Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Oz- skrev:

@Knehøna: som jeg skrev innledningsvis så vet jeg ikke hvilke tråder du sikter til, og jeg leser/bidrar ikke i alle selv (men de største). Jeg foreslår at du rapporterer de kommentarene du synes er upassende og skriver feks "latterliggjøring" i kommentarfeltet. Dessverre ble denne tråden også preget av ufin stemning, men jeg håper likevel du tar med deg de saklige svarene du fikk og at du kan se på forumet med litt mildere øyne. 

Utifra måten din å formulere deg på så skulle jeg ønske det var sånne som deg som bidro mer. Ja til saklig og konstruktiv kritikk og samfunnsspørsmål :)

Takk :) Og ja, jeg tar med meg saklighetene. De var godt å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg er enig at noen tråder på forumet rampe lyset kan virke som om det er mobbing men husk at dem som er moderatorer på forumet rampe lyset har strenge regler for hva dem godtar og ikke godtar og moderatorene sletter det som bryter med reglene på forsjellige tråder på rampelyset. 

noen greier ikke og holde seg til reglene og ta eksempelet med bloggen til hele drage. der er det mange som kritiserer utseende og kroppen hennes og det bryter med reglene. når jeg ser kommentarer hvor utseende til en blogger eller en kjendis blir kommentert rapporterer jeg kommentaren. 

jeg har tatt bloggere og andre i forsvar på tråder på rampelyset når jeg har reagert på hva som har blitt skrevet og det har ikke falt i god god jord dem gangene jeg har støttet mamma til michelle, komikerfrue og anette marie. 

Fantastisk, takk :)

Og ja, jeg har sett at det har blitt ryddet i noen tråder. Heldigvis!

Skrevet

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at mange reagerer på den store eksponeringa av barn på nettet. Saklige debatter om hvilke konsekvenser det kan ha er vel bare bra. Vi alle trenger nye synspunkter på ting iblant, og en debatt er bra for å utvide tankegangen sin. Ingen har vondt av det. 

Men så er det nettopp det at mange ikke klarer å holde det saklig i det hele tatt. Jeg er helt enig i at uthenging ikke er greit, og jeg mener selv at om man skal delta i en slik debatt så må man bestemme seg for å ikke nevne navn eller sikte spesielt til enkeltpersoner. 

• Liker 5
Gjest Carina Maria
Skrevet
4 minutter siden, Olava skrev:

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at mange reagerer på den store eksponeringa av barn på nettet. Saklige debatter om hvilke konsekvenser det kan ha er vel bare bra. Vi alle trenger nye synspunkter på ting iblant, og en debatt er bra for å utvide tankegangen sin. Ingen har vondt av det. 

Men så er det nettopp det at mange ikke klarer å holde det saklig i det hele tatt. Jeg er helt enig i at uthenging ikke er greit, og jeg mener selv at om man skal delta i en slik debatt så må man bestemme seg for å ikke nevne navn eller sikte spesielt til enkeltpersoner. 

det er sant. jeg har ikke blogg. og det er jeg glad for. viss jeg hadde blogg ville jeg aldri ha eksponert barnet mitt med bilder på en blogg for jeg føler at blogg er mer utrygg enn facebook. 

jeg føler det tryggere og legge ut bilder av barnet mitt på facebook. jeg har en nok så lukket facebook profil. 

Skrevet
7 minutter siden, Olava skrev:

Så enig!

Gjest O.G.
Skrevet
2 timer siden, Knehøna skrev:

Yep, jeg stikker snart :)

Godt.

Skrevet
3 timer siden, Knehøna skrev:

Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede.

Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet!

Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik.
Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette?
Nettvett sa du? Forbilde sa du...?

Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest.

Vel, hvis du deler såpass mye på en offentlig blogg, tenker jeg egentlig at du burde være vernet imot degselv. Selvfølgelig tenker vi jo på barna, da de faktisk ikke har noe makt ovenfor voksene mennesker dvs. foreldre.  Jeg har lyst til å banke vett i bloggere jeg som eksponerer barna sine for en profitt. Skaff dere en jobb som oss andre, hvis ikke klarer å skrive noe som ikke utlevere de  uskyldige barna deres. Du snakker om nettvett? WOW det har du tydeligvis ikke satt deg helt in i.:snurt:

• Liker 12
Skrevet

Jeg var så vidt innom en tråd igjen i dag som jeg deltok litt i for noen dager siden (måtte se hvordan det utviklet seg)😉

Jeg er enig i mye og kan også se at det er mye saklig og velbegrunnet kritikk.

det meste av kritikken går på eksponering av barn (noe jeg til dels er enig i). Men når bloggeren skriver et nytt innlegg hvor ansiktet til barnet ikke blir vist, da går flere over til å prate om leggetiden til barna (noe jeg ikke har sett bli nevnt tidligere) 

Spm mitt er da.. letes det etter feil hos bloggerne? Det slo meg at dersom vi alle hadde skrevet blogg og var dønn ærlige, så hadde vi vel strengt tatt blitt kritisert alle mann når det kommer til barneoppdragelse, eller??? (Les.min yngste legger seg alt for sent)🙈

i tillegg nevnes det ting jeg aldri har tenkt på. Sånt som: "hva var tanken bak dette besøket" osv osv.. 

Jeg ser noen ganger behovet for å diskutere bloggere og andre profilerte mennesker, men samtidig kan man undre seg litt over intensjonen til flere av brukerne. 

Jeg tenker som ts at de færreste er så veldig bekymret (sånn virkelig altså..) for bloggerbarna. Det er nok mere behovet for å kritisere som er grunnlaget for trådene. Jeg er helt sikker på at man syns det er feil å eksponere barn, for all del. Men bekymret!?🤔 I såfall ville jeg vært mere bekymret for hva disse barna kan lese om deres foreldre i disse trådene, da hadde de blitt skikkelig lei seg, om ikke deprimerte😏

Det er greit å diskutere saklig og kritisere velbegrunnet, men problemet er at etter et svært saklig innlegg, kommer gjerne 10 usaklige. Og det er vel disse "vi andre" reagerer på. Ja, har skjønt at kg har "strenge" regler, men i mine øyne er de ikke strenge nok. Og som jeg har sagt før, mener jeg alle kommentarer burde stå med fullt navn, da hadde man i hvertfall utelukket noen kanskje..

• Liker 6
Skrevet

Synes det begynner å bli mye tråder her inne der man klager voldsomt på et fenomen, uten å konkretisere det. Det som kan føles som mobbing, hets, propaganda osv. for en person kan i realiteten være konstruktiv kritikk, gode (eller dårlige) argumenter og velmente råd. 

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, lille humla skrev:

Vel, hvis du deler såpass mye på en offentlig blogg, tenker jeg egentlig at du burde være vernet imot degselv. Selvfølgelig tenker vi jo på barna, da de faktisk ikke har noe makt ovenfor voksene mennesker dvs. foreldre.  Jeg har lyst til å banke vett i bloggere jeg som eksponerer barna sine for en profitt. Skaff dere en jobb som oss andre, hvis ikke klarer å skrive noe som ikke utlevere de  uskyldige barna deres. Du snakker om nettvett? WOW det har du tydeligvis ikke satt deg helt in i.:snurt:

Ja, for du leser at jeg har skrevet at jeg synes det er helt greit å eksponere og utlevere barna sine for profitt noe sted. Eller?

Skrevet
23 timer siden, Knehøna skrev:

Jeg blir både satt ut og skremt av å lese i enkelte tråder her inne. Henger ut folk (da spesielt bloggere) og håner og mobber de som ligger nede.

Mange av dere er bekymret for disse stakkars "bloggbarna". Du verden som dere tenker på barna. Nettvett. Disse bloggerne burde da vite bedre enn å eksponere barn på nettet!

Jeg får minst like lyst til å banke litt nettvett inn i dere som harselerer og mobber slik.
Nettmobbing - hørt om det? Fått med dere aktualiteten i dette?
Nettvett sa du? Forbilde sa du...?

Voksne mennesker! Denne oppførselen deres er mer lavmål enn den dårligste bloggen jeg noen gang har lest.

Dersom du ikke takler å være på nettet ikke vær på nettet. Jeg har blitt hengt ut flere ganger selv, men jeg gir faen. Hvorfor? Det er bare internett, ord kan ikke skade deg.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Husfrua skrev:

Jeg var så vidt innom en tråd igjen i dag som jeg deltok litt i for noen dager siden (måtte se hvordan det utviklet seg)😉

Jeg er enig i mye og kan også se at det er mye saklig og velbegrunnet kritikk.

det meste av kritikken går på eksponering av barn (noe jeg til dels er enig i). Men når bloggeren skriver et nytt innlegg hvor ansiktet til barnet ikke blir vist, da går flere over til å prate om leggetiden til barna (noe jeg ikke har sett bli nevnt tidligere) 

Spm mitt er da.. letes det etter feil hos bloggerne? Det slo meg at dersom vi alle hadde skrevet blogg og var dønn ærlige, så hadde vi vel strengt tatt blitt kritisert alle mann når det kommer til barneoppdragelse, eller??? (Les.min yngste legger seg alt for sent)🙈

i tillegg nevnes det ting jeg aldri har tenkt på. Sånt som: "hva var tanken bak dette besøket" osv osv.. 

Jeg ser noen ganger behovet for å diskutere bloggere og andre profilerte mennesker, men samtidig kan man undre seg litt over intensjonen til flere av brukerne. 

Jeg tenker som ts at de færreste er så veldig bekymret (sånn virkelig altså..) for bloggerbarna. Det er nok mere behovet for å kritisere som er grunnlaget for trådene. Jeg er helt sikker på at man syns det er feil å eksponere barn, for all del. Men bekymret!?🤔 I såfall ville jeg vært mere bekymret for hva disse barna kan lese om deres foreldre i disse trådene, da hadde de blitt skikkelig lei seg, om ikke deprimerte😏

Det er greit å diskutere saklig og kritisere velbegrunnet, men problemet er at etter et svært saklig innlegg, kommer gjerne 10 usaklige. Og det er vel disse "vi andre" reagerer på. Ja, har skjønt at kg har "strenge" regler, men i mine øyne er de ikke strenge nok. Og som jeg har sagt før, mener jeg alle kommentarer burde stå med fullt navn, da hadde man i hvertfall utelukket noen kanskje..

Hear hear! :duskedame:

Nettopp det som er poenget. Veldig bra formulert, takk for at du gadd :)

Og jeg er så enig.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Synes det begynner å bli mye tråder her inne der man klager voldsomt på et fenomen, uten å konkretisere det. Det som kan føles som mobbing, hets, propaganda osv. for en person kan i realiteten være konstruktiv kritikk, gode (eller dårlige) argumenter og velmente råd. 

Uenig med deg. Tror de fleste klarer å se forskjellen.

Vil ikke nødvendigvis kalle det som jeg ser på som ikke konstruktiv kritikk for mobbing. Det virker mere som et stort behov for å finne feil hos andre. Noen plages rett og slett av at spesifikke personer lykkes/har det bra/er fremgangsrik/tjener mye penger osv.

Man kan unne noen alt i verden, mens andre ønsker man langt pokker i vold. Trenger tydeligvis ikke å kjenne disse personene en gang, de har bare på et el annet vis irritert på seg en del jenter/kvinner av ulike grunner. Mulig det er noen menn blandt disse trådene også, men tør vedde på at majoriteten er jenter dessverre😏

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, hocane skrev:

Dersom du ikke takler å være på nettet ikke vær på nettet. Jeg har blitt hengt ut flere ganger selv, men jeg gir faen. Hvorfor? Det er bare internett, ord kan ikke skade deg.

Ord kan ikke skade deg? Bullshit! Hvorfor er mobbing et så stort problem, både for barn og voksne da?
Sorry altså, men å bagatellisere ondsinnede ord og mobbing er bare ikke greit.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, hocane skrev:

😳 Er det noe som virkelig skader så er det ord! Det er vel en grunn til at jenter svært sjelden løser noen ting og går rundt å er sure og bitre på hverandre over lengre tid, om ikke evig😏

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Knehøna skrev:

Ord kan ikke skade deg? Bullshit! Hvorfor er mobbing et så stort problem, både for barn og voksne da?
Sorry altså, men å bagatellisere ondsinnede ord og mobbing er bare ikke greit.

Det er stor forskjell på internett og real life du vet det ikke sant? Hvis du seriøst ikke takler internett trolls så burde du aldri vært på internettet i utgangspunktet.

Du ville blitt overrasket over hvor mange "fæle" mennesker på internettet ikke oppfører seg sånn i virkeligheten. 

I tillegg er det en fin ting, hvertfall på sosiale medier kalt "block".

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, hocane skrev:

Det er stor forskjell på internett og real life du vet det ikke sant? Hvis du seriøst ikke takler internett trolls så burde du aldri vært på internettet i utgangspunktet.

Du ville blitt overrasket over hvor mange "fæle" mennesker på internettet ikke oppfører seg sånn i virkeligheten. 

I tillegg er det en fin ting, hvertfall på sosiale medier kalt "block".

Ev internett trolls burde aldri vært på internett!😉 Alle er på sos medier i dag og det blir vanskeligere og vanskeligere å la være, så det var en litt for lettvindt løsning.

at man kanskje burde vurdere om man skal være såpass profilert i media som mange er, er en annen sak. Men har du valgt å livnære deg på f.eks blogg, vil jeg tro det ikke er bare enkelt å plutselig la være heller. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...