AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #141 Skrevet 23. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan har du tenkt å tvinge meg til det? Jeg dusjer naken om badet har prioritert båser. Jeg kan ta meg til rette siden det ikke er ulovlig. Vil de unngå bakterier i vannet får de sette opp båser. Enkel løsning det der altså Vi er mange som ikke liker å dusje nakne foran andre mennesker. Det er vår rett faktisk! Om andre sliter med bakterier av det er virkelig ikke mitt problem, da får de klage til badelandet om at de mangler båser da Anonymkode: 20ada...07a Du er i din fulle rett til å unnlate å benytte deg av badefasiliteter som ikke har båser. Det du der i mot ikke har rett til er å ikke følge reglene som er satt ved badeanlegget. Reglene er der for en grunn. Anonymkode: 28022...0ed 3
Stoltskeiv Skrevet 23. juli 2017 #142 Skrevet 23. juli 2017 Jeg skulle virkelig ønske det at folk skjønte at kroppen er helt normal uansett. Jeg har ikke noe problem med å dusje naken i offentlig fellesdusj med andre damer. Samtidig som jeg synes at man skal respektere de som ikke vil vise sin kropp. For det kan være ulike grunner til det
Rosalie Skrevet 23. juli 2017 #143 Skrevet 23. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dusjer med badedrakt på, kunne ikke falt meg inn å gjøre noe annet! Har nok komplekser om ikke jeg skal eksponere og gi folk en gratisbillett til å kommentere kroppen min. (Jo, folk gjør faktisk det. Folk er så kjipe) Dusjer før jeg drar hjemmefra, og tar på meg en helt ren badedrakt under vanlige (rene) klær. Dusjer i badelandet med badedrakten på, før jeg går uti. Det badelandet jeg bruker virker det som det er normalen å dusje med klær. Går ei vakt/renholdsdame der, men hun kjefter bare på barn og tenåringer hvis ikke de kler seg nakne. Tror hun har gitt opp voksne. Anonymkode: c461f...d03 Ikke greit. For det er helt umulig å vite om man faktisk er så renvasket som man påstår. Den unnskyldningen vil jo alle bruke. For øvrig er det neppe lenge før det blir påbud om badehette hvis ikke folk blir flinkere til å vaske håret før de hopper uti.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #144 Skrevet 11. oktober 2017 Etter å ha lest en del av postene her, så synes jeg det er trist. Det er trist at folk kan være så brutale mot en som har angst for å vise seg naken. Angst er ikke noe man kan ta lett på, men det er et alvorlig og vanskelig problem for de det gjelder. Men mest trist av alt synes jeg det er at nakenhet har blitt så vanskelig for mange. Naturlig nakenhet der det er naturlig å være naken, slik som i dusjen, burde være helt uproblematisk, men det er det dessverre ikke for alle. Det er nok ofte jenter som finner nakenhet mest problematisk. Jeg har selv en tid vært nysgjerrig på naturisme. Jeg har lest mye om det, og jeg har prøvd det ut i praksis. Jeg har lest om mange kvinners erfaring med naturisme, og de aller fleste kvinner som har prøvd dette, kan rapportere om økt selvtillit i forhold til egen kropp. Det å overvinne de mentale sperrene mot å vise seg naken gir en solid mestringsfølelse. I tillegg vil man se mange andre nakne mennesker, og man vil oppdage at det er mange som har minst like mange "feil og mangler" som deg selv. Man opplever at man faktisk er helt normal. Ingen ser på deg, peker og ler, fordi når de andre ser på deg, så ser de et flott nakent menneske akkurat som dem selv. Selv er jeg en feit mann på over 150kg som skammer meg over kroppen min. Jeg går aldri i kortbukser og med bar overkropp, og trives ikke på stranda. Men så har jeg oppdaget naturisme. Jeg har vært med på naturistbad og vært på naturistferie. Her er jeg ikke bare i bar overkropp, men jeg er splitter naken sammen med andre splitter nakne mennesker, og det er helt topp! Naturister er ikke dømmende, og de stirrer ikke. Naturister ser selvsagt på hverandre, men etter 3 sekunder har man sett alt og da er man ferdige med det og så blir man i stedet opptatt av personen som bor i denne kroppen. Min anbefaling til alle som strever med eget selvbilde og med å vise seg naken for andre, er å teste ut naturisme. Begynn med å lese om det på nett. Det finnes lokale naturistforeninger i det meste av landet, og også internasjonale naturistforeninger. Finnes også egne naturistforeninger for unge mennesker. Du trenger ikke å melde deg inn, men søk dem opp på nettet og les om naturisme. Hvis du våger å prøve, så kan jeg nesten garantere 100% at du kommer til å gå derfra som et bedre menneske med bedre selvtillit og et bedre selvbilde. Anonymkode: 8bed9...7de
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #145 Skrevet 11. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest en del av postene her, så synes jeg det er trist. Det er trist at folk kan være så brutale mot en som har angst for å vise seg naken. Angst er ikke noe man kan ta lett på, men det er et alvorlig og vanskelig problem for de det gjelder. Men mest trist av alt synes jeg det er at nakenhet har blitt så vanskelig for mange. Naturlig nakenhet der det er naturlig å være naken, slik som i dusjen, burde være helt uproblematisk, men det er det dessverre ikke for alle. Det er nok ofte jenter som finner nakenhet mest problematisk. Jeg har selv en tid vært nysgjerrig på naturisme. Jeg har lest mye om det, og jeg har prøvd det ut i praksis. Jeg har lest om mange kvinners erfaring med naturisme, og de aller fleste kvinner som har prøvd dette, kan rapportere om økt selvtillit i forhold til egen kropp. Det å overvinne de mentale sperrene mot å vise seg naken gir en solid mestringsfølelse. I tillegg vil man se mange andre nakne mennesker, og man vil oppdage at det er mange som har minst like mange "feil og mangler" som deg selv. Man opplever at man faktisk er helt normal. Ingen ser på deg, peker og ler, fordi når de andre ser på deg, så ser de et flott nakent menneske akkurat som dem selv. Selv er jeg en feit mann på over 150kg som skammer meg over kroppen min. Jeg går aldri i kortbukser og med bar overkropp, og trives ikke på stranda. Men så har jeg oppdaget naturisme. Jeg har vært med på naturistbad og vært på naturistferie. Her er jeg ikke bare i bar overkropp, men jeg er splitter naken sammen med andre splitter nakne mennesker, og det er helt topp! Naturister er ikke dømmende, og de stirrer ikke. Naturister ser selvsagt på hverandre, men etter 3 sekunder har man sett alt og da er man ferdige med det og så blir man i stedet opptatt av personen som bor i denne kroppen. Min anbefaling til alle som strever med eget selvbilde og med å vise seg naken for andre, er å teste ut naturisme. Begynn med å lese om det på nett. Det finnes lokale naturistforeninger i det meste av landet, og også internasjonale naturistforeninger. Finnes også egne naturistforeninger for unge mennesker. Du trenger ikke å melde deg inn, men søk dem opp på nettet og les om naturisme. Hvis du våger å prøve, så kan jeg nesten garantere 100% at du kommer til å gå derfra som et bedre menneske med bedre selvtillit og et bedre selvbilde. Anonymkode: 8bed9...7de Hei. TS her. Tusen takk for forståelsen. Som du sier så er det et alvorlig problem som jeg vil trenge psykologhjelp for. Det du sier med naturiststrender kommer jeg ikke til å prøve. Jeg har ikke angst fordi jeg er misfornøyd med kroppen, men fordi det er en slags psykologisk sperre å vise meg sårbar på den måten. Jeg liker kroppen min, så det handler ikke om det. Ser ikke helt hvordan naturiststrender skulle hjulpet meg. Jeg hadde mistet kontrollen og fått sammenbrudd psykisk. Anonymkode: d46e9...aea
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #146 Skrevet 12. oktober 2017 Dusjer med badetøyet på. Jeg synes ikke det er naturlig å dusje naken med fremmede. Det er heller ikke påbudt å dusje naken lenger. Det var i gamledager da ikke alle hadde mulighet til å dusje/bade og vaske seg ordentlig hjemme - da måtte man dusje og vaske seg ordentlig før man skulle i felles svømmebasseng. Nå dusjer folk flest hver dag så hygiene er ikke noe problem Anonymkode: 8d5c2...fdc
Tyrk40 Skrevet 12. oktober 2017 #147 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg pleier å dusje med regnfrakk og gummistøvler også..For sikkerhets skyld har jeg altid med meg paraply også... Elsker å synge i dusjen også Sitat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå