fuglekvitter__ Skrevet 9. mai 2017 #61 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 21 timer siden, lille humla skrev: Vel, hvis du deler såpass mye på en offentlig blogg, tenker jeg egentlig at du burde være vernet imot degselv. Selvfølgelig tenker vi jo på barna, da de faktisk ikke har noe makt ovenfor voksene mennesker dvs. foreldre. Jeg har lyst til å banke vett i bloggere jeg som eksponerer barna sine for en profitt. Skaff dere en jobb som oss andre, hvis ikke klarer å skrive noe som ikke utlevere de uskyldige barna deres. Du snakker om nettvett? WOW det har du tydeligvis ikke satt deg helt in i. Er det virkelig noe verre å skrive på blogg-kategoriene enn i forumet? Det går for det samme. Selv bruker jeg bare forumet og skjønner ikke hvorfor de har blogg når de har en kategori for dagbøker også. Er ikke dette noe av det samme da? Jeg holder på mitt. Det virker utrolig barnslig, men jeg ser at få bruker blogg? Lite spennende å lese om i allefall. Dagbøkene er mer utfyllende. Endret 9. mai 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #62 Skrevet 9. mai 2017 På 8.5.2017 den 17.04, Kollontaj skrev: Hvem er det som "allerede ligger nede" og som det siktes til? Brukere som har gått igjennom alvorlige sykdommer, samlivsbrudd og fått hele livet snudd på hodet av såkalte venner, for eksempel. Anonymkode: baa5d...5cc
Aricia Skrevet 9. mai 2017 #63 Skrevet 9. mai 2017 Problemet med denne tråden er sammensausingen av brukere i ulike tråder på Rampelyset, og mangelen på eksempler. Jeg reagerer særlig på at trådstarter tydeligvis har lest noen innlegg i tråder om bloggere som har opprørt vedkommende, men begrunner kritikken sin ved å vise spesifikt kun til debatten om bloggerbarn på Rampelyset. For akkurat denne tråden har gjennom hele den lange tiden den har eksistert blitt holdt veldig saklig. Det er antakelig den mest seriøse og den viktigste debatten på KG, og den er holdt strengt generell, dvs den nevner ingen identifiserbare barn overhodet (eksempler ryddes raskt vekk). Jeg tror TS trygt kan gå ut fra at de som skriver krenkende innlegg om bloggere i enkelte tråder på forumet er noen helt andre brukere enn dem som er opptatt av å diskutere det prinsipielt dypt problematiske med bloggere som eksponerer barna sine på nett for klikk og penger. Å sause dette sammen er rett og slett ufint og uredelig. Hvis du er opptatt av bloggerbarns integritet og rettsvern, trådstarter, så delta i tråden om bloggerbarn, og rapporter innlegg du finner krenkende i andre tråder. Med den mildt sagt unyanserte problemstillingen i tråden din her angriper du bare dem du påstår å ha felles synspunkter med. I tillegg: Flere av de faste deltakerne i tråden om bloggerbarn har også i lengre tid på Ris og ros argumentert for at tråder om ulike bloggere på Rampelyset modereres ulikt. Typisk er tråder om ressurssvake bloggere dårligere og mindre hyppig moderert enn særlig tråden om Fotballfrue, som til enhver tid har en egen moderator som rydder den raskere enn svint. Til tross for rapportering i andre tråder får regelbrudd i disse, noen ganger alvorlige, stå lenger. Dette har blitt dokumentert og påpekt overfor forumsledelsen flere ganger, ikke minst av flere debattanter i bloggerbarn-tråden, men avvises av forumsledelsen. Så vær så snill å nyansere kritikken din - du bommer grovt. Bli med å rapportere det du reagerer på i stedet for å angripe dem som faktisk har tatt denne jobben i lang tid. 16
Gjest Aktivdame Skrevet 9. mai 2017 #64 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Brukere som har gått igjennom alvorlige sykdommer, samlivsbrudd og fått hele livet snudd på hodet av såkalte venner, for eksempel. Anonymkode: baa5d...5cc Livet skal ikke være enkelt. Hjelper å bruke galgenhumor. Å le med dem. For det er ikke den som angripes som har et problem. Problemet ligger til de som må gå i grupper , for å angripe 1 menneske de ikke kjenner IRL. Synes bare synd på nettmobbere som er i grupper. Endret 9. mai 2017 av Aktivdame
Kollontaj Skrevet 9. mai 2017 #65 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Brukere som har gått igjennom alvorlige sykdommer, samlivsbrudd og fått hele livet snudd på hodet av såkalte venner, for eksempel. Anonymkode: baa5d...5cc Nå var det vel bloggere som kritiseres på Rampelys denne tråden handlet om, så svaret ditt blir veldig irrelevant. Jeg lurte på hvilke bloggere "som ligger nede" det var snakk om. Spørsmålet var til @Knehøna. Endret 9. mai 2017 av Kollontaj 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #66 Skrevet 9. mai 2017 11 minutter siden, Kollontaj skrev: Nå var det vel bloggere som kritiseres på Rampelys denne tråden handlet om, så svarer ditt blir veldig irrelevant. Jeg lurte på hvilke bloggere "som ligger nede" det var snakk om. Spørsmålet var til @Knehøna. Jeg sikter til en liten blogger som slettet bloggen pga mye av den samme hetsen, bare at det kom i det skjulte fra såkalte venner. Selv om bloggen var liten og forholdsvis ukjent, er problematikken den samme. Stikker du deg fram blir du automatisk utsatt fra netthets fra såkalte venner bak din rygg. Ts siktet ikke bare til fotballfrue. Ei heller gjorde @Knehøna . Anonymkode: baa5d...5cc 1
Gjest Varma Skrevet 9. mai 2017 #67 Skrevet 9. mai 2017 Å kalle folk som kritiserer bloggere som velger å offentliggjøre livet sitt, på så graverende måter til tider for mobbere er merkelig. Tenker at det er en hån mot de som faktisk blir mobbet, hver dag, på skole og jobb. Det er bare en forlengelse av den offerrollen mange av bloggerne inntar når det passer de. Jeg støtter de som skriver at mange av bloggerne faktisk mobber selv, og da er deg snakk om grov hets av folk og etater. Er det faktisk Ok?
Gjest Carina Maria Skrevet 9. mai 2017 #68 Skrevet 9. mai 2017 en ting er og kritisere en blogg men en annen ting er og være stygg og ufin. jeg har tatt parti med en blogger som ble hengt ut på forumet rampe lyset. det var i tråder som handlet om anette marie og style conection. da var det en bruker som kastet seg over meg fordi jeg tok parti med dem to og den brukeren ba meg komme meg bort fra trådene. jeg har opplevd at det har vert tråd startere på kvinne guiden som tar på seg offerrollen i tråder. noen få av dem har er bloggere. dem har vert ufin mot dem som skrivere meningene sine på trådene og dem er ufine mot andre bloggere. det er dobbelt moralistisk og hevde sin uskyld når dem selv oppfører seg ufint og det er ikke ok.
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #69 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 8 timer siden, Varma skrev: Å kalle folk som kritiserer bloggere som velger å offentliggjøre livet sitt, på så graverende måter til tider for mobbere er merkelig. Tenker at det er en hån mot de som faktisk blir mobbet, hver dag, på skole og jobb. Det er bare en forlengelse av den offerrollen mange av bloggerne inntar når det passer de. Jeg støtter de som skriver at mange av bloggerne faktisk mobber selv, og da er deg snakk om grov hets av folk og etater. Er det faktisk Ok? Hva gir andre rett i å kritisere andres liv? Det var bloggerens valg å leve slik. Det igjen gir andre ingen rett i å kritisere. Vi har vel alle ulike verdier/hobbyer i livet Rampelyset omhandler både store og små bloggere. Selv har jeg noen ganger blitt nevnt på rampelyset, diskutert i filler minst 3 ulike ganger. Og de som kritiserte meg bommet med alt de sa alle 3 gangene. For de ante ikke hva de snakket om. Dette er netthets. Svar fra en som har prøvd å blogge på nett i fred å ro. Men blitt angrepet på rampelyset på kvinneguiden. Jeg har tatt grep om den netthetsen før. Og er ikke redd for å gå i krig mot netthets igjen. Legger ved 1 link for å bevise på at det var hets. http://forum.kvinneguiden.no/topic/976453-helsedagbok-lagt-ned/ Det har moderatoren skrevet RYDDET FOR HETS. Dette var en liten blogg so ble omtalt på rampelyset.. Og en gruppe gikk rett i strupen på 1 menneske. Endret 10. mai 2017 av Aktivdame
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #70 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 7 timer siden, Malenealone skrev: Det er sant. Folk er ufattelig tøffe bak dataen. Desverre :(. De tør heller ikke å stå frem med hvem de er alltid heller. Feige mobbere! Husk alltid at det er de som mobber som har et problem. Man skal ikke finne seg i netthets. Det bør slåes hardt ned på hets uansett om det er ute i den virkelige verden eller på nett. Det værste jeg har sett er de som sier de er lærere, og hetser sjikanere og mobber andre på nett. Da er man ikke noe godt forbilde. Endret 10. mai 2017 av Aktivdame
Oz- Skrevet 10. mai 2017 #71 Skrevet 10. mai 2017 3 timer siden, Aktivdame skrev: Hva gir andre rett i å kritisere andres liv? Det var bloggerens valg å leve slik. Det igjen gir andre ingen rett i å kritisere. Vi har vel alle ulike verdier/hobbyer i livet Jeg kritiserer flere bloggere. Det gjør jeg fordi jeg mener det de driver med er riv ruskende galt, etisk forkastelig og i flere tilfeller ulovlig. Jeg mener at de bør stanses, de skjønner enten ikke hvor galt det de driver med er, eller så driter de i det og gjør det likevel fordi profitten er stor. De kan ikke få lov til å velge å holde på slik. Det er ikke verdier eller hobbyer, det er brudd på markedsføringsloven og i flere tilfeller grove overtramp mot deres egne barn. Og ikke kom her med at foreldre vet best for sine barn - det gjør ikke disse bloggerne. De trenger kyndig veiledning fra rette instanser, og jeg håper at de får det. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle bloggere, men flere av de største og mest omstridte. 4
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #72 Skrevet 10. mai 2017 37 minutter siden, Oz- skrev: Jeg kritiserer flere bloggere. Det gjør jeg fordi jeg mener det de driver med er riv ruskende galt, etisk forkastelig og i flere tilfeller ulovlig. Jeg mener at de bør stanses, de skjønner enten ikke hvor galt det de driver med er, eller så driter de i det og gjør det likevel fordi profitten er stor. De kan ikke få lov til å velge å holde på slik. Det er ikke verdier eller hobbyer, det er brudd på markedsføringsloven og i flere tilfeller grove overtramp mot deres egne barn. Og ikke kom her med at foreldre vet best for sine barn - det gjør ikke disse bloggerne. De trenger kyndig veiledning fra rette instanser, og jeg håper at de får det. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle bloggere, men flere av de største og mest omstridte. Tror du alle liker det du gjør? DET er forkastelig og lavmål.
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #73 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, Malenealone skrev: Det er sant. Så for litt siden en film om mobbing: a girl like her... mener jeg at den het. Den fikk et bra perspektiv på at det er egentlig mobberen som har et problem den ligger over på andre. En mobber er aldri noe bra forbilde. Tenker på de som velger å ta sitt liv pga mobbing
Oz- Skrevet 10. mai 2017 #74 Skrevet 10. mai 2017 (endret) 3 minutter siden, Aktivdame skrev: Tror du alle liker det du gjør? DET er forkastelig og lavmål. Jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre, men du må gjerne forsøke å forklare det slik jeg prøvde å forklare deg hva jeg mener. Jeg mener som nevnt at flere bloggere bør stanses for sitt eget og sine barns beste. Derfor kritiserer jeg dem. Endret 10. mai 2017 av Oz- Utheving 4
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #75 Skrevet 10. mai 2017 5 minutter siden, Oz- skrev: Jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre, men du må gjerne forsøke å forklare det slik jeg prøvde å forklare deg hva jeg mener. Jeg mener som nevnt at flere bloggere bør stanses for sitt eget og sine barns beste. Derfor kritiserer jeg dem. Så lenge det ikke er straffbart, så har DU ingenting med hva andre gjør. Ingen hopper pga deg og dine synspunkter på nett.
Aricia Skrevet 10. mai 2017 #76 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, Aktivdame skrev: Så lenge det ikke er straffbart, så har DU ingenting med hva andre gjør. Ingen hopper pga deg og dine synspunkter på nett. Jeg tror du og Oz snakker om forskjellige ting. Å eksponere mindreårige på nett er for øvrig straffbart og brudd på Barnekonvensjonen. Å ikke merke reklame er også straffbart, dvs brudd på markedsføringsloven. 9
squidboy Skrevet 10. mai 2017 #77 Skrevet 10. mai 2017 På 5/8/2017 den 16.36, Knehøna skrev: Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede. Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet! Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik. Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette? Nettvett sa du? Forbilde sa du...? Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest. vist du har lyst på en safespace så kan du gå til safespace.com for å unnslippe virkeligheten. faen folk er så fornærmet og støtt av alt for tiden. til å med konstruktiv kritikk er mobbing, kritikk mot kvinner er kvinnehat, kritikk mot mørke er rasisme. om folk ikke tåle å få kritikk eller kommentarer mot seg og ikke greier å ignorer det så må man nesten bare slå av internett om man er så følsom 2
Oz- Skrevet 10. mai 2017 #78 Skrevet 10. mai 2017 7 minutter siden, Aktivdame skrev: Så lenge det ikke er straffbart, så har DU ingenting med hva andre gjør. Ingen hopper pga deg og dine synspunkter på nett. Det flere driver med er straffbart, og jeg håper aktuelle instanser snart tar tak i det som foregår på flere blogger. Brudd på markedsføringsloven og grov eksponering av barn i slik grad at de er fratatt det aller meste av privatliv og digital identitet er ikke et synspunkt enkelte bloggere har, det er lovbrudd. Og jeg kritiserer disse lovbruddene. Helt uten hopping på noen, forøvrig. Du hopper derimot på meg på grunn av mine synspunkter på nett, når jeg forsøker å forklare deg hva jeg føler gir meg rett til å kritisere andre (underforstått bloggere), som var noe du spurte om. Du må gjerne forklare meg tilbake hvorfor vi skal ignorere lovbrudd og overtramp mot barn, hvorfor vi skal la være å kritisere det eller forsøke å stanse det. Jeg er oppriktig nysgjerrig. 4
Gjest Aktivdame Skrevet 10. mai 2017 #79 Skrevet 10. mai 2017 52 minutter siden, Aricia skrev: Jeg tror du og Oz snakker om forskjellige ting. Å eksponere mindreårige på nett er for øvrig straffbart og brudd på Barnekonvensjonen. Å ikke merke reklame er også straffbart, dvs brudd på markedsføringsloven. Da må man anmelde det. Ikke diskuter det her.
Aricia Skrevet 10. mai 2017 #80 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Aktivdame skrev: Da må man anmelde det. Ikke diskuter det her. Det ene utelukker ikke det andre. Offentlig debatt om kritikkverdige forhold er alltid et gode og et sunnhetstegn i et demokratisk samfunn. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå