom-peter-madsen-og-gamle-drap/a/24126290/

Anonymkode: 4ab0a...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123Sol
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ikke glemme at Kim Wall ble voldtatt med kniv, torturert og så fikk hun hodet sitt kappet av. Det er f ikke mye som kan slå den drapsmetoden der.

Anonymkode: 80765...3bd

Er nok fordi offeret er et barn. Blir automatisk verre pga det.. 🙄 syns noen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ikke glemme at Kim Wall ble voldtatt med kniv, torturert og så fikk hun hodet sitt kappet av. Det er f ikke mye som kan slå den drapsmetoden der.

Anonymkode: 80765...3bd

Jeg synes det blir feil å sammenligne disse to sskene. Begge er fæle og grusomme på hver sin måte. Å måle dem opp mot hverandre er bare feil.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ryuk skrev:

Jeg synes det blir feil å sammenligne disse to sskene. Begge er fæle og grusomme på hver sin måte. Å måle dem opp mot hverandre er bare feil.

Det kan du si - men kom ikke å fortell meg at det er like ille for offeret å få en kule i panna som å bli torturert på det groveste før man blir drept. Da tenker jeg på Jemtland-saken som en kollega av meg syntes var like ille.

Snørr og bart. Ubåtsaken overgår faktisk det meste jeg har hørt om her i norden.

 

 

Anonymkode: b0e40...222

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå sett dokumentaren på dplay. Sakens alvor hadde fortjent noe bedre. Den er bare full av billige virkemidler hva gjelder lydeffekter, bildesnitt og klipping. Fremstår som en spenningsfilm. Bedritent. 

Anonymkode: 86068...4f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du si - men kom ikke å fortell meg at det er like ille for offeret å få en kule i panna som å bli torturert på det groveste før man blir drept. Da tenker jeg på Jemtland-saken som en kollega av meg syntes var like ille.

Snørr og bart. Ubåtsaken overgår faktisk det meste jeg har hørt om her i norden.

 

 

Anonymkode: b0e40...222

Jeg har kanskje misforstått, jeg trodde det var Angelicasaken det ble sammenlignet med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett helt idiotisk å sette ofre i ulike straffesaker opp mot hverandre. 

Anonymkode: 86068...4f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett helt idiotisk å sette ofre i ulike straffesaker opp mot hverandre. 

Anonymkode: 86068...4f5

Det er jeg enig i, og det var derfor jeg reagerte på at en bruker skrev at andre saker er mer bestialske enn denne. Jeg må dessverre si at denne saken er noe av det verste jeg har hørt om, mtp. hvordan drapet ble begått. Men ja, at noen dør er jævlig uansett. Veldig trist at det er flere drapssaker på gang, skulle ønske det ikke var slik. 

Anonymkode: 80765...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jeg enig i, og det var derfor jeg reagerte på at en bruker skrev at andre saker er mer bestialske enn denne. Jeg må dessverre si at denne saken er noe av det verste jeg har hørt om, mtp. hvordan drapet ble begått. Men ja, at noen dør er jævlig uansett. Veldig trist at det er flere drapssaker på gang, skulle ønske det ikke var slik. 

Anonymkode: 80765...3bd

Stort verre enn det han gjorde med stakkars Kim Wall kan det neppe bli. Det er på høyde med det Jack the Ripper gjorde med ofrene sine. For en syk, syk mann han er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, hind skrev:

Stort verre enn det han gjorde med stakkars Kim Wall kan det neppe bli. Det er på høyde med det Jack the Ripper gjorde med ofrene sine. For en syk, syk mann han er! 

Ja, den saken er virkelig virkelig drøy :(

Anonymkode: 80765...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, hind said:

Stort verre enn det han gjorde med stakkars Kim Wall kan det neppe bli. Det er på høyde med det Jack the Ripper gjorde med ofrene sine. For en syk, syk mann han er! 

Å joda, det kan bli verre. Ikke les om du ikke tåler å høre om slike ting.

Anonymkode: d3ecd...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å joda, det kan bli verre. Ikke les om du ikke tåler å høre om slike ting.

Anonymkode: d3ecd...1a4

Å fy faen. Altså jeg leser mye BESTIALSK krim, og jeg ser stort sett bare krim og jeg elsker dokumentarer om seriemordere og å lese om disse og slikt.. Men etter jeg leste om hun på linken var jeg faen meg gele i mellomgulvet i flere dager. SYKT!!! 
Men er enig i at man ikke trenger å sammenligne hva som er verst, men en slik ondskap som er både i saken på linken og i Kim Wall-saken og selvfølgelig mange andre er faen meg helt ufattbar.

Anonymkode: c62a0...2b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å joda, det kan bli verre. Ikke les om du ikke tåler å høre om slike ting.

Anonymkode: d3ecd...1a4

Sinnsykt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håper de råtner i helvete.

Anonymkode: e834a...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Sinnsykt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håper de råtner i helvete.

Anonymkode: e834a...b3f

Neida, alle de som var involvert er frie menn i dag.

Tidligere ble det sagt at siden man ikke har klare beviser for at hun ble drept kan man risikere at Madsen går fri. Etter dette ble hodet funnet og forklaringen holdt ikke vann, og han kom så med en ny ulykkesforklaring. Er det fortsatt muligheter for at han ikke blir dømt for drap? Er det forskjell på det danske og det norske rettsvesenet når det kommer til dømming på indisier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Å joda, det kan bli verre. Ikke les om du ikke tåler å høre om slike ting.

Anonymkode: d3ecd...1a4

Grusomt, rett og slett grusomt, men bortsett fra tidsaspektet kan jeg likevel ikke se at det er verre enn å bli hengt opp, voldtatt med kniv, spiddet med grillspyd og få halsen sakte og stykkevis overskåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hind skrev:

Grusomt, rett og slett grusomt, men bortsett fra tidsaspektet kan jeg likevel ikke se at det er verre enn å bli hengt opp, voldtatt med kniv, spiddet med grillspyd og få halsen sakte og stykkevis overskåret. 

Vet man om Kim var i live da parteringen skjedde? Har de klart å fastslå dødsårsak? 

Anonymkode: 3dd0f...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet man om Kim var i live da parteringen skjedde? Har de klart å fastslå dødsårsak? 

Anonymkode: 3dd0f...7aa

Nei, men mengden blod på gulvet i ubåten forteller jo at en god del av skadene ble påført mens hun var i live. Kropper som har vært døde i mange timer blør ikke, og Madsen sier at han sov i noen timer mens Kim lå død i ubåten. Hun har visstnok knivskader ved begge pulsårene på halsen som muligens kan ha vært det som drepte henne, enten det eller kvelning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hind skrev:

Nei, men mengden blod på gulvet i ubåten forteller jo at en god del av skadene ble påført mens hun var i live. Kropper som har vært døde i mange timer blør ikke, og Madsen sier at han sov i noen timer mens Kim lå død i ubåten. Hun har visstnok knivskader ved begge pulsårene på halsen som muligens kan ha vært det som drepte henne, enten det eller kvelning. 

Huff jeg håper det var slik at hun allerede var død, og at han ikke sov i det hele tatt som han påstår, men parterte henne like etterpå og derfor var det så mye blod.. 

Anonymkode: 3dd0f...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...