Gå til innhold

Drømmen om en baby 🌱❤️💙 (IVF)


DrømmenOmEnBaby

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 + 2 og kjenner også minimalt til graviditeten. Har tatt en nerverpirrende CB-digital de tre siste ukene, og den har heldigvis vist økning i antall uker. Jeg tror at folk er ekstremt ulike, også når det gjelder graviditetssymptomer. Og som de andre skriver - dette kan nok endre seg over natta. Håper du klare å berolige deg selv med dette mens du venter til august. Det er også et greit alternativ å ta blodprøve for å måle HCG-nivået. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+1 ❤️ 

Strålende sol, 25 grader og jeg nyter dagen på verandaen! ☀️ Får endelig hjem mannen ikveld etter en uke borte, Ah det skal bli deilig! 

Når jeg er hjemme alene går tankene konstant og jeg sliter med skikkelig rutine og struktur, så da finner jeg plutselig på å ta en ny clearblue digital kl. 22.30 på kvelden 🙄 Viste selvfølgelig bare "2-3" men panikken startet likevel - ble til at jeg sendte epost til klinikken vi har bestilt tidlig ultralyd til i uke 8+0. De beroet meg med at dette var normalt og ikke trengte å bety noe som helst men hvis jeg ønsket kunne jeg ta en hcg prøve til de dagen etterpå... Takket ja til dette tilbudet selv om jeg hadde lovet meg selv å bare chille frem til tidlig ul... 😳 

Fikk svar i dag om at jeg lå på 14974 (gjennomsnittet er vist 15000) Nivået i forhold til hvilken dag jeg vet selv jeg er på var spo on! 😃 Trengte ikke komme tilbake å ta en ny prøve og så lenge ingen ting endret seg skulle vi ses om 13 dager ❤️ 

Da skal jeg nyte dagen videre - merker så langt ingenting annet enn ømme pupper og litt tretthet 👌🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

8+1 i dag ❤️ 

Etter å ha lest om så mange MA/SA måtte jeg rett å slett bare ta en pause fra alle forum og ikke minst googling... Kjente at jeg slet skikkelig med å glede meg da jeg var sikkert på at det allerede hadde gått galt... men i går gikk vi se og høre hjerte banke hardt og kjapt! 157 slag i minuttet, får frysning bare av å tenke på det 😍

I følge målingene var den også 2-3 dager større enn normalt, satser på at det betyr en liten fighter ☺️ 

3 uker sommerferie nå, selv om det er mer høst stemning i Nord-Norge hvor vi tar første uken 😆 

Fortsatt ingen andre symptomer enn litt ømme pupper, men nå skal jeg nyte det ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at ultralyden gikk så bra! Det føles jo bare helt amazing! Ha en fortreffelig sommerferie. :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av at jeg har to normale svangerskap bak meg så kjenner jeg meg veldig igjen i angsten for Sa/MA altså, de første ukene der er virkelig ikke gode. Håper du klarer å slappe mer av etter ultralyden, nå har du oddsen veldig på din side 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

12+4 ❤️ 

Dagene går og siden jeg fortsatt ikke har et eneste symptom / endring / vondter eller noe så er det nesten så jeg glemmer det litt bort i hverdagen... 😆 Kommer selvfølgelig kjapt på det igjen men dagene går fort synes jeg! ☺️

Når jeg var 10+5 var vi på en ny ultralyd nede på klinikken, da fikk vi se en veldig aktiv minibaby som sprellet masse - helt nydelig å se på! 😍❤️ 

Føler meg fortsatt ikke gravid så har ikke fortalt det til noen flere... føles så merkelig på en måte... har også bakovervendt livmor, så får nok ikke babybump på en stund... gleder meg til jeg kjenner liv - går nok litt mer opp for meg da! ☺️ 

Ellers så har jeg første svangerskapskontroll i morgen, blir spennende!! 👌🏼

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan gikk det på første svangerskapskontroll? Var du hos fastlegen? Jeg skal ha min første kontroll nå til uka. Ser fram til det, selv om jeg egentlig ikke har så veldig stor trua på at det blir så spesielt siden det er host fastlegen min. :fnise: Er formen din fortsatt like fin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 10.22, Snotra skrev:

 Heisann! Hvordan gikk det på første svangerskapskontroll? Var du hos fastlegen? Jeg skal ha min første kontroll nå til uka. Ser fram til det, selv om jeg egentlig ikke har så veldig stor trua på at det blir så spesielt siden det er host fastlegen min. :fnise: Er formen din fortsatt like fin? 

Hei hei ☺️ Det gikk kjempe fint - var til fastlegen ja. Var veldig spent, mest fordi jeg var nysgjerrig på hva som skulle skje, men også fordi jeg har byttet fastlege og det var første møtet 😬

Leverte urinprøve (alt OK, man kan vistnok ha UVI uten å merke det 🙄), tok masse blodprøver (hun ringer meg hvis noe er feil) også målte vi blodtrykket. Fylte ut helsekort og hadde en god prat! Følte meg nesten litt mer gravid når jeg kjørte hjem 😂 

Formen er like fin ja, hatt litt hodepine denne uka som har vært, trenger ikke å ha noen direkte sammenheng da... I dag er jeg på 33,3% - helt sykt! ❤️ 

Har du tenkt å besøke jordmor også? Jeg synes legen var så grei og tok seg god tid at jeg er usikker om jeg ønsker det... Ser ikke helt poenget?! 

 

Endret av DrømmenOmEnBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
Sitat

 

Å hoi - her er det lenge siden jeg har oppdatert 🙄 

Kjapp oppdatering: 

• Blodpropp i lungene uka før OUL                        • OUL viste en liten jente 💞                          • Pga blodpropp måtte dosen med klexane økes (humor å faktisk få blodpropp når man allerede går på forebyggende medisiner... men men 🙈)                                                    • Aldri vært i så bra form før (absolutt ingen vondter eller plager) men alle maste om at dette var et høyrisiko svangerskap.. så vi fikk se lillemor på UL hver 4 uke 😍              • Planlagt keisersnitt som ble tatt i uke 37+5 (hun måtte ikke finne på å komme selv pga blødningsfare)                                         •Mistet 3,7 liter blod under keisersnittet - men fikk en liten gudinne på 2,8 kg og 45 cm 💞                                                             • Fikk en oppblåst ballong med saltvann satt opp i livmoren etter fødselen, måtte ligge med den i ca 1 døgn, blødningen avtok heldigvis og slapp ny operasjon for å fjerne livmoren 🙌🏼 Pappen gjorde en fantastisk jobb på barsel med lille mens jeg lå i ørska nede på intensiven!                        • Fikk komme oppe på barsel til resten av flokken på senkvelden dagen etter keisersnitt ❤️                                                    • Fikk melk i puppene tvert - for en glede!      • Hjemreise 5 dager senere - fikk garanter Marit Bjørgen blod for herlighet for en energi jeg hadde 😂                                       • Barselperioden gikk over all forventning, uendelig kjærlighet og glede over hvor heldige vi har vært!                                         • Dagene har gått i mating, bleieskift, milepæler, utviklingssprang og masse søvnproblemer 😅                                          • Lille rampen har nå blitt 1 år og sykt aktiv, høyt og lavt dagen lang.. 🥳 

 

Uendelig takknemmelig og lykkelig over hele prosessen som har gitt oss denne herlige energi-jenta på snart 8 kg ❤️❤️❤️ 

 

 

 

Endret av DrømmenOmEnBaby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...