Gå til innhold

Vi som venter på svar fra SO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Det var det jeg trodde ja :) 

Anonymkode: 5f77b...63a

Jeg fikk det for noen timer siden.

Anonymkode: ce2e8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sender man det beviset? Tar skjermbilde?

Anonymkode: 14e4d...5df

Hele bekreftelsen sendes som vedlegg, last det ned til din pc og legg det ved

Anonymkode: bca47...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er nummer 10 på venteliste på et studie med 30 plasser, hva tror dere sjansen er for at jeg kommer inn? Har ikke rykket noe fremover på lista etter at jeg sjekket første gangen i går kveld, men de oppdaterer det kanskje ikke så fort? Har så innmari lyst til å komme inn. Har kommet inn på et annet studie, men det er helt ærlig ikke særlig fristende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bippo skrev:

Hei! Jeg er nummer 10 på venteliste på et studie med 30 plasser, hva tror dere sjansen er for at jeg kommer inn? Har ikke rykket noe fremover på lista etter at jeg sjekket første gangen i går kveld, men de oppdaterer det kanskje ikke så fort? Har så innmari lyst til å komme inn. Har kommet inn på et annet studie, men det er helt ærlig ikke særlig fristende. 

Hvilket studie?

Helt ærlig så er sjansen små hvis det bare er 30 studieplasser. i fjor var jeg på ventelisten for et studie med bare 30 st.pl, men kom likevel ikke inn siden den var ganske populær.

Anonymkode: 9bdbf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det med helseattest? Jeg må ta prøve for stafylokokker siden jeg jobber på sykehjem og skal gå lærer. Sier jeg bare dette på legekontoret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilket studie?

Helt ærlig så er sjansen små hvis det bare er 30 studieplasser. i fjor var jeg på ventelisten for et studie med bare 30 st.pl, men kom likevel ikke inn siden den var ganske populær.

Anonymkode: 9bdbf...000

Grafisk design.

Kjedelig å høre om din erfaring da :/ Håper jeg har mer hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, doktorproktor skrev:

Hvordan gjør jeg det med helseattest? Jeg må ta prøve for stafylokokker siden jeg jobber på sykehjem og skal gå lærer. Sier jeg bare dette på legekontoret? 

Ja det kan du gjøre, eller helsestasjon eller noe slikt. Du må bare få skriftlig dokumentasjon for den skal leveres inn

Anonymkode: bca47...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du gjøre, eller helsestasjon eller noe slikt. Du må bare få skriftlig dokumentasjon for den skal leveres inn

Anonymkode: bca47...fc5

Da skaffer jeg bare en legetime nå så er jeg ferdig med det. Takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange forespørsler ang. sannsynligheten for å komme inn som nummer X på ventelisten: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/

Klikk 2016 (eller tidligere år) -> tilbudstall per studium, så ser dere hvor mange som har fått tilbud etter suppleringsopptaket, mao hvor mange på ventelisten som har fått tilbud, i tidligere år.

 

Anonymkode: 14f43...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som skal gå 5-10 grunnskolelærer på UIS? Jeg skal gå 2.året nå og være fadder :nori:

Anonymkode: 8b370...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at hele 51 personer kom inn på psykologi profesjon ved suppleringsinntaket i fjor i bergen? Dette er jo helt vilt??

I år var snittet 64.6 og jeg har 64.4 og er på 11.plass på listen. Men tør ikke håpe på noe som helst. 

Anonymkode: 3b5f4...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når burde jeg sende forespørsel om politiattest egentlig? Burde gjort det med en gang men har ikke datamaskin for tiden, så må vente til jeg er på besøk hjemme.

Såå hvor lang tid tar det å få utstedt attesten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er så mange forespørsler ang. sannsynligheten for å komme inn som nummer X på ventelisten: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/

Klikk 2016 (eller tidligere år) -> tilbudstall per studium, så ser dere hvor mange som har fått tilbud etter suppleringsopptaket, mao hvor mange på ventelisten som har fått tilbud, i tidligere år.

 

Anonymkode: 14f43...03b

Det var litt vanskelige tall å forstå! Eller altså jeg forstår planlagte plasser og nye tilbud... Men hva med søkere tilbud? Det øker jo etter suppleringen, men stemmer heller ikke at det blir det totale antallet med nye tilbud og de første. Forvirrende :sjokkbla:

MEN - dette er vel også kun suppleringen 29. Juli? Noen får jo også plass på etterfylling

Anonymkode: 76fc0...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, gobbledigook skrev:

Når burde jeg sende forespørsel om politiattest egentlig? Burde gjort det med en gang men har ikke datamaskin for tiden, så må vente til jeg er på besøk hjemme.

Såå hvor lang tid tar det å få utstedt attesten? 

Røfflig 2 uker. Helt ok å gjøre det i slutten av juli om du ikke rekker det før. Kommer på Digipost om jeg husker riktig, så du slipper treg postgang.

Anonymkode: bca47...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt vanskelige tall å forstå! Eller altså jeg forstår planlagte plasser og nye tilbud... Men hva med søkere tilbud? Det øker jo etter suppleringen, men stemmer heller ikke at det blir det totale antallet med nye tilbud og de første. Forvirrende :sjokkbla:

MEN - dette er vel også kun suppleringen 29. Juli? Noen får jo også plass på etterfylling

Anonymkode: 76fc0...e8a

Skjønte ikke helt hva du ikke forstod, men første studium på listen er "Faglærer i kroppsøving og idrettsfag" ved Norges idrettshøgskole. For 2016 ser vi at det var planlagt 35 studieplasser. Det ble delt ut 60 tilbud i hovedopptaket. Etter suppleringsopptaket ble det delt ut 10 til (70 sammenlagt). Om du var 10 eller høyere på ventelisten, fikk du tilbud om studieplass etter suppleringsopptaket. 

Anonymkode: 14f43...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt hva du ikke forstod, men første studium på listen er "Faglærer i kroppsøving og idrettsfag" ved Norges idrettshøgskole. For 2016 ser vi at det var planlagt 35 studieplasser. Det ble delt ut 60 tilbud i hovedopptaket. Etter suppleringsopptaket ble det delt ut 10 til (70 sammenlagt). Om du var 10 eller høyere på ventelisten, fikk du tilbud om studieplass etter suppleringsopptaket. 

Anonymkode: 14f43...03b

Haha ja det var jeg som regnet eller leste feil på en eller annen utrolig måte. Trodde jo og først at det siste tilbudstallet skulle være det totale. Men så fikk jeg det ikke til å stemme med antall nye tilbud på studiet jeg så på, men når jeg så på det igjen så stemte det. :lol: sorry

Anonymkode: 76fc0...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, gobbledigook skrev:

Når burde jeg sende forespørsel om politiattest egentlig? Burde gjort det med en gang men har ikke datamaskin for tiden, så må vente til jeg er på besøk hjemme.

Såå hvor lang tid tar det å få utstedt attesten? 

Det tok ca 1 uke for meg. Jeg bestilte i midten av august da jeg fikk plass dagen etter immatrikulering. Jeg hadde den da slike papirer skulle samles inn. 

Anonymkode: a2ad7...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, gobbledigook skrev:

Når burde jeg sende forespørsel om politiattest egentlig? Burde gjort det med en gang men har ikke datamaskin for tiden, så må vente til jeg er på besøk hjemme.

Såå hvor lang tid tar det å få utstedt attesten? 

Jeg gjorde det nettopp, på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er så mange forespørsler ang. sannsynligheten for å komme inn som nummer X på ventelisten: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/

Klikk 2016 (eller tidligere år) -> tilbudstall per studium, så ser dere hvor mange som har fått tilbud etter suppleringsopptaket, mao hvor mange på ventelisten som har fått tilbud, i tidligere år.

 

Anonymkode: 14f43...03b

Det vises jo bare hvor mange som kommer inn ved suppleringsopptaket, og ikke etter suppleringsopptaket og etter skolestart. Etter min erfaring er det mange som får plass dagen etter skolestart siden det er mange som ikke sier fra seg plassen sin selv om de ikke skal ha den (LITT lumpent gjort etter min mening). 

Anonymkode: a2ad7...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt hva du ikke forstod, men første studium på listen er "Faglærer i kroppsøving og idrettsfag" ved Norges idrettshøgskole. For 2016 ser vi at det var planlagt 35 studieplasser. Det ble delt ut 60 tilbud i hovedopptaket. Etter suppleringsopptaket ble det delt ut 10 til (70 sammenlagt). Om du var 10 eller høyere på ventelisten, fikk du tilbud om studieplass etter suppleringsopptaket. 

Anonymkode: 14f43...03b

men så er spørsmålet, gjelder statistikken også etterfylling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...