Gå til innhold

henvist til.... sykepleier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som har blitt henvist til sykepleiere i stedet for psykolog? ser ikke at de kan ha noe slags kompetanse for samtaleterapi. skal sies at jeg allerede har hatt tre ulike psykologer og hadde ikke kjemi med noen av de, og syntes ikke noen av de var spesielt intelligente eller hadde god innsikt. jeg vil ikke ha noen som skal 'trøste' meg og synes synd på meg, jeg trenger noen som forstår mennesker som er annerledes enn majoriteten og som baserer seg mer på tanke enn følelser. noen som takler kontroversielle tanker og kyniske ideer uten å svare med trøsting eller forsøke appellere til de typiske empatifølelsene. 

Anonymkode: b149a...202

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det psykiatrisk sykepleier?  tror de kan gjøre samtaleterapi. 

Anonymkode: 00237...603

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

En psykiatrisk sykepleier kan gjøre vel så mye nytte som en psykolog. Du skriver at du allerede har hatt tre psykologer du ikke har hatt kjemi med, kanskje du har kjemi med denne sykepleieren? Gi det en sjangs. Samtaleterapi handler mye om nettopp kjemi.

Anonymkode: fb624...fe5

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Psykriatrisk sykepleier kan ha samtaleterapi, Fungerer bedre for meg det enn psykolog. Sikkert snakk om kognetiv terapi. De har tilleggsutdannelse utover sykepleien.

Anonymkode: 47ae5...7ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det psykiatrisk sykepleier?  tror de kan gjøre samtaleterapi. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En psykiatrisk sykepleier kan gjøre vel så mye nytte som en psykolog. Du skriver at du allerede har hatt tre psykologer du ikke har hatt kjemi med, kanskje du har kjemi med denne sykepleieren? Gi det en sjangs. Samtaleterapi handler mye om nettopp kjemi.

Ja, husker ikke hvilken type sykepleier, men noe sånt. Jeg har aldri møtt en høyt intelligent sykepleier som kan forstå den mer kyniske siden ved menneskets natur, så ser ikke stor sjanse for det. Googlet henne og hun ser ganske 'normal' ut med et normalt liv. Jeg har møtt mange forståelsesfulle kvinner som ønsker å hjelpe (ikke nødvendigvis meg, altså), men det er da ikke en sånn personlighetstype jeg ønsker snakke med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjøner deg godt, jeg ville heller aldri godtatt å gå til en sykepleier for samtaleterapi.

Anonymkode: a02d2...a07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykiatriske sykepleiere og vernepleiere samt kliniske sosionomer har ofte samtaleterapi. Det finnes ikke nok psykologer. De kan være vel så fine å prate med da de også har utdanning innen dette.

Anonymkode: ed001...578

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatriske sykepleiere og vernepleiere samt kliniske sosionomer har ofte samtaleterapi. Det finnes ikke nok psykologer. De kan være vel så fine å prate med da de også har utdanning innen dette.

Hehe, sikkert fint å prate til noen om man bare vil at noen skal fortelle en hvor spesiell og flink man er. Men som sagt, jeg ser ganske lett gjennom disse rutinene terapeuter har, og de mekaniske og uærlige frasene som skal 'validere' meg. Og det er ikke det jeg er ute etter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, husker ikke hvilken type sykepleier, men noe sånt. Jeg har aldri møtt en høyt intelligent sykepleier som kan forstå den mer kyniske siden ved menneskets natur, så ser ikke stor sjanse for det. Googlet henne og hun ser ganske 'normal' ut med et normalt liv. Jeg har møtt mange forståelsesfulle kvinner som ønsker å hjelpe (ikke nødvendigvis meg, altså), men det er da ikke en sånn personlighetstype jeg ønsker snakke med. 

Hvem vil du snakke med da? En eksentrisk og kontinental mann med snurrebart? :Pvirker som du ser for deg samtaleterapi som litt mer glamorøst enn det kanskje er? Eller hva er det du er ute etter som du tror en psykolog kan gjøre for deg?

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere kan da ikke på langt nær så mye som de som er utdannet innenfor faget. Dette handler bare om at staten ikke kan gjøre på langt nær en så god jobb som det private markedet. Det er best om du går til en psykiatriker i stedet.

Anonymkode: 3ba8f...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

psykiatriker

Psyiater*

AnonymBruker
Skrevet

En psykiatrisk sykepleier har kompetanse i det å ha samtaleterapi, så du bør ikke være skeptisk. Vær glad at du fikk en henvisning til en psyk sykepleier i det hele tatt, er ikke alle som får en henvisning en gang fordi problemet er ikke stort nok. 

Anonymkode: 61282...46f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist til psykiatrisk sykepleier, alt han gjorde var å lete etter en diagnose på meg, og så sette feil diagnose. Ingen empati, bare kartlegging og feil resultat i tillegg.

Anonymkode: 45505...1c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, sikkert fint å prate til noen om man bare vil at noen skal fortelle en hvor spesiell og flink man er. Men som sagt, jeg ser ganske lett gjennom disse rutinene terapeuter har, og de mekaniske og uærlige frasene som skal 'validere' meg. Og det er ikke det jeg er ute etter.

Det er da ikke snakk om at de skal fortelle deg hvor flink og spesiell du er, snakk om å dømme dem på forhånd TS.

Jeg går til en klinisk sosionom og jeg kan love deg at han er like ærlig og "hard" som en psykolog.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

De jeg har vært hos var ikke engang sykepleiere, men psykiatrisk helsearbeidere. Superflinke!

Anonymkode: 11690...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vil du snakke med da? En eksentrisk og kontinental mann med snurrebart? :Pvirker som du ser for deg samtaleterapi som litt mer glamorøst enn det kanskje er? Eller hva er det du er ute etter som du tror en psykolog kan gjøre for deg?

Ja, en person som er eksentrisk har nok høyere sjanse for å gå overens med meg. 

Jeg ser ikke for meg at en psykolog skal gjøre noe for meg, sånn sett. Er ganske skeptisk til hele terapigreien generelt og lurer på om det egentlig er effektivt. Men noen som klarer sette ting i en større sammenheng, noen som er smartere enn meg selv slik at jeg slipper føle at jeg etterhvert blir terapeuten som må beskytte egoet til behandleren min fordi det er sart (noe som har skjedd før med både psykologer og leger), noen som tørr være ærlig, noen som tørr dykke ned i de dystre og mørke sidene ved mennesket

Det er da ikke snakk om at de skal fortelle deg hvor flink og spesiell du er, snakk om å dømme dem på forhånd TS.

Jeg går til en klinisk sosionom og jeg kan love deg at han er like ærlig og "hard" som en psykolog.

Jeg har vært til 3 psykologer, det er inntrykket mitt så langt. Er du villig til å fortelle litt mer om hva han sier og mener som er 'hardt'? Du trenger ikke fortelle veldig personlige ting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er han ikke kompetent. En psykolog er ikke nødvendigvis "hard", men man skal huske på at en psykolog har en mye grundigere utdannelse enn en sosionom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, hva forventer du? Du skriver selv at du ikke har hatt kjemi med tre forskjellige psykologer. Disse vokser dessverre ikke på trær og psykiatrisk sykepleier var vel det legen din kunne tilby deg en henvisning til siden det ikke funket hos de du allerede har vært hos. En psykiatrisk sykepleier er ikke en sykepleier som skifter bandasjer på sår om formiddagen og drikker litt kaffe med deg på ettermiddagen. Det er en sykepleier med TILLEGGSUTDANNELSE innenfor psykologi! 

Og hva betyr det at hun ser normal og har et normalt liv? Tror du ikke at en psykolog er en normal person med et normalt liv? En psykolog er ikke et supermenneske som gjemmer seg i en boks og bare blir hentet frem til jobb. Litt som at butikkmedarbeidere ikke sover på bakrommet. Det er helt vanlige mennesker akkurat som deg og meg! 

Nei, gi det en sjangs TS. Kanskje blir du positivt overrasket, kanskje blir du ikke positivt overrasket. Det kan du umulig vite før du har gitt dette en sjangse!

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, hva forventer du?

Et bedre alternativ til selvmord eller destruktiv oppførsel

Og hva betyr det at hun ser normal og har et normalt liv? Tror du ikke at en psykolog er en normal person med et normalt liv? En psykolog er ikke et supermenneske som gjemmer seg i en boks og bare blir hentet frem til jobb. Litt som at butikkmedarbeidere ikke sover på bakrommet. Det er helt vanlige mennesker akkurat som deg og meg! 

Jo, jeg tror dessverre at psykologer er gjennomsnittlige og middelmådige mennesker som ikke er bedre på å behandle mennesker enn en intelligent og god venn som bryr seg

Nei, gi det en sjangs TS. Kanskje blir du positivt overrasket, kanskje blir du ikke positivt overrasket. Det kan du umulig vite før du har gitt dette en sjangse!

Fin rosa boble

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er han ikke kompetent. En psykolog er ikke nødvendigvis "hard", men man skal huske på at en psykolog har en mye grundigere utdannelse enn en sosionom.

Det jeg mente var at han ikke satt å fortalte hvor flink og spesiell jeg var, som TS var redd for. Han er ærlig, lytter og forstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...