Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier du å teste hver måned? 

Jeg er i min første PP, og har kraftige EL-smerter, på dag 11, startet i går på dag 10. Synes det er litt rart, jeg har syklus på 28 dager til vanlig, det vil jo gi en altfor lang luteal-fase. Hvor lang syklus pleier du å ha? 

Anonymkode: 93276...e6e

Dette er første, men jeg husker at da jeg ble gravid for 5 år siden så var EL litt tidlig. Nå er det bare kort tid siden jeg fjernet spiralen og jeg har ikke hatt mensen på mange år, men tidligere har syklusen ligget på 26-28 dager i alle fall. Litt usikker på hva for lang lutealfase vil si 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Radiogaga skrev:

Dette er første, men jeg husker at da jeg ble gravid for 5 år siden så var EL litt tidlig. Nå er det bare kort tid siden jeg fjernet spiralen og jeg har ikke hatt mensen på mange år, men tidligere har syklusen ligget på 26-28 dager i alle fall. Litt usikker på hva for lang lutealfase vil si 😳

Mulig jeg husker feil, trodde det var navnet på antall dager mellom eggløsning og mens :P Så hvis du har EL på dag 10, og syklus på 28 dager har du veldig lang lutealfase (om det var rikig begrep da :) ), siden den stort sett skal være på 14 dager. Jeg lurer på om jeg kan ha det sånn også, har hatt forferdelig vondt i dag, men er jo bare å dag 11. Og jeg har 27-29 dagers syklus. 

Anonymkode: 93276...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Jeg er Gravid🙏🏼❤️ Testet 3 dager før inn og testet positivt. Har tatt ny test siden som bekreftet! Etter mine beregninger vi termin bli i Juli😍😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, miamia23 skrev:

Hurra!!! Jeg er Gravid🙏🏼❤️ Testet 3 dager før inn og testet positivt. Har tatt ny test siden som bekreftet! Etter mine beregninger vi termin bli i Juli😍😊

Gratulerer så mye! :) 

Anonymkode: 93276...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake som prøver etter en mest sannsynlig spontan abort... 💔 håper deg går bedre neste gang, og at vi kan prøve smart igjen 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Lene25 skrev:

Da er jeg tilbake som prøver etter en mest sannsynlig spontan abort... 💔 håper deg går bedre neste gang, og at vi kan prøve smart igjen 🙏🏻

Uff, det var trist å høre :( Krysser fingrene for at det blir vellykket neste gang!

 

Her dro mannen bort på fredag, og jeg hadde tydelig eggløsning i går. Vi rakk en kjapp en fredag, og treffes ikke igjen før sent i kveld. Har også fått store symptomer på endometriose igjen, så jeg regner egentlig med at jeg må operere før vi får det til. Er litt bekymret for om det kan være sammenvoksninger som gjorde at jeg hadde utenfor livmoren sist, så forberedt på det meste nå. 

Anonymkode: 93276...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det var trist å høre :( Krysser fingrene for at det blir vellykket neste gang!

 

Her dro mannen bort på fredag, og jeg hadde tydelig eggløsning i går. Vi rakk en kjapp en fredag, og treffes ikke igjen før sent i kveld. Har også fått store symptomer på endometriose igjen, så jeg regner egentlig med at jeg må operere før vi får det til. Er litt bekymret for om det kan være sammenvoksninger som gjorde at jeg hadde utenfor livmoren sist, så forberedt på det meste nå. 

Anonymkode: 93276...e6e

Tusen takk😔 Håper og krysser fingrene for det 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som får opp reklame på sidene av nettsider som er tilpasset prøvere? F.eks reklame om graviditetstester og noe om at det ikke er bra å snuse når man er gravid osv. Veldig irriterende dersom noen som ikke skal vite ser at jeg får disse reklamene. 

Det er vel bare å slette cookies går jeg ut i fra?? Om jeg ikke er helt på bærtur da, men noen cookies er jo nyttig også så vil jo helst ikke fjerne de. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i pp3 nå, og har fått veldig hovne og såre brystvorter samt stikkinger fra underlivet, så håper det klaffer denne gang. Hadde tr for 4 uker siden, og ikm er på tirsdag. Har kjøpt tidlig test og må bare for nysgjerrighetens skyld teste i morgen.. 

Anonymkode: 369fd...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere turt å slippe løs jubelen etter disse testene selv om jeg ikke er over ikm? 

De er tatt 9-11 dpo (fredag, lørdag og i dag). Jeg hadde en kjemisk for noen år siden og det var skikkelig nedtur!

D6394C26-CDAD-4B2C-947E-FD3E44D81E77.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Radiogaga skrev:

Hadde dere turt å slippe løs jubelen etter disse testene selv om jeg ikke er over ikm? 

De er tatt 9-11 dpo (fredag, lørdag og i dag). Jeg hadde en kjemisk for noen år siden og det var skikkelig nedtur!

D6394C26-CDAD-4B2C-947E-FD3E44D81E77.jpeg

Gratulerer, du er gravid! 

Anonymkode: 45ae3...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 14.29, lisske skrev:

Jeg tror jeg har hatt en MA. Begynte å blø for snart to uker siden, 5 dager etterpå var alle symptomer borte. Tok to blodprøver for å måle HCG forrige uke, med tre dager i mellom. Før svar om nedgang eller oppgang i morgen. Er så spent! Synes jeg har måtte vente lenge på avklarende svar. Har kommet frem til at det er positive ting med begge deler, og har forberedt meg på begge svar. 

Hei,

Hvordan gikk det med deg? Hadde du MA? Jeg er 5+6 i dag, men har så lite symptomer at jeg tenker det kan være en MA. Takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste tilfeldigvis på pilotfrue sin blogg og kom over et spørsmål om prolaktin. Det er visst et hormon som stimulerer produksjon av melk i brystene. Når man ammer så kan jo dette nærmest fungere som prevensjon slik jeg har forstått det. 

Jeg har hatt melk/væske (bittesmå dråper ved klemming) fra brystene i snart 10 år nå. Har blitt utredet for dette for lenge siden med ultralyd av bryster og scanning av hjerne og hele pakka. Men jeg har ikke før nå tenkt at dette kan føre til problemer med å bli gravid. For meg har det vært så normalt og merker jo ingenting til dette fenomenet med brystmelk med mindre jeg aktivt klemmer frem en dråpe. Men nå begynte jeg å tenke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Mamma til to gutter på snart 5 og 4. Nettopp bestemt oss for å prøve på nr 3. Spennende å se om vi får 3 gutter eller plutselig helt nytt med en jente. 

 

Lykke til alle sammen her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.10.2017 den 11.11, lillemor87 skrev:

Hei,

Hvordan gikk det med deg? Hadde du MA? Jeg er 5+6 i dag, men har så lite symptomer at jeg tenker det kan være en MA. Takknemlig for svar:)

Det gikk heldigvis bra! Blødde enda litt mer i uke 7. Smerter og det hele. Men de to HCG blodprøvene viste kjempebra økning:) deretter ble jeg sendt på tidlig UL i uke 9 pga blødningene. Alt så normalt ut. 

Vært normalt etter dette. Vært lite bevegelser å kjenne. Var på OUL forrige uke som viste at morkaken lå langt nede. Jenta i magen vokser, trives og alt så bra ut anatomisk:)

Jeg hadde hele tiden lite symptomer. Nå er det kun bekkensmerter. Natt og dag fra forrige svangerskap!! 

Ønsker deg lykke til! Det er vel enda litt for tidlig å se hjertet på UL, men HCG blodprøver bør kunne gi svar:) ring legen i morgen og fortell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 26 år gammel kvinne. Jeg og kjæresten min har vært prøvere i godt over ett år nå. De siste 4 månedene har jeg tatt EL-tester, og funnet ut at at jeg har en lutealfase på 8 dager. Syklusen min er på 28 dager, og har EL på dag 20 i syklusen. Dette vil altså si at jeg har en defekt lutealfase. Jeg har hatt en noen tunge måneder, og føler at alt håp er ute. Jeg er ung og skal være i den mest fruktbare alder - likevel blir jeg ikke gravid.

Jeg vil gjerne høre om det er flere der ute som sliter med defekt lutealfase? Hva gjorde du i så fall? Og er det håp? Jeg finner alt for lite informasjon om dette på nett. Det ser veldig mørkt ut, og jeg er dypt fortvilet. Håper det er noen der ute som har blitt gravid, tross defekt lutealfase

Anonymkode: ec051...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er en 26 år gammel kvinne. Jeg og kjæresten min har vært prøvere i godt over ett år nå. De siste 4 månedene har jeg tatt EL-tester, og funnet ut at at jeg har en lutealfase på 8 dager. Syklusen min er på 28 dager, og har EL på dag 20 i syklusen. Dette vil altså si at jeg har en defekt lutealfase. Jeg har hatt en noen tunge måneder, og føler at alt håp er ute. Jeg er ung og skal være i den mest fruktbare alder - likevel blir jeg ikke gravid.

Jeg vil gjerne høre om det er flere der ute som sliter med defekt lutealfase? Hva gjorde du i så fall? Og er det håp? Jeg finner alt for lite informasjon om dette på nett. Det ser veldig mørkt ut, og jeg er dypt fortvilet. Håper det er noen der ute som har blitt gravid, tross defekt lutealfase

Anonymkode: ec051...bc1

Har du snakket med lege? Jeg ville hørt med fastlegen først i alle fall :) kjenner mange som slet med både det ene og det andre problemet som kom raskt i mål etter samtale med lege. KG er et flott støtteapparat , men først og fremst ville jeg henvendt meg til helseapparatet

lykke til - og hold oss oppdaterte ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Vilunich skrev:

Har du snakket med lege? Jeg ville hørt med fastlegen først i alle fall :) kjenner mange som slet med både det ene og det andre problemet som kom raskt i mål etter samtale med lege. KG er et flott støtteapparat , men først og fremst ville jeg henvendt meg til helseapparatet

lykke til - og hold oss oppdaterte ♥️

@Vilunich takk for det! Jeg skal til legen nå i november. Holder dere oppdatert! ❤️

Anonymkode: ec051...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...