Gå til innhold

"Norwegians work from home"


Fiorella

Anbefalte innlegg

Så en stilling som lå ute på finn nå, hva i alle dager? Er ikke dette en slags erotisk chattetjeneste de prøver å 'verve' folk til? Noen som har hørt om dette før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så det, høres ut som en grei måte å tjene litt ekstra på, men er det legit? Finner ingen info om erfaringer med dem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring? Ser at annonsen har blitt avvist på finn :( Jeg søkte faktisk, trenger penger. Føler meg litt dum nå hvis det er no shady greier. 

Anonymkode: aa5e6...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp, jeg har gått fem på. Sendte til og med bilde av førerkortet mitt fordi de måtte ha bevis for at jeg var over 18 år. Hva kan de gjøre med den informasjonen? De har kun fødselsnummeret mitt som står på førerkortet. 

Anonymkode: aa5e6...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal jeg si til politiet?

Anonymkode: aa5e6...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si til politiet?

Anonymkode: aa5e6...800

Så kjipt , men har du ikke fått noe tilbakemelding fra dem? Ikke noe avtale om den 3timer opplæringen? Er det person nummer, eller kun fødselsdato de har av deg? Har de kun fødselsdatoen så kommer de ikke så langt med bare det! Men ville meldt til politiet, sånn i tilfelle dette er snusk. De har jo adresse i ytre Enebakk, men finnes ikke noe der om dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cuthalion skrev:

Så kjipt , men har du ikke fått noe tilbakemelding fra dem? Ikke noe avtale om den 3timer opplæringen? Er det person nummer, eller kun fødselsdato de har av deg? Har de kun fødselsdatoen så kommer de ikke så langt med bare det! Men ville meldt til politiet, sånn i tilfelle dette er snusk. De har jo adresse i ytre Enebakk, men finnes ikke noe der om dem. 

Bare at de har registrert søknaden min. Politiet gjør ikke noe før id tyveriet har skjedd. de har fødselsnummeret. ikke bankkontonr. 

Anonymkode: aa5e6...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare at de har registrert søknaden min. Politiet gjør ikke noe før id tyveriet har skjedd. de har fødselsnummeret. ikke bankkontonr. 

Anonymkode: aa5e6...800

Tror du er safe :) hold oss oppdater på hva som skjer? Litt spent på å se om de er seriøse! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cuthalion skrev:

Tror du er safe :) hold oss oppdater på hva som skjer? Litt spent på å se om de er seriøse! 

Håper jeg er safe. Driver å legger inn kredittsperrer på kortet mitt nå. Skal gi tilbakemelding hvis jeg hører noe :)

Anonymkode: aa5e6...800

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, hvorfor gir man fra seg fødselsnummer og ID-bevis til ett firma uten videre undersøkelser? 
Kjapt søk så finner jeg ikke noe organisasjonsnummer på bedriften.
Adressen på nettsiden er feilskrevet. 
Annonsen krever plettfri grammatikk, og bedriften klarer selv ikke holde dette på nettsidene sine. 
Tilogmed Google vet ikke noe om denne bedriften. 
Jeg klarer ikke finne en eneste ting som virker seriøst her faktisk... 

Anonymkode: 7926e...419

  • Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri send kopi av førerkort eller andre identifikasjonsbevis uten at du er veldig sikker på hvem du har å gjøre. Det er mye mer verd når man skal drive med identitetstyveri enn bare personnummer.

Anonymkode: e1b93...ee0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Silje Lien skrev:

Har noen en link til annonsen?

Nei,har ikke link. Hjemmesiden er norwegians-work-from-home.com 

Anonymkode: aa5e6...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri send kopi av førerkort eller andre identifikasjonsbevis uten at du er veldig sikker på hvem du har å gjøre. Det er mye mer verd når man skal drive med identitetstyveri enn bare personnummer.

Anonymkode: e1b93...ee0

Jeg vet jeg har tabbet meg ut :( Er skikkelig kvalm og stressa nå. Har kredittsperre så de får nok ikke tatt opp kredittlån på meg. Er det noe annet jeg bør gjøre? Har snakket med politi og banken. 

Anonymkode: aa5e6...800

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg har tabbet meg ut :( Er skikkelig kvalm og stressa nå. Har kredittsperre så de får nok ikke tatt opp kredittlån på meg. Er det noe annet jeg bør gjøre? Har snakket med politi og banken.

Tror i grunnen ikke det, men hvis du f.eks. får gjenpart på kredittsjekk i posten bør du selvsagt sjekke hva det skyldes. Livet ditt går neppe under, selv om det kan bli litt mas.

Anonymkode: e1b93...ee0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror i grunnen ikke det, men hvis du f.eks. får gjenpart på kredittsjekk i posten bør du selvsagt sjekke hva det skyldes. Livet ditt går neppe under, selv om det kan bli litt mas.

Anonymkode: e1b93...ee0

Uff, det her er ikke bra for angsten min. 

Anonymkode: aa5e6...800

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres suspekt ut. Du skulle nok ikke ha sendt fra deg kopi av førerkort, men gjort er gjort. Bra du har sperret kredittkort og lignende, så kan de hvert fall ikke bestille nye kredittkort på deg. Og følg med i tiden fremover, om du mottar gjenpart av noen form for bestillinger som er gjort i ditt navn etc. 

Anonymkode: 3d0c0...085

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...