Gå til innhold

16. april nærmer seg!

aprilbrud

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å nærme seg 16 april!! :bryllup:

Ja det gjør det virkelig! På den ene siden synes jeg tiden går alt for fort, med tanke på alt vi skal rekke å gjøre. På den andre siden begynner jeg vel å bli klar for å ha fokus på andre ting en bryllup snart, slik at det blir fint å "få det overstått"!! Jeg gleder jeg meg jo vanvittig mye til den store dagen da, og til bryllupsreisen. Men aller mest til å være konen til min mann! Og til å fortsette vårt liv sammen uten prosjekt bryllup på agendaen. Jada, litt lei av planlegging for tiden. Men vi skal sette oss ned i helgen og ta en oppsummering, fordele oppgaver osv. Satser på at jeg får friskt mot til å fortsette med siste innspurt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det en mnd igjen!!

I helgen tok vi en grundig gjennomgang av hva som er gjort og hva som gjenstår, og vips! Da så jeg igjen veldig lyst på livet! Føler at vi har god kontroll nå! Vi skal begge ha fri hele uken før bryllupet, så da kan vi jo få gjort mye hvis vi plutselig kommer på at det er noe vi har glemt.

I går hadde jeg prøvetime hos frisøren. Den første frisyren hun lagde var jeg veldig i tvil til. Like tvilende til nr to. Men så løsnet det, og vi så plutselig hva som ble riktig. Jeg liker det enkelt og elegant, men med en liten snert, og det klarte hun! Så det blir en litt senorita-aktig oppsats, rålekker!! Frisøren liker den også veldig godt, men hun sa at av ca 70 bruder hun pyntet på et år (drev brudesalong tidligere), var det maks tre stk som gikk for denne.

Tidligere i uken bestilte vi bryllupskake hos en konditor vi fikk anbefalt via kokkelandslaget. Det blir fem etg., annenhver med nøttebunn med pasjonsfruktmousse, og sjokoladebunn med sjokolademousse og bringebærmousse. Hvit sjokolade rundt hver kake, slik at det blir et veldig rent uttrykk. Skal pyntes med rosa tulipaner (som i brudebuketten), og noen limegrønne bladkonturer i sjokolade. Og det beste av alt; det ble faktisk over 500 kr billigere enn en standard fem etasjes kake fra Lie Nilsen.

Har kanskje ikke fortalt om buketten forresten? Det blir doble rosa tulipaner (mest lys rosa, men noen i en dyp farge mot rødt), limegrønn viburnum (tror det er det de heter) og hvite eller lysrosa perleblomster. En skikkelig vårbukett! Tror den blir rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det høres ut som er kjempefin vårbukett Aprilbrud!!

Elsker tulipaner, det er virkelig friskt og lekkert.

Også deilig med 1 uke fri før bryllupet. Da har dere jo virkelig tid hvis det skulle dukke opp noe uforutsett :wink:

1 mnd er jo ikke lenge. Godt at du føler at alt er under kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Har sånn roen for tiden, lurer på om det er mye jeg har glemt?! Må oppsummere litt:

- Mandag skal vi i møte med vertskapet der vi skal ha festen, så satser på vi får avklart de siste tingene med de da.

- Bordplassering må vi ta etter det møtet, når vi har oversikt over hvilke bord som skal brukes

- Må ringe blomsterbutikk ang. bordpynt + blomster til bryllupskaken

- Må maile over sang, meny, navneliste over gjester osv. til hun som skal lage "bordkortheftene"

- Må skrive liste med sanger vi vil ha med på cd'er som skal spilles når storbandet har pauser (venner av min kjære laster ned og ordner)

- Skal prøve kjole et par ganger til

- Skal på prøvesminking 01.04.

- Skal på samtale med fotografen 31.03.

- Skal på samtale med presten 30.03.

- Skal på hudpleie igjen 13.04.

- Ta brazilian igjen i løpet av den siste uken

- Fikse negler evt. støpe (alt etter status på neglene) siste uken

- Kanskje spraybruning et par dager før (skal teste det nå på onsdag)

- Finpuss på kirkeprogram etter møte med prest

Kommer ikke på mer jeg da. Dette er jo absolutt overkommelig! Og lystbetont!! Bortsett fra brazilian da.... Au :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vigdis_brud05

Synes det ser ut som du har FULL kontroll mot bryllupet.

Vil ønske deg og din kjære en

RIKTIG GOD PÅSKE! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg virkelig bryllupet ditt! Alt dere har planlagt virker jo veldig bra! :-)

Jeg vil ellers gjerne ha tips om Paris! Og gjerne andre deler av Frankrike, vi tenker på å ta andre uken av bryllupsreisen i f.eks Provence eller på Rivieraen. Har vært på sistnevnte før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen fint med litt fri, og masse tid til bryllupsplanlegging! Vi begynte med bordplassering i går, og etter noen timer har vi et forslag vi er rimelig fornøyd med. Får vel la det ligge et par dager, før vi går gjennom det igjen. Ble så glad når vi begynte med det, for da så jeg hvor mange herlige folk som kommer til å være der sammen med oss!! Det blir så gøy!!!

Min kjære er på jobb, så nå har jeg sittet i flere timer og hørt gjennom cd'er, og har kommet opp med en liste på ca 50 sanger til festen. Tror nok ikke vi trenger å få lastet ned så mye nei, fant masse bra partymusikk! Får gå gjennom de med min kjære i ettermiddag, og så kan jo han få gleden av å brenne cd'er med den musikken vi går for. Har fått settliste fra Storbandet også, det var 3 x 12 sanger, det burde vel bli opp mot en times spilling på hvert sett? Ca en halvtimes pause eller noe sånt mellom? Og så må vi ha musikk til sluttenåav kvelden, så tilsammen bør vi vel ha 3 timer med variert musikk på cd. Da holder det vel nesten med det jeg har på listen til nå. Veldig fornøyd ja!! Min kjære skal selvsagt få med sine favoritter også. Men siden han digger HARD musikk er det ikke så mye av hans musikk som er aktuell i denne sammenhengen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Har fått litt panikk jeg nå!! Har vi kontroll???? Min kjære er på skitur, og han kommer bare innom i ettermiddag før vi skal i besøk. Og så skal han rett på nattskift, så det blir ikke tid til å gå gjennom tingene og se hva som gjenstår. Regner med at jeg finner roen igjen når vi får laget en liste over hva som gjenstår, og får fordelt oppgavene. Mye av et vi har begynt på, men ikke fullført må jo snart fullføres nå siden det bare er 2 uker og 5 dager igjen :o :o :o

Men gleder meg veldig da! Mer forelsket enn noen gang :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære kom litt tidligere fra skitur enn beregnet, dermed rakk vi å gjøre opp status på bryllupsplanleggingen. Så nå er liste laget over hva vi skal gjøre sammen, hva han skal gjøre og hva jeg skal gjøre. Det er absolutt overkommelig, så nå har jeg roen igjen!

Etterpå var vi på besøk hos min kusine, og datteren hennes på 15 sa ja til å spille gitar til velkomstsangen vi har skrevet. Hun kunne til og med melodien fra før!! Så nå har vi mailet over teksten, slik at hele familien der kan øve og forhåpentligvis komme med et par innspill. I tillegg er de jo spredd utover i lokalet på selve dagen, slik at de kan synge høyt og riktig og få med flest mulig andre.

Og som om ikke det var nok, så satte jeg meg ned med bordplanen i sted. Og vips!! Så falt de siste brikkene på plass, og den ultimate bordplassering er i boks!! :hoppe: Forresten så har flere av venninnene mine blitt veldig overrasket når vi sier at par blir splittet, trodde det var mest vanlig jeg? Men vi synes uansett det har vært gøyest der det har vært gjort slik, så det satser vi på at våre gjester også kommer til å synes. Gleder meg sånn!!!! :danse:

Min kjære er på nattskift, og jeg venter fælt på ole blund. Får nok lide for at jeg har snudd døgnet hele påsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg! Føler heldigvis vi har god kontroll nå, så vi koser oss med de forberedelsene som gjenstår.

I går var vi i kirken og snakket med presten igjen, og det var veldig kjekt! Han er utrolig avslappet og morsom, så jeg er sikker på at det blir en flott seremoni. Gruer meg bare til å knele på den vonde alterringen med den glatte kjolen med splitt :ler: Vi fant ut at etter ekteskapsinngåelsen når vi skal kysse, skal presten begynne å klappe og få med seg gjestene på det. Tror det blir bra! Vi har jo tross alt svart ja til hverandre, så litt jubel og applaus er på sin plass! Presten fortalte også at de ordner med blomster i to vaser til den store dagen, så da kan jeg bare avbestille de vi skulle ha. En ting mindre å tenke på!

Skal forresten på blomsterbutikken i dag for å få avklart hvordan vi skal pynte bordene, så jeg håper vi kommer frem til noe bra som ikke koster en formue. Etter blomsterbutikken skal jeg til konditoren som skal lage bryllupskaken vår for å smake sjokolade! :sikle: Han driver nemlig en butikk der han selger lekker belgisk sjokolade, så han vil gi oss en god pris på sjokolader til kakebordet.

I morgen tidlig kommer forloveren min til Bergen, så i helgen skal jeg drikkes ut!!! Gleder meg!! I morgen ettermiddag skal vi først på prøvetime hos sminkedamen, og så skal vi til damen som driver www.snart-gift.no for å finne kjole til henne. Det blir moro! Etterpå blir det nok god mat og rødvin, men forhåpentligvis ikke så mye vin siden det er party på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt drukket ut, og det var utrolig morsomt!! Min forlover kom til meg på fredag, siden hun bor i en annen by. Etter at vi hadde spist frokost og gjort oss klare lørdag formiddag ringte det på døren, og jammen hadde hun invitert alle til å komme hit! Så kl 12 begynte vi å drikke musserende. De hadde kjøpt inn noen fat og skåler og maling, slik at alle fikk male på en hver. Så gjettet jeg hvem de var fra, og fortalte historiene rundt det. Utrolig gøy! Rundt kl 15 gikk vi på Peppes, og da hadde det visst gått 8 flasker musserende på oss 12 som var med fra starten. Stemningen var altså meget god og fnisefaktoren høy. Etter pizza og øl ble vi hentet av en minibuss som hadde diskolys og spilte skikkelig partymusikk, vanvittig gøy! Deilig å være skikkelig harry i ny og ne!! :ler: Så dro vi til en av venninnene for noen drinker, før vi dro til Vannkanten sin relaxavdelig. Der badet vi, og var i badstu og steambad. Jeg fikk krone og sånn "missebånd" der det sto "Mitt Univers 2005" :ler: . Så hadde de laget en quiz for å sjekke om mine meninger stemte overens med partiprogrammet til "mitt" parti. Det var bar der også, og de sørget for at jeg aldri gikk tom... Så dro vi opp til en annen venninne, som hadde laget deilig tapas, og enda flere venninner som ikke kunne være med om dagen kom også. Vi spiste, drakk, danset og skravlet til kl 6 i morrest. Da fikk jeg min kjære til å komme og hente oss før han skulle på jobb kl 0630. Men jeg var ikke trøtt, så vi kunne ha holdt det gående lenger! :danse:

I dag har jeg fått masse meldinger og telefoner, og alle sier at det er den morsomste festen de har vært med på på årevis!! Og det synes jeg og. Jeg er så utrolig heldig som har så skjønne venninner (og kompis da, det var en hane i kurven). Det lover veldig bra for brylupet. Gleder meg veldig nå!!!

Joda, har vært litt sliten i dag... :kvalm: Men nå kommer straks min kjære hjem med hamburger, pommes frites og cola. Ikke noe smaker som junkfood dagen derpå. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Høres ut som ett helt supert utdrikningslag. En morsom dagen sammen med mange venninner - akkurat sånn som jeg ønsker meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Principessa

det hørtes jo kjempe gøy ut. Gleder meg til mitt eget!

:hjerter: Nå nærmer det seg bryllup for alvor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere kan bare glede dere! Nesten litt trist å tenke på at jeg aldri mer skal drikkes ut :ler: Men jeg kan iallefall se frem til en ny dag som midtpunkt veldig snart! Må vel dele litt oppmerksomhet med min kjære, men tror jeg kan leve med det :hoho:

Nå har jeg akkurat bestilt kransekake og marsipankake, så da blir nok den eldre garde også fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke har vi vår bryllupsnatt! Rart å tenke på, tiden har gått så utrolig fort siden han fridde. Men vi gleder oss veldig, blir kjekt å endelig få nyte dagen som vi har planlagt så lenge. Det er fortsatt en del planlegging og fiksing som gjenstår, men det skal vi kose oss med den siste uken siden vi begge har fri. Brudekjolen henger iallefall ved siden av meg i posen sin! Blir veldig gøy å bruke den!

Min kjære drikkes ut i kveld, så nå slår jeg i hjel litt tid her inne mens jeg venter på at han kommer hjem til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...