Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du ikke sette deg ned med samboeren din og SNAKKE med han om det istedenfor å sitte å lure på om han er dement???

Anonymkode: 2f44b...47a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Kan dere slutte å svare folk som vare vil ødelegge?

 

TS. Nå må du trekke pusten. Du er en blanding av martyr og i sjokk. Ring fastlegen din, få akutt time og dra dit og snakk med legen. Få sortert tankene dine. Mannen din høres helt klart syk ut, og han trenger annen hjelp en at du vaser rundt om at det kanskje er deg. Du tenker ikke klart, så du trenger hjelp til å sortere tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dette være utroskap ? Det kan ikke vært ei hos dere og skrevet i tegningene dine? 

Han dro til henne Igår for å si ifra at sånne ting er uaktuelt. Så går hjemover eller går en lengre tur. Ikke så usannsynlig. Ville nå først sjekket om han var utro før du begynner med lege. 

Kanskje han møtte hun på veien eller noe sånt.

Anonymkode: 91780...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sugemerke skrev:

Kan dere slutte å svare folk som vare vil ødelegge?

 

 

enig.

Anonymkode: 8b9c5...b3e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sugemerke skrev:

Kan dere slutte å svare folk som vare vil ødelegge?

 

TS. Nå må du trekke pusten. Du er en blanding av martyr og i sjokk. Ring fastlegen din, få akutt time og dra dit og snakk med legen. Få sortert tankene dine. Mannen din høres helt klart syk ut, og han trenger annen hjelp en at du vaser rundt om at det kanskje er deg. Du tenker ikke klart, så du trenger hjelp til å sortere tankene.

Hvordan er jeg martyr?

Jeg ringte legekontoret. Sa jeg hadde en psykisk krise og trengte å snakke med noen. Jeg fikk time med fastlegen på fredag. Noen sier som deg at jeg må slutte å tenke at det er meg og hjelpe mannen min, andre sier at det kan jo godt være meg. Jeg synes ikke det er veldig rart at jeg er opprådd og ikke vet hva jeg skal tro. Det er ikke som at det finnes noen mal for hva man skal tenke i slike situasjoner. På en måte er situasjonen så dum at jeg vil bare overse den, samtidig er den nettopp så dum at det går ikke an å la den gå forbi i stillhet. 

Noen sier det er dumt å kontakte lege før jeg vet om det kan være utroskap, andre sier at det er dumt å ikke være om seg og kontakte lege med det samme. Jeg vet ikke. 

Svigermor sendte meg en ny SMS "håper du aldri får barn, da blir han like syk i hodet som deg. skjønner ikke at (namnet på mannen min) blir hos deg, han kan bo hos meg har jeg sagt. lager drama hele natta. (namnet på mannen) sier jeg skal la være å plage deg, men du plager meg. Du plager alle". Hun pleier ikke være så kvass. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, otelie skrev:

Jeg synes det høres ut som om han bruker gaslighting mot deg, TS

Hva er det? 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, otelie skrev:

Jeg synes det høres ut som om han bruker gaslighting mot deg, TS

Hvordan da?

Anonymkode: 8b9c5...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg martyr?

Jeg ringte legekontoret. Sa jeg hadde en psykisk krise og trengte å snakke med noen. Jeg fikk time med fastlegen på fredag. Noen sier som deg at jeg må slutte å tenke at det er meg og hjelpe mannen min, andre sier at det kan jo godt være meg. Jeg synes ikke det er veldig rart at jeg er opprådd og ikke vet hva jeg skal tro. Det er ikke som at det finnes noen mal for hva man skal tenke i slike situasjoner. På en måte er situasjonen så dum at jeg vil bare overse den, samtidig er den nettopp så dum at det går ikke an å la den gå forbi i stillhet. 

Noen sier det er dumt å kontakte lege før jeg vet om det kan være utroskap, andre sier at det er dumt å ikke være om seg og kontakte lege med det samme. Jeg vet ikke. 

Svigermor sendte meg en ny SMS "håper du aldri får barn, da blir han like syk i hodet som deg. skjønner ikke at (namnet på mannen min) blir hos deg, han kan bo hos meg har jeg sagt. lager drama hele natta. (namnet på mannen) sier jeg skal la være å plage deg, men du plager meg. Du plager alle". Hun pleier ikke være så kvass. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Jesus! Godt du har fått deg time!! Mer og mer tyder på en spik spenna sprø svigerfamilie! Stakkars fyr! Stakkars deg!

Du bør da dra til legen uansett om han er utro eller om det er svigermor som har gjort dette.

Nei du er IKKE martyr. Slutt å høre på alt som blir foreslått her inne, vent til du er hos legen din :) 

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, otelie skrev:

Jeg synes det høres ut som om han bruker gaslighting mot deg, TS

Enig, dessverre. Det at han gikk ut, var lenge borte og utilgjengelig, og så kom hjem igjen og oppførte seg som at det ikke var noen big deal, er en manipulasjonsteknikk. Du ble så glad for å se han at du droppet å diskutere saken videre - han fikk det han ønsket. Nå tviler du i tillegg såpass på seg selv at han er "off the hook". Han vil bare fortsette å nekte, og bli sur/fortvilet når du tar det opp, og til slutt vil du ikke orke å gjøre noe med det lenger, og lar det ligge.

Anonymkode: ee162...7fb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være slik at din mann forstod at dette var noe hans mor hadde gjort og dro til sin mor i natt og ba henne holde seg unna deg?

Det er et scenario som begynner å tegne seg her nå.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Wow! Med en sånn mor, så er faktisk sjangsen ganske stor for at han faktisk er psykisk skadet. Det der er ikke normal oppførsel av voksne mennesker! Hun er jo ikke god på en flekk!!! Kjenner jeg blir forbanna! Hun psyker ned DEG, når hun burde støtte deg i å hjelpe sønnen hennes! HUN trenger også hjelp!!

Helt enig. Eller det kan ha vært hun som ødela hobbysakene og han som forsøker å ordne opp. Mange som vokser opp med slike foreldre lærer seg å bevare fasaden for alt i verden.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig, dessverre. Det at han gikk ut, var lenge borte og utilgjengelig, og så kom hjem igjen og oppførte seg som at det ikke var noen big deal, er en manipulasjonsteknikk. Du ble så glad for å se han at du droppet å diskutere saken videre - han fikk det han ønsket. Nå tviler du i tillegg såpass på seg selv at han er "off the hook". Han vil bare fortsette å nekte, og bli sur/fortvilet når du tar det opp, og til slutt vil du ikke orke å gjøre noe med det lenger, og lar det ligge.

Anonymkode: ee162...7fb

Akkurat! Og dette med sjokoladepapirene, at han er såpass bastant på at det er hennes - såvidt jeg har forstått. TS tviler jo allerede veldig på hennes egen oppfattelse av hva som skjer rundt henne, virker det som. 

Også svigermora da...uff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg martyr?

Jeg ringte legekontoret. Sa jeg hadde en psykisk krise og trengte å snakke med noen. Jeg fikk time med fastlegen på fredag. Noen sier som deg at jeg må slutte å tenke at det er meg og hjelpe mannen min, andre sier at det kan jo godt være meg. Jeg synes ikke det er veldig rart at jeg er opprådd og ikke vet hva jeg skal tro. Det er ikke som at det finnes noen mal for hva man skal tenke i slike situasjoner. På en måte er situasjonen så dum at jeg vil bare overse den, samtidig er den nettopp så dum at det går ikke an å la den gå forbi i stillhet. 

Noen sier det er dumt å kontakte lege før jeg vet om det kan være utroskap, andre sier at det er dumt å ikke være om seg og kontakte lege med det samme. Jeg vet ikke. 

Svigermor sendte meg en ny SMS "håper du aldri får barn, da blir han like syk i hodet som deg. skjønner ikke at (namnet på mannen min) blir hos deg, han kan bo hos meg har jeg sagt. lager drama hele natta. (namnet på mannen) sier jeg skal la være å plage deg, men du plager meg. Du plager alle". Hun pleier ikke være så kvass. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Svigermor ble redd, og tar det ut på deg i form av sinne.  Det skal godt gjøres å ikke la det gå innpå seg, men prøv så godt du kan.  

Og jeg er enig med de som sier at nå må du snakke med legen.

Som skrevet er det helt vanlig at pårørende tror at det er dem selv det er noe galt med når det kommer til begynnende demens og psykisk sykdom.

 

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg martyr?

Jeg ringte legekontoret. Sa jeg hadde en psykisk krise og trengte å snakke med noen. Jeg fikk time med fastlegen på fredag. Noen sier som deg at jeg må slutte å tenke at det er meg og hjelpe mannen min, andre sier at det kan jo godt være meg. Jeg synes ikke det er veldig rart at jeg er opprådd og ikke vet hva jeg skal tro. Det er ikke som at det finnes noen mal for hva man skal tenke i slike situasjoner. På en måte er situasjonen så dum at jeg vil bare overse den, samtidig er den nettopp så dum at det går ikke an å la den gå forbi i stillhet. 

Noen sier det er dumt å kontakte lege før jeg vet om det kan være utroskap, andre sier at det er dumt å ikke være om seg og kontakte lege med det samme. Jeg vet ikke. 

Svigermor sendte meg en ny SMS "håper du aldri får barn, da blir han like syk i hodet som deg. skjønner ikke at (namnet på mannen min) blir hos deg, han kan bo hos meg har jeg sagt. lager drama hele natta. (namnet på mannen) sier jeg skal la være å plage deg, men du plager meg. Du plager alle". Hun pleier ikke være så kvass. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Du spurte tidligere om du ikke burde ha merka noe på familien hans dersom han har hatt en traumatisk oppvekst.

Jeg skal ikke gå så langt som å si at å være en usedvanlig frekk svigermor er i nærheten av det samme som å traumatisere barna sine, men det er mulig hun begynner å vise fram en vrangside du ikke visste hun hadde her nå. Det kan være kun frekkheter, eller det kan være at det du nå ser av hennes dårlige sider bare er toppen av isfjelletz

Prøv så godt du kan å holde avstand til den dama, i hvertfall. Spesielt nå. Hun og hennes kommentarer er det siste du trenger akkurat nå. 

Anonymkode: 0c4cd...54e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg,ts? Har lest litt, men ikke alt i tråden. Høres utrolig alt sammen. Håper du finner ut av det. Mora hans høres usmakelig ut forresten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du sett tegn på at han er manipulerende før? Jeg er enig ang. gaslighting, det høres ut som om han kødder med hodet ditt. Jeg blir redd på dine vegne av dette, for sånn holdt også min eks på. Ellers var han en fantastisk mann, men han gjorde stadig småting for å kødde med hodet mitt, slik at jeg skulle tvile på meg selv og ikke ham når han var utro eller gjorde andre ugreie ting. 

Anonymkode: a7811...8d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jesus! Godt du har fått deg time!! Mer og mer tyder på en spik spenna sprø svigerfamilie! Stakkars fyr! Stakkars deg!

Du bør da dra til legen uansett om han er utro eller om det er svigermor som har gjort dette.

Nei du er IKKE martyr. Slutt å høre på alt som blir foreslått her inne, vent til du er hos legen din :) 

Anonymkode: 49b13...9d3

Jeg begynte nå å lese om tidlig Alzheimers, men jeg føler ikke at det passer helt. Han er aktiv og initiativrik. Glemsom og distré, men det har han vært så lenge jeg har kjent ham, og ikke på en sånn irriterende måte. Han bare ler av det, og vi ler av det. Jeg synes det er søtt. Det er noe med dynamikken mellom oss, han tar seg av slik og sånn, og jeg er den som holder orden. Og nå begynner jeg å tenke at hva om alt dette bare er sånn mellom oss fordi han er syk. 

Svigermor ja. Hun har hatt lignende utbrudd før, hvis jeg og mannen har hatt uoverensstemmelser, som at hver gang jeg er uenig med sønnen hennes er jeg urettferdig og fæl. Men å si at jeg er syk i hodet har hun aldri sagt før, eller hun har sagt at jeg er nå ikke helt god o.l. men ... Hun er veldig glad i sønnen sin så jeg tviler på at hun kan ha gjort noe sånt. Men som jeg har nevnt hun er litt sånn eiesyk om det gir mening. Overbeskyttende. At selv om jeg er partneren hans så er det som hun må beskytte ham mot meg nå, når jeg sa at vi hadde kranglet tok hun visst det veldig ille opp. 

Svigersøster sier bare at jeg skal drite i hva moren sier. Hun sier hun lett blir "krakilsk". Når alle er sammen er det fryd og gammen, hyggelig og god stemning. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det? 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Fra Wikipedia:

Gaslighting is a form of manipulationthat seeks to sow seeds of doubt in a targeted individual or members of a group, hoping to make targets question their own memory, perception, and sanity. Using persistent denial, misdirection, contradiction, and lying, it attempts to destabilize the target and delegitimize the target's belief.[1][2]

Instances may range from the denial by an abuser that previous abusive incidents ever occurred up to the staging of bizarre events by the abuser with the intention of disorienting the victim. 

Saken her er jo "klassisk" gaslighting (se det i kursiv). Det er så klart vanskelig å tro noe sånt om en person man er glad i, men jeg tror likevel det er den mest sannsynlige forklaringen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...