AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #101 Skrevet 21. juli 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Naturligvis dusjer jeg naken i fellesdusjen med andre av samme kjønn. Og ja, jeg stirrer stygt på dem som ikke gidder dusje nakne. For det er uhygienisk, og fører til at badevannet må klores mer enn om folk hadde giddet å ta en normal kroppsvask naken. Anonymkode: 73a0d...a19 Det kommer faktisk like mye tarmbakterier ut av rumpa di fordet om du har på badebukse eller ikke. Æsj. Anonymkode: c37a1...5dd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #102 Skrevet 21. juli 2017 Tenker man på hygiene er det ganske mange andre faktorer man bør ta i betraktning. Barn som tisser i vannet? Kvinner med langt hår som ikke vasker det nøye med shampoo og balsam (ja, dette er ikke påbudt, men i grunn ganske ekkelt å ikke gjøre? Mennesker som har med seg skittent badetøy? Det er mange ting som er uhygieniske. Et slikt badeanlegg er det om man vil eller ikke. Foreslår at de som er redd for bakterier lar være å bruke badeanlegget jeg. Anonymkode: f9f70...97e
Spiteful Skrevet 21. juli 2017 #103 Skrevet 21. juli 2017 (endret) Folk i denne tråden er skremmende frekke. Er det mulig å ha så lite forståelse for sine medmennesker liksom? Kropp er et sensitivt tema for så og si alle mennesker. Noen syns det er mer sensitivt enn andre. Da syns jeg man heller skal vise forståelse, medfølelse, oppmuntre, komme med løsninger og bruke kunnskap, istedenfor å være frekke, nedlatende og negative. Ærlig talt dere er voksne mennesker, oppføre som det! Endret 21. juli 2017 av Spiteful
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #104 Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, Spiteful skrev: Folk i denne tråden er skremmende frekke. Er det mulig å ha så lite forståelse for sine medmennesker liksom? Kropp er et sensitivt tema for så og si alle mennesker. Noen syns det er mer sensitivt enn andre. Da syns jeg man heller skal vise forståelse, medfølelse, oppmuntre, komme med løsninger og bruke kunnskap, istedenfor å være frekke, nedlatende og negative. Ærlig talt dere er voksne mennesker, oppføre som det! ENIG, gjensidig respekt er det man trenger Anonymkode: f9f70...97e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #105 Skrevet 21. juli 2017 Mulig noen andre har nevnt det i tråden, men hele argumentasjonen til TS er en logisk brist. Det at du velger å gå mot reglene og gjøre det samme som alle andre gjør at du tiltrekker deg mer oppmerksomhet. Som naken på et sted der alle andre er nakne så blir du anonym, påkledd stikker du deg negativt ut. Anonymkode: 35510...9f7 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #106 Skrevet 21. juli 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: ENIG, gjensidig respekt er det man trenger Anonymkode: f9f70...97e Respekt for at du og dine likesinnede velger å grise til bassenget? Tror ikke det. Anonymkode: a4df1...f08 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #107 Skrevet 21. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Respekt for at du og dine likesinnede velger å grise til bassenget? Tror ikke det. Anonymkode: a4df1...f08 Det er ikke bare å ikke dusje naken som er uhygienisk. Hva med mennesker som har langt hår? (Ingen skilt som forbyr dem å gå i bassenget uten å vaske det), Hva med barn som tisser i bassenget? Og mennesker som har på seg skittent badetøy? Synes det er en del i denne tråden som ikke ser alle sidene av saken, men bare angriper Anonymkode: f9f70...97e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #108 Skrevet 21. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare å ikke dusje naken som er uhygienisk. Hva med mennesker som har langt hår? (Ingen skilt som forbyr dem å gå i bassenget uten å vaske det), Hva med barn som tisser i bassenget? Og mennesker som har på seg skittent badetøy? Synes det er en del i denne tråden som ikke ser alle sidene av saken, men bare angriper Anonymkode: f9f70...97e At det også er andre forurensningskilder betyr da ikke at man skal tillate en til? Etter hva jeg har sett er den en klar melding fra bademestre at man ser at dusjing med klær medfører mer forurensning, mer klor og kjemikalier og dermed større problemer for allergikere. Hvorfor skal man ikke tro på disse som jobber med det daglig? Anonymkode: 5803e...572 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #109 Skrevet 21. juli 2017 39 minutter siden, Spiteful skrev: Folk i denne tråden er skremmende frekke. Er det mulig å ha så lite forståelse for sine medmennesker liksom? Kropp er et sensitivt tema for så og si alle mennesker. Noen syns det er mer sensitivt enn andre. Da syns jeg man heller skal vise forståelse, medfølelse, oppmuntre, komme med løsninger og bruke kunnskap, istedenfor å være frekke, nedlatende og negative. Ærlig talt dere er voksne mennesker, oppføre som det! Jeg tror nok at mange har respekt for at noen ikke vil dusje nakne. Det folk reagerer på er at man ikke vil respektere reglene. Er reglene at du skal dusje naken og ha på badetøy i bassenget så respekterer du det. Ønsker du å dusje i klær eller å være naken i bassenget tar du deg ikke bare til rette. Da må du finne et sted hvor det er lov eller du må forsøke å endre reglene. Anonymkode: 5803e...572 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #110 Skrevet 21. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det også er andre forurensningskilder betyr da ikke at man skal tillate en til? Etter hva jeg har sett er den en klar melding fra bademestre at man ser at dusjing med klær medfører mer forurensning, mer klor og kjemikalier og dermed større problemer for allergikere. Hvorfor skal man ikke tro på disse som jobber med det daglig? Anonymkode: 5803e...572 Nei, det betyr ikke at man skal tillate en til. Likevel synes jeg at enkelte burde se litt videre på dette og se at det ikke bare er en ting som forurenser. Helt i starten av tråden fikk jeg rimelig mange stygge kommentarer. Jeg synes det blir feil å "angripe" noen når man ikke ser alle sidene av saken (som tissing, skittent badetøy, langt hår med kjemikalier i, folk som avskyr å dusje med andre...) osv. Anonymkode: f9f70...97e
Puny Skrevet 21. juli 2017 #111 Skrevet 21. juli 2017 (endret) Ja det gjør jeg. Både fordi det er hygenisk, men også fordi det er viktig for meg å ikke bli så forknytt at jeg ikke tåler å vise meg naken foran andre av samme kjønn. nå skal jeg bli mamma også, og det er viktig for meg å gå foran som et godt eksempel og vise at jeg har et avslappet forhold til egen kropp. Endret 21. juli 2017 av Puny 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #112 Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, Puny skrev: Ja det gjør jeg. Både fordi det er hygenisk, men også fordi det er viktig for meg å ikke bli så forknytt at jeg ikke tåler å vise meg naken foran andre av samme kjønn. nå skal jeg bli mamma også og det er viktig for meg å gå foran som et godt eksempel og vise at jeg har et avslappet forhold til egen kropp. Ja! Og spesielt unge jenter trenger å se ekte nakne kvinnekropper. Ellers har de bare redigerte, idealiserte kropper på SoMe å sammenligne seg med. Anonymkode: 35510...9f7 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #113 Skrevet 21. juli 2017 Selvfølgelig dusjer jeg naken! Og det bør alle gjøre, ikke bare pga hygiene, men fordi jeg tror at mange har godt av å se kropper i alle former og fasonger. Og særlig jenter bør lære seg at man ikke skal skjemmes over den kroppen man har. Utfordre angsten din! Jeg er sikker på at kroppen din er helt fin og dessuten har de fleste nok med seg selv. Anonymkode: 4015a...03e 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #114 Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig dusjer jeg naken! Og det bør alle gjøre, ikke bare pga hygiene, men fordi jeg tror at mange har godt av å se kropper i alle former og fasonger. Og særlig jenter bør lære seg at man ikke skal skjemmes over den kroppen man har. Utfordre angsten din! Jeg er sikker på at kroppen din er helt fin og dessuten har de fleste nok med seg selv. Anonymkode: 4015a...03e Ja, kroppen er fin, psyken er ikke. Jeg har mange ting å fikse opp i og dette kommer nok også på agendaen. Anonymkode: f9f70...97e
Puny Skrevet 21. juli 2017 #115 Skrevet 21. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Og spesielt unge jenter trenger å se ekte nakne kvinnekropper. Ellers har de bare redigerte, idealiserte kropper på SoMe å sammenligne seg med. Anonymkode: 35510...9f7 Hehe, jeg har i løpet av svangerskapet vært veldig mye i svømmehall, og føler jeg driver med passiv opplæring av unge jenter på hvordan en gravidkropp ser ut😂 Har fått masse blikk fra unge jenter, og enkelte små barn har spurt rett ut, for eksempel; 'hvorfor har du en strek på magen din'😂😂😂 Gjør meg ingenting. 1
Jacklost Skrevet 21. juli 2017 #116 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Spiteful skrev: Folk i denne tråden er skremmende frekke. Er det mulig å ha så lite forståelse for sine medmennesker liksom? Kropp er et sensitivt tema for så og si alle mennesker. Noen syns det er mer sensitivt enn andre. Da syns jeg man heller skal vise forståelse, medfølelse, oppmuntre, komme med løsninger og bruke kunnskap, istedenfor å være frekke, nedlatende og negative. Ærlig talt dere er voksne mennesker, oppføre som det! Nei til krenkelsesamfunnet! Alvorlig talt. Hvis man blir krenket av at noen mener man må vaske seg før man går i bassenget (på KG), så er det noe galt. Det du skriver er ganske tomt pjatt. Hvordan er det forresten mulig å ta seg nær av at folk er "frekke" på KG? Vi er alle anonyme og KG er ikke akkurat Stortingets talestol. 4
Spiteful Skrevet 21. juli 2017 #117 Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, Jacklost skrev: Nei til krenkelsesamfunnet! Alvorlig talt. Hvis man blir krenket av at noen mener man må vaske seg før man går i bassenget (på KG), så er det noe galt. Det du skriver er ganske tomt pjatt. Hvordan er det forresten mulig å ta seg nær av at folk er "frekke" på KG? Vi er alle anonyme og KG er ikke akkurat Stortingets talestol. Selvom man er på nett, så betyr det ikke at man skal miste all folkeskikk og oppdragelse. Jeg personlig har ikke tatt meg nær av noe som helst, da jeg ikke har interesse av badesteder, og jeg vet ikke om andre tar seg nær av det som blir sagt her, men å være ufin i språket er ikke OK, enten det er i virkeligheten eller et nettforum. For meg handler det enkelt og greit om å være høflig uansett hvem, hva og hvor.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #118 Skrevet 21. juli 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det betyr ikke at man skal tillate en til. Likevel synes jeg at enkelte burde se litt videre på dette og se at det ikke bare er en ting som forurenser. Helt i starten av tråden fikk jeg rimelig mange stygge kommentarer. Jeg synes det blir feil å "angripe" noen når man ikke ser alle sidene av saken (som tissing, skittent badetøy, langt hår med kjemikalier i, folk som avskyr å dusje med andre...) osv. Anonymkode: f9f70...97e At det også finnes andre forurensningskilder endrer da ingenting. Anonymkode: 5803e...572 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #119 Skrevet 21. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At det også finnes andre forurensningskilder endrer da ingenting. Anonymkode: 5803e...572 jo, for da er det kanskje unødvendig at enkelte henger seg opp i/blir sure pga noen velger å dusje med badetøy. Ettersom at det finnes mange andre forurensningskilder er ikke mangel på nakendusjing det som egentlig er problemet, men at å dra i et slikt badeanlegg er uhygienisk generelt. Anonymkode: f9f70...97e
Jacklost Skrevet 21. juli 2017 #120 Skrevet 21. juli 2017 10 minutter siden, Spiteful skrev: Selvom man er på nett, så betyr det ikke at man skal miste all folkeskikk og oppdragelse. Jeg personlig har ikke tatt meg nær av noe som helst, da jeg ikke har interesse av badesteder, og jeg vet ikke om andre tar seg nær av det som blir sagt her, men å være ufin i språket er ikke OK, enten det er i virkeligheten eller et nettforum. For meg handler det enkelt og greit om å være høflig uansett hvem, hva og hvor. Ser den, men kan man forvente at nivået på KG når en slik kvalitet? Jeg bare spør, for sikkert halvparten av KG består for tiden av aspergerstråder, mens den andre halvdelen består av bloggersnakk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå