Gå til innhold

Vi som venter på svar fra SO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, gobbledigook skrev:

Hvor mye er det normalt å overbooke, egentlig? Gjennomsnittlig.

Er vel ingen regel på det.

Anonymkode: a5e36...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, gobbledigook skrev:

Hvor mye er det normalt å overbooke, egentlig? Gjennomsnittlig.

Det er ikke fullt før skuta synker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt via søknadsweb (lokalt opptak) og enda ikke fått svar :icon_frown: Er sååå utålmodig!! 

Anonymkode: c5cd1...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiet mitt har gitt tilbud til 144 i år i hovedopptaket, i fjor ga de ut 168 i hovedopptaket og 8 i supplering. De har samme antall studenter de ønsker å ta inn. Betyr dette st de kommer til å ta inn flere på suppleringsopptaket? Jeg er på 23. Plass så jeg håper virkelig det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2017 den 13.23, Anonym student skrev:

Jepp

Jeg samme..

 

Anonymkode: b9ecc...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker samordna opptak for ledige studieplasser hver dag, men kommer nesten ikke noe nytt. Noen spesiell dato som de fleste ledige studier blir lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle ledige plasser ble vel lagt ut 19. og det var mulig å søke fra 20. - det kommer ikke flere plasser.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de oppdaterer listene hver dag da folk takker ja/nei til studieplasser og dlere blir ledige. men lurer på om de fleste kommer 26 juli da det er svarfrist?

Anonymkode: ed7c6...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

de oppdaterer listene hver dag da folk takker ja/nei til studieplasser og dlere blir ledige. men lurer på om de fleste kommer 26 juli da det er svarfrist?

Det stemmer ikke, da ingen svar blir registrert før 26. Juli, det er derfor man kan endre svar så mange ganger man vil fram til da.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de oppdaterer listene hver dag da folk takker ja/nei til studieplasser og dlere blir ledige. men lurer på om de fleste kommer 26 juli da det er svarfrist?

Anonymkode: ed7c6...918

Regner med at det kommer flest da. Jeg takker nesten helt sikkert nei, men venter nok til 26. før jeg svarer. Dette fordi jeg venter på andre resultater og vil være helt sikker på at andre planer er i boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke, da ingen svar blir registrert før 26. Juli, det er derfor man kan endre svar så mange ganger man vil fram til da.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Jeg ringte samordna opptak og de sier de oppdaterer listene flere ganger om dagen. Ser også på samordna opptak sine lister over ledige studieplasser at tallet over ledige studieplasser øker.(igår var det 256 ledige, nå er det 258 ledige. Men hva skjer den 26? Legges flere ledige studieplasser ut da?

Anonymkode: ed7c6...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig da? Når man kan endre svaret så mange ganger man vil? Så om 100 legestudenter sier nei nå, så tar de inn 100 fra lista, så kan de første takke ja igjen, så kan de 200 takke nei, og så kommer 100 nye inn osv.. er ikke sånn det fungerer :P Det står jo helt klart på samordna at man kan endre svaret så mange ganger man vil fram til 26. så de plassene på restetorget var de som er ledige etter hovedopptaket, om det kommer noe nytt må det vel være en plass fra restetorget noen sa ja til men så ombestemte seg på.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig da? Når man kan endre svaret så mange ganger man vil? Så om 100 legestudenter sier nei nå, så tar de inn 100 fra lista, så kan de første takke ja igjen, så kan de 200 takke nei, og så kommer 100 nye inn osv.. er ikke sånn det fungerer :P Det står jo helt klart på samordna at man kan endre svaret så mange ganger man vil fram til 26. så de plassene på restetorget var de som er ledige etter hovedopptaket, om det kommer noe nytt må det vel være en plass fra restetorget noen sa ja til men så ombestemte seg på.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Jeg skjønner det ikke. Har også på mail fra studiestedet jeg ønsker å studere på at jeg må følge med på listene på samordna opptak daglig for det er stor sjanse for at studiet jeg ønsker havner der. Jeg ønsker meg inn på et studie som er fullt nå, men de mener at det muligens blir ledige studieplasser da det ikke er noen venteliste(alle kom inn) og noen av de som kom inn eventuelt heller vil takke ja til en annen studieplass.Så da kommer vel den eventuell ledige plassen på restetorget den 26/27 etter svarfristen?

Anonymkode: ed7c6...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig da? Når man kan endre svaret så mange ganger man vil? Så om 100 legestudenter sier nei nå, så tar de inn 100 fra lista, så kan de første takke ja igjen, så kan de 200 takke nei, og så kommer 100 nye inn osv.. er ikke sånn det fungerer :P Det står jo helt klart på samordna at man kan endre svaret så mange ganger man vil fram til 26. så de plassene på restetorget var de som er ledige etter hovedopptaket, om det kommer noe nytt må det vel være en plass fra restetorget noen sa ja til men så ombestemte seg på.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Jeg tror det er slik at det er en "buffer" som heter overbookingskvoten man tar i betrakning først, og så tar man inn på ventelista når man når et visst punkt. Det varierer veldig om og hvor mye et studie er overbooket. Hvis et studie har 50 studieplasser men overbooker slik at 75 får tilbud, så må kanskje 20 av disse si nei/ikke svarer før ventelista trer inn? Skjønner jeg det riktig? :vetikke:

Anonymkode: ce2e8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

- Det vil ikke bli lagt ut flere studieplasser før svarfristen til hovedopptaket går ut 26. juli. Etter det vil man gjøre vurderinger på hvorvidt man skal legge ut flere plasser.

Adresseavisa i dag, så nei det kommer ikke flere studier nå før 26. med mindre noen har takket ja til resttorg plass, og så ombestemt seg.

Anonymkode: 5e3cd...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, charmisss skrev:

Noen som har rykket frem i køen på venteliste? 

Det skjer ingen ting med ventelistene før fristen for å svare ja eller nei til tilbud har gått ut den 26 juli :)

Anonymkode: 8a103...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julietv9

Noen som har kommet inn på jus(vår) ved UiO og har lyst til å bli litt kjent med hverandre før studiestarten?🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dette har vært de lengste dagene i mitt liv! Jeg vil bare vite om jeg kommer inn på skole (til tross for ventelisteplassen) så jeg kan begynne å se meg rundt etter bosted.. 

Anonymkode: 84205...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dette har vært de lengste dagene i mitt liv! Jeg vil bare vite om jeg kommer inn på skole (til tross for ventelisteplassen) så jeg kan begynne å se meg rundt etter bosted.. 

Anonymkode: 84205...59d

Føler med deg! Jeg hadde akkurat den samme følelsen i fjor. Bosted ordner seg nok uansett skal du se! :) Lykke til!

Anonymkode: 8a103...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...