Gå til innhold

Drømmen om en baby 🌱❤️💙 (IVF)


DrømmenOmEnBaby

Anbefalte innlegg

Så spennende med UL i morra! Det er litt fint å kunne lese om andres forsøk når jeg er nødt til å vente selv. Jeg tror nesten ikke det skjer at uttak blir 36 timer etter UL, da blir det sikkert på et veldig dårlig tidspunkt for klinikken også. På vår klinikk har de alltid uttak om morgenen, og man tar el-sprøyta på kvelden 36 timer før. Jeg tror ikke det er noe problem å utsette det noen timer, eller kanskje til og med en dag hvis det er helt nødvendig :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blæ - akkurat nå hater jeg alt! Er negativ og sur... ☠️ 

Søndags kveld ble jeg plutselig veldig kåt (ja, privat men så er den min dagbok og 😂) og det er klassisk like før eggløsning, tenkte ikke så mye over bare fikset saken 🙄 MEN så får jeg skikkelig eggløsningssmerter på mandag - Faen hva skjer?! Hva "utølser" eggløsning egentlig?!?(Burde helt sikker vite det) Er det dager etter siste mens? Dager før neste? Størrelse på eggposene? Orker seriøst ikke Google - dette er bare et tankespinn... Men hvis det er det siste, altså størrelsen - så kan det virkelig skje at eggløsning har vært / er nå? 😱 skal alt dette, selv om jeg ikke har merket noen ting foruten om 10.000 mindre på konto etter kjøp av medisiner - være for ingen ting?!? ☠️☠️

Så nå sitter jeg her, pottesur (hjelper selvfølgelig ikke at jeg kom hjem fra generalforsamling i borettslaget tidligere i kveld, herregud det finnes mye viktige / jegMåHaEnMeningOmAlt folk!! 😂) og er irritert allerede nå pga. et mislykket IVF forsøk.... Jeg vet innerst inne at alt avklares først i morgen og at sjangsen for at det fortsatt går bra, er stor... MEN denne kroppen har aldri tidligere vist en vilje til å samarbeide 🙄 Som sagt, bare et tankespinn - hjelper heller ikke at mannen sitter oppe i gokkmokk med mobilnekt... Hvis det blir en neste gang - må det planlegges litt bedre, note to self 😂😂 

Tente lys, et lite (stort 😆) glass rødvin og Madam Secretary på TV - Ro ned kjære deg! "Det er som det er og det blir som det blir" ❤️

 

 

Endret av DrømmenOmEnBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er medisinene som gjør at du har symptomer på eggløsning? Eggløsning kommer jo vanligvis 14dager før neste menstruasjon. Men, du tar jo Orgalutran for å hindre at det skal skje da. Nei, ikke vet jeg, men jeg tror det går bra. Fint at du skal på UL i dag da, slik du får stilt litt spørsmål til de som virkelig vet hva de snakker om ;) 

Lykke til i dag. Når skal du dit forresten? Håper du får beskjed om at uttaket mest sannsynlig vil skje over helga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Oppdatering • 

Hurra og pokker!! 

Nettopp kommet hjem etter UL, alt så kjempe bra ut!! Fin slimhinne, 11 fine store eggposer - de varierte fra 14mm til 21 mm😀 😀 Eggløsning har heller ikke vært! 

Så da har jeg satt min siste dose Bemfola og Orgalutran ❤️ Kl. 23.00 ikveld skal jeg ta eggløsningssprøyten og uttak blir på fredag kl. 11.00 👌🏼 De forventer å få ut alle eggene!! ❤️ 

Men - mannen kommer ikke hjem før fredagskvelden 😱 Hater det!! Men når valget var nå eller å vente til august / september er saken grei, kjipt - men sånn er det! 

Så da får jeg ringe lillesøster da, fortelle alt og be om støttekontakt / sjåfør denne dagen... Gruer meg ikke til å fortelle det men å be henne om dette midt i eksamensperioden hennes.. vet hun er stressa nok fra før... MEN jeg hadde gjort det for henne og det går nok andre veien og ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det høres ut som om du har respondert perfekt på medisinene :) Men hvordan gjør de det med befruktning hvis han ikke kommer hjem før etter uttaket?? Vet ikke hvordan det egentlig gjøres jeg, men vi har alltid levert sædprøven ved uttak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QBee skrev:

Så bra, det høres ut som om du har respondert perfekt på medisinene :) Men hvordan gjør de det med befruktning hvis han ikke kommer hjem før etter uttaket?? Vet ikke hvordan det egentlig gjøres jeg, men vi har alltid levert sædprøven ved uttak 

Ja, klinikken var veldig fornøyd 😀 

Vi bruker donorsæd og den står klar nede til de allerede 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, selvfølgelig. Ikke lett å huske fra dagbok til dagbok alltid :P Da håper jeg at søsteren din blir med som støtte også får mannen heller være med på innsettingen eventuelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra det gikk med ultralyden da!! 11 er et fint antall da. Hååper at du får ut alle :):) Fint å vite at du har respondert bra på medisinene ja. 

Skjønner det er kjipt at ikke mannen rekker å komme hjem til uttak. Heldigvis har du en søster som kan støtte deg da. Fint å ha noen der som man føler seg trygg på. Så får mannen ta ekstra godt vare på deg når han kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, så bra det gikk med ultralyden da!! 11 er et fint antall da. Hååper at du får ut alle :):) Fint å vite at du har respondert bra på medisinene ja. 

Skjønner det er kjipt at ikke mannen rekker å komme hjem til uttak. Heldigvis har du en søster som kan støtte deg da. Fint å ha noen der som man føler seg trygg på. Så får mannen ta ekstra godt vare på deg når han kommer hjem :)

Ja, det håper jeg og!! 🤞🏼 

Det er kjipt ja, men å vente til høsten hadde vært ennå kjipere... Som armywife er man egentlig godt vant til å gjør ting alene, desverre - dette går bare inn i rekken av "Selvfølgelig kan jeg det" 💪🏼 

Ja, ringte lillesøster for en time siden, hun fikk litt sjokk stakkars, spesiellt når jeg startet med å gråte før jeg fikk ut et ord 😂 Men fikk fremmet saken etter hver og hun stiller gladelig opp, både henter meg, blir meg inn under uttaket og passer på meg resten av dagen til mannen kommer hjem 😉 

Jeg skal ta Paracet, voltaren og en So-ett eller annet - tabelett (beroligende) 1 time før uttaket, får en flytende mix der nede, lokal bedøvelse i skjeden og morfin intravenøst ❤️ Vi kjører full pakke tvert, ikke vits å prøve seg frem 😎 

Så kan tenke meg at hun sikkert får seg en god latter i løpet av den dagen 😉😆 

Nei, funnet senga nå, ble ikke mye søvn i natt så sint / fortvilet som jeg var... Note to self: Ikke ta sorgene på forskudd og ikke prøv å tyd symptomer som kroppen gir... Håndfaste og konkrete ting er alfa omega i denne prosessen! 

 

Lykke til som ruger - jeg har virkelig trua!! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får "full pakke" med snertestillende! Ikke vits å prøve seg frem nei, noe de gjorde med meg første uttak. Fortsatt bitter! Men, med full pakke er den iiingen sak 😊

Har glemt å ønske deg lykke til med uttaket i dag. Nå er du vel kanskje ferdig til og med. 

Oppdater hvordan det har gått da😊

Klemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 🎉🎈

Egguttaket gikk over all forventning ❤️ Var veldig redd på forhånd pga at dette skal vistnok gjøre enormt vondt... men fikk faktisk sove kjempe godt i natt og var veldig bra mentalt forberedt! ☺️

5 tabletter av forskjellig slag en time før - en mixttur shot før vi fikk inn på rommet, morfin intravenøst pluss lokalbedøvelse også var jeg klar... men siden kroppen, av erfaring, tar litt dårlig til seg smertestillende fikk jeg en ny liten mixtur rett før oppstart og litt påfyll med morfin underveis...

Det ble en fantastisk fin og morsom opplevelse der både jeg og lillesøster (Ah, hun er magisk) fikk følge med på skjermen, se nålen gå inn i eggposene og bli tømt for væske og egg! ❤️ De fikk ut 14 (!!!) egg!! Et perfekt resultat!! ❤️

Kjenner ingen smerter i hele tatt, verken nå eller under selve uttaket, og er nå veldig lettet og klar i hode / kropp! (Trodde og håpet jeg skulle bli veldig surrete / ruset etc, men var fullstendig klar og oppegående hele tide ) I følge lillesøster kunne jeg sikkert kjørt hjem selv 😂

Hadde uten problemer kunne gjort det samme igjen imorgen 👌🏼

Nå er det bare å vente på tilbakemelding fra Labratoriumet i løpet av helgen på hvor mange egg som overlevde og ble befruktet - nok en sykt spennende periode!

Men akkurat nå føler jeg meg bare lykkelig og veldig stolt av meg selv 💪🏼 

Endret av DrømmenOmEnBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra X 2 - mannen kom akkurat hjem!!! ❤️❤️❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy. Gratulerer med 14 egg ut. Får satse på at mange blir befruktet da :) Har du snakket med sykehuset om dyrking til blastocyst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så gøy. Gratulerer med 14 egg ut. Får satse på at mange blir befruktet da :) Har du snakket med sykehuset om dyrking til blastocyst? 

Takk ☺️ Fikk SMS tidligere i dag av labratoriumsjefen: 9 av 14 egg ble befruktet! 👍🏼

Sto videre at vi var velkommen til tilbakesetting på onsdag den 7/6-17.       Så det virker som de tar det som en liten selvfølge 😎 Krysser alt jeg har for at vi kommer oss dit!! 🤞🏼

Får vi ingen flere sms'er da? 😳 Shit - dette er spennende altså!! 😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 egg befruktet. Fint antall 😊 Så bra de skal dyrke til blasto da, spennende. Hvilket sykehus tilhører du? Du har kanskje skrevet det tidligere 🙈

Du får sikkert en telefon på mandag, tror du ikke? Det gjorde jeg. Jeg hadde uttak fredag, fikk tilf lørdag og mandag før innsett onsdag 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

9 egg befruktet. Fint antall 😊 Så bra de skal dyrke til blasto da, spennende. Hvilket sykehus tilhører du? Du har kanskje skrevet det tidligere 🙈

Du får sikkert en telefon på mandag, tror du ikke? Det gjorde jeg. Jeg hadde uttak fredag, fikk tilf lørdag og mandag før innsett onsdag 👍🏼

Vi holder til på en privatklinikk i Trondheim ☺️ Ja, håper de holder oss oppdatert, men håper også at når / hvis de sender flere sms'er at det er bare gode nyheter 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Vi holder til på en privatklinikk i Trondheim ☺️ Ja, håper de holder oss oppdatert, men håper også at når / hvis de sender flere sms'er at det er bare gode nyheter 😎

Håper på masse gode nyheter fremover :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet - minnekonsert fra Manchester ❤️ var heftig kost i kveld... skylder på Lutinus'en 😎😂 

ikke hørt noe mer om eggene mine... håper alle 9 fortsatt henger med... 🤞🏼🌱

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Herlighet - minnekonsert fra Manchester ❤️ var heftig kost i kveld... skylder på Lutinus'en 😎😂 

ikke hørt noe mer om eggene mine... håper alle 9 fortsatt henger med... 🤞🏼🌱

 

 

Jaa, det ble noen tårer herifra å ❤

Meen, over til noe hyggeligere. Jeg regner med du har fått tlf fra klinikken i dag? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Jaa, det ble noen tårer herifra å ❤

Meen, over til noe hyggeligere. Jeg regner med du har fått tlf fra klinikken i dag? 😊

Nei, skulle jeg ha fått det?!? 🙄 Ikke hørt noe jeg siden lørdags morgen... Håper sånn at det går bra med alle eggene!! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...