Gå til innhold

AnnKristn sin

AnnKristn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår det når man har barn i den meget aktive alderen - blant annet. Ønsker deg en riktig god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en hektisk men fin uke - travelt på jobb og travelt hjemme.

Ungene er friske og raske - vil selvfølgelig helst være ute i vårværet, så husstell blir nedprioritert nå. Utenom klesvask og gulvvask - det blir det nok av!!! I går lekte vi ute hele dagen, og spiste til og med luns på trappa. Lillebror er ivrig i sandkassa, mens storebror har funnet frem sykkelen og bruker den ivrig. Lillebror finner hele tiden nedgravde "skatter" som må vaskes i nærmeste sølepytt. I går fløy det en liten djevel i Storebror som så sitt snitt til å dytte veslegutt overende i den største pytten på hele gårdsveien. Hyl og grin - måtte jo inn og skifte - Storebror fikk dårlig samvittighet og lekte med Lillen lenge etterpå :ler:

Jeg er fornøyd nå - for påske- og pinseliljene jeg satte i høst spirer. Må huske og kjøpe flere i år - så noen nydelige rosa jeg kunne tenke meg. Spent på om det blir noe av de vanlige liljene mine. De skal vel ikke blomstre før neste sommer igjen, men det er spennende likevel. Noen av røttene fra i fjor spirer også - tror det er ranukler. Ixiaen visste jeg ikke om skulle tas inn eller overvintre ute - så får bare vente og se. Også roser da, blir nødt til å finne noe på nettet om stell av dem. Raket i hele går kveld - det er helt utrolig hvor koselig det er å gå rundt og pusle med hagen.

Mannen er fortsatt sykemeldt - han er satt på yrkesrettet attføring og går på noe slags kurs gjennom aetat - begynte i går. Han forebereder våren og treffsesongen med å skru bil og koser seg med det.

Har fått ryddet mer på gjesterommet - alle barneklær i str 98 er lagt i egen kommode på stellerommet. De passer på Lillebror nå. Så har jeg lagt alle i str. 104 i ene skapet på soverommet vårt, samt en egen hylle for ullklær og en hylle for shortser og badetøy. Har en diger pappeske med utedresser og regntøy helt opp til str. 128 - så det er ikke så farlig om det blir noen kolbøtter i sølepyttene. Har sortert ut klær i str. 86 som tanten min skal ha, hun ser etter sønnedatteren sin av og til - og det kan være greit å ha noen ekstra skift av og til. Resten av babytøyet tenkte jeg og spørre om bestevenninde G vil ha. Skal bare ta vare på det som er spesielt for meg, som det første de hadde på seg. Hjemmestrikkede sett fra oldemor o.l.

Fant endelig igjen barnebøkene våre. Hadde tre fulle pappesker som nå er satt pent inn i bokhylla. Kjekt å få det frem før guttene er for store til å lese dem :wink:

Vi har nå lest Gubben og katten i en evighet (virker det som). I går fikk vi en liten pause og leste Albert Åberg. Også Gnottene til lillebror da - han holder hardnakket på den, gitt.

Også fant jeg igjen en hel haug med bursdagskort, julekort, bryllupskort og den slags. Må få kjøpt meg noen album eller permer og sette det inn i. Har tatt vare på alt jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du har hatt noen fine vårdager. Klart huset klarer seg uten de store innearbeidene da. og så er det spennende å se hva som kommer opp av jorda, nå.

Flink du har vært som har ryddet.

Håper mannen synes opplegget på aetat er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi ute hele dagen! Mannen har bygd en kaptein sabeltann båt i hagen (noe mindre målestokk da) så vi var der og lekte sjørøvere. Jeg måtte bytte på å være sjørøver og krokodille - alt ettersom det var sabeltann eller kaptein krok som sto ved roret.

Snakket med venninde K i telefonen. Hun, mannen og døtrene planlegger å flytte tilbake hit - det hadde vært utrolig koselig, det! Hun er vel den av de "gamle" vennindene mine jeg savner mest. Skal forhøre meg litt rundt omkring etter hus til leie eller salgs. Det er så utrolig mange gamle hus her som bare står tomme, men eierne vil ikke leie ut "i tilfelle en i familien vil bo i det senere". Det verste er jo at husene ikke blir vedlikeholdt mens de venter på den i familien som kanskje kunne tenke seg og bo der - må da være bedre og leie ut istedet da - slik jeg ser det.

Snille polske mannen innom jobben i dag - fikk mye sjokolade!!!

Får vel jobbe litt - og kanskje smake på polsk sjokolade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du

Så flinke dere er. Sabeltannbåt må jo bare være drømmen. Var du farlig som krokodille?

Det er deilig å holde på ute om våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så gøy med kapteinsabeltann båt!

Det hadde naboene våre der jeg bodde da jeg var liten,men jeg fikk aldri lov å være i den båten,for jeg var jo jente og måtte være Sunniva,og holde meg på" land" :cry::ler:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det mer husarbeid enn gulvvask og klesvask? :o

Er polsk sjokolade godt?

:klem:

Her i huset så er størstedelen av husarbeid å plukke opp ting! Lillebror finner mye glede i å tømme skuffer og skap han rekker opp til - og nå har han også funnet ut at det kan klatres.... tripp-trapp-stol kan brukes til så mangt!

Polsk sjokolade er kjempegodt!!! (Jeg er egentlig ikke den som er mest glad i sjokolade jeg, da - men de han har med seg er supertynne sjokoladeplater med karamelliserte hvalnøtter i, eller nougatkrem, eller vanilje - så jeg spiser de faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Så flinke dere er. Sabeltannbåt må jo bare være drømmen. Var du farlig som krokodille?

Det er deilig å holde på ute om våren.

Jeg var utrolig skummel som krokodille så klart :ler: Gikk krumbøyd rundt båten (for vått til og krabbe) og rumlet frem "tikk takk" med den groveste stemmen jeg klarte å prestere. Spratt opp mot rekka og glefset etter små sjørøverkapteiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med kapteinsabeltann båt!

Det hadde naboene våre der jeg bodde da jeg var liten,men jeg fikk aldri lov å være i den båten,for jeg var jo jente og måtte være Sunniva,og holde meg på" land" :cry::ler:

God helg! :klem:

Ungene syns da det er stor stas å leke i den. Jeg får som regel tildelt roller på utsiden jeg og, men nå blir jo jeg ganske stor i forhold til båten så det er like greit. Dessuten er det nok morsommere å leke også når det sirkler en farlig hai eller krokodille rundt i farvannet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var jeg og guttungene ute hele dagen. Ble slåsskamp om en gammel fillete lekegressklipper, men med noen små forandringer fant Lillebror seg i å bruke en dukkevogn som erstatning. Fikk Mannen til å kjøre innom en lekebutikk og kjøpe nye, så da var det fullt race ute på plenen resten av kvelden og....

Tvillingene var oppe hos naboen i helga, så vi har hatt jevnt med besøk. Det er koselig. Storebror er kjempefornøyd og ikke så rent lite stolt over at to 9 åringer vil leke med ham. Han er ikke fullt så fornøyd med at de også gjerne tar seg litt av Lillebror - litt sjalu da. Storebror ville at vi skulle grille pølser og invitere tvillingene, og det syns vi var en god ide - selvfølgelig ble det grått og kaldt på lørdag, men vi grillet og spiste inne. Storebror inviterte også Momo til og komme ned og få pølser, og vi ba Bestevenninden og mannen hennes. Så kom en kamerat av mannen slengende nedom og en kamerat av naboen dukket opp, så det ble fullt rundt bordet. Jeg er så fornøyd med at vi valgte å ha et stort kjøkken.... (Jeg har plass til 12 rundt kjøkkenbordet, og hvis vi skal ha enda flere på besøk har jeg ett bord med plass til 8 som jeg kan sette ved siden av - og enda er det bra med gulvplass og bevege seg på. Lettvint)

Søndag brukte jeg formiddagen til å rydde litt ute. Fikk fjernet resten av isolasjonsmattene rundt huset, og raket litt mere. Nå skal jeg klippe allt som har vokst opp av lauvbusker oppover gårdsveien. På ettermiddagen var vi på kino - Ole Brum og Heffalompen. Storebror ble litt lei, det var ikke spennende nok for ham tror jeg. Lillebror var veldig opptatt av alle ungene som satt bak ham og snakket høyt og tydelig hele tiden. (SE SIKKELI DIJE TEEJE "Se- skikkelig diger tv" NÅ TOMME PØSSE MAMMA PASSE MEI "Nå kommer det spøkelser, Mamma passer på meg!" SOKKEJAJJE "Sjokolade!") Etter en halvtime gav vi opp og Momo tok de hjem igjen. Jeg og bestevenninden ble igjen og så "Før Frosten"

Mellomsøster planlegger overaskelsesselskap til bestevenninden sin som fyller 30! Det blir moro - gleder meg allerede jeg. Skal ringe henne i kveld så jeg får høre mer hva hun har planlagt.

Lillesøster er ikke så fornøyd med å ha flyttet hjemmefra likevel. Det blir nok litt forandring når du må sørge for å ha rene klær selv, vaske i heimen selv, lage middag.... Hun har absolutt godt av og lære det, hun fyller 20 nå, så jeg har ikke så stor medfølelse å vise når Momo forteller hvor kjedelig Lillesøster syns det er å bo hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hatt en aktiv hel, ser jeg. Er det ikke hyggelig å kunne grille igjen - selv om man ikke kan sitte ute og spise maten.

Det er ikke lett finne filmer som er passe spennende for en og ikke for spennende for en annen.

Ønsker deg en ny fin vårdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt en aktiv hel, ser jeg. Er det ikke hyggelig å kunne grille igjen - selv om man ikke kan sitte ute og spise maten.

Det er ikke lett finne filmer som er passe spennende for en og ikke for spennende for en annen.

Ønsker deg en ny fin vårdag i morgen.

Jeg syns alle dagene er aktive jeg - blir gjerne det med to små. Jeg henger med i svingene så godt jeg kan!

Grilling er noe vi er godt kjent med i familien - alle tre mannfolkene i huset syns pølser er verdens beste mat. Bare sommeren kommer griller vi middag så å si hver dag - og ikke bare pølser.....

Nei, det er stor forskjell på 2 og et halvt år og nesten 6. Men storebror var ikke noe særlig glad i å være på kino før etter han fylte 4, han heller. Han så som regel en halv times tid av filmen før han reiste seg og fortalte at han skulle se resten senere (sett video hjemme, vet du).

Har fine vårdager her nå! Påske og pinseliljene spirer som bare det. I går fant Storebror en krokus ute - hvor den kommer fra vet jeg ikke, har aldri hatt denslags. Også har vi noen nydelige små blå klokke blomster i steinbedet som jeg ikke vet hva heter, men pene er de. Fikk en del stauder av en nabo, så de har sikker fulgt med på lasset der. Auriklene begynner å komme og perleblomstene også..... Er så glad i blomster jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper du har en fin uke,med litt vårsol kansje?

:klem:

Jeg har det så fint så, og det håper jeg du har også! Vi har vårsol her nå. Men jeg liker all slags vær jeg da. Sol, skygge, regn, snø - spiller egentlig ingen rolle. (Men jeg har nok en forkjærlighet for varme og lys hvis jeg absolutt må velge akkurat nå - i morgen kan det være at jeg liker mørke høstkvelder best, eller gnistrende kalde vinterdager. Jeg har det lettvint slik :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker regn aller best. Og mørke. Men hater kulde. Og missliker sol på det sterkeste. Så drømmeværet; 25 grader,plaskregn og bekkmørke, det må jeg vel se langt etter!! :( suKk

kos deg på jobb vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi ute og fortsatte med å rydde i hagen. Har snart raket ferdig plenen nå, og fått rusket opp i eksisterende blomsterbed. Storebror maser om at vi skal brenne bråte, men jeg er ikke så glad i tenne ild like ved huset for å si det sånn. Naboen midt på veien brant gress, så storebror var fornøyd med å stikke opp dit en tur å se på. Nabokona hadde besøk av barnebarnet sitt, og etterpå gikk de en tur ned til sjøen for å se hvor mye isen har gått - stor stas.

Mye på jobb om dagen, men det er fint! Sjef full i dag. Ikke så fint. (tre sjefer her i firmaet, to av dem sjeldent på kontoret) Andre sjef mindre fornøyd han også - merkelig nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du har det travelt om dagene, ja. Barn er som regel aktive og vil utforske verden, selv om mor er en trygg havn.

Tre sjefer hvorav en jobber - det må bli en del å gjøre for dere som er til stede da.

Ha en god morgendag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...