moncabang Skrevet 4. september 2017 #141 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller sexchatted med fremmede enn å trakassere vennene mine med pyramidesalg. Anonymkode: b16df...55b Det er ditt valg og det er selvfølgelig helt greit
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #142 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, moncabang skrev: Synd at det finnes mennesker med så bastante holdninger der ute da jeg er sikker på at denne type jobb kan hjelpe mange mennesker med å tjene det lille ekstra de mangler i hverdagen. Jeg har ikke sagt at man blir rik i en fei, men at du mener at jeg ikke tjener penger er helt feil. Jeg er student og slipper unna studielån ved å jobbe på denne måten. Ikke er jeg blitt rik, men penger det tjener jeg. Du har uansett bestemt deg, og velger å samtidig være ganske frekk, så jeg trekker meg bare tilbake. Du har hittil vært en av mine favoritter her inne, utrolig hvor feil man kan ta om folk. Du er jo en idiot om du ikke tar opp studielån. At du driver med Forever Living/Mary Kay/etc forsterker bare det inntrykket. Anonymkode: 807f2...45f 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #143 Skrevet 4. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo en idiot om du ikke tar opp studielån. At du driver med Forever Living/Mary Kay/etc forsterker bare det inntrykket. Anonymkode: 807f2...45f 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo en idiot om du ikke tar opp studielån. At du driver med Forever Living/Mary Kay/etc forsterker bare det inntrykket. Anonymkode: 807f2...45f Hvorfor er hun en idiot om hun ikke tar opp studielån? Vet du hvor mange som faktisk sliter med å betale tilbake? Deilig å være gjeldsfri. Anonymkode: 472ba...2a2 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #144 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er hun en idiot om hun ikke tar opp studielån? Vet du hvor mange som faktisk sliter med å betale tilbake? Deilig å være gjeldsfri. Anonymkode: 472ba...2a2 Studielånet er det mest gunstige lånet man kan ha. Lav rente samt rentefritt når man studerer, og i tillegg faller det bort ved død og man kan få deler eller hele slettet ved varig uførhet. Med mindre man er en riking er studielånet bra, og det er tvilsomt at en som driver med Mary Kay havner i denne kategorien. Anonymkode: 807f2...45f 8
Gjest Sisti Skrevet 4. september 2017 #145 Skrevet 4. september 2017 29 minutes ago, AnonymBruker said: Hvorfor er hun en idiot om hun ikke tar opp studielån? Vet du hvor mange som faktisk sliter med å betale tilbake? Deilig å være gjeldsfri. Anonymkode: 472ba...2a2 Fordi man kan sette lånet på sparekonto, tjene rentepenger og senere enten tilbakebetale lånet med en gang man er ferdig å studere, eller bruke pengene til for eksempel boligkjøp og slik ha litt mindre boliglån og litt mer gunstig lån.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #146 Skrevet 4. september 2017 Ikke alle har muligheter til å gjøre det vet du. Støtte fra lånekassen er til for at man skal klare seg i det semesteret man studerer. I tillegg har ikke alle muligheter til å jobbe av ulike grunner. Anonymkode: 472ba...2a2 4
Gjest Sisti Skrevet 4. september 2017 #147 Skrevet 4. september 2017 14 minutes ago, AnonymBruker said: Ikke alle har muligheter til å gjøre det vet du. Støtte fra lånekassen er til for at man skal klare seg i det semesteret man studerer. I tillegg har ikke alle muligheter til å jobbe av ulike grunner. Anonymkode: 472ba...2a2 Men vedkommende vi snakker om har jo mulighet.
moncabang Skrevet 4. september 2017 #148 Skrevet 4. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Studielånet er det mest gunstige lånet man kan ha. Lav rente samt rentefritt når man studerer, og i tillegg faller det bort ved død og man kan få deler eller hele slettet ved varig uførhet. Med mindre man er en riking er studielånet bra, og det er tvilsomt at en som driver med Mary Kay havner i denne kategorien. Anonymkode: 807f2...45f Touche! Du har helt rett, og jeg startet faktisk opp med å ta opp studielån og sette det inn på sparekonto. Men fordi life happens og jeg har måttet ta pauser flere ganger i løpet av utdanningen så har jeg måttet starte å betale ned på lånet hver gang jeg tok en pause og ikke lenger var student. Jeg har 3 barn og en kronisk sykdom så jeg prøver bare å finne ut av ting og gjøre det på den beste måten for meg og min familie. Men jeg vil samtidig minne deg på at ord sårer. Jeg vil at du skal tenke nærmere på hvordan du uttaler deg neste gang. Du vet ingenting om hvem som sitter på den andre siden av tastaturet. For et par år siden ville en sånn kommentar fått meg til å gi opp det jeg holder på med nå. Heldigvis har jeg lært mye om mindset og jeg klarer nå å riste det av meg, men det er det ikke alle som klarer! Jeg har høyere utdanning og utdanner meg nå på nytt pga sykdom, så nå har jeg straks makset ut tiden jeg kan få utbetalt studielån. Kan du ikke heller ha litt respekt for at jeg prøver å klare meg selv? Edit: det gamle studielånet er nedbetalt, det var det nye jeg måtte begynne å nedbetale undervei. Det er likevel sånn at Lånekassen kun gir en studielån i så så mange år, uanvhengig om det er nedbetalt eller ikke Endret 4. september 2017 av moncabang 6
moncabang Skrevet 4. september 2017 #149 Skrevet 4. september 2017 (endret) 12 minutter siden, Sisti skrev: Men vedkommende vi snakker om har jo mulighet. Morsomt at du sier det uten å sitte på svaret. Jeg har høyere utdanning fra før som har gjort at jeg nå ikke har flere år å få støtte fra Lånekassen på og jeg utdanner meg nå på nytt pga sykdom. Endret 4. september 2017 av moncabang
Gjest Sisti Skrevet 4. september 2017 #150 Skrevet 4. september 2017 14 minutes ago, moncabang said: Morsomt at du sier det uten å sitte på svaret. Jeg har høyere utdanning fra før som har gjort at jeg nå ikke har flere år å få støtte fra Lånekassen på og jeg utdanner meg nå på nytt pga sykdom. Da var det jo ikke helt riktig av deg å si "slipper unna studielån", når sannheten var "får ikke studielån", eller? Poenget er - man bør ikke strebe etter å slippe unna studielånet. Jeg bare svarte fordi en eller annen bruker ikke skjønte hvorfor man ikke bør "slippe unna" studielånet. Hvordan du finansierer din studietid er ganske så uviktig for meg.
moncabang Skrevet 4. september 2017 #151 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, Sisti skrev: Da var det jo ikke helt riktig av deg å si "slipper unna studielån", når sannheten var "får ikke studielån", eller? Poenget er - man bør ikke strebe etter å slippe unna studielånet. Jeg bare svarte fordi en eller annen bruker ikke skjønte hvorfor man ikke bør "slippe unna" studielånet. Hvordan du finansierer din studietid er ganske så uviktig for meg. Jeg ser den! Men poenget mitt var vel heller å få frem det at jeg klarer å finansiere studietiden uten studielån gjennom denne type jobb. Men så er det jo egentlig ikke meg denne tråden skal handle om heller da😅 1
Gjest Raiu Skrevet 4. september 2017 #152 Skrevet 4. september 2017 21 hours ago, moncabang said: Jeg har da så absolutt ikke prøvd å rekruttere noen! Jeg nevner flere selskaper man kan jobbe i! Det er en fin måte å tjene litt ekstra penger på, ikke værre enn det! Tenk det er faktisk mange som er avhengig av disse pengene i hverdagen. Man trenger ikke å bli ufin selv om man ikke er enig, husk jeg er et menneske jeg også! Kanskje neste gang så burde du ta ett skritt tilbake og puste litt hvis du tar deg så nær av en liten småmorsom kommentar.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #153 Skrevet 4. september 2017 3 timer siden, moncabang skrev: Touche! Du har helt rett, og jeg startet faktisk opp med å ta opp studielån og sette det inn på sparekonto. Men fordi life happens og jeg har måttet ta pauser flere ganger i løpet av utdanningen så har jeg måttet starte å betale ned på lånet hver gang jeg tok en pause og ikke lenger var student. Jeg har 3 barn og en kronisk sykdom så jeg prøver bare å finne ut av ting og gjøre det på den beste måten for meg og min familie. Men jeg vil samtidig minne deg på at ord sårer. Jeg vil at du skal tenke nærmere på hvordan du uttaler deg neste gang. Du vet ingenting om hvem som sitter på den andre siden av tastaturet. For et par år siden ville en sånn kommentar fått meg til å gi opp det jeg holder på med nå. Heldigvis har jeg lært mye om mindset og jeg klarer nå å riste det av meg, men det er det ikke alle som klarer! Jeg har høyere utdanning og utdanner meg nå på nytt pga sykdom, så nå har jeg straks makset ut tiden jeg kan få utbetalt studielån. Kan du ikke heller ha litt respekt for at jeg prøver å klare meg selv? Edit: det gamle studielånet er nedbetalt, det var det nye jeg måtte begynne å nedbetale undervei. Det er likevel sånn at Lånekassen kun gir en studielån i så så mange år, uanvhengig om det er nedbetalt eller ikke Hvis en slik kommentar gjør at man vippes av pinnen har man egentlig ikke noe å gjøre på internett. Min kommentar rettet seg uansett mot deg som student ettersom det var det du skrev. Det bryr meg egentlig katta at du har tatt opphold i studiene for da er du ikke student. Uansett har Lånekassen flust av ordninger for de som er forsinket eller må ha tatt opphold i utdanningen grunnet sykdom og barn. Lånekassen er ekstremt fleksible så lenge sykdom eller barn ligger til grunn. Anonymkode: 807f2...45f 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #154 Skrevet 4. september 2017 3 timer siden, moncabang skrev: Morsomt at du sier det uten å sitte på svaret. Jeg har høyere utdanning fra før som har gjort at jeg nå ikke har flere år å få støtte fra Lånekassen på og jeg utdanner meg nå på nytt pga sykdom. Joda, man kan få flere år dersom man kan dokumentere sykdom som årsak til forsinket studieprogresjon. Anonymkode: 807f2...45f 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #155 Skrevet 4. september 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Studielånet er det mest gunstige lånet man kan ha. Lav rente samt rentefritt når man studerer, og i tillegg faller det bort ved død og man kan få deler eller hele slettet ved varig uførhet. Med mindre man er en riking er studielånet bra, og det er tvilsomt at en som driver med Mary Kay havner i denne kategorien. Anonymkode: 807f2...45f Jepp, og ikke minst at man får 40% av studielånet omgjort til stipend når man har bestått eksamen. Gratis penger! Anonymkode: 944c4...6c4 2
daemonia Skrevet 5. september 2017 #156 Skrevet 5. september 2017 På 4.9.2017 den 9.06, moncabang skrev: Synd at det finnes mennesker med så bastante holdninger der ute da jeg er sikker på at denne type jobb kan hjelpe mange mennesker med å tjene det lille ekstra de mangler i hverdagen. Jeg har ikke sagt at man blir rik i en fei, men at du mener at jeg ikke tjener penger er helt feil. Jeg er student og slipper unna studielån ved å jobbe på denne måten. Ikke er jeg blitt rik, men penger det tjener jeg. Du har uansett bestemt deg, og velger å samtidig være ganske frekk, så jeg trekker meg bare tilbake. Du har hittil vært en av mine favoritter her inne, utrolig hvor feil man kan ta om folk. Det er min mening etter å ha vært med på forskjellige ting selv. Men for alt jeg vet kan det være at det er uvanlig mange her som er lei av å høre om slike ting. Her kan man kaste en stein og treffe 5 forhandlere av forskjellige ting. Og de færreste tjener noe i det hele tatt. Om noen få klarer det så er det jo flott det, og bra for deg at du klarer å unngå å pådra deg gjeld! Men ja; Jeg synes det er rart at folk fortsatt tror at man kan tjene seg rik på slikt. For det er det mange som tror, og derfor de blir med i slikt. Og av de tingene jeg har prøvd selv er jeg ikke imponert over kvaliteten i forhold til andre ting. På 4.9.2017 den 11.58, AnonymBruker skrev: Studielånet er det mest gunstige lånet man kan ha. Lav rente samt rentefritt når man studerer, og i tillegg faller det bort ved død og man kan få deler eller hele slettet ved varig uførhet. Med mindre man er en riking er studielånet bra, og det er tvilsomt at en som driver med Mary Kay havner i denne kategorien. Anonymkode: 807f2...45f Er man idiot for å ikke pådra seg gjeld? Det hjelper ikke om det er det mest gunstige lånet. Det er likevel et lån, og det skal betjenes. Og på lang sikt er det for de aller fleste viktigere å få boliglån enn å sitte med studielån. Studielån er faktisk gjeld som blir tatt med i beregningen når man søker boliglån. Og all annen gjeld man har kan redusere sjansene for å få lån i det hele tatt. 4
Gjest Sisti Skrevet 5. september 2017 #157 Skrevet 5. september 2017 22 minutes ago, daemonia said: Det er min mening etter å ha vært med på forskjellige ting selv. Men for alt jeg vet kan det være at det er uvanlig mange her som er lei av å høre om slike ting. Her kan man kaste en stein og treffe 5 forhandlere av forskjellige ting. Og de færreste tjener noe i det hele tatt. Om noen få klarer det så er det jo flott det, og bra for deg at du klarer å unngå å pådra deg gjeld! Men ja; Jeg synes det er rart at folk fortsatt tror at man kan tjene seg rik på slikt. For det er det mange som tror, og derfor de blir med i slikt. Og av de tingene jeg har prøvd selv er jeg ikke imponert over kvaliteten i forhold til andre ting. Er man idiot for å ikke pådra seg gjeld? Det hjelper ikke om det er det mest gunstige lånet. Det er likevel et lån, og det skal betjenes. Og på lang sikt er det for de aller fleste viktigere å få boliglån enn å sitte med studielån. Studielån er faktisk gjeld som blir tatt med i beregningen når man søker boliglån. Og all annen gjeld man har kan redusere sjansene for å få lån i det hele tatt. Banken er ikke idiot. Hvis du har 300 000 kroner på konto (utenom vanlig EK) , og 300 000 i studielån, så vil du få 300 000 mindre i boliglån ja - men de 300 000 går opp i opp med de du har på konto. Dermed er boligen din finansiert med 300 000 i studielån, som er bedre enn 300 000 mer i boliglån. Banken vet dette og vil ikke nekte deg lån på det grunnlaget. Eventuelt kan man tilbakebetale hele studielånet med en gang man er ferdig å studere. Vips, rentepenger tjent. Men den løsningen er jo ill for folk som ikke har god økonomisk kontroll. Jeg er ikke enig i at man er idiot om man ikke bruker dette trikset. Men for alle med økonomisk kontroll ER det lurt å ta studielån, uansett. Banken blir mer imponert over det enn "jeg turte ikke å ta studielån, i tilfelle jeg kom til å sløse det vekk".
daemonia Skrevet 5. september 2017 #158 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, Sisti skrev: Banken er ikke idiot. Hvis du har 300 000 kroner på konto (utenom vanlig EK) , og 300 000 i studielån, så vil du få 300 000 mindre i boliglån ja - men de 300 000 går opp i opp med de du har på konto. Dermed er boligen din finansiert med 300 000 i studielån, som er bedre enn 300 000 mer i boliglån. Banken vet dette og vil ikke nekte deg lån på det grunnlaget. Eventuelt kan man tilbakebetale hele studielånet med en gang man er ferdig å studere. Vips, rentepenger tjent. Men den løsningen er jo ill for folk som ikke har god økonomisk kontroll. Jeg er ikke enig i at man er idiot om man ikke bruker dette trikset. Men for alle med økonomisk kontroll ER det lurt å ta studielån, uansett. Banken blir mer imponert over det enn "jeg turte ikke å ta studielån, i tilfelle jeg kom til å sløse det vekk". Men så er det ikke alle som gjør det, og som faktisk trenger å bruke studielånet hver måned for å få ting ti lå gå opp. Og det er det jeg mener. Det som er mest vanlig ifht studielån. 1
Gjest Sisti Skrevet 5. september 2017 #159 Skrevet 5. september 2017 Just now, daemonia said: Men så er det ikke alle som gjør det, og som faktisk trenger å bruke studielånet hver måned for å få ting ti lå gå opp. Og det er det jeg mener. Det som er mest vanlig ifht studielån. Men du må jo se på konteksten du svarer i. Vedkommende du svarer kommenterte en bruker som hadde god nok økonomi til å slippe studielån. Poenget er jo bare at det ikke er noe mål å IKKE ta studielån. For de som har god økonomi og dermed ikke trenger studielån er studielån enda mer lønnsomt enn for oss som måtte bruke det på husleie og havregrøt.
daemonia Skrevet 5. september 2017 #160 Skrevet 5. september 2017 Jeg svarte på påstanden om at vedkommende er idiot som ikke har studielån. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå