AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #161 Del Skrevet 21. juni 2017 Det var noen i begynnelsen av tråden som skrev "Det er sikkert svigermor!" og da lo jeg, fordi det er et typisk KG-svar. Men nå.... 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte nå å lese om tidlig Alzheimers, men jeg føler ikke at det passer helt. Han er aktiv og initiativrik. Glemsom og distré, men det har han vært så lenge jeg har kjent ham, og ikke på en sånn irriterende måte. Han bare ler av det, og vi ler av det. Jeg synes det er søtt. Det er noe med dynamikken mellom oss, han tar seg av slik og sånn, og jeg er den som holder orden. Og nå begynner jeg å tenke at hva om alt dette bare er sånn mellom oss fordi han er syk. Svigermor ja. Hun har hatt lignende utbrudd før, hvis jeg og mannen har hatt uoverensstemmelser, som at hver gang jeg er uenig med sønnen hennes er jeg urettferdig og fæl. Men å si at jeg er syk i hodet har hun aldri sagt før, eller hun har sagt at jeg er nå ikke helt god o.l. men ... Hun er veldig glad i sønnen sin så jeg tviler på at hun kan ha gjort noe sånt. Men som jeg har nevnt hun er litt sånn eiesyk om det gir mening. Overbeskyttende. At selv om jeg er partneren hans så er det som hun må beskytte ham mot meg nå, når jeg sa at vi hadde kranglet tok hun visst det veldig ille opp. Svigersøster sier bare at jeg skal drite i hva moren sier. Hun sier hun lett blir "krakilsk". Når alle er sammen er det fryd og gammen, hyggelig og god stemning. TS Anonymkode: 75f2b...862 Joda, men ts, det du skriver at din svigermor sendte til deg, det er IKKE NORMALT! Det er ingen friske mennesker som skriver slike ting, selv ikke de som er "litt spesielle" eller eksentriske. Det hun skrev er alvorlig. Det er, slik jeg ser det her, like mye hun som er en trussel. 3 minutter siden, Browncoat skrev: Fra Wikipedia: Gaslighting is a form of manipulationthat seeks to sow seeds of doubt in a targeted individual or members of a group, hoping to make targets question their own memory, perception, and sanity. Using persistent denial, misdirection, contradiction, and lying, it attempts to destabilize the target and delegitimize the target's belief.[1][2] Instances may range from the denial by an abuser that previous abusive incidents ever occurred up to the staging of bizarre events by the abuser with the intention of disorienting the victim. Saken her er jo "klassisk" gaslighting (se det i kursiv). Det er så klart vanskelig å tro noe sånt om en person man er glad i, men jeg tror likevel det er den mest sannsynlige forklaringen. Enig. Men dette starter hos svigermor, uten tvil, og kan også hende det er hun som styrer hele showet og at han er like utsatt som ts. Anonymkode: 49b13...9d3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #162 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, har du sett tegn på at han er manipulerende før? Jeg er enig ang. gaslighting, det høres ut som om han kødder med hodet ditt. Jeg blir redd på dine vegne av dette, for sånn holdt også min eks på. Ellers var han en fantastisk mann, men han gjorde stadig småting for å kødde med hodet mitt, slik at jeg skulle tvile på meg selv og ikke ham når han var utro eller gjorde andre ugreie ting. Anonymkode: a7811...8d1 Jeg skjønner ikke helt hva dette gaslighting er for noe jeg? Jeg har ikke sett noe tegn til manipulering før. Hvordan fortoner det seg egentlig? Vi har en god tone med alt, jeg føler meg ikke verbalt misbrukt eller noe. Han er god mot meg, og vi har godt samarbeid. Jeg føler vi har det fint i forholdet, veldig fint. Hvordan køddet eksen din med hodet ditt? 8 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Wow! Med en sånn mor, så er faktisk sjangsen ganske stor for at han faktisk er psykisk skadet. Det der er ikke normal oppførsel av voksne mennesker! Hun er jo ikke god på en flekk!!! Kjenner jeg blir forbanna! Hun psyker ned DEG, når hun burde støtte deg i å hjelpe sønnen hennes! HUN trenger også hjelp!! Ja, jeg synes hun er litt travel. Men, og ikke for å forsvare henne, men jeg tror nok at hun ble mest redd for ham nå i natt. Eller i dag morges da ... for hun svarte jo ikke før i morgentimene, og da hadde jeg allerede sendt melding at alt gikk bra. Så det gir kanskje ikke helt mening at hun er redd. Men altså, kanskje hun bare reagerer at jeg sendte melding midt på natta, for da er det jo litt alvorlig, og at hun derfor blir så sint? Jeg har ikke sagt noe til henne om hva vi kranglet om og alt dette her, jeg har ikke snakket med henne, har ikke orket. TS Anonymkode: 75f2b...862 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #163 Del Skrevet 21. juni 2017 9 minutter siden, otelie skrev: Akkurat! Og dette med sjokoladepapirene, at han er såpass bastant på at det er hennes - såvidt jeg har forstått. TS tviler jo allerede veldig på hennes egen oppfattelse av hva som skjer rundt henne, virker det som. Også svigermora da...uff Dette med sjokoladepapirene, hva skal jeg si ... Det er ikke det at han har vært så bastant. Jeg har tenkt at han bare spøker, at det har blitt en intern spøk som vi begge har gledet oss over. At vi begge vet at det er ham, det har ikke vært krangling om det liksom. Det har vært en søtt sånn quirk på en måte. Og det kan det jo hende det fremdeles er. Jeg klarer ikke å utelukke at dette er noe mer mildt at det er en prank gone wrong, eller at sjokoladepapiret er helt irrelevant, at det kanskje er noen andre som har gjort det, eller at han var full eller gikk i søvne, eller en sinna elskerinne. Men da er det så rart dette med at han gikk ut og ble så lenge ute. Og jeg hadde virkelig trodd jeg ville klart å se på ham om han løy, ikke sånn sikkert, men ett eller annet. Det var ingen gjenkjennelse i øynene hans liksom. Nå kommer han hjem snart. Noen foreslo å dra til noen venner. Vi skal på quiz i kveld, jeg vil ikke, jeg vil legge meg ned og sove og at dette skal gå over, men det er kanskje bra å bare gjøre noe vanlig. Jeg lurer på hvordan han er når han kommer hjem. TS Anonymkode: 75f2b...862 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #164 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva dette gaslighting er for noe jeg? Jeg har ikke sett noe tegn til manipulering før. Hvordan fortoner det seg egentlig? Vi har en god tone med alt, jeg føler meg ikke verbalt misbrukt eller noe. Han er god mot meg, og vi har godt samarbeid. Jeg føler vi har det fint i forholdet, veldig fint. Hvordan køddet eksen din med hodet ditt? Ja, jeg synes hun er litt travel. Men, og ikke for å forsvare henne, men jeg tror nok at hun ble mest redd for ham nå i natt. Eller i dag morges da ... for hun svarte jo ikke før i morgentimene, og da hadde jeg allerede sendt melding at alt gikk bra. Så det gir kanskje ikke helt mening at hun er redd. Men altså, kanskje hun bare reagerer at jeg sendte melding midt på natta, for da er det jo litt alvorlig, og at hun derfor blir så sint? Jeg har ikke sagt noe til henne om hva vi kranglet om og alt dette her, jeg har ikke snakket med henne, har ikke orket. TS Anonymkode: 75f2b...862 Beklager, ts, men uansett hvor godt du liker din svigermor og ønsker å forsvare hans familie, det er INGEN som sender slike meldinger som er helt friske. Det var en ren utskjelling av deg, og jeg tør bare tenke på hvordan hun kan ha utagert overfor barna sine opp i gjennom. Dette er ikke noe du eller dere skal finne dere i! Dersom hun truer dere mer som par, så kan dere bryte kontakten og eventuelt anmelde henne for skremmende og truende oppførsel. Anonymkode: 49b13...9d3 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #165 Del Skrevet 21. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva dette gaslighting er for noe jeg? Jeg har ikke sett noe tegn til manipulering før. Hvordan fortoner det seg egentlig? Vi har en god tone med alt, jeg føler meg ikke verbalt misbrukt eller noe. Han er god mot meg, og vi har godt samarbeid. Jeg føler vi har det fint i forholdet, veldig fint. Hvordan køddet eksen din med hodet ditt? Ja, jeg synes hun er litt travel. Men, og ikke for å forsvare henne, men jeg tror nok at hun ble mest redd for ham nå i natt. Eller i dag morges da ... for hun svarte jo ikke før i morgentimene, og da hadde jeg allerede sendt melding at alt gikk bra. Så det gir kanskje ikke helt mening at hun er redd. Men altså, kanskje hun bare reagerer at jeg sendte melding midt på natta, for da er det jo litt alvorlig, og at hun derfor blir så sint? Jeg har ikke sagt noe til henne om hva vi kranglet om og alt dette her, jeg har ikke snakket med henne, har ikke orket. TS Anonymkode: 75f2b...862 Nei, det gir ikke mening at hun ble særlig redd når hun samtidig fikk beskjeden om at han var kommet hjem igjen. Hva enn det er hun driver med, kan det ikke skrives på "sint fordi jeg hadde vært så redd for ham"-kvota. Anonymkode: 0c4cd...54e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #166 Del Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gir ikke mening at hun ble særlig redd når hun samtidig fikk beskjeden om at han var kommet hjem igjen. Hva enn det er hun driver med, kan det ikke skrives på "sint fordi jeg hadde vært så redd for ham"-kvota. Anonymkode: 0c4cd...54e Nettopp! Anonymkode: 49b13...9d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #167 Del Skrevet 21. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Eller det kan ha vært hun som ødela hobbysakene og han som forsøker å ordne opp. Mange som vokser opp med slike foreldre lærer seg å bevare fasaden for alt i verden. Anonymkode: 49b13...9d3 Interessant. Mannen min står alltid på min side i slike "krangler" med svigermor, men han er veldig på å si "men hun er bare ...", "men hun mente det sikkert ikke slik ..." menmenmen, lignende. Det har irritert meg veldig. At selv om jeg setter pris på at han er på min side og sier fra til moren, og står opp for meg og oss, og sier at hun ikke skal bestemme over forholdet vårt og at vi trenger egentid og sånt, så er det likevel den bagatelliseringen på en måte, at det er ikke SÅ ille sånn hun er. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spurte tidligere om du ikke burde ha merka noe på familien hans dersom han har hatt en traumatisk oppvekst. Jeg skal ikke gå så langt som å si at å være en usedvanlig frekk svigermor er i nærheten av det samme som å traumatisere barna sine, men det er mulig hun begynner å vise fram en vrangside du ikke visste hun hadde her nå. Det kan være kun frekkheter, eller det kan være at det du nå ser av hennes dårlige sider bare er toppen av isfjelletz Prøv så godt du kan å holde avstand til den dama, i hvertfall. Spesielt nå. Hun og hennes kommentarer er det siste du trenger akkurat nå. Anonymkode: 0c4cd...54e Jeg har faktisk spurt om det før! Hvordan var det å ha en sånn mor da, men greia er at hun er ikke sånn mot ham! Jeg har alltid visst at hun hadde en vrangside. Hun var veldig skeptisk til meg da vi ble sammen, men i sosiale lag med flere og hele familien samlet er hun helt topp, blid og morsom. Veldig opptatt av at barna hennes skal ha det bra. TS Anonymkode: 75f2b...862 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 21. juni 2017 #168 Del Skrevet 21. juni 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva dette gaslighting er for noe jeg? Jeg har ikke sett noe tegn til manipulering før. Hvordan fortoner det seg egentlig? Vi har en god tone med alt, jeg føler meg ikke verbalt misbrukt eller noe. Han er god mot meg, og vi har godt samarbeid. Jeg føler vi har det fint i forholdet, veldig fint. Hvordan køddet eksen din med hodet ditt? Ja, jeg synes hun er litt travel. Men, og ikke for å forsvare henne, men jeg tror nok at hun ble mest redd for ham nå i natt. Eller i dag morges da ... for hun svarte jo ikke før i morgentimene, og da hadde jeg allerede sendt melding at alt gikk bra. Så det gir kanskje ikke helt mening at hun er redd. Men altså, kanskje hun bare reagerer at jeg sendte melding midt på natta, for da er det jo litt alvorlig, og at hun derfor blir så sint? Jeg har ikke sagt noe til henne om hva vi kranglet om og alt dette her, jeg har ikke snakket med henne, har ikke orket. TS Anonymkode: 75f2b...862 Les deg litt opp om gasligting,TS, du finner sikkert mye nyttig på Internett. Søk f.eks. på "signs of gaslighting" eller lignende. Det er ikke det samme som å si stygge ting til deg. Det er manipulasjon, ergo det foregår i det skjulte og eskalerer sakte slik at du nesten ikke får det med deg. Det begynner med noe uskyldig, som sjokoladepapir, og så blir det værre og værre til du til slutt tror det er deg det er noe galt med. Endret 21. juni 2017 av Browncoat 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #169 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant. Mannen min står alltid på min side i slike "krangler" med svigermor, men han er veldig på å si "men hun er bare ...", "men hun mente det sikkert ikke slik ..." menmenmen, lignende. Det har irritert meg veldig. At selv om jeg setter pris på at han er på min side og sier fra til moren, og står opp for meg og oss, og sier at hun ikke skal bestemme over forholdet vårt og at vi trenger egentid og sånt, så er det likevel den bagatelliseringen på en måte, at det er ikke SÅ ille sånn hun er. Jeg har faktisk spurt om det før! Hvordan var det å ha en sånn mor da, men greia er at hun er ikke sånn mot ham! Jeg har alltid visst at hun hadde en vrangside. Hun var veldig skeptisk til meg da vi ble sammen, men i sosiale lag med flere og hele familien samlet er hun helt topp, blid og morsom. Veldig opptatt av at barna hennes skal ha det bra. TS Anonymkode: 75f2b...862 Det er nesten så jeg håper at svigermoren din bare har vært spesiell oppigjennom og at hun først nå har tiltet og begynt med så sprø ting. Jeg er faktisk nesten 100% overbevist om at hun har noe med dette å gjøre. Jo, det er lurt å lære seg om gaslighting, nyttig kunnskap. Men med en slik mor ville jeg ikke tatt det for gitt at det var sønnen som stod for det..heller at han forsøker å dekke over noe. Anonymkode: 49b13...9d3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #170 Del Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, ts, men uansett hvor godt du liker din svigermor og ønsker å forsvare hans familie, det er INGEN som sender slike meldinger som er helt friske. Det var en ren utskjelling av deg, og jeg tør bare tenke på hvordan hun kan ha utagert overfor barna sine opp i gjennom. Dette er ikke noe du eller dere skal finne dere i! Dersom hun truer dere mer som par, så kan dere bryte kontakten og eventuelt anmelde henne for skremmende og truende oppførsel. Anonymkode: 49b13...9d3 Ja, jeg ønsker vel ikke helt å forsvare henne. Jeg vet ikke helt. Jeg kan ikke si at jeg liker henne veldig. Men hun er den svigermoren jeg har, og vi prøver å gjøre det beste ut av det. Men det er klart jeg ikke synes det er greit det hun har sendt i dag. Eller at hun har vært så kritisk mot meg. På grunn av dette, for vi har snakket en del om hvordan dette påvirker forholdet mellom meg og mannen at moren hans er sånn, men på grunn av dette så har vi jo en del strategier når hun blir ubehagelig, og jeg føler at lojaliteten hans er hos meg, men jeg vet ikke. Men jeg kan ikke tro at hun har vært ekkel med barna sine, for mannen min og søsteren er veldig glad i henne, og hjelper henne og ikke noen tegn til ønske om skikkelig brudd. Og jeg opplever det virkelig som den ufine oppførselen er mot "inntrengere". Om det gir mening. TS Anonymkode: 75f2b...862 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #171 Del Skrevet 21. juni 2017 22 minutter siden, Browncoat skrev: Fra Wikipedia: Gaslighting is a form of manipulationthat seeks to sow seeds of doubt in a targeted individual or members of a group, hoping to make targets question their own memory, perception, and sanity. Using persistent denial, misdirection, contradiction, and lying, it attempts to destabilize the target and delegitimize the target's belief.[1][2] Instances may range from the denial by an abuser that previous abusive incidents ever occurred up to the staging of bizarre events by the abuser with the intention of disorienting the victim. Saken her er jo "klassisk" gaslighting (se det i kursiv). Det er så klart vanskelig å tro noe sånt om en person man er glad i, men jeg tror likevel det er den mest sannsynlige forklaringen. Utifra det jeg leser her så føler jeg jo nettopp at jeg nå stiller spørsmål ved mine egne oppfatning og minne, og "sanity". Men jeg har aldri opplevd dette før. Jeg har aldri tvilt før. Men akkurat nå høres dette ut som denne beskrivelsen ja. Hvordan finner man ut det da? Hvis noen driver med gaslighting er de psykopat da? Jeg tenker det er mer sannsynlig at han lyver for meg, enn at han sliter med dissosiering, men jeg leste om DID og det var 1 til 3% som har det, det er ganske mange. TS Anonymkode: 75f2b...862 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. juni 2017 #172 Del Skrevet 21. juni 2017 Ryddet for spekulasjoner, personangrep, brukerdebatt og avsporinger. Edie, mod. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 21. juni 2017 #173 Del Skrevet 21. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utifra det jeg leser her så føler jeg jo nettopp at jeg nå stiller spørsmål ved mine egne oppfatning og minne, og "sanity". Men jeg har aldri opplevd dette før. Jeg har aldri tvilt før. Men akkurat nå høres dette ut som denne beskrivelsen ja. Hvordan finner man ut det da? Hvis noen driver med gaslighting er de psykopat da? Jeg tenker det er mer sannsynlig at han lyver for meg, enn at han sliter med dissosiering, men jeg leste om DID og det var 1 til 3% som har det, det er ganske mange. TS Anonymkode: 75f2b...862 Jeg tror det er de med dyssosiale eller narsissistiske trekk som gjerne driver med sånt. "Psykopater" er også gjerne svært flinke til å skjule at de ikke er så normale. Det med sjokoladene gjør at jeg tror at gaslighting er mest sannsynlig. Du har tenkt det var en intern spøk og gjør ikke så mye utav de beskyldningene, mens han kanskje tror at han har lykkes med å få deg til å tvile på deg selv. Har det vært andre ting du vet han lyver om? Hva med å spørre han om det, sånn helt seriøst? Vil han fortsatt lyve om det? Lyver han overbevisende? Blir han sur eller klarer han å være seriøs og legge fra seg den "interne spøken" om du ber han om det? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #174 Del Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, Browncoat skrev: Jeg tror det er de med dyssosiale eller narsissistiske trekk som gjerne driver med sånt. "Psykopater" er også gjerne svært flinke til å skjule at de ikke er så normale. Det med sjokoladene gjør at jeg tror at gaslighting er mest sannsynlig. Du har tenkt det var en intern spøk og gjør ikke så mye utav de beskyldningene, mens han kanskje tror at han har lykkes med å få deg til å tvile på deg selv. Har det vært andre ting du vet han lyver om? Hva med å spørre han om det, sånn helt seriøst? Vil han fortsatt lyve om det? Lyver han overbevisende? Blir han sur eller klarer han å være seriøs og legge fra seg den "interne spøken" om du ber han om det? Jeg leste nå litt om gaslighting. Og alle eksemplene er helt fjerne fra meg, og tydelige manipulasjoner. Der stod det at man var nevrotisk, usikker på seg selv, deprimert, og ingenting av det som stod passer med meg, bortsett fra hvordan jeg har følt det det siste døgnet. Og det med sjokoladepapiret (helt absurd at sjokoladepapir her er et eksempel), det er aldri sånn at han har prøvd å få meg til å føle meg dårlig om det. Jeg ville trodd at gaslighting var brukt for å komme unna med dårlig oppførsel? Aldri har jeg følt at han har vridd seg unna kniper og sånn med å snu det til at det er jeg som er problemet. Bortsett fra denne vandaliseringen av tingene mine da. Jeg føler meg trygg på meg selv, på forholdet vårt, inntil nå. Jeg føler at jeg og han har støttet hverandre, og gjort hverandre sterkere og tryggere, at vi rett og slett har vært bra for hverandre. Hvis tilfellet er at han gaslighter meg, så vil jeg ikke være med ham. Hvis tilfellet er at han manipulerer meg og lyver til meg vil jeg ikke være med ham. Hvis han har gått i søvne eller vært full kan jeg komme over dette. Hvis han er syk er alt fælt. Jeg skulle ønske det var en bok man kunne slå opp i og få et fasitsvar. TS Anonymkode: 75f2b...862 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 21. juni 2017 #175 Del Skrevet 21. juni 2017 Er det ikke mest sannsynlig at det er svigermor som har gjort dette? Det er jo hun som har oppført seg mest irrasjonelt og fiendtlig mot TS. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 21. juni 2017 #176 Del Skrevet 21. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste nå litt om gaslighting. Og alle eksemplene er helt fjerne fra meg, og tydelige manipulasjoner. Der stod det at man var nevrotisk, usikker på seg selv, deprimert, og ingenting av det som stod passer med meg, bortsett fra hvordan jeg har følt det det siste døgnet. Og det med sjokoladepapiret (helt absurd at sjokoladepapir her er et eksempel), det er aldri sånn at han har prøvd å få meg til å føle meg dårlig om det. Jeg ville trodd at gaslighting var brukt for å komme unna med dårlig oppførsel? Aldri har jeg følt at han har vridd seg unna kniper og sånn med å snu det til at det er jeg som er problemet. Bortsett fra denne vandaliseringen av tingene mine da. Jeg føler meg trygg på meg selv, på forholdet vårt, inntil nå. Jeg føler at jeg og han har støttet hverandre, og gjort hverandre sterkere og tryggere, at vi rett og slett har vært bra for hverandre. Hvis tilfellet er at han gaslighter meg, så vil jeg ikke være med ham. Hvis tilfellet er at han manipulerer meg og lyver til meg vil jeg ikke være med ham. Hvis han har gått i søvne eller vært full kan jeg komme over dette. Hvis han er syk er alt fælt. Jeg skulle ønske det var en bok man kunne slå opp i og få et fasitsvar. TS Anonymkode: 75f2b...862 Du kjenner selvfølgelig forholdet deres best, det kan såklart være noe annet og. Men uansett om det er han som manipulerer, svigermor som er klin sprøyte gæærn, han eller du som går i søvne etc, er det noe dere må finne ut av. Det kan ikke bare fissle ut i ingenting. Han må prøve å finne en løsning sammen med deg, ikke stikke av og gjøre deg usikker når samtalen blir ubehagelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #177 Del Skrevet 21. juni 2017 Akkurat nå, Browncoat skrev: Du kjenner selvfølgelig forholdet deres best, det kan såklart være noe annet og. Men uansett om det er han som manipulerer, svigermor som er klin sprøyte gæærn, han eller du som går i søvne etc, er det noe dere må finne ut av. Det kan ikke bare fissle ut i ingenting. Han må prøve å finne en løsning sammen med deg, ikke stikke av og gjøre deg usikker når samtalen blir ubehagelig. Dette er jeg helt enig med. Jeg føler meg litt dum som har fått legetime. Jeg er usikker på om det kanskje bare er en enorm overreaksjon. Men hvis det nå er slik at dette er tidlig alzheimers eller noe psykisk, så er det jo viktig å ta det på alvor, selv om det enkleste her er bare å late som ingenting. Jeg tenker jo også at jeg kan ikke være med noen som vandaliserer tingene mine, for så å lyve om det. Så enten det er han, eller noen andre, eller noe galt med ham eller hva så er det viktig for meg å finne ut av det. Og jeg veksler mellom å føle at dette er helt fælt og forvirrende, til å tenke at det er bare tull hele greia. Men det skader ikke å snakke med en lege håper jeg i alle fall. For selv om det er hjelp og støtte i å skrive det her, er det veldig mye motstridende, og en lege som kjenner meg kan kanskje trygge meg litt mer på at det ikke er jeg som går fra vettet. TS Anonymkode: 75f2b...862 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #178 Del Skrevet 21. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og når jeg spør "Men SÅ lenge, i 4 timer?" så sier han "Nå må du slutte og tulle, jeg har jo bare vært ute en liten tur". !!! Jeg gir meg ende over. Når jeg spurte hvorfor klokka da var nesten halv 4 klarte han ikke helt å svare, men joda, det var jo litt rart. TS Anonymkode: 75f2b...862 Jeg synes dette tyder på at han har hatt en form for hukommelsessvikt. Det kan være mange årsaker til noe sånt. Jeg tror du kan legge helt fra deg tanker om at det er du som er syk. Jeg synes du skal ringe (eller bare møte opp) fastlegekontoret igjen i morgen tidlig, og kreve akuttime. Det er viktig at du får noen å snakke med raskt. Alternativt kan du ringe til legevakten og be om å få snakke med akuttpsykiatrisk avdeling. Jo lenger du går og kverner på tanker om at det kanskje er du som er syk, jo vanskeligere gjør du situasjonen for deg selv. Jeg skjønner godt at du tviler på deg selv, alt og alle nå, men det er viktig at får snakke med helsepersonell. Sender deg en varm klem. Anonymkode: f1c14...c28 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #179 Del Skrevet 21. juni 2017 Jeg synes også du bør logge av herfra, og heller skrive ned tankene dine i en dagbok. Anonymkode: f1c14...c28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #180 Del Skrevet 21. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også du bør logge av herfra, og heller skrive ned tankene dine i en dagbok. Anonymkode: f1c14...c28 Takk for klem. Du har nok rett, kanskje det er å gå over streken å dele dette her inne. Jeg opplever bare at jeg står mellom barken og veden og ikke vet helt. Har jo fått mange gode innspill her, og dagboka (word-fil) gir meg ikke mange gode refleksjoner, eller svar, eller forslag. Og samtidig som de forvirrer, så er det også godt å ikke være helt alene med det. Dagboka hadde aldri gitt meg innspill til hva dette kunne være eller vett nok til å faktisk bestille den legetimen. Det å lese om andre som har opplevd lignende, selv om det ikke passer, hjelper meg på å føle at denne situasjonen ikke er helt klin kokos. Gode råd er dyre, og de kommer ikke fra ei dagbok, selv om jeg deler der tankene jeg får. TS Anonymkode: 75f2b...862 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå