Gå til innhold

Rota det til.. Han er gift!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er jo ikke alltid slik det ser ut som utenfra.  Det ligger som regel noe bak det.  Kan være at mannen ikke er grei i heletatt og får deretter fortjent "kjeft"  fra partneren sin, mens utenfra ser man bare kjeftinga 👍  

Samme som når man hører et barn /ungdom begynner å skrike eller bli sint på den andre, og man ber han /henne om å gi seg mens det var den andre som ølet opp han /henne til å bli sint.  

Anonymkode: c43e5...cf9

Jeg klarer ikke helt å komme over denne her, forresten.

"mannen får velfortjent kjeft"?

Jeg har aldri vært i et eneste forhold hvor det er ok å gi partneren kjeft. Det er i det hele tatt ikke noe som heter velfortjent kjeft.

I et forhold mellom voksne mennesker løser man problemer. Man kjefter ikke.

Anonymkode: e3a4d...fa6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er utroskap jeg snakker om! Utroskap som følge av en krise.

Det er veldig mange som først klarer å komme seg ut av et destruktivt forhold ETTER at de har falt for noen andre eller vært utro. I de tilfellene synes jeg bare det er BRA at noen forbarmet seg over de. Jeg forstår at utroskapen gir den sviktende parten enda mer vann på mølla, for da får han eller hun skylden for alt. Men JEG PERSONLIG synes ikke det er sånn.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Det er jo akkurat det som er problemet at mannen ønsker som regel ikke å forlate kona. Hvorfor ikke det hvis det er snakk om destruktive forhold?

Du vet sikkert godt innerst inne selv hvis du tenker deg om, at det er ikke det som er grunnen til utroskap i de fleste tilfeller. Det er bare jævla dårlige unnskyldninger for å prøve og renvaske seg selv. Og de unnskyldningene kan du og de andre som måtte mene det samme dra langt til skogen med.

Selv vet jeg om mange menn som har vært utro enda de har den beste kona de kunne tenke seg og faktisk er livredd for å miste henne. Alt annet er bare krydder i hverdagen.

Hadde destruktive forhold som oftest vært grunnen, da skulle jeg støttet din mening litt mer. Men det er det ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tutte skrev:

Det er jo akkurat det som er problemet at mannen ønsker som regel ikke å forlate kona. Hvorfor ikke det hvis det er snakk om destruktive forhold?

Du vet sikkert godt innerst inne selv hvis du tenker deg om, at det er ikke det som er grunnen til utroskap i de fleste tilfeller. Det er bare jævla dårlige unnskyldninger for å prøve og renvaske seg selv. Og de unnskyldningene kan du og de andre som måtte mene det samme dra langt til skogen med.

Selv vet jeg om mange menn som har vært utro enda de har den beste kona de kunne tenke seg og faktisk er livredd for å miste henne. Alt annet er bare krydder i hverdagen.

Hadde destruktive forhold som oftest vært grunnen, da skulle jeg støttet din mening litt mer. Men det er det ikke.

Nå får du snart se til å gi deg med de hersketeknikkene dine! Hvis du virkelig hadde vært overbevist om det du sier, så hadde du ikke behøvd å bruke hersketeknikker.

I 2/3 av de tilfellene jeg har visst om utroskap så er det nettopp destruktive forhold som er grunnen!

Og nei, han forstår kanskje ikke at han vil bort fra konen før han er utro. Fordi hun har trykket han så langt ned at det er først når han forstår at han er noe verdt noe for kvinner, at han tør å gå.

Når man leser om kvinner som gir mannen kjeft og mener det er velfortjent, så er det jammen ikke rart han føler seg lite verdt!

Anonymkode: e3a4d...fa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å komme over denne her, forresten.

"mannen får velfortjent kjeft"?

Jeg har aldri vært i et eneste forhold hvor det er ok å gi partneren kjeft. Det er i det hele tatt ikke noe som heter velfortjent kjeft.

I et forhold mellom voksne mennesker løser man problemer. Man kjefter ikke.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Blir sur og snakket til da.. Samme sak.  Har du aldri blitt irritert på partneren din og sagt tydelig irritert ifra om ting? Du er aldri stresset og sliten og opplevd at partneren din iblant oppfører seg drit? Tviler på at du kjenner disse folkene så godt at du kan uttale deg om forholdet mellom dem.  Det du ser kan jo være at noen er en bedre match og derav blomstrer.  Eller kanskje også at de pleier å få det som de vil og partner finner seg i for mye mens andre sier tydelig fra, at de du kjenner kanskje ikke tåler å bli sagt ifra til for de er vant til å overkjøre partneren sin.? Som sagt du aner hva ikke hva som er grunnen for alt. Det finnes også de forhold du snakker om, det nekter jeg ikke for.  Bare husk at det er flere sider enn det du ser og det du tror. 

Anonymkode: c43e5...cf9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir sur og snakket til da.. Samme sak.  Har du aldri blitt irritert på partneren din og sagt tydelig irritert ifra om ting? Du er aldri stresset og sliten og opplevd at partneren din iblant oppfører seg drit? Tviler på at du kjenner disse folkene så godt at du kan uttale deg om forholdet mellom dem.  Det du ser kan jo være at noen er en bedre match og derav blomstrer.  Eller kanskje også at de pleier å få det som de vil og partner finner seg i for mye mens andre sier tydelig fra, at de du kjenner kanskje ikke tåler å bli sagt ifra til for de er vant til å overkjøre partneren sin.? Som sagt du aner hva ikke hva som er grunnen for alt. Det finnes også de forhold du snakker om, det nekter jeg ikke for.  Bare husk at det er flere sider enn det du ser og det du tror. 

Anonymkode: c43e5...cf9

Det var da voldsomt som dere skulle mene ting om hva jeg vet og ikke!

Nei. Dette er snakk om bra mannfolk med gode venner rundt seg og flere som ser det samme.

Og nei. Jeg driver ikke og krangler med kjæresten på det viset der. Jeg kan bli sint og jeg kan si fra. Men jeg tar ikke ut mitt dårlige humør på han. Hvis jeg er misfornøyd sier jeg fra hva jeg er misfornøyd med, men jeg forventer ikke at det er noe han skal rette seg etter eller tåle å ta imot. Om jeg tar ut mitt dårlige humør på noen og de bare tar i mot, så går jeg min vei. Det samme gjelder motsatt vei.

Og nå er jeg lut lei at dere med slike søplete holdninger liksom skal tolke meg ut fra deres standard. Lev på den måten dere vil, men ikke bli så sjokkert om andre ikke orker å leve med et slikt drama.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du snart se til å gi deg med de hersketeknikkene dine! Hvis du virkelig hadde vært overbevist om det du sier, så hadde du ikke behøvd å bruke hersketeknikker.

I 2/3 av de tilfellene jeg har visst om utroskap så er det nettopp destruktive forhold som er grunnen!

Og nei, han forstår kanskje ikke at han vil bort fra konen før han er utro. Fordi hun har trykket han så langt ned at det er først når han forstår at han er noe verdt noe for kvinner, at han tør å gå.

Når man leser om kvinner som gir mannen kjeft og mener det er velfortjent, så er det jammen ikke rart han føler seg lite verdt!

Anonymkode: e3a4d...fa6

Jeg støtter Tutte her. Kun fordi du har opplevd 2/3 ganger at utroskap 'skyldes' dårlige forhold, så er det ikke dermed sagt at det representerer virkeligheten. Og forsåvidt synes jeg ikke at destruktive forhold er en grunn til å være utro. Man har aldri en grunn for å være utro. Utroskap kan skyldes veldig mye annet enn forhold som skranter. Mange er bare egoistiske og tenker på seg selv, og bryr seg ikke om at 'den de elsker' skal få det vondt, så lenge de selv blir tilfredsstilte!

Anonymkode: d7d99...8d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter Tutte her. Kun fordi du har opplevd 2/3 ganger at utroskap 'skyldes' dårlige forhold, så er det ikke dermed sagt at det representerer virkeligheten. Og forsåvidt synes jeg ikke at destruktive forhold er en grunn til å være utro. Man har aldri en grunn for å være utro. Utroskap kan skyldes veldig mye annet enn forhold som skranter. Mange er bare egoistiske og tenker på seg selv, og bryr seg ikke om at 'den de elsker' skal få det vondt, så lenge de selv blir tilfredsstilte!

Anonymkode: d7d99...8d2

Det er helt greit for meg at dere støtter hverandre og ikke er enig med meg. Antakeligvis kommer Tutte, enkelte av dere andre og jeg fra helt ulike miljøer.

Nei, destruktive forhold er ikke en god grunn til utroskap. Men er man i et destruktivt forhold bør man komme seg ut. Dersom utroskap er det eneste som kan få en ut av det, så er det da bedre enn å bli værende hos en fæl partner. 

Destruktive forhold er ikke det samme som skrantende forhold. Med destruktiv mener jeg forhold med kjefting og utagering hver gang man er sliten, irritert eller sur. Og det er slike holdninger jeg mener at typisk dukker opp i tråder som denne når man kjefter og smeller på trådstarter og ikke klarer å ta seg i det. Det er destruktivt.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. juli 2017 den 15.48, perplexed skrev:

Du er tydeligvis på utkikk etter bekreftelse på at dette er greit, siden du prøver å anta hvordan hjemmesituasjonen hans er.

Han er en drittsekk hvis han går bak ryggen på kona si, men da vet du jo ihvertfall hva du går til om du er villig til å sitte å vente på at han går fra henne.

Å involvere seg med en gift mann i håp om at han skal gå fra kona si er den desidert sikreste metoden til å bli holdt på gress med lovnader om en fremtid som aldri kommer.

Kunne ikke vært mer enig i dette! Glem han, ellers er du ikke et hakk bedre selv!

Og at han ellers er en fornuftig og oppegående mann..... hører du selv hva du sier?! Man er ikke det hvis man er gift og har kone hjemme, vet du, og holder på sånn...:frkk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nettmagica skrev:

Kunne ikke vært mer enig i dette! Glem han, ellers er du ikke et hakk bedre selv!

Og at han ellers er en fornuftig og oppegående mann..... hører du selv hva du sier?! Man er ikke det hvis man er gift og har kone hjemme, vet du, og holder på sånn...:frkk:

Nettopp!

Anonymkode: e3a4d...fa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit for meg at dere støtter hverandre og ikke er enig med meg. Antakeligvis kommer Tutte, enkelte av dere andre og jeg fra helt ulike miljøer.

Nei, destruktive forhold er ikke en god grunn til utroskap. Men er man i et destruktivt forhold bør man komme seg ut. Dersom utroskap er det eneste som kan få en ut av det, så er det da bedre enn å bli værende hos en fæl partner. 

Destruktive forhold er ikke det samme som skrantende forhold. Med destruktiv mener jeg forhold med kjefting og utagering hver gang man er sliten, irritert eller sur. Og det er slike holdninger jeg mener at typisk dukker opp i tråder som denne når man kjefter og smeller på trådstarter og ikke klarer å ta seg i det. Det er destruktivt.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Man er ikke alltid enige på et diskusjonsforum, nei.

Jeg er enig med deg i at man bør komme seg ut av destruktive/dårlige forhold, om man klarer. Men jeg er likevel ikke enig i at utroskap nødvendigvis er  'løsningen' for å komme seg ut. Og vi aner faktisk ingenting om hjemmesituasjonen til denne mannen. Det eneste vi kan oppfordre ts til er å glemme denne mannen. 

Anonymkode: d7d99...8d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke alltid enige på et diskusjonsforum, nei.

Jeg er enig med deg i at man bør komme seg ut av destruktive/dårlige forhold, om man klarer. Men jeg er likevel ikke enig i at utroskap nødvendigvis er  'løsningen' for å komme seg ut. Og vi aner faktisk ingenting om hjemmesituasjonen til denne mannen. Det eneste vi kan oppfordre ts til er å glemme denne mannen. 

Anonymkode: d7d99...8d2

Uenighet er helt ok, det er den ekstreme tendensen til å vri på ting jeg har reagert på (ikke at du har gjort det, såvidt jeg kan huske).

Jeg sier ikke at utroskap er løsningen. Jeg sier bare at i de tilfellene jeg ser at folk er utro, så er det ofte et resultat av et destruktivt forhold og en påfølgende krise.

Er helt enig i at trådstarter bør droppe denne mannen. Det jeg reagerer på, er alle de som kjefter, kaller henne dum, truer henne. De oppfører seg omtrent som damene til alle de utro menneskene jeg har visst om. Derfor reagerer jeg.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uenighet er helt ok, det er den ekstreme tendensen til å vri på ting jeg har reagert på (ikke at du har gjort det, såvidt jeg kan huske).

Jeg sier ikke at utroskap er løsningen. Jeg sier bare at i de tilfellene jeg ser at folk er utro, så er det ofte et resultat av et destruktivt forhold og en påfølgende krise.

Er helt enig i at trådstarter bør droppe denne mannen. Det jeg reagerer på, er alle de som kjefter, kaller henne dum, truer henne. De oppfører seg omtrent som damene til alle de utro menneskene jeg har visst om. Derfor reagerer jeg.

Anonymkode: e3a4d...fa6

Okay, det har jeg ikke lagt merke til, i hvert fall. 

Ja, noen ganger er utroskap et resultat av dårlige forhold, mens mange ganger er det ikke det.

Jeg opplever ikke at noen har truet ts. Derimot ser jeg at folk STERKT oppfordrer henne til å ta avstand fra fyren, fordi det etter all sannsynlighet kommer til å ende negativt. Enten for henne, eller for familien hun kan komme til å ødelegge. Det er ikke noe jeg kan 'spå' at kommer til å skje, men sannsynligheten er stor for det. Det er en forskjell fra å true. Og jeg kan forstå at mange føler sterkt for dette! 

Anonymkode: d7d99...8d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, det har jeg ikke lagt merke til, i hvert fall. 

Ja, noen ganger er utroskap et resultat av dårlige forhold, mens mange ganger er det ikke det.

Jeg opplever ikke at noen har truet ts. Derimot ser jeg at folk STERKT oppfordrer henne til å ta avstand fra fyren, fordi det etter all sannsynlighet kommer til å ende negativt. Enten for henne, eller for familien hun kan komme til å ødelegge. Det er ikke noe jeg kan 'spå' at kommer til å skje, men sannsynligheten er stor for det. Det er en forskjell fra å true. Og jeg kan forstå at mange føler sterkt for dette! 

Anonymkode: d7d99...8d2

Det har vært mye i denne tråden og det har vært mye i tilsvarende tråder. Litt usikker på hva som står nå, for endel har forsvunnet. Men for eksempel har jeg deltatt i tråden, og i stedet for at det jeg skriver får stå i fred, så dukker det opp beskyldninger om at jeg må være utro, at jeg må være "den andre kvinnen" selv, at jeg må være lite attraktiv, at jeg må passe meg for hva jeg mener for mannen min kan være utro. Slike ting. Og jeg er jo ikke trådstarter en gang!

Så fort man finner ut at det ikke hjelper å appellere til moral og fornuft, så slår man om til ekstreme hersketeknikker. Noen ganger venter man ikke så lenge en gang, man slenger drit om utseendet, mangel på intelligens, og så videre, før noen har fått sukk for seg.

Det er det jeg reagerer på i slike tråder, det er det jeg reagerer på i denne. Det gir et inntrykk av at gifte kvinner er noen HESPETRE og at menn bare er HELDIGE hvis de klarer å slippe unna den de er gift med. Hvor dumt er ikke det å skape et slikt inntrykk av gifte kvinner?

Men ja, jeg er helt enig i rådet til trådstarter; Dette er ikke et smart trekk!

Anonymkode: e3a4d...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS: hva vet du om deres forhold? Er du villig til å bryte opp deres forhold for få ham for deg selv? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNU! LØP andre veien. Har vært der selv; slik en mann går aldri fra kona for deg, og om han hadde gjort det, så hadde han absolutt ikke vært noe å samle på. Jeg rotet meg selv opp i en gift mann (og trodde heller ikke han var gift). han utnyttet lenge det at jeg var hektet, og lovde at han skulle skille seg da jeg fant ut han var gift. Jeg traff heldigvis verdens beste mann som aldri har vært utro mot noen av sine kjærester, og han er kvalitativt annerledes og bare så mye flottere person. SNU nå, før du blir hektet. En ekte mann står ikke og kliner med andre. neste gang er det deg han bedrar. 

Anonymkode: 33c7f...4c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Sunday, July 30, 2017 den 19.39, Virrevirrevapp skrev:

Til TS: hva vet du om deres forhold? Er du villig til å bryte opp deres forhold for få ham for deg selv? 

 

Godt spørsmål. Har kommet til et punkt der jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har pratet på tlf å har møtt hverandre ei gang etter første møte. Kan ikke si altfor mye, men følte "desverre" jeg måtte møte han jeg også for å se egentlig hva jeg så i han. Hadde jo bare sett han den kvelden.

Etter dette møtet har vi fortsatt kontakt på Snap, å av og til Messenger. Huff , føler meg til råtten og det er jeg nok óg. 

Hva følelser kan gjøre... har en følelse på at han vil mere (egentlig bare bra etter det andre møtet, fordi jeg var redd for å bli "brukt" i det møtet.) Da vi møttes føltes det ufattelig riktig. Hva skjer?? Blir gal! 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, July 30, 2017 den 14.39, Virrevirrevapp skrev:

TS, håper du han skal gå fra kona for deg? Vet du noe om forholdet deres (de tilfellene jeg vet om der noen faktisk gifta seg med elskerinna, visste de alt om sin "rival")?

Virker han generelt impulsiv, eller er det bare dette med deg han driver med? 

Håper ikke han leser dette, så vil ikke være helt direkte. Må jo få frem at vi har møtt hverandre i ettertid, å vi fikk pratet veldig (!) mye sammen den kvelden. Ja, jeg følte meg som et søppel, men kunne ikke la det være. Ville finne ut hvor både han og jeg var. Han har en personlighet som er rolig utad, å som innrømmet at jeg var engangstilfelle, fordi jeg måtte spørre. Hva jeg skal tro? Har ikke idé, men det føltes så riktig...! Han skriver å sender meg bilder... merker bare jeg vil ha mer av han. 

Tror han er i et såkalt "vissent" forhold, men han ikke nøyaktig helt vet hva han vil. Virker til at han bryr seg om meg, siden han gjerne nå spør hva jeg skal i ferien videre osv og er generelt nyskjerrig...  (ikke pågående..) aner ikke hva han vil? Pose og sekk eller vil han ha et annet forhold? 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, July 30, 2017 den 19.39, Virrevirrevapp skrev:

Til TS: hva vet du om deres forhold? Er du villig til å bryte opp deres forhold for få ham for deg selv? 

 

Godt spørsmål. Har kommet til et punkt der jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har pratet på tlf å har møtt hverandre ei gang etter første møte. Kan ikke si altfor mye, men følte "desverre" jeg måtte møte han jeg også for å se egentlig hva jeg så i han. Hadde jo bare sett han den kvelden.

Etter dette møtet har vi fortsatt kontakt på Snap, å av og til Messenger. Huff , føler meg til råtten og det er jeg nok óg. 

Hva følelser kan gjøre... har en følelse på at han vil mere (egentlig bare bra etter det andre møtet, fordi jeg var redd for å bli "brukt" i det møtet.) Da vi møttes føltes det ufattelig riktig. Hva skjer?? Blir gal!

Ts 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare en måte å ordne seg på med parforhold. Noen danner nære, varige bånd til flere menneskser og kan elske flere. Om kone og mann er enige om at de har rom for at en eller begge av partene har flere partnere/ elskere/ nære forhold, er det greit. Det fungerer ikke sånn at tredjepart er en trussel mot det etablerte forholdet i seg selv. Tredjepart tilfører gjerne kvaliteter som står for seg selv og kompementerer livet til den som har to forhold. I praksis støtter en opp om det eksisterende, slik jeg ser det.

De som er monogame har vansker med å skjønne dette. De elsker og forholder seg til ett menneske ad gangen.

Jeg håper på at det blir vanligere å være raus og åpen om hvordan en er, og at utroskap og poly-versoner av samliv ikke blir sett på det samme. TS, du behøver og skal ikke ta ansvar for andre enn deg selv. Hvordan gjør du det best?

Anonymkode: c5119...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...