Gå til innhold

Vi som venter på svar fra SO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står rimelig tydelig at det er statistikk for hoved- og suppleringsopptaket. De fleste steder gir langt flere tilbud enn planlagte plasser mtp at mange ikke møter eller fortsetter på studiet, og har ingen planer om videre opptak etter suppleringsopptaket. Det er såpass få som får plass via etterfyllingsopptak at det ikke er en del av statistikken. 

Anonymkode: 14f43...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står rimelig tydelig at det er statistikk for hoved- og suppleringsopptaket. De fleste steder gir langt flere tilbud enn planlagte plasser mtp at mange ikke møter eller fortsetter på studiet, og har ingen planer om videre opptak etter suppleringsopptaket. Det er såpass få som får plass via etterfyllingsopptak at det ikke er en del av statistikken. 

Anonymkode: 14f43...03b

Nei, dette er ikke grunnen. Ofte er det flere som kommer inn etter suppleringsopptaket og etter skolestart enn i det faktiske suppleringsopptaket. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som søkte sykepleie vår Førde og vet snittet?

Anonymkode: d79e0...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke grunnen. Ofte er det flere som kommer inn etter suppleringsopptaket og etter skolestart enn i det faktiske suppleringsopptaket. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Det kan godt hende du har rett, selv om jeg tror du tar feil. Jeg har jobbet med opptak til teknologiske fakultet ved 2 universiteter og har kontakter med tilsvarende stillinger ved andre fakultet/skoler. Hvor jeg har jobbet, har det bare 1 gang blitt gitt tilbud etter studiestart og det pga antall studieplasser på det aktuelle studiet ble endret etter uventet donasjon fra et privat selskap. Jeg har fått inntrykk av andre med samme stilling at også der er det høyst uvanlig. 

Anonymkode: 14f43...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende du har rett, selv om jeg tror du tar feil. Jeg har jobbet med opptak til teknologiske fakultet ved 2 universiteter og har kontakter med tilsvarende stillinger ved andre fakultet/skoler. Hvor jeg har jobbet, har det bare 1 gang blitt gitt tilbud etter studiestart og det pga antall studieplasser på det aktuelle studiet ble endret etter uventet donasjon fra et privat selskap. Jeg har fått inntrykk av andre med samme stilling at også der er det høyst uvanlig. 

Anonymkode: 14f43...03b

Kan godt hende at det gjelder på disse studiene, men generelt sett er det feil. Fakultetene har litt av en jobb de første dagene etter skolestart med å ringe til de som står på venteliste og tilby dem plass. Dette gjelder selv på populære studier som medisin, men det er mest bevegelse i førstegangskvoten. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt hende at det gjelder på disse studiene, men generelt sett er det feil. Fakultetene har litt av en jobb de første dagene etter skolestart med å ringe til de som står på venteliste og tilby dem plass. Dette gjelder selv på populære studier som medisin, men det er mest bevegelse i førstegangskvoten. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Igjen, det er ikke bare på fakultetene jeg har jobbet på. På universitetene jeg har jobbet for + de jeg har kontakter i, ved ulike fakultet, er det ikke vanlig. Men det blir en håpløs diskusjon uten bevis. Jeg tror du tar feil så kan du tro det motsatte :)

Anonymkode: 14f43...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende du har rett, selv om jeg tror du tar feil. Jeg har jobbet med opptak til teknologiske fakultet ved 2 universiteter og har kontakter med tilsvarende stillinger ved andre fakultet/skoler. Hvor jeg har jobbet, har det bare 1 gang blitt gitt tilbud etter studiestart og det pga antall studieplasser på det aktuelle studiet ble endret etter uventet donasjon fra et privat selskap. Jeg har fått inntrykk av andre med samme stilling at også der er det høyst uvanlig. 

Anonymkode: 14f43...03b

Det høres skikkelig rart ut. Da jeg var fersk teknologistudent ved NTNU skjedde det i alle fall utrolig mye de første dagene i studieåret. Det var mange som fikk tilbud om å bytte studium i henhold til høyere plass på ønskelista som følge av at folk ikke hadde møtt eller av andre årsaker ikke kunne ta studieplassen likevel. En annen jeg kjenner fikk studieplass på medisin ved ett av de norske universitetene fordi h*n møtte opp første studiedag. H*n sto høyt opp på ventelista, men hadde egentlig ikke fått plass. Jeg tror derfor ikke helt på det du sier.  

Anonymkode: 3f911...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som kan gi meg snittet på rettsvitenskap (førstegangs) ved UiO og UiB? 

Anonymkode: dcb94...4d9

52 på uib 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gobbledigook skrev:

Når burde jeg sende forespørsel om politiattest egentlig? Burde gjort det med en gang men har ikke datamaskin for tiden, så må vente til jeg er på besøk hjemme.

Såå hvor lang tid tar det å få utstedt attesten? 

Jeg søkte i dag rundt kl 11, og fikk svaret nå. :P Så det tok 6 timer. Men det tar visst normalt sett rundt 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det er ikke bare på fakultetene jeg har jobbet på. På universitetene jeg har jobbet for + de jeg har kontakter i, ved ulike fakultet, er det ikke vanlig. Men det blir en håpløs diskusjon uten bevis. Jeg tror du tar feil så kan du tro det motsatte :)

Anonymkode: 14f43...03b

Jeg vet at du tar feil da det er mange nye studenter som kommer i løpet av fadderukene. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kommet inn på VID sykepleie og skal takke nei eller? Hehehe 🍃🌸🌹 

 

#venteliste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym student skrev:

23. på ventelisten til medisin ved UIT, er det noe sjangs? 

Kan være. Ser de tok inn en del fra suppleringsinntaket i fjor. 

Anonymkode: 3b5f4...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym student skrev:

23. på ventelisten til medisin ved UIT, er det noe sjangs? 

Sto på venteliste til medisin ved UIT i fjor. Gikk fra plass 3 til 1 :/ 

Anonymkode: a67c6...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto på venteliste til medisin ved UIT i fjor. Gikk fra plass 3 til 1 :/ 

Anonymkode: a67c6...39a

Søkte du i ordinær kvote? 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte du i ordinær kvote? 

Anonymkode: a2ad7...ab3

Jeg som er på 23. er i ikke i ordinær kvote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må sitte på pinebenken i pluss minus 10 dager da jeg havnet som nr. 8 på ventelisten på førstevalget. Det at poenggrensa for ordinær kvote gikk fra 44 til 51.6 er et slag midt i fleisen for min del. Her har jeg i hele sommer følt meg trygg på å komme inn med 50 på ordinær kvote... Ser at det ble tilbudt studieplass til 9 stk fra ventelista i fjor etter hovedopptaket, så får krysse fingrene.

Anonymkode: 6ef17...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at poenggrensa for ordinær kvote gikk fra 44 til 51.6 er et slag midt i fleisen for min del. Her har jeg i hele sommer følt meg trygg på å komme inn med 50 på ordinær kvote... 

Anonymkode: 6ef17...a26

Herlighet, for et enormt hopp! Hvilket studium er dette? 
Masse lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært gøy å henge her de siste dagene. Jeg var egentlig ikke så stressa for studiet mitt hadde "ALLE" i 2015 og 2016, men ble spent av å lese her. Nå viser det seg at poenggrensen har økt til 50,1 så jeg burde vært mer stressa! 😱 Det gikk bra og jeg kom inn. 😊

Anonymkode: efaa4...3f8

Hvilket studium?

Anonymkode: 23303...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Margit Spat skrev:

Herlighet, for et enormt hopp! Hvilket studium er dette? 
Masse lykke til!! 

Farmasiutdanning i Namsos. Takk for lykkeønskningen :)

Anonymkode: 6ef17...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...