Perelandra Skrevet 20. juli 2017 #61 Skrevet 20. juli 2017 "Man vasker seg ikke fra topp til tå med badetøyet på" Den teksten stod i svømmehallen på stedet jeg vokste opp, og jeg regner med det gjelder fortsatt. Det er noe år siden sist jeg var i en svømmehall, men er det pålagt å dusje naken gjør jeg selvsagt det. 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #62 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. For min del kommer det av traumer pga omsorgssvikt. Jeg har ikke blitt voldtatt eller utnyttet seksuelt på noen måte, men å kle av meg får meg til å føle meg sårbar og forsvarsløs. Når jeg har på klær beskytter jeg meg og gir meg selv kontroll over mine egne følelser. Så det er mer et dyptliggende psykologisk problem, enn påvirkning av media ift hvordan jeg trives med egen kropp. Anonymkode: f9f70...97e Jeg forstår ikke helt hvorfor omsorgssvikt manifester seg ved skam over egen kropp (hadde forstått det hvis man ble mobbet på grunn av kroppen). Jeg forstår heller ikke hvorfor voldtekt skulle medføre skam over egen kropp og redsel for nakendusjing med mindre man ble voldtatt i damedusjen (herredusjen). Det var vel minst like mange overgrep tidligere uten at folk var så sjenert for kropp den gangen. Hvor mye klær må du ha på deg? Er bikini for lite? Anonymkode: 750c2...ebc 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #63 Skrevet 20. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Naturligvis dusjer jeg naken i fellesdusjen med andre av samme kjønn. Og ja, jeg stirrer stygt på dem som ikke gidder dusje nakne. For det er uhygienisk, og fører til at badevannet må klores mer enn om folk hadde giddet å ta en normal kroppsvask naken. Anonymkode: 73a0d...a19 Da håper jeg du husker å vaske deg skikkelig både foran og bak mens du står der naken og føler deg som verdens helligste. Tør faktisk å vedde en tier på at du neppe står med sprikende ben for å få vasket deg skikkelig i alle folder og kriker og kroker i glufsa. Tviler også sterkt på at du står med hendene eller kluten oppi skyggenes dal for deretter å spre rumpeballene og skrubbe deg skikkelig ren. At du dusjer naken spiller i grunn nada rolle om du ikke vasker deg skikkelig nedentil . Anonymkode: 16966...690 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #64 Skrevet 20. juli 2017 Jeg glor på andre i dusjen, så de som sier alle er opptatt med sitt så er det jo ikke ALLE som er det. Tror det er helt vanlig. Uansett, ja, jeg dusjer naken. Har små pupper og barberer meg nedentil, så blir med baken ut så det ikke skal bli for mye innsikt. Anonymkode: 11a5b...2d7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #65 Skrevet 20. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor omsorgssvikt manifester seg ved skam over egen kropp (hadde forstått det hvis man ble mobbet på grunn av kroppen). Jeg forstår heller ikke hvorfor voldtekt skulle medføre skam over egen kropp og redsel for nakendusjing med mindre man ble voldtatt i damedusjen (herredusjen). Det var vel minst like mange overgrep tidligere uten at folk var så sjenert for kropp den gangen. Hvor mye klær må du ha på deg? Er bikini for lite? Anonymkode: 750c2...ebc Nå må du gi deg - selvfølgelig kan voldtekt og forsåvidt mange andre traumer føre til problemer med kropp!!!! Anonymkode: 11a5b...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #66 Skrevet 20. juli 2017 Ts skriver at noen ikke liker å brette ut hele privatlivet. Men gjør man virkelig det ved å dusje naken? De andre damene får et glimt av rompe og bryst. Kan være flaut det, men hele privatlivet er å ta jævla hardt i og være noe hysterisk. Anonymkode: 74cd7...e7f 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #67 Skrevet 20. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor omsorgssvikt manifester seg ved skam over egen kropp (hadde forstått det hvis man ble mobbet på grunn av kroppen). Jeg forstår heller ikke hvorfor voldtekt skulle medføre skam over egen kropp og redsel for nakendusjing med mindre man ble voldtatt i damedusjen (herredusjen). Det var vel minst like mange overgrep tidligere uten at folk var så sjenert for kropp den gangen. Hvor mye klær må du ha på deg? Er bikini for lite? Anonymkode: 750c2...ebc Jeg kan forstå at det er vanskelig å sette seg inn i. Jeg ble utsatt for sterk omsorgssvikt de første to årene i livet. Jeg sliter med mye engstelse, dårlig samvittighet, skam, nerver og sårbarhet. Å kle av meg foran andre hadde vært som å kle av meg psyken (om det er forståelig). Jeg har ikke noe å beskytte meg bak. Jeg har det ikke bra med meg selv, og noe av det forsterker seg i denne angsten. Å kle av meg hadde fått meg til å føle meg som et lite forsvarsløst barn som ikke hadde kontroll på det som skjedde. Et sårbart bytte. Det er sårbarheten som er problemet, ikke kroppen min. Kroppen er normal og fin Anonymkode: f9f70...97e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #68 Skrevet 20. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du gi deg - selvfølgelig kan voldtekt og forsåvidt mange andre traumer føre til problemer med kropp!!!! Anonymkode: 11a5b...2d7 Jeg protesterer ikke - jeg forsøker å forstå. Kan du forklare meg hvorfor det er så veldig mye mer nakensjenanse nå enn det var for noen tiår siden? Mener du at antall overgrep har økt? Anonymkode: 750c2...ebc
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #69 Skrevet 20. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor omsorgssvikt manifester seg ved skam over egen kropp (hadde forstått det hvis man ble mobbet på grunn av kroppen). Jeg forstår heller ikke hvorfor voldtekt skulle medføre skam over egen kropp og redsel for nakendusjing med mindre man ble voldtatt i damedusjen (herredusjen). Det var vel minst like mange overgrep tidligere uten at folk var så sjenert for kropp den gangen. Hvor mye klær må du ha på deg? Er bikini for lite? Anonymkode: 750c2...ebc Du har ærlig talt ikke vondt av å ha litt empati! Anonymkode: 3a76e...465 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #70 Skrevet 20. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts skriver at noen ikke liker å brette ut hele privatlivet. Men gjør man virkelig det ved å dusje naken? De andre damene får et glimt av rompe og bryst. Kan være flaut det, men hele privatlivet er å ta jævla hardt i og være noe hysterisk. Anonymkode: 74cd7...e7f Jeg synes også det er litt rart å si at man at bretter ut privatlivet fordi man er naken. Er man naken så er man jo i hovedsak kun slik man er skapt med begrenset egenansvar! Jeg synes det å fortelle om sitt seksualiv er veldig mye mer personlig enn å være naken. Derfor synes jeg det er veldig rart når dagens unge ikke tør dusje med andre men forteller gjerne hvem de har hatt seksuelle affærer med. Anonymkode: 750c2...ebc 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #71 Skrevet 20. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ærlig talt ikke vondt av å ha litt empati! Anonymkode: 3a76e...465 Du kan du kanskje bidra ved å forklare meg slik at jeg kan får denne empatien? Jeg kan ikke ha empati med følelser og reaksjoner jeg ikke forstår og ikke kjenner. Anonymkode: 750c2...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #72 Skrevet 20. juli 2017 Sist jeg ble operert holdt det med å dusje hjemme og ta på meg rene klær. Utrolig at det skal være så mye mer uhygenisk å dusje hjemme og ha på rent badetøy.... Verst er nok alle som tisser i bassenget. Ikke rene folk som dusjer i bikini før en dukkert. Anonymkode: 11335...c32 1
Sommee Skrevet 20. juli 2017 #73 Skrevet 20. juli 2017 Dusjer naken ja, og om noen har på badebukse pleier jeg å dra "vindmølla" - bare for å lette litt på stemningen:) 2
♥Missy♥ Skrevet 20. juli 2017 #74 Skrevet 20. juli 2017 For en utrolig tråd! Velger å tror st de fleste voksne mennesker eien en viss form for hygienisk sans. Og hvor mye skit kan egentlig en bikini skjule? De fleste dusjer gjerne også før de skal i bassenget, eller uansett om morgenen. Hadde man hysterisk hadde man ikke gått ut døra. For det finnes mye verre ting enn å dusje, ha på seg bikini og gå ut i fellesdusjen for så i bassenget. La nå folk gjøre som de føler for, og sist vil jeg si: at på seg selv kjenner man andre. Er du hysterisk for andres hygiene, så bør du kanskje være bekymret foe din egen. Hva med bading i sjø og innsjø, der INGEN dusjer i fellesdusj? La folk være folk, og vis deg som et godt medmenneske og prøv å forstå, isteden for å hente en syndebukk i absolutt alt. Det er virkelig ingen skam å bade naken, heller ikke med en bikini. Folk er bare forskjellige, og det må vi godta. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #75 Skrevet 20. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan du kanskje bidra ved å forklare meg slik at jeg kan får denne empatien? Jeg kan ikke ha empati med følelser og reaksjoner jeg ikke forstår og ikke kjenner. Anonymkode: 750c2...ebc Kjære vene .. empati lærer man fra man er små barn... du har null empati med det som ikke skjer deg selv du da? Anonymkode: 3a76e...465 1
ennen Skrevet 20. juli 2017 #76 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har alltid vært sjenert selv. Prøver å skjule meg mest mulig. Men etter jeg ble tante og har med han i garderobene prøver jeg så godt jeg kan å vise at nakenhet er naturlig slik at han ikke skal bli slik selv.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #77 Skrevet 20. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er litt rart å si at man at bretter ut privatlivet fordi man er naken. Er man naken så er man jo i hovedsak kun slik man er skapt med begrenset egenansvar! Jeg synes det å fortelle om sitt seksualiv er veldig mye mer personlig enn å være naken. Derfor synes jeg det er veldig rart når dagens unge ikke tør dusje med andre men forteller gjerne hvem de har hatt seksuelle affærer med. Anonymkode: 750c2...ebc Jeg føler meg sårbar, og det hadde jeg gjort enda mer om jeg var naken med andre. Ingen har sett meg naken på flere år, og jeg er ikke seksuelt aktiv enda. Nå er jeg bare 19 enda da Anonymkode: f9f70...97e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #78 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene .. empati lærer man fra man er små barn... du har null empati med det som ikke skjer deg selv du da? Anonymkode: 3a76e...465 Jo jeg kan ha mye empati med det som ikke skjer meg selv. Men det forutsetter at jeg kan leve meg inn i situasjonen eller at noen kan forklare opplevelsen eller følelsene for meg. Hvis du f.eks. er veldig redd for mørkhudede, homofile, gamle menn så må du forklare det for meg siden jeg ikke er det selv. Uten din forklaring kan jeg ikke ha empati med dine følelser. Anonymkode: 750c2...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #79 Skrevet 20. juli 2017 Ja. Og den til den som spurte en annen om det så ja, jeg vasker meg også nedentil selvfølgelig Hvis man har så store traumer at man dusjer i skjørt og genser så bør man vente med å gå i svømmehallen til man har jobbet seg gjennom dette. Reglene gjelder for deg og selv om du har ting du sliter med. Anonymkode: 27bb5...fe0 3
gobbledigook Skrevet 20. juli 2017 #80 Skrevet 20. juli 2017 Ja, men gjorde det ikke på skolen. Synes det er mer komfortabelt blant fremmede.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå