Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, det tror jeg at legen selv både er voksen nok til, og profesjonell nok til å si fra om, hvis det skulle være tilfelle. 

Tenk om noen skulle sitte på nett og slenge rykter om hva mennesker i din profesjon, kan og ikke kan?

Anonymkode: 49b13...9d3

Men hva skal han gjøre? Du nevner sykemelding, det må vel være det dummeste jeg har hørt. I en slik situasjon er vel normalitet og det å omgås sunne friske mennesker, ha konkrete oppgaver viktigere enn noen sinne. Ikke sitte hjemme og gruble og bare ha mannen som selskap.  Legen setter av 15 minutter, så TS rekker knapt å få fortalt sin historie. Han kan selvsagt gi støtte osv, men det tror jeg faktisk en klok person som TS har tillit til og som har tid og lyst til å høre på henne gjør bedre. Men for all del, jeg noterer meg at den generelle oppfatningen er at helsevesenet fikser "alt". Jeg har selvsagt ikke noe imot at TS går til legen, det bare virker på meg som om noen antyder at det likegodt kan være TS som er problemet her, og det mener jeg er feil.

Anonymkode: 1346d...057

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal han gjøre? Du nevner sykemelding, det må vel være det dummeste jeg har hørt. I en slik situasjon er vel normalitet og det å omgås sunne friske mennesker, ha konkrete oppgaver viktigere enn noen sinne. Ikke sitte hjemme og gruble og bare ha mannen som selskap.  Legen setter av 15 minutter, så TS rekker knapt å få fortalt sin historie. Han kan selvsagt gi støtte osv, men det tror jeg faktisk en klok person som TS har tillit til og som har tid og lyst til å høre på henne gjør bedre. Men for all del, jeg noterer meg at den generelle oppfatningen er at helsevesenet fikser "alt". Jeg har selvsagt ikke noe imot at TS går til legen, det bare virker på meg som om noen antyder at det likegodt kan være TS som er problemet her, og det mener jeg er feil.

Anonymkode: 1346d...057

Du bare fortsetter å håne - "det dummeste jeg har hørt" - og da kan du ikke forvente at man skal ta deg seriøst og forsøke å svare.

Uansett, det er legen selv som vet og bestemmer hva hun kan gjøre og derfor kan jeg ikke svare. På samme måte som jeg ikke kunne ha svart på hva en IT-kyndig person ville ha gjort med datamaskinen til noen som har trøbbel med den. Det er DERFOR vi henviser henne til rett instans.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du bare fortsetter å håne - "det dummeste jeg har hørt" - og da kan du ikke forvente at man skal ta deg seriøst og forsøke å svare.

Uansett, det er legen selv som vet og bestemmer hva hun kan gjøre og derfor kan jeg ikke svare. På samme måte som jeg ikke kunne ha svart på hva en IT-kyndig person ville ha gjort med datamaskinen til noen som har trøbbel med den. Det er DERFOR vi henviser henne til rett instans.

Anonymkode: 49b13...9d3

Forskjellen er vel at du allerede har bestemt deg for at dette er et medisinsk problem som en lege kan løse. Men man kan dessverre ikke "sende" et annet voksent menneske til legen med beskjed om at denne personen er det nok noe i veien med. Derfor er jo dette et relasjons-problem sett fra TS sin side.  Det er jo TS som skriver her, ikke mannen. Jeg mener at her er det bare å avslutte forholdet, eventuelt oppsøke et krisesenter eller andre som har erfaring med relasjoner og kan gi støtte til TS - uavhengig av årsaken til mannens oppførsel. En parallell her kan jo være folk som er gift med alkoholikere eller en med eksplosivt humør. Kanskje legen kan bidra, kanskje ikke.  Men igjen, bare så det er klinkende klart - TS: gå gjerne til legen hvis du tror det er riktig. 

Anonymkode: 1346d...057

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det kan være gaslighting eller at mannen er syk slik det nevnes her. 

Men som flere reagerer jeg på svigermor sin reaksjon. Hvis mannen din har traumer fra barndommen er det jo nettopp hun som har mest å tape på at det skal avdekkes. At hun kaller deg psykisk syk, kan vare en psykisk forsvarsmekanisme som heter projeksjon. Altså hun er psykisk syk, derfor anklager hun deg for å være det.

 

Anonymkode: 70f88...40c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle sidene i tråden, men det er fullt mulig å gjøre handlinger man ikke husker noe av uten at man er psykotisk. Har en venninne som har opplevd dette flere ganger. Det varer ikke over lang tid, men nok til å komme seg ut av en opplevd presset situasjon. Vet ikke helt hva man skal tenke om at noen skriver "hore" på noens ting, men enten så må det være mindfucking eller (p)sykdom.

Anonymkode: 467c5...abc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er vel at du allerede har bestemt deg for at dette er et medisinsk problem som en lege kan løse. Men man kan dessverre ikke "sende" et annet voksent menneske til legen med beskjed om at denne personen er det nok noe i veien med. Derfor er jo dette et relasjons-problem sett fra TS sin side.  Det er jo TS som skriver her, ikke mannen. Jeg mener at her er det bare å avslutte forholdet, eventuelt oppsøke et krisesenter eller andre som har erfaring med relasjoner og kan gi støtte til TS - uavhengig av årsaken til mannens oppførsel. En parallell her kan jo være folk som er gift med alkoholikere eller en med eksplosivt humør. Kanskje legen kan bidra, kanskje ikke.  Men igjen, bare så det er klinkende klart - TS: gå gjerne til legen hvis du tror det er riktig. 

Anonymkode: 1346d...057

Selvfølgelig er det trådstarter opplever nå et medisinsk problem! Hun er stresset, blir skjelt ut av sin svigermor på det groveste, sitter hele dagen på KG og må forholde seg til helt utrolige spekulasjoner og klarer likevel ikke rive seg løs og leve som vanlig. Det ER et helseproblem.

Nei, jeg kan ikke tvinge henne til å dra, hun må velge det selv, men jeg vil på det aller stekeste råde henne til å dra!

Jeg hadde lett henvist henne til Krisesenter i stedet, om dette hadde vært et mønster. Det er det ikke. Det er akutt og har oppstått i går kveld.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det trådstarter opplever nå et medisinsk problem! Hun er stresset, blir skjelt ut av sin svigermor på det groveste, sitter hele dagen på KG og må forholde seg til helt utrolige spekulasjoner og klarer likevel ikke rive seg løs og leve som vanlig. Det ER et helseproblem.

Nei, jeg kan ikke tvinge henne til å dra, hun må velge det selv, men jeg vil på det aller stekeste råde henne til å dra!

Jeg hadde lett henvist henne til Krisesenter i stedet, om dette hadde vært et mønster. Det er det ikke. Det er akutt og har oppstått i går kveld.

Anonymkode: 49b13...9d3

Vel, hvis du er representativ for helsevesenet så tror jeg at jeg betakker meg. Jeg har nå lest igjennom dine svar her i tråden, og det er ikke småtteri du serverer. Du skriver bl.a. et sted at du er ganske sikker på at det er en psykose, men at "det kan like gjerne være deg som han". Et annet sted mener du at det er svigermor som står bak alt og at mannen bare prøver å dekke over. Så disse "helt utrolige spekulasjoner" er det du selv som står bak . Jeg sier bare at den enkleste forklaringen er som regel den beste og riktigste,  (occam's razor) og det er at mannen hennes har problemer. Og dette er problemer av en art jeg ikke hadde hatt behov for å forstå grunnen til, bare kommet meg bort. 

Anonymkode: 1346d...057

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis du er representativ for helsevesenet så tror jeg at jeg betakker meg. Jeg har nå lest igjennom dine svar her i tråden, og det er ikke småtteri du serverer. Du skriver bl.a. et sted at du er ganske sikker på at det er en psykose, men at "det kan like gjerne være deg som han". Et annet sted mener du at det er svigermor som står bak alt og at mannen bare prøver å dekke over. Så disse "helt utrolige spekulasjoner" er det du selv som står bak . Jeg sier bare at den enkleste forklaringen er som regel den beste og riktigste,  (occam's razor) og det er at mannen hennes har problemer. Og dette er problemer av en art jeg ikke hadde hatt behov for å forstå grunnen til, bare kommet meg bort. 

Anonymkode: 1346d...057

For noe tull! Hvem som helst kan lett søke opp mine innlegg og lese og tolke de selv! Ja, de endrer seg underveis etter som ny informasjon kommer til.

Men at du, som kun har forsøkt å motsi meg de siste sidene, tolker det på ditt vis, får bare stå sin gang.

Jeg er forøvrig en stor tilhenger av å bruke Ockhams barberkniv! Det vil si at man ser på den enkleste og mest sannsynlige forklaringen først og undersøker om det kan være rett, før man løper til andre og mer kompliserte antagelser.

Det enkleste er søvngjengeri eller at den som har utført ugjerningene var ruset eller psykotisk, ikke f.eks. har en splittet personlighet eller driver manipulasjon på høyt nivå.

Jeg er lut lei av måten du forsøker å vri og vrenge på det jeg skriver, og det at du nå bruker vitenskapelige begreper er bare kontraproduktivt i så måte. Derfor blir dette mitt siste innlegg til deg.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. 

Du trenger hjelp til å sortere tankene dine, og fastlegen er et godt sted å begynne. Du tenker såpass mye påmdettebatbdet å bare late som ingenting og gå videre ikke vil fungere. 

Her er mye som ikke stemmer med mannen din sin oppførsel, og ved å snakke med fastlegen kan du få hjelp av noen som kan fortelle deg hva du blr gjøre videre. Jeg er oppriktig skremt på dine vegne og jeg kan ikke forestille meg hvor fortvilet du må være.  Gå til legen på fredag og ta med deg notater over alle ting som du nå har nevnt. Særlig sentralt står hans mangel på hukommelse for både det som handler om tiden han var borte, ødeleggelsene, og de rare episodene med sjokladepapir. Det er for mange episoder til at det kan være tilfeldig. 

Sender deg en klem. 

Anonymkode: 9ebf8...5e5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Hvis du syns det er lenge å vente til fredag anbefaler jeg deg å ringe mentalhelse sin telefon. De er oppe hele døgnet for mennesker som trenger å prate. Tlf: 116 123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både TS og mange her i tråden overreagerer noe voldsomt. Fastlege? Tidlig demens? Personlighetsforstyrrelse? Mental helse? Man skulle tro TSs samboer hadde skadet henne på det groveste. 

Mannen nekter for å ha gjort noe og TS kan heller ikke se at han lyver. Og plutselig har folk her slått fast at han har en alvorlig lidelse? Hva om det ikke er han? Og så har KG overbevist TS om at den hun elsker og stoler på har manipulert henne i lang tid? 

Om vedkommende jeg delte hus med, plutselig hadde beskyldt meg for noe slikt, hadde jeg også stukket av i noen timer. 

Det kan jo like gjerne være noen andre, f.eks TS selv eller svigermor som står bak. Hva med å puste med magen og ikke trekke forhastede konklusjoner? 

Og om det nå skulle være mannen til TS som står bak og lider av en eller annen sykdom, er det jo likevel ikke verdens undergang? Så å oppfordre TS til å skaffe seg sykemelding... Really? 

Anonymkode: 5b3e9...59d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så å oppfordre TS til å skaffe seg sykemelding... Really? 

Anonymkode: 5b3e9...59d

Alvorlig talt, det er det vel ingen som har anbefalt? Vi aner jo ingenting om hva hun jobber med. Men la oss anta at hun er pilot i det flyet du skal reise med i morgen, ville du ikke vært glad om hun hadde vett til å vurdere seg syk om hun ikke fikk sove og ikke tenkte klart?

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har du og dere andre sett filmen "Gaslight" der mannen nettopp gjør sin kone gal...?

Det er nettopp den filmen uttrykket "gaslighting" kommer fra, i tilfelle du ikke allerede visste det. :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes både TS og mange her i tråden overreagerer noe voldsomt. Fastlege? Tidlig demens? Personlighetsforstyrrelse? Mental helse? Man skulle tro TSs samboer hadde skadet henne på det groveste. 

Mannen nekter for å ha gjort noe og TS kan heller ikke se at han lyver. Og plutselig har folk her slått fast at han har en alvorlig lidelse? Hva om det ikke er han? Og så har KG overbevist TS om at den hun elsker og stoler på har manipulert henne i lang tid? 

Om vedkommende jeg delte hus med, plutselig hadde beskyldt meg for noe slikt, hadde jeg også stukket av i noen timer. 

Det kan jo like gjerne være noen andre, f.eks TS selv eller svigermor som står bak. Hva med å puste med magen og ikke trekke forhastede konklusjoner? 

Og om det nå skulle være mannen til TS som står bak og lider av en eller annen sykdom, er det jo likevel ikke verdens undergang? Så å oppfordre TS til å skaffe seg sykemelding... Really? 

Anonymkode: 5b3e9...59d

Det tar tid å gjøre så store ødeleggelser som trådstarter beskriver, og så lenge er vanligvis ikke gjester alene i et hus.
Sannsynligheten for at det er svigermor som står bak er derfor lik null.


Da gjenstår TS og mannen hennes.  Og siden ingen av dem kan huske å ha gjort dette, er en samtale med lege på sin plass.

Sannsynligheten for at det er TS som har gjort det er mindre sannsynlig, spesielt etter forklaringen mannen kom med etter forsvinningsnummeret i går kveld, og da gjenstår mannen.
Enten er det en spøk som har gått feil, noe som er lite sannsynlig for ingen kaller den man er glad i for hore.
Da gjenstår at han virkelig har glemt det.

Og hvis det er noe som feiler ham medisinsk sett er det viktig at han får rask behandling.

Ergo, dette er noe som må sjekkes ut hos rette instans, som er helsevesenet

Anonymkode: b9f16...c88

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar tid å gjøre så store ødeleggelser som trådstarter beskriver, og så lenge er vanligvis ikke gjester alene i et hus.
Sannsynligheten for at det er svigermor som står bak er derfor lik null.


Da gjenstår TS og mannen hennes.  Og siden ingen av dem kan huske å ha gjort dette, er en samtale med lege på sin plass.

Sannsynligheten for at det er TS som har gjort det er mindre sannsynlig, spesielt etter forklaringen mannen kom med etter forsvinningsnummeret i går kveld, og da gjenstår mannen.
Enten er det en spøk som har gått feil, noe som er lite sannsynlig for ingen kaller den man er glad i for hore.
Da gjenstår at han virkelig har glemt det.

Og hvis det er noe som feiler ham medisinsk sett er det viktig at han får rask behandling.

Ergo, dette er noe som må sjekkes ut hos rette instans, som er helsevesenet

Anonymkode: b9f16...c88

Jeg er uenig i at ødeleggelsene som er beskrevet tar for lang tid. Svigermoren er absolutt ikke utelukket. 

Anonymkode: 70f88...40c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar tid å gjøre så store ødeleggelser som trådstarter beskriver, og så lenge er vanligvis ikke gjester alene i et hus.
Sannsynligheten for at det er svigermor som står bak er derfor lik null.


Da gjenstår TS og mannen hennes.  Og siden ingen av dem kan huske å ha gjort dette, er en samtale med lege på sin plass.

Sannsynligheten for at det er TS som har gjort det er mindre sannsynlig, spesielt etter forklaringen mannen kom med etter forsvinningsnummeret i går kveld, og da gjenstår mannen.
Enten er det en spøk som har gått feil, noe som er lite sannsynlig for ingen kaller den man er glad i for hore.
Da gjenstår at han virkelig har glemt det.

Og hvis det er noe som feiler ham medisinsk sett er det viktig at han får rask behandling.

Ergo, dette er noe som må sjekkes ut hos rette instans, som er helsevesenet

Anonymkode: b9f16...c88

Jeg synes du rasjonaliserer situasjonen fryktelig godt! Trådstarter, jeg kan bare signere på dette innlegget her!

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig i at ødeleggelsene som er beskrevet tar for lang tid. Svigermoren er absolutt ikke utelukket. 

Anonymkode: 70f88...40c

Neivel, hun utgår kanskje ikke på grunn av tidsperspektivet, men på grunn av

- ordene som ble brukt

- mannens reaksjon

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt, det er det vel ingen som har anbefalt? Vi aner jo ingenting om hva hun jobber med. Men la oss anta at hun er pilot i det flyet du skal reise med i morgen, ville du ikke vært glad om hun hadde vett til å vurdere seg syk om hun ikke fikk sove og ikke tenkte klart?

Anonymkode: 49b13...9d3

Sover ikke ts heller nå? Kan ikke huske at hun har skrevet det noe sted.

Anonymkode: 88be5...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig i at ødeleggelsene som er beskrevet tar for lang tid. Svigermoren er absolutt ikke utelukket. 

Anonymkode: 70f88...40c

Ok.

Hun måtte for det første vite hvor hobbysakene til TS ble oppbevart. 
Så måtte hun gå dit, rekke opp strikketøyet, rive i stykker tegningene, finne frem skrivesaker for så å skrive over tegningene med både stygge ord og interne kjælenavn.
Og til slutt måtte hun ha ryddet opp etter seg.

Dette ville tatt gode 5 minutter. 
Og i tillegg, interne kjælenavn av den typen TS beskriver blir vanligvis ikke brukt offentlig, så hvordan kunne svigermor vite om disse?

Komklusjonen må være at det enten er TS eller mannen som har gjort dette, og uansett hvem det er en legesjekk fornuftig.

Anonymkode: b9f16...c88

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sover ikke ts heller nå? Kan ikke huske at hun har skrevet det noe sted.

Anonymkode: 88be5...01c

Nettopp! Det har hun ikke.

Så slutt å skriv at folk har påstått ting som ingen har påstått, men som folk har brukt som eksempler.

Både "sykmelding" og "manglende søvn" er eksempler. Det samme er det med at trådstarter er "pilot".

Hva blir det neste, at noen sier at jeg har påstått at hun ER pilot?

Lær dere forskjellen mellom eksempler og påstander.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...