Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

På 8.9.2017 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Hei 😊 skulle hatt mensen Igår, men ingenting.. tok en test idah tidlig ca 7.10. (Hadde vært på do i 4 tiden, vet ikke om det har noe å si) Har jo ikke fått utslag på tester før, men denne fikk meg til å tenke litt. Hva synst dere? Helt sikkert bare jeg som ser det😂

IMG_6551.JPG

Anonymkode: 7715c...4a0

Synes den ser positiv ut. Gratulerer! Har du tatt en test til kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, TR kom akkurat da den skulle den. Frustrerende, men samtidig gikk det mye bedre denne måneden. Klarte å holde meg selv opptatt hele veien. Men, da har vi faktisk prøvd i ett år, så nå startet prosessen. Skal ringe fastlegen, men har faktisk booket en time hos en gynekolog privat også. 

 

Noen som har tips for tiden som kommer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Popkorn skrev:

Synes den ser positiv ut. Gratulerer! Har du tatt en test til kanskje? 

Håper det 👏🏻 Har tatt en A1 med samme resultat lørdags morgen (altså type samme strek). Skal ta en ny imorgen og har bestilt legetime 😊 Men det sies vell at strek er strek? Håper vertfall det ❤

Anonymkode: 7715c...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny idag tidlig som var et klart og tydeligt pluss tegn 😍 Herregud, hadde ikke trodd det 😳 Håper det kommer maaange flere her innpå med en positiv test. Lykke til alle sammen 💕

Anonymkode: 7715c...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok en ny idag tidlig som var et klart og tydeligt pluss tegn 😍 Herregud, hadde ikke trodd det 😳 Håper det kommer maaange flere her innpå med en positiv test. Lykke til alle sammen 💕

Anonymkode: 7715c...4a0

Gratulerer så mye! :hjerte:

Jeg måtte avsted for å kjøpe clearblue digital i dag ettersom strekene jeg skimtet i går, var ennå sterkere i dag tidlig. Og jammen viste den "Gravid 1-2"!! :ohmy:😍

Lurer på om jeg bør ringe legekontoret allerede for å ta en blodprøve, eller er det litt overhysterisk å være der så tidlig? IKM er ikke før torsdag-fredag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, strawberry skrev:

Gratulerer så mye! :hjerte:

Jeg måtte avsted for å kjøpe clearblue digital i dag ettersom strekene jeg skimtet i går, var ennå sterkere i dag tidlig. Og jammen viste den "Gravid 1-2"!! :ohmy:😍

Lurer på om jeg bør ringe legekontoret allerede for å ta en blodprøve, eller er det litt overhysterisk å være der så tidlig? IKM er ikke før torsdag-fredag :fnise:

Tusen takk ❤ Og gratulere så mye til deg og 👏🏻❤ så gøøøy!! 

Hahah.. er der selv.. bestilt time, men rekner med at jeg får en beskjed av legen at  siden jeg har fått positivt så er det det😂 Men greit å forhøre seg om hva som skjer videre da 😅 

Anonymkode: 7715c...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤ Og gratulere så mye til deg og 👏🏻❤ så gøøøy!! 

Hahah.. er der selv.. bestilt time, men rekner med at jeg får en beskjed av legen at  siden jeg har fått positivt så er det det😂 Men greit å forhøre seg om hva som skjer videre da 😅 

Anonymkode: 7715c...4a0

Ja jeg ringte også, da blir det liksom mer offisielt 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren bestemte oss for å prøve på barn nummer to denne høsten. Jeg sluttet med p-piller i juni/juli og har hatt regelmessig mensen to ganger nå. Vi hadde sex 2 dager før og dagen før EL. I følge syklusen skal jeg ha mensen til helgen. Har faktisk en liten følelse av at det ikke blir noe av. Jeg begynte for flere dager siden å få "mens-symptomer"; strekking/stikking langt nede i magen, har følt meg hoven der, nesten som en hard klump. Har også følt meg litt hoven nedentil.

kan ikke huske hvordan jeg følte meg helt i starten forrige, men jeg kan aldri huske at starten av tr begynner så lenge før, og heller ikke akkurat disse symptomene.

jeg er redd for å ta en test for tidlig, så derfor prøver jeg bare å erte meg selv litt; er det flere av dere som kjenner ikke disse symptomene så tidlig i et svangerskap?

Anonymkode: ce3c4...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. september 2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren bestemte oss for å prøve på barn nummer to denne høsten. Jeg sluttet med p-piller i juni/juli og har hatt regelmessig mensen to ganger nå. Vi hadde sex 2 dager før og dagen før EL. I følge syklusen skal jeg ha mensen til helgen. Har faktisk en liten følelse av at det ikke blir noe av. Jeg begynte for flere dager siden å få "mens-symptomer"; strekking/stikking langt nede i magen, har følt meg hoven der, nesten som en hard klump. Har også følt meg litt hoven nedentil.

kan ikke huske hvordan jeg følte meg helt i starten forrige, men jeg kan aldri huske at starten av tr begynner så lenge før, og heller ikke akkurat disse symptomene.

jeg er redd for å ta en test for tidlig, så derfor prøver jeg bare å erte meg selv litt; er det flere av dere som kjenner ikke disse symptomene så tidlig i et svangerskap?

Anonymkode: ce3c4...237

Så spennende, håper du er gravid!😄

Jeg er gravid i uke 6 (5+6) og kjente symptomer ganske tidlig, men så kjente jeg ekstra godt etter også da..hihi.. 

4 dager etter befruktning kjente jeg et stikk i venstre eggstokk, det var skikkelig ubehagelig, men varte bare noen sekunder. Tenkte at nå er det eggløsning på gang og at den kom senere enn forventet. Etter dette begynte jeg å kjenne murringer nederst i magen og kunne kjenne at noe var på gang. Det var som mens smerter men jeg  skulle jo ikke ha mens før over en uke etterpå. Følte også at jeg hadde mer sex lyst da jeg følte meg hoven nedentil, fikk murringer i lysk og veldig voksesmerter i bena (vet ikke om det er et sikkert tegn men). Testen viste positivt 1 dag etter ikm. Jeg testet også altfor tidlig og ble derfor skuffa. Så det kan være lurt å vente til ikm med å teste, da vil du mest sansylig få korrekt svar. 

Masse lykke til, krysser fingrene for deg, og hold oss gjerne oppdatert.☺️

Anonymkode: 0a560...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg fikk mensen til samme tid i de to forrige PP. Men nå i 3 PP kom ikke mensen. Er nå 4 dager på overtid, og har ikke testet meg ennå:yvonne:

Tror dere det kan ha klaffet nå?

Anonymkode: 66542...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! :)

Jeg fikk mensen til samme tid i de to forrige PP. Men nå i 3 PP kom ikke mensen. Er nå 4 dager på overtid, og har ikke testet meg ennå:yvonne:

Tror dere det kan ha klaffet nå?

Anonymkode: 66542...181

Kan jo hende! Hvorfor har du ikke testet? Fire dager over bør jo vise et resultat.

Anonymkode: 3fc41...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det visst ikke min tur denne måneden. Har ikke fått mensen enda, men er 100% sikker på at den kommer hvert øyeblikk. Pluss at jeg sjekket livmortappen, og den hadde åpnet seg nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var jeg også tilbake her etter 2 spontanaborter på rad. Mistet på onsdag, da oppdaget jeg blødning og fikk komme til gyn for invendig UL timen etter. Der såg alt veldig fint ut, fikk både sett og hørt hjertelyd og han kunne ikke se tegn til at dette var en påbegynt abort. Så jeg reiste lykkelig hjem. Blødningene tog seg opp på kvelden og jeg mistet. Ufattelig trist, nesten uvirkelig at det kan gå fra så bra, til å miste på bare noen få timer. Så nå er vi tilbake som prøvere igjen...

Anonymkode: 0a560...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen har en på snart 3 fra før, vi har prøvd på nr to siden april.. ikke lyktes enda! Nå har jeg krøpet til korset og bestilt eggløsningstester for å få en bedre oversikt over når jeg har eggløsning. Mannen ønsker ikke at vi skal stresse så med det og bare kose oss når vi vil, meeen jeg nærmer meg 34 og føler ikke at det blir like lett å bli gravid denne gangen om vi bare skal ta sjangsen på å treffe riktig. Skal derfor prøve å time kosen litt bak hans rygg :fnise: Det har også litt med at hyppig sex er vi ofte for slitne til, så det må nesten times litt skal det skje noe her. 

Håper veldig veldig at det klaffer før jul, det hadde vært den ultimate julegaven! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må melde meg inn her igjen :( Var på ultralyd ved 8+3 i går og der var det ikke liv, har MA. Er på sykehuset nå og hater å sitte på venterommet på føde/barsel med masse gravide rundt meg og vente på å gjennomføre abort. 

Håper ting går fort og uten komplikasjoner så vi kan prøve igjen om ikke så mange uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 10.46, Trotwood skrev:

Jeg må melde meg inn her igjen :( Var på ultralyd ved 8+3 i går og der var det ikke liv, har MA. Er på sykehuset nå og hater å sitte på venterommet på føde/barsel med masse gravide rundt meg og vente på å gjennomføre abort. 

Håper ting går fort og uten komplikasjoner så vi kan prøve igjen om ikke så mange uker! 

Uff! Tenker på deg. Håper alt gikk bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.10.2017 den 10.46, Trotwood skrev:

Jeg må melde meg inn her igjen :( Var på ultralyd ved 8+3 i går og der var det ikke liv, har MA. Er på sykehuset nå og hater å sitte på venterommet på føde/barsel med masse gravide rundt meg og vente på å gjennomføre abort. 

Håper ting går fort og uten komplikasjoner så vi kan prøve igjen om ikke så mange uker! 

Det var trist å høre :( *sender en varm klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte oss for å begynne å prøve i januar, da minstemann hadde blitt 2 år.

Ble gravide i feb/mars, mistet i april. Begynte å prøve igjen med en gang, lyktes ikke. Gjennomgikk utredning i august, alle prøver fine. Mensen kom i september. Tok da en kontrastundersøkelse/spyling av eggledere og livmor, høyre side var ganske tett. 

Og der satt`n gitt :) Testet postivt denne uken! Men er redd, og tør ikke glede meg over noe enda.... Har i tillegg fått påvist celleforandringer, så er redd jeg mister eller må avbryte... :(

 

 

Anonymkode: 52f9e...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over;

Så lenge det ikke er veldig grove celleforandringer går det bra. Du vil bare få tettere oppfølging gjennom svangerskapet. Kroppen klarer i de aller fleste tilfeller å bli kvitt celleforandringene sine selv. 

Kroppen har et bra "sikkerhetsnett". Når den oppfatter celler som ikke oppfører seg normalt vil de luke ut disse. Men det kan ta tid, spesielt hvis kroppens immunforsvar jobber med andre ting samtidig. Feks en HPV-infeksjon. Det går nesten alltid bra! Eventuell kreft tar mange år å utvikle. Hvis de er i tvil kan de ta en biopsi eller konisere. Det er ikke ønskelig på gravide pga faren for abort eller prematur fødsel, men hvis de ikke ser noen annen utvei så gjør de det.

Hilsen ei som ble kvitt sine celleforandringer for noen mnd siden

Anonymkode: 3fc41...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo melde meg inn her jeg også. Prøvere i 2,5 år, er på utredning på barnløshet. Hvis jeg ikke blir gravid denne PP blir jeg henvist til laparoskopi nr. 2 på et halvt år. Perioden siden lap har vært fæl og gått saaakte... Så nå håper jeg at tiden går kjempefort, uansett om jeg blir gravid eller ei.

Wish me luck! :-) Selv om jeg egentlig ikke har trua på at det går veien, da.

Anonymkode: 6ced4...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...