Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

IKM i dag/i morgen. PP2/3, da vi ikke har prøvd aktivt denne måneden pga sykdom.. Testen gikk ut på dato i august i år, så får ta en ny en i morgen🙈

IMG_5691.JPG

Anonymkode: ce95e...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter over 1 år som prøvere så kan det se ut til at det endelig klaffet for oss 👏🏽 IKM var på torsdag/fredag men strekene jeg får er svake da, håper de blir sterkere etter hvert ❤️✨

IMG_0478.JPG

Anonymkode: 2dfa5...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her på nytt.

Jeg er 27 år, gift med en fantastisk mann på 30 år.  Jeg var 12 uker på veg da vi mistet. Perioden etter har vært tøff, og i dag har det gått 4 uker siden vi mistet lille knerten.  Jeg fikk mensen for noen dager siden, den var rar, uregelmessig, og det var veldig lite av den. Men jeg var hos gynekologen som fikk bekreftet at det var mensen. Hun sa at den kommer mest sannsynlig til å være mer intens enn vanlig, men har var det annerledes, jeg håper det ikke er et problem.

Unasett, vi begynte å prøve for en uke siden, og jeg har allerede brukt opp alle graviditetstestene samt eggløsningstestene. :fnise: Graviditetstestene brukte jeg opp fordi jeg ventet på at den skulle bli helt blank, mens eggløsningstestene brukte jeg etter at testen ble negativ.  De siste dagene har eggløsningstestene vært veldig positive, vet ikke hvordan den slår ut idag, da jeg ikke har fler, men det får bare være så.

Ventetiden er veldig vanskelig, og det er det eneste jeg tenker på. Jeg ønsker sårt at en ny spire sitter om ikke så alt for lenge.  Forrige gang ble jeg gravid på 1pp, og det føltes helt uvirkelig, så om det så hender at vi må vente lenger denne gangen, så tar jeg det som det kommer, men jeg kjenner på meg selv at det er noe jeg ikke ønsker. Blir jo helt sliten av de tankene, testene, og Gudene veit hva.

MEN! neste søndag tar jeg en ny test...bare for å være på den sikre siden.  Det å teste meg gir meg og et lite håp i hverdagen, at vi gjør noe i den retningen, men vi får se.

 

Ønsker alle masse lykke til, og ikke minst, mye tålmodighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Etter over 1 år som prøvere så kan det se ut til at det endelig klaffet for oss 👏🏽 IKM var på torsdag/fredag men strekene jeg får er svake da, håper de blir sterkere etter hvert ❤️✨

IMG_0478.JPG

Anonymkode: 2dfa5...52d

Disse testene har jeg opplevd som veldig lite sensetive. Slik strek som dette hadde jeg, når jeg var gravid og hadde samtidig klart kryss på CB testen. Gratulerer så mye med spire:hjerte:

Anonymkode: 4061f...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Gakkepus said:

Da melder jeg meg inn her på nytt.

Jeg er 27 år, gift med en fantastisk mann på 30 år.  Jeg var 12 uker på veg da vi mistet. Perioden etter har vært tøff, og i dag har det gått 4 uker siden vi mistet lille knerten.  Jeg fikk mensen for noen dager siden, den var rar, uregelmessig, og det var veldig lite av den. Men jeg var hos gynekologen som fikk bekreftet at det var mensen. Hun sa at den kommer mest sannsynlig til å være mer intens enn vanlig, men har var det annerledes, jeg håper det ikke er et problem.

Unasett, vi begynte å prøve for en uke siden, og jeg har allerede brukt opp alle graviditetstestene samt eggløsningstestene. :fnise: Graviditetstestene brukte jeg opp fordi jeg ventet på at den skulle bli helt blank, mens eggløsningstestene brukte jeg etter at testen ble negativ.  De siste dagene har eggløsningstestene vært veldig positive, vet ikke hvordan den slår ut idag, da jeg ikke har fler, men det får bare være så.

Ventetiden er veldig vanskelig, og det er det eneste jeg tenker på. Jeg ønsker sårt at en ny spire sitter om ikke så alt for lenge.  Forrige gang ble jeg gravid på 1pp, og det føltes helt uvirkelig, så om det så hender at vi må vente lenger denne gangen, så tar jeg det som det kommer, men jeg kjenner på meg selv at det er noe jeg ikke ønsker. Blir jo helt sliten av de tankene, testene, og Gudene veit hva.

MEN! neste søndag tar jeg en ny test...bare for å være på den sikre siden.  Det å teste meg gir meg og et lite håp i hverdagen, at vi gjør noe i den retningen, men vi får se.

 

Ønsker alle masse lykke til, og ikke minst, mye tålmodighet.

Beklager for tapet av spiren. Det er tøft og miste og ikke minst å miste litt mot oppe i det hele...Har mistet selv etter 1 pp og håper på at spiren sitter på forsøk nummer to. Er veldig redd for at om jeg blir gravid igjen nå, kommer bekymringen for å miste igjen - være altoppslukende...Men det vil jeg jo bare måtte takle....

Litt usikker på når jeg får EL denne gangen, men tenker jeg vil teste meg igjen om et par uker :) Har hørt at mange blir gravide igjen veldig fort etter å ha mistet og at det da som oftest lykkes med å fullføre svangerskapet.

Ønsker deg masse lykke til og håper vi snakkes i en terminklubb etterhvert:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg er 28 år og samboer 32 år. Vi har bestemt oss for å prøve på barn nummer 2 og er i PP 4. Vi har ikke prøvd aktivt, men de siste 2 månedene har vært mye mer aktive enn tidligere. Med barn nummer 1 klaffet det på første forsåk, så jeg kjenner jeg blir litt bekymret og stresset av at det ikke har klaffet enda. Kanskje denne gruppen her får meg til å slappe litt mer av, da det kanskje er mer normalt at det tar litt tid enn at det klaffet på første forsøk :P 

Jeg har hatt 23-26 dagers sykluser, lite kontroll på EL, da jeg ikke ønsker å bruke tester.. men har prøvd å være aktive fra dag 1 etter mens. 

Jeg har i dag tatt en CB tidlig test, som viste en veldig svak strek, så jeg krysser fingrene.. Det er fortsatt 4 dager til jeg kan forvente TR...

Spennende!! :D

 

Masse lykke til til dere andre prøvere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja da kom TR. Syklus på 24 dager bare.. 26 sist.. Men er jo bare første prøveperiode da. Slutta på pillen i midten av juli. Fikk ikke mensen før nå i september og eggløsning for 2 uker siden. Så hadde ikke store forhåpninger. Men man håper jo alltids det skal klaffe. Men da prøver vi igjen ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med i IKM-trådene @Sitronmelis? Er også en Skravletråd for prøvere som hadde vært interessant å følge deg i! 

 

Anonymkode: 3fc41...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du med i IKM-trådene @Sitronmelis? Er også en Skravletråd for prøvere som hadde vært interessant å følge deg i! 

 

Anonymkode: 3fc41...d21

Nei ikke vært med der så langt. Men får nok rote meg inn i den tråden og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir snart opp denne syklusen min altså... Sluttet på p-pillene i 10. Februar og forrige måned trudde jeg virkelig syklusen min hadde begynt å stabilisere seg da menstruasjonen kom på dag 28 for andre måned på rad. Men denne måneden har den begynt å tulle igjen og den har ikke dukket opp. Har også tatt en test som var blenda hvit, så er jo ikke gravid heller... Nå er det 51 dager siden forrige menstruasjon og fortsatt ingen tegn til den...:( Jeg blir gaaaal av å aldri vite når jeg kan forvente menstruasjon og vi vil så gjerne begynne prøvingen for fullt, men det er jo vanskelig når man har så utrolig ustabil syklus 😑

Endret av Nikketutta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mensen over! SÅ da starter pp2! Selvfølgelig er samboer borte til helgen da jeg mest sannsynslig har eggløsning :dry: I følge appen har jeg høyest score på fredag. Har hatt syklus på 24-26 dager. Fikk mensen 11.oktober. Så lurer litt på når eggløsning kommer :klo:  Lurer på om jeg skal teste meg hele uka :ler: Men om jeg får positiv strek på el test på fredag, vil eggløsning skje ca 24 timer senere? Eller kan man ha dett allerede når man får positiv strek på el testen? Må ihvertfall få inn en runde i høyet før samboer drar på fredagsmorgenen :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt besøk av kjæresten uken jeg hadde eggløsnings»vindu» ifølge en app på telefonen min. Vi hadde sex hver dag. Nå er jeg så utrolig spent på om vi traff. IKM 27 oktober. Når kan jeg teste? 

Anonymkode: eeb19...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt besøk av kjæresten uken jeg hadde eggløsnings»vindu» ifølge en app på telefonen min. Vi hadde sex hver dag. Nå er jeg så utrolig spent på om vi traff. IKM 27 oktober. Når kan jeg teste? 

Anonymkode: eeb19...807

Tidligst 5 dager før IKM :) 

Anonymkode: 4061f...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Sitronmelis skrev:

Da var mensen over! SÅ da starter pp2! Selvfølgelig er samboer borte til helgen da jeg mest sannsynslig har eggløsning :dry: I følge appen har jeg høyest score på fredag. Har hatt syklus på 24-26 dager. Fikk mensen 11.oktober. Så lurer litt på når eggløsning kommer :klo:  Lurer på om jeg skal teste meg hele uka :ler: Men om jeg får positiv strek på el test på fredag, vil eggløsning skje ca 24 timer senere? Eller kan man ha dett allerede når man får positiv strek på el testen? Må ihvertfall få inn en runde i høyet før samboer drar på fredagsmorgenen :ler::ler:

Appen kjenner ikke kroppen. Det er svært liten vits i å bruke slike apper med mindre man har så presis syklus at man kan vite på timen når mens kommer. Det kan de færreste. Ta utgangspunkt i lengden på forrige mens og trekk fra 14 dager. En gjennomsnittlig lutealfasen er 14 dager, selv om noen har 16 og andre har 12. Det vil si at en syklus på 30 dager har mest sannsynlig EL på dag 16. Pluss minus to dager gir at 14 og 18. Legg derfor inn aksjer fra dag 14 til 18. Da skal man ikke misse EL. For mer nøyaktig bruk, så bruk EL-tester, tempmåling eller følg med på sekretet gjennom syklusen. En app kan ikke vite. Litt generelt råd, ikke spesifikt til deg :-) 

EL-tester skal slå ut 24 timer før, slik jeg har fått det fortalt. Test på ettermiddag/kvelden. EL skjer gjennomsnittlig mellom kl 16-19.

Anonymkode: 3fc41...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har bestemt oss for å prøve på nr. 2 nå etter at første har blitt 5 år :) 

 

Spiralen ble fjernet i starten av august og vi prøver aktivt. Uheldigvis var samboer bortreist akkurat når EL var sist mnd, så vi bommet nok. Nå skal jeg ta første EL test denne pp senere i dag og jeg tipper EL vil være ca. 21.10. 

Krysser fingrene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Appen kjenner ikke kroppen. Det er svært liten vits i å bruke slike apper med mindre man har så presis syklus at man kan vite på timen når mens kommer. Det kan de færreste. Ta utgangspunkt i lengden på forrige mens og trekk fra 14 dager. En gjennomsnittlig lutealfasen er 14 dager, selv om noen har 16 og andre har 12. Det vil si at en syklus på 30 dager har mest sannsynlig EL på dag 16. Pluss minus to dager gir at 14 og 18. Legg derfor inn aksjer fra dag 14 til 18. Da skal man ikke misse EL. For mer nøyaktig bruk, så bruk EL-tester, tempmåling eller følg med på sekretet gjennom syklusen. En app kan ikke vite. Litt generelt råd, ikke spesifikt til deg :-) 

EL-tester skal slå ut 24 timer før, slik jeg har fått det fortalt. Test på ettermiddag/kvelden. EL skjer gjennomsnittlig mellom kl 16-19.

Anonymkode: 3fc41...d21

Okei takk for svar! 😃 Siden jeg hadde syklus på 24 dager så vil jeg få EL på dag 10 da mest sannsynlig? + -.. Da burde vi legge inn aksjer mellom dag 8-12 ? Skal ta el tester gjennom hele uka tenkte jeg. Stoler ikke på appen nei :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til gynekolog :) Skal sjekke om det er noe galt ettersom jeg føler jeg har unormalt store eggløsningssmerter. Er redd jeg kan ha endometriose. Har også helvettes mensmerter innimellom + store klumper i blødningene. 

Men problemet mitt er at jeg har fått timen dagen før menstruasjon ikm. Jeg kan jo ikke vite om den kommer en dag eller to før jeg forventer den, og da er det allerede for sent å ringe å utsette timen. For man kan vel ikke ha mensen når man skal bli undersøkt av gynekolog? Jeg tenker automatisk at det skal man unngå, men jeg er litt usikker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Radiogaga skrev:

Oi! Positiv EL-test på dag 10 i syklusen. Godt jeg begynte å teste i dag da 😃

Pleier du å teste hver måned? 

Jeg er i min første PP, og har kraftige EL-smerter, på dag 11, startet i går på dag 10. Synes det er litt rart, jeg har syklus på 28 dager til vanlig, det vil jo gi en altfor lang luteal-fase. Hvor lang syklus pleier du å ha? 

Anonymkode: 93276...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Alvea skrev:

For man kan vel ikke ha mensen når man skal bli undersøkt av gynekolog? Jeg tenker automatisk at det skal man unngå, men jeg er litt usikker. 

Det går fint at du har mensen selv om du skal bli undersøkt av gynekolog. Jeg hadde selv mensen når jeg var med gynekolog for noen måneder siden, og det gikk fint. Jeg ringte også inn på forhånd og spurte, og det var ikke noe problem fikk jeg beskjed om. Det eneste som du ikke kan få gjort er å ta celleprøve når du har mensen, for at prøven skal bli korrekt må du være mens-fri :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...