Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Aktivdame
Skrevet
6 minutter siden, Oz- skrev:

Så hyggelig at du satt pris på det. Jeg er overbevist om at de fleste i bloggertrådene har det på samme måte som meg, og så har du enkelte som ødelegger og dermed blir hele forumet gjerne stemplet som "mobberforum". Jeg mener likevel at de ugreie kommentarene er i mindretall, og at det aller aller meste av det blir moderert bort, og at det er lite "dritt" som blir igjen. 

Eksponering av barn synes jeg er særlig problematisk. Bloggere velger å frata barna sine privatliv og personvern, de får ikke mulighet til å lage sin egen digitale identitet, og de opplever at "hele Norge/nabolaget/skolen" vet intime deltajer om deres liv og familie. Der er min bekymring for barna stor. At barn må lese at foreldrene deres driver med ulovlig markedsføring/annen forretningsdrift eller sender usunne signaler om kropp og vekt, er ikke unikt for bloggerbarna. Det må alle barn av mennesker med ulovlig, uetisk eller annen problematisk oppførsel som navngis i media gjøre, helt uavhengig av hvilken bransje foreldrene opererer i. Forskjellen er kanskje at det for bloggernes del er stort fokus på hva bloggerne gjør mot sine egne barn. Jeg skjønner at det kan være ubehagelig for barn å lese om etterhvert. Dette aspektet må likevel snakkes om, høyt, tydelig og i så mange settinger som mulig, slik at det på sikt blir utenkelig å gjøre dette for å tjene penger. Jeg håper at de det gjelder vil oppfatte denne siden av diskusjonen som et forsvar av dem. 

Det er straffbart å eksponere barn på nett uten barnets samtykke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Knehøna skrev:

Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede.

Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet!

Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik.
Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette?
Nettvett sa du? Forbilde sa du...?

Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest.

Jeg er helt enig, men du kommer nok til å møte mye motbør, da de fleste hevder de kun bedriver "konstruktiv kritikk" :)

• Liker 9
Gjest Chloe
Skrevet (endret)

Hva har denne tråden under Rampelys å gjøre? Tydeligvis startet KUN for å legge opp til brukerdebatt. Rapportert! 😉

Endret av Chloe
Skrevet

Rapportert; feil forum

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Oz- skrev:

Så hyggelig at du satt pris på det. Jeg er overbevist om at de fleste i bloggertrådene har det på samme måte som meg, og så har du enkelte som ødelegger og dermed blir hele forumet gjerne stemplet som "mobberforum". Jeg mener likevel at de ugreie kommentarene er i mindretall, og at det aller aller meste av det blir moderert bort, og at det er lite "dritt" som blir igjen. 

Eksponering av barn synes jeg er særlig problematisk. Bloggere velger å frata barna sine privatliv og personvern, de får ikke mulighet til å lage sin egen digitale identitet, og de opplever at "hele Norge/nabolaget/skolen" vet intime deltajer om deres liv og familie. Der er min bekymring for barna stor. At barn må lese at foreldrene deres driver med ulovlig markedsføring/annen forretningsdrift eller sender usunne signaler om kropp og vekt, er ikke unikt for bloggerbarna. Det må alle barn av mennesker med ulovlig, uetisk eller annen problematisk oppførsel som navngis i media gjøre, helt uavhengig av hvilken bransje foreldrene opererer i. Forskjellen er kanskje at det for bloggernes del er stort fokus på hva bloggerne gjør mot sine egne barn. Jeg skjønner at det kan være ubehagelig for barn å lese om etterhvert. Dette aspektet må likevel snakkes om, høyt, tydelig og i så mange settinger som mulig, slik at det på sikt blir utenkelig å gjøre dette for å tjene penger. Jeg håper at de det gjelder vil oppfatte denne siden av diskusjonen som et forsvar av dem. 

Saklig og konstruktiv kritikk skader ingen - hverken voksne eller barn. Igjen er det disse direkte slemme og skadefro (virker det som) ordene som kan skade. Mobbingen.

Jeg ser forøvrig flere av disse ugreie kommentarene. Men om det vil si at det er flertall av slike mennesker eller om det bare er de i mindretall som er mest aktive vet jeg ikke. Har ikke studert brukernavn.

Skrevet
2 minutter siden, JackIost skrev:

Jeg er helt enig, men du kommer nok til å møte mye motbør, da de fleste hevder de kun bedriver "konstruktiv kritikk" :)

:laugh:

• Liker 1
Skrevet

Dessverre er det litt sånn at du kaller epler, bananer og pærer for appelsiner her, og det er det vanskelig å diskutere med. Du skjærer liksom alt som ikke er positivt og hylling over en kam. Rydd opp litt i kritikken din, så går det an å snakke om det.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Chloe skrev:

Hva har denne tråden under Rampelys å gjøre? Tydeligvis startet KUN for å legge opp til brukerdebatt. Rapportert! 

Beklager om jeg provoserte drevne brukere. Er her jeg ser mobbingen av bloggere spesielt så da falt det seg å skrive her. My bad.

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet
1 time siden, Knehøna skrev:

Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede.

Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet!

Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik.
Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette?
Nettvett sa du? Forbilde sa du...?

Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest.

Ikke oppfør deg som ei knehøne du nå. Bli med på artigheita eller kom deg ut av delforumet.

Skrevet
1 minutt siden, neiognei skrev:

Dessverre er det litt sånn at du kaller epler, bananer og pærer for appelsiner her, og det er det vanskelig å diskutere med. Du skjærer liksom alt som ikke er positivt og hylling over en kam. Rydd opp litt i kritikken din, så går det an å snakke om det.

Ehm...? Jeg skriver jeg er for samfunnsengasjement og debatt. Det er ofte ikke veldig positivt eller hyllende. Det må da være mulig å kunne være negativ til noe uten at det går over til latterliggjøring og mobbing.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke oppfør deg som ei knehøne du nå. Bli med på artigheita eller kom deg ut av delforumet.

Yep, jeg stikker snart :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, dansestjerna skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg blir direkte skremt og uvel av å lese i enkelte tråder her. 

Hvorfor leser du disse trådene da, om du blir syk? 

• Liker 7
Gjest Chloe
Skrevet (endret)

.

Endret av Chloe
Gjest Chloe
Skrevet (endret)

.

Endret av Chloe
Skrevet
1 minutt siden, Chloe skrev:

Hehe. Ikke jeg som står ansvarlig for forumreglene. Begynne å slenge dritt til brukere, sier seg selv. 😉 Lykke til med tråden. :popcorn:

Dritt til brukere som du kaller det foregår vel innad i svært mange tråder også, men ja :)

Bye!

• Liker 1
Gjest Chloe
Skrevet (endret)

.

Endret av Chloe
Skrevet

@Knehøna: som jeg skrev innledningsvis så vet jeg ikke hvilke tråder du sikter til, og jeg leser/bidrar ikke i alle selv (men de største). Jeg foreslår at du rapporterer de kommentarene du synes er upassende og skriver feks "latterliggjøring" i kommentarfeltet. Dessverre ble denne tråden også preget av ufin stemning, men jeg håper likevel du tar med deg de saklige svarene du fikk og at du kan se på forumet med litt mildere øyne. 

• Liker 9
Gjest Carina Maria
Skrevet

jeg er enig at noen tråder på forumet rampe lyset kan virke som om det er mobbing men husk at dem som er moderatorer på forumet rampe lyset har strenge regler for hva dem godtar og ikke godtar og moderatorene sletter det som bryter med reglene på forsjellige tråder på rampelyset. 

noen greier ikke og holde seg til reglene og ta eksempelet med bloggen til hele drage. der er det mange som kritiserer utseende og kroppen hennes og det bryter med reglene. når jeg ser kommentarer hvor utseende til en blogger eller en kjendis blir kommentert rapporterer jeg kommentaren. 

jeg har tatt bloggere og andre i forsvar på tråder på rampelyset når jeg har reagert på hva som har blitt skrevet og det har ikke falt i god god jord dem gangene jeg har støttet mamma til michelle, komikerfrue og anette marie. 

Gjest Carina Maria
Skrevet
25 minutter siden, Aktivdame skrev:

Det er straffbart å eksponere barn på nett uten barnets samtykke.

jeg legger ut bilde av barnet mitt som jeg vil på face book men jeg er kritisk til hvilke bilder jeg deler med andre. 

Gjest Chloe
Skrevet (endret)

.

Endret av Chloe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...