Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant Ts egentlig ut av dette? Rart.. så ikke at denne var fra 2017..

Anonymkode: d847a...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Selg manuset og start livet på nytt!

Anonymkode: a4589...58e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en smerte og prøvelser du har vært i gjennom. Og for en styrke du har!🙏🏻❤️Ønsker deg virkelig alt godt. Du klarer deg gjennom dette, ett skritt, en dag om gangen. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du delte hvordan det går med deg og dere; jeg har tenkt mye på deg. Du er sterk som takler ting så bra og som greier å passe på deg selv og sette grenser midt oppe i det hele.

Jeg har skrevet mye til deg tidligere i denne tråden (da under et annet navn) og delt mye fra eget liv fordi jeg fort ante hva det var mannen din og du sto overfor her. Jeg sa at du og/eller mannen din kunne sende meg en PM hvis en av dere ønsket noen å snakke med. Det tilbudet står fortsatt ved lag. 

Jeg håper ting går oppover for både deg og forholdet deres (dersom du ønsker et forhold) videre framover. Jeg støtter deg fullt ut i å flytte langt unna nå, det tror jeg er nødvendig når ting er blitt som det er blitt. Det synes jeg forøvrig også mannen din bør gjøre. Han trenger avstand til moren sin og alle som tror på hennes løgner han også. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at han tillater at du blir trukket ned i søla fordi han ikke tør stå fram med at han har en psykisk lidelse. Jeg hadde fortalt sannheten om at han er syk til de rundt meg, uten å si noe om årsakene fra oppveksten. Det får være grenser for hva man skal finne seg i. 

Klem til deg❤️

Anonymkode: e9172...8a5

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig rart at svigermor reagerer så sterkt på at du sendte mld da han var forsvunnet. Har du vært hysterisk/dramatisk ved andre anledninger der du og mannen har kranglet? 

Jeg har en kusine som er bipolar og hun klikker vinkel hvis mannen kommer en halvtime senere hjem fra jobb o.l, og ringer gjerne 100 ganger samt kontakter familie og venner og gjør alle bekymret. Når hun gjengir historien gjør hun den ofte veldig mye mer dramatisk enn det den egentlig var, og setter seg selv i offer-rollen. Dette blir familie og venner lei av. Vi vet jo ingenting om Ts har en slik diagnose, min kusine sier til alle at hun er frisk.

bare prøver å se saken fra en annen side. 

Anonymkode: 369a2...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 15.56, Rosatoast skrev:

Dissosiativ lidelse er faktisk en nærpsykotisk lidelse, hvor personen går inn i en nærpsykotisk tilstand, men ikke full psykose. Jeg har lidelsen selv :) På mange måter kan Dissosiativ Lidelse og Schizofreni være veldig like å gå hånd i hånd, symptomene og anfallene kan være utrolig like og det er få ting som skiller dem fra hverandre. 

Du må ta en ny prat med behandleren din. Det er gedigen forskjell mellom den type dissosiativ lidelse der en faller ut, får hukommelsestap og detter helt ut i samtaler og dissosiativ identititetsforstyrrelse der en har mange forskjellige personligheter. Som en skrev her brukes dissosiativ lidelse som et sekkeuttrykk. Dissosiativ identitetsforstyrrelse er så langt fra psykose du kan komme. Personer med sistnevnte har ofte meget høy intelligens, antagelig fordi det kreves en viss form for kreativitet i hjernebarken for å greie å splitte seg i flere personer. 

Skremmende at du ikke kan mer om din egen lidelse. Om du sier lidelsen din ligner en psykotisk tilstand kan jeg fortelle deg at du ikke har dissotiativ identitetsforstyrrelse. Enest likhetstrekk er hukommelsestap. Ellers er det ikke et eneste fellestrekk. 

Anonymkode: f1f07...dd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 13.56, Rosatoast skrev:

Da får du lese litt mer om Dissosiativ Lidelse og sette deg litt mer inn i hva selve lidelsen dreier seg om. Jeg har kronisk PTSD med dissosiativ lidelse, som jeg kommer til å ha resten av livet mitt. Men har lært meg å leve med enn så lenge! Tviler sterkt på at "jeg får mange folk imot meg" pga jeg hevder at det er en nærpsykotisk lidelse. Du får gjøre litt mer research så ser du at det jeg sier er riktig. Om du ikke er helsepersonell eller en profesjonell, ville jeg ikke vært så påståelig i denne saken når du ikke har verken erfaring eller helhetlig kunnskap.

Og hvilke fellestrekk har schizofreni med dissosiativ identity disorder? Sikter til mulitppel personlighet her nå, for å ikke gjøre deg forvirret. Ikke sekkediagnosen dissosiativ lidelse. Nysgjerrig nå, har god kjennskap til schizofreni... 

Anonymkode: f1f07...dd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Takk for oppdatering TS. 

Jeg tror det kan være nødvendig å få styrken til å sette svigermor på plass en gang for alle, og fortelle henne at den skaden hun har gjort muligens rammer deg på kort sikt. Men på lang sikt har hun satt sin sønn i et forferdelig lys siden han ikke kan forsvare deg uten å dele opplysninger om seg selv som han er i ferd med å bearbeide. Det aner meg at denne svigermoren stilltiende har godtatt helt horrible ting fra sin ektemann der hun burde skjermet sitt barn. Hva i all verden trodde hun at du skulle gjøre - løpe rundt på bygden og fortelle hva som plager din mann? Hvorfor skulle du det? Det at man blir skilt betyr ikke at man henger skittentøyet til offentlig skue.

Uansett: ja, kjempebra å komme seg langt bort og starte med blanke ark. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Takk for oppdatering TS. 

Jeg tror det kan være nødvendig å få styrken til å sette svigermor på plass en gang for alle, og fortelle henne at den skaden hun har gjort muligens rammer deg på kort sikt. Men på lang sikt har hun satt sin sønn i et forferdelig lys siden han ikke kan forsvare deg uten å dele opplysninger om seg selv som han er i ferd med å bearbeide. Det aner meg at denne svigermoren stilltiende har godtatt helt horrible ting fra sin ektemann der hun burde skjermet sitt barn. Hva i all verden trodde hun at du skulle gjøre - løpe rundt på bygden og fortelle hva som plager din mann? Hvorfor skulle du det? Det at man blir skilt betyr ikke at man henger skittentøyet til offentlig skue.

Uansett: ja, kjempebra å komme seg langt bort og starte med blanke ark. Lykke til!

Akkurat dette her tror jeg og. Og i tillegg virker det som om svigermor har en eller annen pf.

Anonymkode: f1f07...dd0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppdatering, TS!

Jeg har endret navn siden sist, men har fulgt med og lurt på hvordan det går det deg!

At du fortsatt er sammen med han synes jeg er helt ufattelig! Hele familien er giftig! Den er ødelagt av faren hans og moren fortsetter terroren, men legger det på deg!!

 Kjempebra at du ser etter jobb og bolig et helt annet sted, du trenger å få dette på avstand og komme deg unna løgnene!

Det du har opplevd er helt ufattelig! Håper du kommer sterk ut på andre siden og får deg det normale livet du burde ha!

Du fortjener ikke å bruke årevis av ditt liv med dette! Nå har du prøvd fordi du elsker han, og vært kjempesterk, men nok er nok, nå må du faktisk redde deg selv, det er et ansvar du må ta alvorlig! Dette er den ene kroppen du har fått, den er ditt ansvar og den trenger å komme seg vekk fra denne galskapen!

Aborten var nødvendig, for ellers hadde du blitt bundet til den ødelagte familien resten av livet! Nå har du sjangsen til å skaffe deg et fint liv og la dette bare bli et minne i fortiden. 

Du kommer til å klare dette, og han er ikke ditt ansvar!

Ønsker deg masse lykke til!! ❤️ 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du i det hele tatt orker og oppdatere, tro meg  - ingen her hadde tenkt mindre om deg hvis du aldri mer gjorde det. Jeg sitter bare igjen med en følelse om hva jeg hadde gjort nå, nemlig og bare flyttet langt, langt bort, helst til en annen del av landet, og startet livet på nytt og aldri hatt kontakt med de menneskene igjen. For meg, hadde det som har skjedd rett og slett vært alt for mye. ALT for mye. (Jeg har selv vært gjennom en særdeles uheldig skilsmisse pga mannen klikket fullstendig i topplokket) Det er helt utrolig og lese denne tråden rett og slett, og jeg føler sånn med deg. Jeg har desverre ingen kunnskap om psykiske sykdommer, men jeg har mye kunnskap i dette med og bare tvinge seg selv til og gi slipp. Det er bare mye man kan gjøre for andre før man selv blir syk, og jeg synes du har opplevd nok. Du er kjempesterk og jeg håper du gjør det som er best for deg. Etter at jeg hadde vært igjennom mitt, med min eksmann, føler jeg veldig på dette med og ikke kaste bort livet. Du fortjener kun det beste. Håper du har noen og snakke med, hvis ikke kan du sende pm om du vil.:dagens-rose:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, har ofte tenkt på deg i de årene som er gått siden du opprettet denne tråden. Du må være et av de sterkeste mennesker jeg vet om, jeg er så imponert over utholdenheten og viljestyrken din! Men du har helt rett i at du er et offer, og at du trenger å først og fremst ta vare på deg selv en stund fremover. Veldig bra at du har en fast psykolog, håper dette er en person som gir deg mye god støtte. Håper du snart finner deg en ny jobb et helt annet sted, og at du snart får oppleve glede igjen, og får kjenne på letthet og latter i hverdagen. Du fortjener lykke! Sender deg mange varme klemmer og gode ønsker for fremtiden ❤️

Anonymkode: f1c14...c28

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

For en dame. Jeg har også tenkt på historien med jevne mellomrom, og kastet alt jeg hadde i hendene for å lese dette da jeg oppdaget at du hadde oppdatert oss. Tusen takk for det. Som mange før meg har nevnt, har du en ufattelig styrke boende i deg. At du midt oppi alt dette fremdeles viser så enormt mye forståelse for alle rundt deg, er noe jeg ikke klarer å forstå. Det er gode ting som venter på deg. Det må det.

Endret av Skilpadden
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 22.6.2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Og hvilke fellestrekk har schizofreni med dissosiativ identity disorder? Sikter til mulitppel personlighet her nå, for å ikke gjøre deg forvirret. Ikke sekkediagnosen dissosiativ lidelse. Nysgjerrig nå, har god kjennskap til schizofreni... 

Anonymkode: f1f07...dd0

Jeg droppet tilfeldigvis innom tråden og leste siste side. Da jeg Googlet DID kom det hvertfall opp dette som kanskje kan svare på ditt spm til hun andre ang sammenligning av DID og schizofreni

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dissosiativ_identitetsforstyrrelse

"Dissosiativ identitetsforstyrrelse kan forvekslet med schizofreni, og dermed føre til at pasienten ikke får riktig behandling.[3]"

Det står ikke hvorfor, men jeg kan kjenne igjen noe av det det står og noe av det ts beskriver i min eks med alvorlig schizofreni. 

Her er visst en forskningsartikkel på overlappende symptomer i DID og schizofreni 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5216848/

Anonymkode: 8d7ec...55e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...