Nians Skrevet 19. juli 2017 #961 Del Skrevet 19. juli 2017 Noen som vet når på dagen restplasser blir lagt ut på Samordna, og hvor man finner listen? Spent om det er noen aktuelle studier siden jeg ikke kom inn på førstevalget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #962 Del Skrevet 19. juli 2017 35 minutter siden, Nians skrev: Noen som vet når på dagen restplasser blir lagt ut på Samordna, og hvor man finner listen? Spent om det er noen aktuelle studier siden jeg ikke kom inn på førstevalget. Står på SO. at det er i dag (tidspunktet ikke oppgitt). Så kan søke fra kl 0900 i morgen. https://www.samordnaopptak.no/info/soke/ledige-studieplasser/ Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #963 Del Skrevet 19. juli 2017 Restplassene ble lagt ut klokka 9 i dag Anonymkode: 5e3cd...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsbærbusk Skrevet 19. juli 2017 #964 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) https://sok.samordnaopptak.no/#/studies/vacant Restplassene ligger der. Endret 19. juli 2017 av Ripsbærbusk Endring i setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsbærbusk Skrevet 19. juli 2017 #965 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Poenggrensene for alle studier i år ligger nå ute: https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/17/poenggrenser_2017_2016.html Endret 19. juli 2017 av Ripsbærbusk 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #966 Del Skrevet 19. juli 2017 https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2017/poenggrenser_hovedopptak_rangert.2017.xlsx Anonymkode: a5e36...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #967 Del Skrevet 19. juli 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er ikke grunnen. Ofte er det flere som kommer inn etter suppleringsopptaket og etter skolestart enn i det faktiske suppleringsopptaket. Anonymkode: a2ad7...ab3 https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2015/overbooking/index.html Anonymkode: a5e36...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jusisthegoal Skrevet 19. juli 2017 #968 Del Skrevet 19. juli 2017 Hei. Jeg trenger hjelp! Jeg innså at jeg ikke har fått poeng for språkfagene på skolen. Kanskje jeg tar feil? Skal man få språkpoeng for å ha tatt fransk på VGS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #969 Del Skrevet 19. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2015/overbooking/index.html Anonymkode: a5e36...3e7 Jeg er fullt klar over at lærestedene overbooker, men det er fortsatt mange som kommer inn etter skolestart. Før lærestedene overbooket var det imidlertid vanlig å ta inn for eksempel nr. 40 på ventelisten etter skolestart. Det skjer ikke nå lenger, men det vil ikke si at det ikke er en del som kommer inn etter suppleringsopptaket og frem til en stund etter skolestart. For det er det absolutt. Anonymkode: a2ad7...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #970 Del Skrevet 19. juli 2017 3 minutter siden, jusisthegoal skrev: Hei. Jeg trenger hjelp! Jeg innså at jeg ikke har fått poeng for språkfagene på skolen. Kanskje jeg tar feil? Skal man få språkpoeng for å ha tatt fransk på VGS? Kun hvis du har tatt språk som programfag, slik som fransk III. Du kan ikke få språkpoeng hvis du allerede har 4 realfagspoeng. Anonymkode: a2ad7...ab3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym student Skrevet 19. juli 2017 #971 Del Skrevet 19. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Medisin Tromsø? Anonymkode: b9ecc...691 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #972 Del Skrevet 19. juli 2017 Hvis man ikke kommer inn på ønsket studie før første skoledag, og man har møtt opp på en annen skole, går det da an å takke ja til det studiet man ønsker mer, eller er man da nødt til å takke ja til den man skolen man har møtt opp på? Anonymkode: 84205...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #973 Del Skrevet 19. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke kommer inn på ønsket studie før første skoledag, og man har møtt opp på en annen skole, går det da an å takke ja til det studiet man ønsker mer, eller er man da nødt til å takke ja til den man skolen man har møtt opp på? Anonymkode: 84205...59d Nei, det går fint å bytte når man har fått nytt tilbud etter skolestart. Anonymkode: a2ad7...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #974 Del Skrevet 19. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det går fint å bytte når man har fått nytt tilbud etter skolestart. Anonymkode: a2ad7...ab3 Okey, takk for svar. En annen ting jeg lurer på er om de har noen ordning for folk som ikke klarer å finne seg bosted på dagen? Går det an å korttidsleie en studenthybel frem til man har funnet seg noe mer permanent, for eksempel? Jeg er så redd for å ikke finne meg et sted å bo før skolestart.. Anonymkode: 84205...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #975 Del Skrevet 19. juli 2017 Det med bolig er ofte vanskelig og det er ikke alltid det er mulig å få bolig før i oktober-november, eller senere. I Trondheim har det hendt at studentsamskipnaden midlertidig har huset folk i sovesaler, om jeg ikke tar feil. Ikke mye moro, men av og til så har man ingen valg. Om noen for eksempel har kommet inn på medisin så lar man ikke muligheten gå. Poengrensene er vanskelig å spå. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #976 Del Skrevet 19. juli 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey, takk for svar. En annen ting jeg lurer på er om de har noen ordning for folk som ikke klarer å finne seg bosted på dagen? Går det an å korttidsleie en studenthybel frem til man har funnet seg noe mer permanent, for eksempel? Jeg er så redd for å ikke finne meg et sted å bo før skolestart.. Anonymkode: 84205...59d De siste årene har Trondheim innlosjert nye studenter uten bolig på hotell for en liten pris per dag. Man vil da dele rommet med en annen. Hver dag sitter det ansvarlige for å hjelpe til med å finne boplass til studentene. I Tromsø er det ganske ille, men jeg tror det er noen ordninger der også. Jeg ville ha sjekket opp hva som gjelder for det aktuelle studiestedet. Dersom du, familien din eller vennene dine kjenner noen der du er på venteliste kan du prøve å avtale noe med dem. Folk er generelt veldig behjelpelige i denne situasjonen. Anonymkode: a2ad7...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #977 Del Skrevet 19. juli 2017 På 18.7.2017 den 3.03, AnonymBruker skrev: Ser nå at årets poengsum for å komme inn på 1.ønsket mitt er nøyaktig lik poengsummen jeg har! Og ifølge samordna opptak står jeg på 1. plass til studiet - men det har vel lite å si når de fleste ikke har rukket å takke ja/nei til studiet. Øverst står det også "Det er liten sannsynlighet for at studiet etterfylles, men du kan fortsatt velge å stå på venteliste". Når jeg nå sammenlikner de som står på venteliste i hovedopptaket og i suppleringsopptaket, ser jeg at; 2016 hovedopptak - 97 på venteliste 2016 suppleringsopptak - 85 på venteliste Tatt inn 12 2015 hovedopptak - 115 på venteliste 2015 suppleringsopptak - 89 på venteliste Tatt inn 26 2014 hovedopptak - 94 2014 suppleringsopptak - 76 Tatt inn 18 Hva tror dere? Har jeg en sjanse i havet? Anonymkode: dc323...40c "Det er liten sannsynlighet for at studiet etterfylles, men du kan fortsatt velge å stå på venteliste" sto det på mitt studie for 2 år siden også og jeg var på ventelisteplass nummer 4. Jeg kom inn på andre inntaket og har nå et år igjen av utdanningen min, så det er absolutt håp! Anonymkode: 27fb1...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #978 Del Skrevet 19. juli 2017 På 18.7.2017 den 3.03, AnonymBruker skrev: Ser nå at årets poengsum for å komme inn på 1.ønsket mitt er nøyaktig lik poengsummen jeg har! Og ifølge samordna opptak står jeg på 1. plass til studiet - men det har vel lite å si når de fleste ikke har rukket å takke ja/nei til studiet. Øverst står det også "Det er liten sannsynlighet for at studiet etterfylles, men du kan fortsatt velge å stå på venteliste". Når jeg nå sammenlikner de som står på venteliste i hovedopptaket og i suppleringsopptaket, ser jeg at; 2016 hovedopptak - 97 på venteliste 2016 suppleringsopptak - 85 på venteliste Tatt inn 12 2015 hovedopptak - 115 på venteliste 2015 suppleringsopptak - 89 på venteliste Tatt inn 26 2014 hovedopptak - 94 2014 suppleringsopptak - 76 Tatt inn 18 Hva tror dere? Har jeg en sjanse i havet? Anonymkode: dc323...40c Ikke dermed sagt at de er så og så mange som ble tatt inn på studiene ved suppleringsopptaket. Antallet på venteliste kan også reduseres ved at de som ligger dårligst an takker nei til å stå på venteliste. Anonymkode: a5e36...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #979 Del Skrevet 19. juli 2017 Okei, bare spør her før jeg ringer SO imorgen: Jeg har 60 studiepoeng og tenkte at det da skulle bli lagt til 0,6 i snittet mitt. Er dette noe jeg har misforstått eller har SO gjort en feil/ evt har jeg gjort det? Anonymkode: cafcf...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #980 Del Skrevet 19. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, bare spør her før jeg ringer SO imorgen: Jeg har 60 studiepoeng og tenkte at det da skulle bli lagt til 0,6 i snittet mitt. Er dette noe jeg har misforstått eller har SO gjort en feil/ evt har jeg gjort det? Anonymkode: cafcf...0ba 0,6 poeng for hva? Anonymkode: bca47...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå