Gå til innhold

~Dagbok~


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

~

Et nytt år med nye muligheter,og som enkelte andre her på KG føler jeg for å "starte på nytt" igjen jeg også. Slutten av 2004 var trasig.Mye skjedde,på både godt og vondt med en liten overvekt av det vonde.Mennesker jeg var glad i og som stod meg nær ble brutalt revet ut av livet mitt,noe som har skjedd en del ganger nå.

Mennesker jeg aldri får se igjen men som jeg alltid kommer til å minnes.

Gikk også gjennom en del personlige "kriser" noe som alt i alt ga meg et temmelig nytt perspektiv på livet.

Der og da var det fryktelig vondt å måtte gå gjennom alle følelser og tanker som jeg gjorde,men nå i ettertid ser jeg at kanskje det var en mening med det likevel?

Nå har jeg hvertfall hatt god tid på meg til å samle både tanker og følelser,og ting ser ganske lyst ut der i horisonten :-)

Derfor begynner jeg på nytt her på KG også med både nytt nick og dagbok.Om denne dagboka blir så mye anderledes får vi nå se.

Ønsker alle nye og gamle lesere et riktig så godt nytt år.May all your dreams come true :dagensrose:

(Thea)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei ~Alwa~

Godt nyttår til deg, og håper det nye året vil føre til mye godt, og at det vil bli mye bedre enn det forrige!

Skogsdronninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

He he,tusen takk Baby.Det er et ærverdig strøk må jeg si ;)

I morgen er det jobb igjen.Gruer meg litt faktisk.Det blir mye overtid og hardt kjør fremover,noe som passer meg dårlig siden jeg aller helst skulle brukt tiden min på studier.Har fått tegna en del i dag da.

Også blir det godt å komme tilbake i vanlig rytme igjen.Jeg har tatt denne ferien min litt for bokstavelig kjenner jeg,for ryggen har begynt å krangle bra nå,så i morgen er det på`n igjen med trening.

Fikk sms av kjæresten i dag mens jeg satt med studiene.Han er på kurs denne helga og syntes nok det var litt traust å sitte der oppe med teori når han egentlig skulle vært hos meg denne helga.

Er så glad han fikk det slik han ville med kursene resten av året,og at vi endelig kanskje får flytta sammen :hjerte:

Nå har jeg nettopp skrevet ut en oppskrift på Gresk salat som jeg skal prøve i morgen.Med noe grovt godt brød til så blir det nok bra :)

Nei,skal man komme seg opp igjen og i dusjen i morgen tidlig må man i seng.God natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien

:vinke: Der var du jo :klem:

Ble et øyeblikk nervøs her, når jeg så låsen der ute :wink:

:velkommen: - med ny dagbok, vennen

En frisk start i en nytt år, det er deg vel unt kjære :kose:

Jeg har et lite spørsmål til deg i dag jeg... Sånn hvis du har tid og anledning da! Jeg skal jo til Trondheim vet du, i helga 21 januar, og da skal jeg spandere middag på min venninne ute på "by'n". Men jeg er jo null kjent i Trondheim da, og aner ikke hvor som er bra å dra... :roll: - Gjør du? :klø: Jeg vil gjerne finne en restaurant som er fin og hvor man ser ok ut, men uten at man behøver å ha kjole liksom... Et sted uten masse unger og med litt eksotisk mat :wink: Gjerne utenlandsk kjøkken, men ikke kinesisk. Ikke noe pizza eller gatekjøkken og IKKE Egon :o

Noen tips????

Ha en fin uke da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~

Så koselig med mye besøk.

Så arti nick bustetroll :)

Trodde du jeg hadde stukket Tubby?? Ikke no fare ;)

Jeg er faktisk ikke så kjent i Tr.heim (enda) da.Vi spiste på Steakhouse der en gang,og det var god mat det.Men ikke så "fint" kanskje?

Hadde du spurt meg om interiørbutikker hadde du fått en skokk :)

Håper 2005 blir et fint og lett år for deg.

Vi får satse på det Rah ;)

Er ikke helt sikker Chica.Leiligheten mangler litt oppussing enda,men hørte svigers hadde fått igang sessen i helga :)

Så koselig at du stikker innom Baby-E.Tror jeg skal nominere deg til ukens-nabo-pris som de har på P1 rundt 09.00.Kan visst vinne et rosemalt fat ;)

Handla litt mat etter jobb i dag.Salaten på Rema var så dårlig så det ble wok istedet.Med kyllingfilet,bambusskudd,babymais,eggenudler,ris og kikkomansaus.Men en ting har jeg for en gang skyld slått fast,jeg kan ikke å beregne mat.Skulle tro jeg ventet en bataljon i hus,så middagen er definitivt redda ut uka :roll:

Har tent røkelse og levende lys,koselig :)

Før jul fikk jeg englekort av mamma.Hun har selv som hun trekker hver morgen.

Tenkte jeg skulle forsøke meg på det jeg også,som en liten *piff* på morgenkvisten.

I går fikk jeg råd om å spise sunn mat,trene og sørge for nok søvn.Og den passa jo ganske bra for kostholdet endra seg drastisk i løpet av jula.

Det må tilbake til det normale igjen.

Kveldens kort var Remiel,Mercy. *Truly,truly,i say unto you,you will see heaven opened,and the angels of god ascending and descending upon the son of man*

Litt snedig at det kom akkurat i dag.På jobben får vi kun inn P1 og på morgenkvisten er det alltid andakt der som jeg satt å hørte på i dag.Der snakket presten om gud i forhold til katastrofen som nettopp har skjedd i Thailand,og jeg ble rett og slett skikkelig provosert.

Etter at jeg mistet onkelen min i kreft for et drøyt år siden har jeg slitt litt med denne barnetroen min.

Jeg er døpt og konfirmert kirkelig men aldri noe mer enn det.Etter det han måtte gjennomgå for så å tape kampen til slutt har jeg og kommer jeg sansynligvis aldri til å se noen slags mening i.

Hva er meningen med alt det vondt og forferdelige som foregår i verden i dag?

Hvis gud var denne "snille,gode" mannen kristenfolket påstår han er,hvorfor i all verden skjer det så mye vondt da? En ting er det vi menneskene står for selv,men hva med de tingene gud angivelig står bak?

I morgen skal jeg passe tantebarna mine.Det blir koselig,gleder meg til å være sammen med dem :)

Nå skal jeg ut å gå meg en tur.Trenger det for denne dagen har vært lang.Det gikk greit på jobben i dag men sov veldig lite i natt så jeg har vært uopplagt og sliten med en heftig hodepine.

Også har jeg kjøpt meg et splitter nytt Bonytt,så etter turen er det rett i seng med blad og telefon til kjæresten.

Han virker så mye lettere til sinns nå etter at han fikk vite hvordan det blir fremover.

Og det er godt.Han er så god den gutten så dette fortjente han virkelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "snille gode mannen", ja. Vet ikke hva jeg skal tro egentlig.

Vet ikke jeg, men det er vel en mening med alt det vonde som skjer i verden selv hvor brutalt det er, gud eller ikke gud.

:(

En teori jeg har hørt - og nå tenker jeg på flom og andre naturkatastrofer - er at jorda som er så overbefolka finner sin egen metode for å "rense" opp litt på.

....så kan man jo gruble videre til man blir gul og blå. Akkurat dette tenker jeg litt på for tiden for det virker som at kloden er litt i ubalanse og et eller annet skjer. Flom her, flodbølge der, storm, ras osv osv.

---------------

Takk for mail og flotte bilder. Har sendt deg en mail tilbake også. :)

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En teori jeg har hørt - og nå tenker jeg på flom og andre naturkatastrofer - er at jorda som er så overbefolka finner sin egen metode for å "rense" opp litt på.

Det sa :hjerte: til meg også da jeg var som mest forferda over det som hadde skjedd.

Nei,enkelte ganger er det vanskelig å vite hva man skal tro.Men jeg er en person som alltid skal finne en grunn til at ting skjer,at det er slik osv.men enkelte ganger må jeg bare ta det som det er.

Fryktelig tragisk er det uansett.

Det ble ingen tur på meg.Det blåser kraftig der ute,hodepine og tante på vei gjør sitt til at jeg sitter her og koser meg med en kopp te og KG :)

Akkurat når jeg hadde det som trasigst på jobben i dag tikka det inn en sms fra Wynja.Tusen takk snuppa.Den gjorde godt, det skal du vite :klem:

Nå skal jeg lese mail....... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for pene ord :)

Jeg lurer på om du ikke kommer å lager litt middag til meg også? ;)

Livet handler jo om både oppturer og nedturer, og selv om det er vanskelig innimellom så har jeg det mye bedre for tiden enn jeg noen gang har hatt før,så jeg får bare prøve å tenke positivt og tenke at alt ordner seg. Det gjør det nok :)

Ha en riktig flott tirsdag

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

~

I kveld ringte kjæresten min og fortalte at det siste kurset han ble lovet ikke ville bli gjennomført likevel fordi forsvaret hadde "omprioritert".

Så da får han ikke flyttet likevel siden han må gjennomføre det siste året sitt nordpå likevel.

Jeg blir så vannvittig frustrert og lei meg på hans vegne.Dette skjer hele tiden.De lover ut og lover ut men trekker tilbake og holder ikke en døyt av det de sier.

Skjønner de ikke at folk får problemer med å forholdet seg til det de sier??

En ting er når det sier tja og kanskje,en annen når de sier JA og går tilbake på det.

Jeg blir så lei meg og snuppen fikk dårlig samvittighet for at han hadde gitt meg falske forhåpninger.

Så nå ser det ut til at det kun blir med det 1,5 året han har igjen også er det slutt.Han fikk jo nå til høsten i utgangspunktet ikke den bataljonen han ønsket seg i,men med disse kursene følte han at han var litt på vei likevel.Ingen vits i å jobbe der kun for å jobbe der,for etter min mening er det ingenting å trakte etter :evil:

Har nettopp kommet hjem fra broren min og familien.Har passet tantebarna mens de var på foreldreforbredende kurs og traff barselgruppa si.Koser meg fælt med de gutta der og skjemmer nok litt bort med ostesmørbrød,smultringer og o-boy til kveldsmat.Men sånn er det når man er tante,og snart kommer det en til :)

Minstemann måtte forsikre seg ca hvert 10. minutt at "vi har vært snille ja tante?" :ler:

Jobben i dag var som den stort sett er,kjedelig og ikke særlig interessang :tunge1:

Tusen takk for hilsner Bustetroll og Meteora :D

Nå skal jeg hoppe i seng.Dagens englekort ble Protection;som blandt annet står for at man ikke skal være redd for forandringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~

:sur: Langt innlegg,*vips*,borte :sur:

Så dette blir kortversjonen.Var på jobb 07.00-15.00,dro så hjem og spiste middag.Har gått meg en lang tur i kveld,og det gjorde godt for ryggen driver å henger seg opp i hytt og pine.Det straffer seg å ta ferie gitt.

Så har jeg sett Face lift med Debbie Travis,drukket 2 kopper te og sendt PM til Middis :)

Har slitt litt med magen i dag også,men peppermyntete og Fenikkelfrø tar en del av smertene.

Må til byen etter jobb i morgen å kjøpe mere te,både grønn og peppermynte.

Englekort er 44 kort med forskjellige engler på.Hver og en av disse englene har et budskap.

Nå tror sikkert folk jeg er blitt smårar,men de har en del fine budskap som godt kan gjenoppfriskes en gang i blandt.Blandt annet at man skal behandle andre med respekt,være god mot seg selv osv.

Dagens kort ble Forgiveness; man skal ikke dvele ved vonde minner og hendelser i fortiden men tilgi dem man har blitt såret av og la det gå.

Ingenting godt kommer ut av å være sint på andre,og den eneste som taper på det er en selv.

Litt snedig hvor godt de treffer også,som regel :roll:

Men nå er det senga :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...