Gå til innhold

~Dagbok~


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

~

Jo,da fisken.Er jo oppe igjen og formen er ikke så aller værst faktisk.Litt hodepine bare,men influensafølelsen er ikke så utpreget som den pleier å være. La oss håpe det fortsetter sånn ut dagen hverfall :tommelsmil:

Takk for kos Baby :dagensrose:

Fikk lest en del fag i går og tenkte jeg kulle gjøre meg ferdig med teorien i dag så jeg får starta på ny oppgave.

Bortsett fra det har jeg ikke store planene egentlig.

Skal gå meg en tur når det lir på litt.Skal prøve å komme meg ut på en liten tusletur i kveld også, for jeg merker godt at jeg forholder meg mer i ro enn jeg burde.Ryggen har krangla ganske bra de siste dagene,må få løst den opp igjen.

I morgen er det ny legetime.Jeg gruer meg faktisk.Engstelig for hva de har funnet ut og redd for at de ikke har funnet ut noe.Og selvfølgelig hva jeg må gjennom den neste tiden.

Men hovedsaken er at de en gang for alle finner ut hva som er galt fatt og at jeg får en diagnose, så får jeg bite tenna sammen å finne meg i alskens blodprøver å tester.

Snakket med kjæresten i går, og det kan hende han har mulighet til å komme 12-13 februar, og det er jo ikke så lenge til :D

Men sikkert er det ikke,for han skal ha eksamen rundt den samme tiden så han måtte se det an.

Ha en fin dag alle sammen :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en fortreffelig torsdag, DET fortjener du!

Tusen takk, og det samme til deg :klem:

Ferdig med teorien for denne gang også :hoppe: Da var det bare å sette seg ned foran tegnebrettet igjen, men denne oppgaven virket ganske omfattende så jeg tror dette vil ta tid :o

Har vært ute å gått og er ganske sliten nå.Skal slappe av litt før jeg fortsetter med studiene.

Litt kvalitetstid på KG først :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Slik,nå er "komutavskapet" delen i dagboka :)

det gikk egentlig veldig fint for min del,å komme ut altså :)

ha en fortsatt fortreffelig kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig' date=' snart helg! :)[/quote']

Jammen, allerede :o Denne uka har gått fort.i kveld begynte jeg på ny oppgave og angrer en smule på at jeg satte i gang med dette prosjektet.

Men så fort jeg blir ferdig med den så er jeg vel fornøyd igjen tenker jeg :-)

Men ingen tvil om at dette kommer til å ta lengre tid for nå begynner det å bli en del mer omfattende.Ikke bare å tegne inn ei seng og et nattbord liksom :-?

Har vært og lest Bustetroll, og svart deg :klem:

Nå skal jeg spise kvelds også hoppe i seng.I morgen er det legetime og en uke igjen til bursdag gitt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mod. 5 var litt utidig synes jeg. :wink: Har tenkt på den lenge nå og jeg håper jeg får gjort mer til uka. Kan jo "samarbeide" litt da, hjelpe hverandre. Det hadde vært fint. :-)

Glad i deg vennen og ønsker deg lykke til hos legen. Tenker på deg. :klem2: :blomst_opp:

Bursdag ja, noe damen ønsker seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss :o, at et så enkelt innlegg kan fremkalle tårer i øyekroken da.

Så god du er. Er glad i deg også vet du :klem:

Vi kan godt hjelpe hverandre litt.Akkurat nå står jeg faktisk bom fast for jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.Kanskje det løsner til i morgen.

Jeg har i grunnen det jeg ønsker meg jeg.En flott familie som tar vare på meg, verdens beste kjæreste og gode venner som støtter meg.Selv om det er aldri så mye gjennom en dataskjerm :D

Sove godt vennen min og drømme søtt :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~

Først og fremst.....formen i dag er upåklagelig.Har møkkavondt i ryggen og det ene beinet, men formen er bra :tommelsmil:

Og dagens legebesøk gikk ganske greit.Blodprøvene vi tok sist var fine,alle sammen.Det var jo kjempe bra men gjør ting litt mer komplisert også.

Legen tok en refleks-test på meg og den gikk ikke fullt så bra.Som sagt så er han ganske bekymra over at jeg mister følelsen i høyre fot til støtt og stadighet.

I dag brukte han et redskap og skrapte med både under beina og oppover legger å lår.

Jeg er ganske kilen så reaksjonen uteble jo ikke under den venste foten men da han skrapte under den høyre sier han plutselig; kjenner du ingenting her eller?Det er jo ingen reaksjon her!

Og jeg sa jo som sant var at jeg kjenner det men ikke på lik linje som på den andre foten.Og slik var det oppover hele foten :-?

Og det var ikke fullt så arti for det er klart at når han reagerer på det så blir jeg engstelig også, men jeg skjønner jo selvfølgelig at dette ikke er normalt og ikke så bra.

Jeg ble litt sjokkert selv for en ting er at jeg ikke kjenner stort de gangene foten er "borte", men i dag var den helt fin så jeg hadde ikke helt forventa at det er sånn hele tiden.

Har vondt i foten i dag også, men det er feil fot ;)

Så han var ærlig og sa at dette visste han ikke hva var og henvender meg videre til nevrolog.

Hodepinen lurer han på om kan komme av migrene, så jeg blir sendt til CT for å sjekke ut statusen "der oppe". Er sykmeldt en uke til og skal tilbake neste fredag for ny vurdering.

Etter legebesøk dro jeg ned til byen og henta meg brosjyrer og masse fargeprøver til oppgaven (har litt vanskelig for å styre meg i sådanne situasjoner :oops: ) Samt hvit kartong til materialplansjen.

Så dro jeg innom jobben med sykmeldinga også opp til bestemor å spiste is :-)

Snuppen ringte for en time siden og lurte på hvordan det hadde gått i dag :hjerte:

Nå skal jeg sitte litt her før jeg setter i gang med funk.analysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:klem:

takk for fine ord,opptill flere ganger :)

Du virker i allefall mye bedre enn ok ;)

Akkurat den der perioden etter et treff skjønner jeg godt er vondt. Syns du er sterk jeg,og flink :)

Men hva gjør man ikke for kjærligheten?

Håper helgen din blir flott,og at du for hvilt og koset deg!:)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk godt i gang med oppgaven og plutselig var det ikke så ille likevel.For å være helt ærlig koser jeg meg glugg ihjel når jeg får sitte slik å plutte.

Nå har jeg funnet frem til farger på vegg,karmer og dørgerikter.Gulvet er på plass,hva slags møbler jeg skal sette inn og og hvor de skal stå.

Og funksjonsanalysen er på plass.Så i morgen er det bare å sette i gang igjen :D

At det tar litt tid tror jeg bare er en fordel, for jeg bruker litt tid på å prøve å feile, og i lengden er det vel slik man lærer.

Dessuten er jeg uhorvelig pertentlig og er ikke fornøyd før jeg er helt fornøyd ;)

Nå er det natta :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

~

Tusen takk Bustetroll :D Bortsett fra en liten tur til byen har jeg sittet med studier i hele dag.

Og det skal jeg fortsette med men bortevekk fra dataen.Merkelig nok er det vanskeligere å konsentrere seg når jeg sitter her for plutselig så popper siden til Kvinneguiden opp på skjermen min, helt av seg sjæl :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh :o Snakk om å være nøye å pertentlig :roll: Har sittet med studier siden jeg skrev siste innlegg, bortsett fra en matpause.Skal sitte bitte litt til før jeg hopper til sengs.

I morgen skal jeg bort og se på eldste tantebarn på 6 år spille håndballturnering.

Og fanklubben stiller villig opp :tommelsmil:

Sleep well all :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Det er så utrolig urettferdig at noen av oss liksom skal få "alt" av sykdom på en gang :roll: Jeg mener, er det ikke nok med en ting :cry: Høres ut som om du sliter tungt innimellom Alwa, og jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg :-( - Mamma har fibromyalgi OG Sjögrens syndrom. Ser jo at dette er diagnoser det er vanskelig å leve med på mange måter. En ting er jo at de er litt "usynlige".... Jeg mener, man SER jo ikke dette, som man ville gjort om det var en knekt fot eller noe sånt. I perioder går det jo veldig fint, mens andre perioder så går det veldig dårlig... Tror det gjør noe med psyken også, og gå sånn uten å kunne behandle det så man blir frisk :riste: La oss håpe at legen i det minste finner ut akkurat hva som feiler deg, Alwa, så kanskje det finnes noe man kan gjøre for å holde det litt mer i sjakk :trøste:

Du, jeg vet jeg spurte før, men hva var det nå igjen han snuppen din gjorde for noe i forsvaret :klø: :oops: Går han noen slags utdanning i forsvaret liksom??? (Ikke for at jeg er nysgjerrig altså :wink: )

Syns du er kjempeflink til å arbeide med studiene dine jeg, beundrer motivasjonen din - er det kanskje dette du brenner for? Jeg misunner deg litt, som har klart å finne ut akkurat hva du vil, og som har funnet en utdanning du virkelig liker å holde på med... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med meg selv fremover :roll: Har lagt alle tanker om videre utdanning på hylla og satser på å jobbe en periode i steden... Tenkte jo på sykepleier, men er fryktelig i tvil på om det virkelig er MEG, eller om jeg vil ta det fordi det er lettvint... (lett å få jobb, høyskole i nærheten,osv osv). Om du har noen gode tips til å "finne seg sjæl" så tas de imot med stor takk :ler: Nå er jeg jo "bare" helsesekretær- og ikke av de som er offentlig godkjent engang :roll: Føler helt klart at jeg ikke vil bli gammel i en sånn jobb, for jeg er utrolig lei og motivasjonsløs på slutten av dagen altså :-( - Men du vet, pengene kommer godt med, også er det jo hyggelige kollegaer og slikt som hjelper på å dra opp stemningen da :wink:

- Uffda, her kommer jeg inn for å skrive en hyggelig hilsen til deg, også sitter jeg her og klager :o

Håper du får en fiiiiiin søndag Alwa, store teletubby- :klem: er herved oversendt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~

:ler: Så god du er Tubby.Et innlegg fra deg er koselig uansett vet du :klem:

Nå skal jeg jo gjennom en litt større utredning enn det som ble satt i gang sist jeg var dårlig.

Og forhåpentligvis finner de ut hva det er, for som du sier, det er mye vanskeligere å gå syk når man ikke vet hva man skal forholde seg til enn å vite det.Uansett om det er aldri så ille og behandlingsmåtene små.

Nå vet vi jo ikke om det er fibro. og jeg vil heller ikke forbrede meg på at det er det.Jeg foretrekker å ta det når og hvis det kommer.

Nå er det 3 år siden jeg var slik sist, så uansett hva det er så har jeg jo bevist at jeg kan leve lengre perioder å være frisk,for mellom disse periodene har jeg vært så "bra" at jeg kan ikke klage en gang.

Så uansett hva så ser jeg ikke så mørkt på det,for innimellom skal jeg klare å fungere ganske bra tror jeg.Så får vi krysse fingrene for at disse periodene ikke kommer hyppigere.

Men ingen kan jo se på meg at jeg er dårlig,for jeg ser jo ut som en hvilken som helst vanlig jente.

Positivt på noen måter men også negativt enkelte ganger.Det blir en del; ja, men du skjønner samtaler med andre mennesker ja ;)

Formen i dag er faktisk ikke på sitt beste,desverre.Tror ikke jeg orker å gå noe særlig heller, konsentrerer meg heller om studiene så får jeg ut på tur i morgen igjen.

Jeg storkoser meg når jeg holder på med studiene mine, så dette er virkelig noe jeg brenner for.

Er ganske sikker på at jeg har valgt det rette.I stunder som dette når jeg sitter med en oppgave har jeg problemer med å legge det fra meg.Både fysisk og tankemessig, for da kverner det fælt der oppe.

Jeg håper jeg klarer å skjerpe meg på det område den dagen dette blir jobben min.Min fremtidige arbeidsgiver kommer sikkert til å være strålende fornøyd, men det spørs hva samboeren sier da :lol:

Jeg har så mange ideer,tanker og forslag både på farger,møblering og interiør, så enkelte ganger har jeg seriøse problemer med å bestemme meg.

Også er jeg fryktelig pertentlig.Jeg er ikke fornøyd før jeg er 100% fornøyd, og gjør ingenting halveis.

Det tar selvfølgelig lengre tid, men i lengden så lærer jeg nok mer på det enn om jeg skulle gjort det fort og "greit nok".

Noen jucy tips om hvordan man skal finne seng selv har jeg egentlig ikke.Jeg er den typen som tror at når ting skjer, så skjer det for en grunn.Uansett hvor meningsløst det enn måtte være.Og akkurat dette tror jeg faller på plass av seg selv,etterhvert og når man er klar for det.

Jeg har alltid vært redd for forandringer og nye ting.For nytt= skummelt.

Men jeg har jo bevist at jeg takler da stort sett det meste ganske greit.Står på egne bein,bor alene og klarer meg fint økonomisk uten å være avhengig av en annen part.

Jeg har blitt stor jente enkelt å greit :-)

Dette tror jeg du finner ut av etterhvert du også.Nå får og har du jo litt arbeidsærfaring og får en pekepinn på hvilken vei du kunne tenke deg å gå, eller ikke gå alt ettersom.Men det som er alfa og omega i mitt liv er at jeg har en jobb jeg trives med.For det er tross alt noe man driver med 37,5 time uka frem til man er drøyt over 60 år, og det burde ikke være noe man "bare gjør".

Har du ikke noen hobby som kunne blitt et levebrød da?

Interiør har i grunnen alltid vært min største interesse, jeg har bare ikke kommet på tanken om at det kunne bli noe mere også :)

Nå har jeg vært på håndballturnering og sett 1.tantebarn utfolde seg på banen.Og jeg er så stolt :D Den gutten har arva vannvittig mye av faren sin, for det er ikke noe han ikke mestrer.

De vant 2 av 3 kamper.

1. kampen var jo rene utklassinga med stillinga 16-3.Og etterpå ble det "gullmedalje" til alle deltakere.

Og supportertante surra jo rundt med kameraet sitt og knipsa bilder hun :roll:

Tiden ble litt drøy til minstemann på 4 år da,men den tiden ble slått ihjæl, liggende på,ved og over tanta si, avbrutt av klem og nussepauser :lol:

Gutten er med andre ord en skikkelig kosegutt.Også fikk vi tid til brus og pølsepause å da ;)

Nå skal jeg få meg litt å spise før jeg setter meg ned med fag.Ha en fortsatt fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...