Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #81 Skrevet 10. mai 2017 34 minutter siden, Aricia skrev: Det ene utelukker ikke det andre. Offentlig debatt om kritikkverdige forhold er alltid et gode og et sunnhetstegn i et demokratisk samfunn. Så lenge ingen tar grep . Bare navngir bloggere med sutring om hva som er galt. Så blir det hetsing og mobbing. Dette har pågått i mange år etter det jeg har sett. Ta et ansvar å anmeld. Slutt å diskuterer. Også siste ord i denne saken. Dette er seg Norske kvinner lik.
Oz- Skrevet 10. mai 2017 #82 Skrevet 10. mai 2017 53 minutter siden, Aktivdame skrev: Da må man anmelde det. Ikke diskuter det her. 12 minutter siden, Aktivdame skrev: Så lenge ingen tar grep . Bare navngir bloggere med sutring om hva som er galt. Så blir det hetsing og mobbing. Dette har pågått i mange år etter det jeg har sett. Ta et ansvar å anmeld. Slutt å diskuterer. Også siste ord i denne saken. Dette er seg Norske kvinner lik. Debatt i mange fora er viktig dersom man ønsker å løfte opp et tema på samfunnsnivå. Stadig flere får øynene opp for både den villedende markedsføringen og overeksponeringen av mindreårige som foregår på flere norske blogger. Det er et resultat av at det både skrives og snakkes mer om. Jeg er derfor veldig glad for at det skrives mye om bloggerne på dette forumet, og jeg håper det fortsetter og øker i omfang. Jeg håper derimot i tillegg at de unødvendige sladderkommentarene forsvinner - i tillegg til aggressive, påståelige metakritikere som ikke evner eller ønsker å sette seg inn i debatten som foregår. Denne debatten lar seg naturligvis ikke kneble av at du ikke liker den, og du er selvfølgelig ikke i posisjon til å fortelle andre mennesker hva de kan og ikke kan snakke om på et diskusjonsforum. 13
pøbelsara Skrevet 10. mai 2017 #83 Skrevet 10. mai 2017 Jeg er enig mes @Aricias veldig gode innlegg over her. Det var jeg som i sin tid startet tråden om bloggerbarna i Rampelysforumet. Hvem som blir mobbet når de ligger nede inne på rampelys, vet jeg ikke. Men det jeg vet, er at de store bloggerne er store kommersielle aktører - de lever av bloggingen sin. Som kommersielle aktører må de forholde seg til regler - og de må regne med å møte motbør og uenighet og kritikk av arbeidsmetodene sine. Dessuten er det regler for hva som kan skrives i forumet på KG, og jeg synes det gjør debatten adskillig bedre hvis man lar være å kjefte på andre brukere og heller rapporterer inn regelbrudd. At noen bloggere har gjort det til et levebrød å skrive om privatlivet sitt, fritar dem ikke for kritikk. Det kan ikke være slik at man kan utlevere al som skjer med uskyldige barn man har ansvar for, for så å hyle MOBBING når noen sier at det ikke er greit. Man kan heller ikke gi beng i reglene for markedføring for så å hevde at det er janteloven som får folk til å reagere på at man med vitende og vije bryter lovverket. Når det gjelder barn og blogg, er det så mye der ute at jeg ikke har ord. Bloggere som deler helt ukritisk fra eget liv og barnas liv, bloggere som bruker barna som lekre props for å selge alt fra barneutstyr til matkasser til kjøkkenutstyr til møbler til hvahardu. Jeg håper flere kritiske røster begynner å adressere dette. Og forøvrig så gjelder selvsagt vanlig folkeskikk på nett. Internett er ikke annet enn folk med datamaskiner. 10
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #84 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 3 timer siden, Oz- skrev: Debatt i mange fora er viktig dersom man ønsker å løfte opp et tema på samfunnsnivå. Stadig flere får øynene opp for både den villedende markedsføringen og overeksponeringen av mindreårige som foregår på flere norske blogger. Det er et resultat av at det både skrives og snakkes mer om. Jeg er derfor veldig glad for at det skrives mye om bloggerne på dette forumet, og jeg håper det fortsetter og øker i omfang. Jeg håper derimot i tillegg at de unødvendige sladderkommentarene forsvinner - i tillegg til aggressive, påståelige metakritikere som ikke evner eller ønsker å sette seg inn i debatten som foregår. Denne debatten lar seg naturligvis ikke kneble av at du ikke liker den, og du er selvfølgelig ikke i posisjon til å fortelle andre mennesker hva de kan og ikke kan snakke om på et diskusjonsforum. Debatt ja er sunt. Ikke så lenge folk navngis i kommentarfelt. DA blir det ikke en fin debatt om en ting. Det navngis folk og bloggere over en lav sko. DET er hets og mobbing. Ser man no galt så anmelder man det til politi. Det er jeg opplært til. Ikke sitte anonym på nett å baksnakke navngitte bloggere. Det er en uting. Endret 10. mai 2017 av Aktivdame
Gjest Carina Maria Skrevet 10. mai 2017 #85 Skrevet 10. mai 2017 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg er enig mes @Aricias veldig gode innlegg over her. Det var jeg som i sin tid startet tråden om bloggerbarna i Rampelysforumet. Hvem som blir mobbet når de ligger nede inne på rampelys, vet jeg ikke. Men det jeg vet, er at de store bloggerne er store kommersielle aktører - de lever av bloggingen sin. Som kommersielle aktører må de forholde seg til regler - og de må regne med å møte motbør og uenighet og kritikk av arbeidsmetodene sine. Dessuten er det regler for hva som kan skrives i forumet på KG, og jeg synes det gjør debatten adskillig bedre hvis man lar være å kjefte på andre brukere og heller rapporterer inn regelbrudd. At noen bloggere har gjort det til et levebrød å skrive om privatlivet sitt, fritar dem ikke for kritikk. Det kan ikke være slik at man kan utlevere al som skjer med uskyldige barn man har ansvar for, for så å hyle MOBBING når noen sier at det ikke er greit. Man kan heller ikke gi beng i reglene for markedføring for så å hevde at det er janteloven som får folk til å reagere på at man med vitende og vije bryter lovverket. Når det gjelder barn og blogg, er det så mye der ute at jeg ikke har ord. Bloggere som deler helt ukritisk fra eget liv og barnas liv, bloggere som bruker barna som lekre props for å selge alt fra barneutstyr til matkasser til kjøkkenutstyr til møbler til hvahardu. Jeg håper flere kritiske røster begynner å adressere dette. Og forøvrig så gjelder selvsagt vanlig folkeskikk på nett. Internett er ikke annet enn folk med datamaskiner. takk for oppklaringen din jeg mener også at moderatorene her inne gjør en god jobb og dem slår ned på regler som brytes. det er forskjellige regler for vert forum. på rampelys forumet har ingen mulighet til og være annonyme og det synes jeg er bra fordi på rampelys forumet handlere det mye om kjendiser, kjente bloggere, snappere og andre bloggere. du har dem på kvinne guiden som lager tråder. dem åpner for en diskusjon men hvis dem ikke liker svarene dem får fra dem som skriver på tråden mener dem selv at dem blir mobbet. til og med saklig kritikk ser dem på som mobbing uten at det er mobbing og det sier litt når moderatorene sletter kommentarer som tråd starter har skrevet til dem andre som skriver på tråden. hva med dem trådene hvor tråd starter beivst skal provosere? mange lar seg lokke inn på dem trådene og det oppstår en krangel uten like. tråd starter provoserer dem andre prøver og argumentre litt fornuft og tråd starter mener at dem andre mobber. noen misbruker mobbe begrepet uten at det er mobbing. men når det er mobbing da er det viktig og si fra. jeg har sett tråder hvor det er over grensen for hva jeg kaller mobbing og det reagerer jeg på.
Søgni Skrevet 10. mai 2017 #86 Skrevet 10. mai 2017 (endret) Jeg tror at hvis slike prinsipielle debatter om f.eks. bloggerbarn og barn som eksponeres for penger hadde ligget på et annet underforum, som barn og familie, eller forbruker, jus og økonomi, så hadde flere sett annerledes på debatten. Jeg tror mange som kritiserer debatter på Rampelys ser seg blinde på hvilket underforum debatten ligger i. Jeg ser ingen komme ilende for å snakke om mobbing og uthenging når bedrifter kritiseres på andre underfora. Eksempler jeg kommer på er opplevelser med useriøse selgere av brudekjoler som enten kopierer andres design og bilder, ikke leverer eller er dårlig på kundeservice. Eller bedrifter som spesialiserer seg på masseproduksjon av bunader,hvor man kan diskutere både håndverk, produksjon, kvalitet og mange etiske spørsmål. Vil understreke at dette også er navngitte firmaer, men at de ikke får samme særregler som bedrifter som diskuteres på dette underforumet. Jeg rapporterer innlegg jeg mener går over streken, og gidder heller ikke å delta i tråder dersom de tre siste sidene er det jeg ser på som kun latterliggjøring, å henge seg opp i detaljer eller sladder. For ja, det skjer, og det dummer ned debatten, men heldigvis modereres det oftest vekk ganske fort. Dette er et populært forum med brukere med ulik agenda. Endret 10. mai 2017 av Søgni 6
Mari Y Skrevet 10. mai 2017 #87 Skrevet 10. mai 2017 På 8.5.2017 den 16.36, Knehøna skrev: Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede. Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet! Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik. Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette? Nettvett sa du? Forbilde sa du...? Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest. Du har kanskje tenkt at mange voksne liker å tro at de er så mye bedre enn barn, og at de derfor ofte kritiserer barn for å være så slemme? Jeg har tenkt tanken at mange voksne heller ikke er så mye bedre. Mange voksne skriver utrolig mye teit og barnslig, også. Det virker ikke som at alder har noe å si, dersom man aldri lærer. Men det sagt, er det ikke garantert at det bare er voksne som skriver der inne, for det er tenåringer som skriver innlegg her inne, også.
Mari Y Skrevet 10. mai 2017 #88 Skrevet 10. mai 2017 2 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg er enig mes @Aricias veldig gode innlegg over her. Det var jeg som i sin tid startet tråden om bloggerbarna i Rampelysforumet. Hvem som blir mobbet når de ligger nede inne på rampelys, vet jeg ikke. Men det jeg vet, er at de store bloggerne er store kommersielle aktører - de lever av bloggingen sin. Som kommersielle aktører må de forholde seg til regler - og de må regne med å møte motbør og uenighet og kritikk av arbeidsmetodene sine. Dessuten er det regler for hva som kan skrives i forumet på KG, og jeg synes det gjør debatten adskillig bedre hvis man lar være å kjefte på andre brukere og heller rapporterer inn regelbrudd. At noen bloggere har gjort det til et levebrød å skrive om privatlivet sitt, fritar dem ikke for kritikk. Det kan ikke være slik at man kan utlevere al som skjer med uskyldige barn man har ansvar for, for så å hyle MOBBING når noen sier at det ikke er greit. Man kan heller ikke gi beng i reglene for markedføring for så å hevde at det er janteloven som får folk til å reagere på at man med vitende og vije bryter lovverket. Når det gjelder barn og blogg, er det så mye der ute at jeg ikke har ord. Bloggere som deler helt ukritisk fra eget liv og barnas liv, bloggere som bruker barna som lekre props for å selge alt fra barneutstyr til matkasser til kjøkkenutstyr til møbler til hvahardu. Jeg håper flere kritiske røster begynner å adressere dette. Og forøvrig så gjelder selvsagt vanlig folkeskikk på nett. Internett er ikke annet enn folk med datamaskiner. Men det er forskjell på kritikk og regelrett mobbing. 1
Aricia Skrevet 10. mai 2017 #89 Skrevet 10. mai 2017 11 minutter siden, Mari Y skrev: Men det er forskjell på kritikk og regelrett mobbing. Ja, det er vel litt av poenget vi prøver å få fram her? 6
Mari Y Skrevet 10. mai 2017 #90 Skrevet 10. mai 2017 7 minutter siden, Aricia skrev: Ja, det er vel litt av poenget vi prøver å få fram her? Men det er riktig at det som skrives her inne ofte går på person og ikke sak, og svært mange innlegg er direkte usaklige, så jeg har ikke vanskeligheter med å tro at det kanskje stemmer. Bl a er ikke SE den eneste som har klaget på nettmobbing skjer her inne, det er det flere som har gjort utenom dette forumet. 1
Aricia Skrevet 10. mai 2017 #91 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Mari Y skrev: Men det er riktig at det som skrives her inne ofte går på person og ikke sak, og svært mange innlegg er direkte usaklige, så jeg har ikke vanskeligheter med å tro at det kanskje stemmer. Bl a er ikke SE den eneste som har klaget på nettmobbing skjer her inne, det er det flere som har gjort utenom dette forumet. Det er jeg ikke uenig i, noe jeg også poengterte i mitt første innlegg i denne tråden. Jeg har selv rapportert inn haugevis av innlegg på Rampelyset. Men jeg prøver altså å se forskjell på krenkende og stygge innlegg, og innlegg som er saklig og berettiget kritikk, og ikke minst viktig kritikk. For nettopp debatten om bloggerbarn som TS drar eksplisitt fram i startinnlegget sitt, er et stjerneeksempel på en Rampelys-tråd som IKKE er usaklig, og som holdes generell og prinsipiell. Det er problemet med utgangspunktet for denne tråden. @Knehøna angriper den debatten på KG som fortjener det aller minst, og som er aller viktigst å holde i live. Det er ikke greit. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #92 Skrevet 10. mai 2017 De barna/ungdommene burde være ute å leke, spille og løpe. Ikke sitte pal ved og med nettet/data. Noe så usjarmerende. Ikke rart folk kaller dem opp. Anonymkode: 74715...19c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #93 Skrevet 10. mai 2017 Helt enig i TS. Jeg kan for så vidt være enig i at det ikke er helt uproblematisk for bloggere å eksponere sine barn når de er små og ikke kan gi samtykke, men jeg henger dem da ikke ut for det. Det mange ser ut til å glemme er at en del av disse bloggerne tjener ganske gode penger på det de gjør, kan være mer enn en gjennomsnittlig månedslønn. Enkelte har også blitt rike på det. Jeg skulle mer enn gjerne tjent en del på blogging, det å kunne slippe å ta ordinær jobb og delta i hamsterhjulet og heller drive blogg kan være gull verdt. Anonymkode: c10a9...bdc 2
Knehøna Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #94 Skrevet 10. mai 2017 19 timer siden, Aricia skrev: Problemet med denne tråden er sammensausingen av brukere i ulike tråder på Rampelyset, og mangelen på eksempler. Jeg reagerer særlig på at trådstarter tydeligvis har lest noen innlegg i tråder om bloggere som har opprørt vedkommende, men begrunner kritikken sin ved å vise spesifikt kun til debatten om bloggerbarn på Rampelyset. For akkurat denne tråden har gjennom hele den lange tiden den har eksistert blitt holdt veldig saklig. Det er antakelig den mest seriøse og den viktigste debatten på KG, og den er holdt strengt generell, dvs den nevner ingen identifiserbare barn overhodet (eksempler ryddes raskt vekk). Jeg tror TS trygt kan gå ut fra at de som skriver krenkende innlegg om bloggere i enkelte tråder på forumet er noen helt andre brukere enn dem som er opptatt av å diskutere det prinsipielt dypt problematiske med bloggere som eksponerer barna sine på nett for klikk og penger. Å sause dette sammen er rett og slett ufint og uredelig. Hvis du er opptatt av bloggerbarns integritet og rettsvern, trådstarter, så delta i tråden om bloggerbarn, og rapporter innlegg du finner krenkende i andre tråder. Med den mildt sagt unyanserte problemstillingen i tråden din her angriper du bare dem du påstår å ha felles synspunkter med. I tillegg: Flere av de faste deltakerne i tråden om bloggerbarn har også i lengre tid på Ris og ros argumentert for at tråder om ulike bloggere på Rampelyset modereres ulikt. Typisk er tråder om ressurssvake bloggere dårligere og mindre hyppig moderert enn særlig tråden om Fotballfrue, som til enhver tid har en egen moderator som rydder den raskere enn svint. Til tross for rapportering i andre tråder får regelbrudd i disse, noen ganger alvorlige, stå lenger. Dette har blitt dokumentert og påpekt overfor forumsledelsen flere ganger, ikke minst av flere debattanter i bloggerbarn-tråden, men avvises av forumsledelsen. Så vær så snill å nyansere kritikken din - du bommer grovt. Bli med å rapportere det du reagerer på i stedet for å angripe dem som faktisk har tatt denne jobben i lang tid. Den såkalte mangelen på eksempler er av den enkle grunn at jeg er uinteressert i å diskutere enkeltsaker/enkeltpersoner. Er også veldig unødvendig da det bare er å gå inn på rampelys og lese et par av de første trådene med navn på enkeltblogger for å skjønne hva jeg og flere andre mener. En trenger ikke være rakettforsker eller mange minuttene for å finne ut av det på egenhånd. Jeg har heller aldri nevnt tråden om "bloggerbarna", men det er ikke bare der de blir nevnt - de nevnes flittig i alle trådene som omhandler blogger med barn. Innimellom kommentarer som kritiserer alt mulig annet hva mor og/eller far angår. Jeg angriper mobberne, og de deler jeg slettes ikke synspunkt med! Og ingen kan påstå at det ikke er mobbing i flere av disse trådene. Noe av det blir ryddet bort etter en stund, heldigvis for moderering blant voksne mennesker som ikke kan oppføre seg. Jeg angriper ikke debatt, engasjement og oppegående og saklige bekymringer/meninger. 2
Aricia Skrevet 10. mai 2017 #95 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Knehøna skrev: Den såkalte mangelen på eksempler er av den enkle grunn at jeg er uinteressert i å diskutere enkeltsaker/enkeltpersoner. Er også veldig unødvendig da det bare er å gå inn på rampelys og lese et par av de første trådene med navn på enkeltblogger for å skjønne hva jeg og flere andre mener. En trenger ikke være rakettforsker eller mange minuttene for å finne ut av det på egenhånd. Jeg har heller aldri nevnt tråden om "bloggerbarna", men det er ikke bare der de blir nevnt - de nevnes flittig i alle trådene som omhandler blogger med barn. Innimellom kommentarer som kritiserer alt mulig annet hva mor og/eller far angår. Jeg angriper mobberne, og de deler jeg slettes ikke synspunkt med! Og ingen kan påstå at det ikke er mobbing i flere av disse trådene. Noe av det blir ryddet bort etter en stund, heldigvis for moderering blant voksne mennesker som ikke kan oppføre seg. Jeg angriper ikke debatt, engasjement og oppegående og saklige bekymringer/meninger. Premisset for debatten du reiser er at mobberne er de samme som kritiserer eksponering av barn i blogg. Det er et unyansert utgangspunkt som rammer den viktige prinsipielle debatten om bloggerbarn. Jeg skjønner at å trekke fram eksempler på mobbing er problematisk. Men da er hele tråden problematisk, og du burde vurdere å rapportere innlegg i stedet, evt starte en enda mer generelt formulert tråd om netthets. I stedet eksemplifiserer du delvis og på uklart vis ved å bruke begrepet "bloggerbarn", som er særlig knyttet til en bestemt tråd og debatt på Rampelyset. 6
Knehøna Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #96 Skrevet 10. mai 2017 18 timer siden, Varma skrev: Å kalle folk som kritiserer bloggere som velger å offentliggjøre livet sitt, på så graverende måter til tider for mobbere er merkelig. Tenker at det er en hån mot de som faktisk blir mobbet, hver dag, på skole og jobb. Det er bare en forlengelse av den offerrollen mange av bloggerne inntar når det passer de. Jeg støtter de som skriver at mange av bloggerne faktisk mobber selv, og da er deg snakk om grov hets av folk og etater. Er det faktisk Ok? Mobbing og hets er ikke greit uansett hvor det kommer fra. Og det er ikke kritikk som slås ned på, det er mobbingen. Er helt unikt om det faktisk finnes mennesker der ute som ikke ser denne rene mobbingen.
Knehøna Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #97 Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, Aricia skrev: Premisset for debatten du reiser er at mobberne er de samme som kritiserer eksponering av barn i blogg. Det er et unyansert utgangspunkt som rammer den viktige prinsipielle debatten om bloggerbarn. Jeg skjønner at å trekke fram eksempler på mobbing er problematisk. Men da er hele tråden problematisk, og du burde vurdere å rapportere innlegg i stedet, evt starte en enda mer generelt formulert tråd om netthets. I stedet eksemplifiserer du delvis og på uklart vis ved å bruke begrepet "bloggerbarn", som er særlig knyttet til en bestemt tråd og debatt på Rampelyset. Så godt som alle stiller seg kritisk til eksponeringen av barn, selv mobberne. Begrepet "bloggerbarn" blir brukt overalt, ikke bare på KG eller nett generelt, så det føler jeg ikke jeg knyttet opp til noen spesiell tråd. Noen brenner for å diskutere mattene eller kjæresten til bloggere - jeg brenner for å få slutt på mobbing. Derfor ble det en tråd om det fra meg.
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #98 Skrevet 10. mai 2017 På 8.5.2017 den 17.45, JackIost skrev: Jeg er helt enig, men du kommer nok til å møte mye motbør, da de fleste hevder de kun bedriver "konstruktiv kritikk" Amen.
Knehøna Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #99 Skrevet 10. mai 2017 Mange som ikke ser forskjellen på kritikk og mobbing. Og tydeligvis mener at det er det jeg og andre som ser denne mobbingen som ikke gjør. Kritikk vil alltid komme når du velger å stille deg selv frem slik - både med å utlevere deg og ditt på en blogg og stille opp i media. Om bloggere blir lei seg for at veldig mange synes det er helt forkastelig å eksponere og utlevere barn så er det noe de må takle. Samme om det er brudd på markedsføringslov og annet som er relevant av samfunnsspørsmål. Jeg tror heller ikke mange, om noen, bryr seg om at en gjeng med damer ønsker å spekulere i lønna deres, ferier som ikke ble noe av etc. Det er klassisk "skravlekjerring-temaer" og det ser jeg ikke på som annet. Det ingen derimot engang skal prøve å tåle er at utseendet ditt blir rakket ned på. At forholdet med kjæresten din skal få pepper av folk som ikke kjenner noen av dere og ikke aner hvordan dere har det sammen. At familierelasjoner og ting som er sårt for deg dine skal diskuteres og ofte konkluderes med at du mest sannsynlig bare lyver. Osv. Greit at mange av kommentarene blir fjernet etter en stund av moderator, men de skulle da aldri ha stått der i utgangspunktet! Mobbing er så ødeleggende. Og når bloggere står frem med at de er fullstendig nedbrutt og nettopp ødelagt av all hets så skal jaggu det også latterliggjøres. Jeg har aldri referert til spesifikk tråd, ei heller den som kalles "bloggbarna". Bare sånn for å presisere det enda en gang. Barna blir nevnt i flere tråder, og begrepet "bloggbarn" brukes utenfor KG og nett også. Jeg sier ikke at jeg ikke ser bekymringen, jeg sier at mobbingen av foreldrene er en like stor bekymring. Det er en hel del reflekterte, saklige og rasjonelle kommentarer og synspunkter i diverse tråder. Så klart ser jeg de óg. Bare for å understreke det også. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #100 Skrevet 10. mai 2017 27 minutter siden, Knehøna skrev: Mange som ikke ser forskjellen på kritikk og mobbing. Og tydeligvis mener at det er det jeg og andre som ser denne mobbingen som ikke gjør. Kritikk vil alltid komme når du velger å stille deg selv frem slik - både med å utlevere deg og ditt på en blogg og stille opp i media. Om bloggere blir lei seg for at veldig mange synes det er helt forkastelig å eksponere og utlevere barn så er det noe de må takle. Samme om det er brudd på markedsføringslov og annet som er relevant av samfunnsspørsmål. Jeg tror heller ikke mange, om noen, bryr seg om at en gjeng med damer ønsker å spekulere i lønna deres, ferier som ikke ble noe av etc. Det er klassisk "skravlekjerring-temaer" og det ser jeg ikke på som annet. Det ingen derimot engang skal prøve å tåle er at utseendet ditt blir rakket ned på. At forholdet med kjæresten din skal få pepper av folk som ikke kjenner noen av dere og ikke aner hvordan dere har det sammen. At familierelasjoner og ting som er sårt for deg dine skal diskuteres og ofte konkluderes med at du mest sannsynlig bare lyver. Osv. Greit at mange av kommentarene blir fjernet etter en stund av moderator, men de skulle da aldri ha stått der i utgangspunktet! Mobbing er så ødeleggende. Og når bloggere står frem med at de er fullstendig nedbrutt og nettopp ødelagt av all hets så skal jaggu det også latterliggjøres. Jeg har aldri referert til spesifikk tråd, ei heller den som kalles "bloggbarna". Bare sånn for å presisere det enda en gang. Barna blir nevnt i flere tråder, og begrepet "bloggbarn" brukes utenfor KG og nett også. Jeg sier ikke at jeg ikke ser bekymringen, jeg sier at mobbingen av foreldrene er en like stor bekymring. Det er en hel del reflekterte, saklige og rasjonelle kommentarer og synspunkter i diverse tråder. Så klart ser jeg de óg. Bare for å understreke det også. De eksemplene du kommer med her (om blogger som blir mobbet) er ganske spesifikke. Og jeg er dypt uenig i at denne bloggeren blir mobbet. At noen har sympati for noen som så til de grader bruker bloggen sin til å henge ut folk, er merkelig. Og jeg mener at du og andre som er imot mobbing misbruker ordet "mobbing" og at dere viser mangel på empati med mobbeofre gjennom å koble det opp mot bloggere og rampelys forumet. Terskelen for å rydde i rampelys tråden er ganske lav, så moderatorene gjør en kjempejobb med det. Anonymkode: 28142...02b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå