Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest HarryDotter
Skrevet
På Sat May 06 2017 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke anmeldt partneren din for lengst? Det finnes ingen unnskyldning for slik adferd, ingen må akseptere å bli voldtatt. En hver seksuell aktivitet som det ikke er gitt aksept for på forhånd, er et seksuelt overgrep som bør påtales og straffes. Alle må ha full råderett over egen kropp.

Anonymkode: 254ee...f61

Du er kvinne? Glad jeg ikke er i forhold med en som jeg må ha skriftlig godkjennelse for å legge armen rundt livet, i kjærlig ærend. Det er slike som deg som kveler allt av romantikk og det naturlig seksuelle mellom mann og kvinne. Den dagen man gir aksept for å være kjæreste med noen, gir man indirekte aksept til at partner kan ta på en og gjøre seksuelle fremstøt! Er man ikke i humør så sier man nei og respekterer det. Slik skal et normalt forhold kunne fungere. Allt annet annet er dysfunksjonellt. Man skal aldri gå å føle man må spørre "kan jeg få lov å ta på deg kjære? Og etter et langt seksuellt forspill..."greit at jeg trenger inn i deg nå kjære?" At folk ikke forstår hvor latterlig dette konseptet er og hvor fatale følger det vil få for parforhold i fremtiden, er helt merkelig. Ta dere sammen folkens! Dette safe space kroppshysteriet er tragisk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

2 sek er umiddelbart. Er du klar over hvor fort det går? Mannen må rekke å skjønne hva hun mener, komme over sjokket, og trekke seg ut. Bare det å trekke seg ut kan ta 0,4sek

Det må være grenser for hvor treig man kan være i oppfatningen, med mindre det kan fremlegges legeattest på sykdom som reduserer reaksjonsevnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, HarryDotter skrev:

Du er kvinne? Glad jeg ikke er i forhold med en som jeg må ha skriftlig godkjennelse for å legge armen rundt livet, i kjærlig ærend. Det er slike som deg som kveler allt av romantikk og det naturlig seksuelle mellom mann og kvinne. Den dagen man gir aksept for å være kjæreste med noen, gir man indirekte aksept til at partner kan ta på en og gjøre seksuelle fremstøt! Er man ikke i humør, så sier man nei og respekterer det. Slik skal et normalt forhold kunne fungere. Allt annet annet er dysfunksjonellt. Man skal aldri gå å føle man må spørre "kan jeg få lov å ta på deg kjære? Og etter et langt seksuellt forspill..."greit at jeg trenger inn i deg nå kjære?" At folk ikke forstår hvor latterlig dette konseptet er og hvor fatale følger det vil få for parforhold i fremtiden, er helt merkelig. Ta dere sammen folkens! Dette safe space kroppshysteriet er tragisk!

Det er ingen som sier at det er nødvendig med skriftlig godkjennelse for å legge armen rundt livet på sin kjære. Det må da bare være positivt at partner tar såpass hensyn at h*n spør på forhånd om hva som er greit. (PS har du et spesielt forhold til ekstra l foran t?)

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være grenser for hvor treig man kan være i oppfatningen, med mindre det kan fremlegges legeattest på sykdom som reduserer reaksjonsevnen.

Ja, og den må være langt høyere enn 0,4 sek med mindre man har en legeattest på at man er supermenneske

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som sier at det er nødvendig med skriftlig godkjennelse for å legge armen rundt livet på sin kjære. Det må da bare være positivt at partner tar såpass hensyn at h*n spør på forhånd om hva som er greit. (PS har du et spesielt forhold til ekstra l foran t?)

Hva som er greit mellom meg og kjærsten, fant vi nok ut etter et par uker.

Man trenger ikke konstant gå rundt å spørre en kjærste hva som er greit når man har vært sammen en liten stund. Da lever man i et dysfunksjonelt forhold om så er tilfelle. Er man normal og har IQ og sosial intelligens på greit nivå, føler man litt på stemningen og humøret til partner, og gjør fremstøt deretter. Hadde min kjærste mast om "får jeg lov til ditt? Får jeg lov til datt?" hele tiden, ville jeg blitt gal! Jeg stoler på henne og hun vet at min kropp er noe hun kan kose seg med når hun måtte ønske. Og skulle det være noe eller at jeg ikke kan så sier jeg ifra og det blir respektert. 

Ja det er bare en kropp. Vi trenger ikke ta allt ved oss selv så skrekkelig høytidelig. Man kan nær sagt tenke på seg traumer om man syntes nok synd på seg selv også. Jeg forstår traumene ved grov vold og voldtekt, og de som opplever det har min dypeste sympati, men om man ikke engang husker om man pulte, eller spillte monopol den natten, så bør man være så sammensatt som menneske, at man tar et hardt oppgjør med seg selv og den man delte natten med og går videre! Det bør finnes grenser. Jeg mener ikke dette som å bagatelisere plager mennesker har etter grove overgrep, men se dere litt rundt. Allt man opplever av vondt i livet, styres veldig mye av hvordan man møter fremtiden og hvordan man takler motgang. Jeg vet faktisk litt om livskriser til å uttale meg om dette.

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hva som er greit mellom meg og kjærsten, fant vi nok ut etter et par uker.

Man trenger ikke konstant gå rundt å spørre en kjærste hva som er greit når man har vært sammen en liten stund. Da lever man i et dysfunksjonelt forhold om så er tilfelle. Er man normal og har IQ og sosial intelligens på greit nivå, føler man litt på stemningen og humøret til partner, og gjør fremstøt deretter. Hadde min kjærste mast om "får jeg lov til ditt? Får jeg lov til datt?" hele tiden, ville jeg blitt gal! Jeg stoler på henne og hun vet at min kropp er noe hun kan kose seg med når hun måtte ønske. Og skulle det være noe eller at jeg ikke kan så sier jeg ifra og det blir respektert. 

Ja det er bare en kropp. Vi trenger ikke ta allt ved oss selv så skrekkelig høytidelig. Man kan nær sagt tenke på seg traumer om man syntes nok synd på seg selv også. Jeg forstår traumene ved grov vold og voldtekt, og de som opplever det har min dypeste sympati, men om man ikke engang husker om man pulte, eller spillte monopol den natten, så bør man være så sammensatt som menneske, at man tar et hardt oppgjør med seg selv og den man delte natten med og går videre! Det bør finnes grenser. Jeg mener ikke dette som å bagatelisere plager mennesker har etter grove overgrep, men se dere litt rundt. Allt man opplever av vondt i livet, styres veldig mye av hvordan man møter fremtiden og hvordan man takler motgang. Jeg vet faktisk litt om livskriser til å uttale meg om dette.

I faste forhold kan en avtale tegn som anvendes straks noe ikke lenger er ønsket, slik at en ikke trenger å spørre ustanselig om hva som er greit. I ferskere forhold bør man sikre seg bedre så ikke misforståelser om hva som er ønskelig, oppstår.

Det å bli misbrukt i søvne kan være like traumatisk som andre typer voldtekt, når jenta neste dag oppdager hva som er skjedd. Alle typer voldtekt bør derfor straffes med lovens maksimumsstraff.

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å bli misbrukt i søvne kan være like traumatisk som andre typer voldtekt, når jenta neste dag oppdager hva som er skjedd. Alle typer voldtekt bør derfor straffes med lovens maksimumsstraff.

Ja det kan det dersom man virkelig blir grooovt utnyttet, tatt bilde av i bevisstløs tilstand, mens overgriper har sex med en osv. Da er det jo virkelig et overgrep som bør taes alvorlig! Det forstår jeg. Men å våkne opp neste morgen ved siden av en fyr man syntes var mindre kjekk nå enn i går og sitte på en uggen følse....det holder ikke til psykologtimer altså. Og det står jeg for 100%. Litt må man tåle av livet. Og der tror jeg noen utnytter situasjonen av å bli et ufrivillig offer. Med det mener jeg ikke at alle gjør det, men noen utnytter det nok.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, HarryDotter skrev:

Ja det kan det dersom man virkelig blir grooovt utnyttet, tatt bilde av i bevisstløs tilstand, mens overgriper har sex med en osv. Da er det jo virkelig et overgrep som bør taes alvorlig! Det forstår jeg. Men å våkne opp neste morgen ved siden av en fyr man syntes var mindre kjekk nå enn i går og sitte på en uggen følse....det holder ikke til psykologtimer altså. Og det står jeg for 100%. Litt må man tåle av livet. Og der tror jeg noen utnytter situasjonen av å bli et ufrivillig offer. Med det mener jeg ikke at alle gjør det, men noen utnytter det nok.

Det er trist å se noen forfekte et slikt kvinnesyn. Anmeldelse med påfølgende rettssak er så vanvittig belastende for jenta at falske anmeldelser som forfølges helt til eventuell domfellelse, knapt er tenkelig. Jentenes opplevelse av det som skjedde, må tas på alvor!

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det du skriver, er korrekt, blir det springende punktet hvor raskt han avsluttet seksuell aktivitet etter at hun sa stopp. Det finnes så vidt jeg vet, ingen definert tidsgrense for dette, kun raskest mulig. Det synes åpenbart at ett sekund er det maksimale som kan aksepteres, men muligens burde tidsgrensen for å stoppe vært kortere, for eksempel 0,4-0,5 sekunder. Tidtagingen blir også et problem...Selv om han sa at de sluttet umiddelbart, er det mulig at han var sein nok til at det må kategoriseres som voldtekt.

Det er ihvertfall det som er opplyst i saken.

Det er heller ikke betvilt at han stanset samleiet umiddelbart etter jentas ønske heller (i tillegg til at samleiet var frivillig initiert av begge parter), så da kan man egentlig spørre seg hva han overhodet ble dømt for? Slik bevisene altså står så var samleiet fullstendig lovlig inntil jenta sa "stopp", men ettersom hun ombestemte seg under akten så dømmes gutten skyldig i voldtekt.

Dette er ikke rettssikkerhet, og om utfallet av dommet var annerledes så ville det fortsatt heftet en voldtektsanklage mot gutten.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist å se noen forfekte et slikt kvinnesyn. Anmeldelse med påfølgende rettssak er så vanvittig belastende for jenta at falske anmeldelser som forfølges helt til eventuell domfellelse, knapt er tenkelig. Jentenes opplevelse av det som skjedde, må tas på alvor!

Hva er trist ved det kvinnesynet?

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forringer ikke eller fornekter at kvinner opplever det som ille og belastende. Men tenk hvor belastende det er for en gutt å få fengsel og stigma som overgriper for resten av livet, dersom han vet at samleiet foregikk med hennes aksept! DET er livsødeleggende det! Derfor mener vi man bør være helt sikker på at det virkelig er et grovt overgrep, dersom man skal anmelde. Hvordan får du deg til å påstå noe som helst om mitt kvinnesyn?! Det er en vanlig hersketeknikk jeg stadig ser blir brukt når folk påpeker noe viktig de selv ikke liker. Er det et forsøk på å gi meg dårlig samvittighet? Jeg har ikke det. Jeg snakker ærlig fra mitt ståsted. Dette er ikke en kvinnehaters mening. Tvert imot. Men frustrasjon over å se urettferdighet så til de grader gjør at jeg ikke holder disse tankene for meg selv.

Du skriver "jentas opplevelse av det som skjedde må tas på alvor!". Det bør det....Men hva med guttens opplevelse? Det driter vi i? Det gjør iallefall hele samfunnet inkl.rettsvesenet vi har. BEGGE bør tas alvorlig! Men her behandles menn som fødte overgripere og kvinner som skjøre, hjelpesløse keramik potter. Det er stor skam for likestillingsarbeidet!! Det er direkte sexist holdning mot menn, og det finner ikke menn seg i lenger. 

Se bare på alkohol spørsmålet. Her blir altså dritafulle menn holdt ansvarlige som de var 100% edrue, mens den like dritafulle kvinnen blir beskyttet og unnskyldt fordi hun var drita??! Tygg litt godt på den og tenk godt over skjevfordelingen. Det må bli likhet for kjønnene! Skal ikke alkohol være formildende, må det gjelde begge kjønn. Vi ønsker ikke at drita menn som har sex med drita kvinnfolk skal slippe ansvar og eventuell straff om det ble voldtekt. Vi ønsker bare at begge skal måtte ta sin del av ansvaret. Vi snakker tross allt om voksne mennesker og ikke 8 åringer.

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Larsern skrev:

Det er ihvertfall det som er opplyst i saken.

Det er heller ikke betvilt at han stanset samleiet umiddelbart etter jentas ønske heller (i tillegg til at samleiet var frivillig initiert av begge parter), så da kan man egentlig spørre seg hva han overhodet ble dømt for? Slik bevisene altså står så var samleiet fullstendig lovlig inntil jenta sa "stopp", men ettersom hun ombestemte seg under akten så dømmes gutten skyldig i voldtekt.

Dette er ikke rettssikkerhet, og om utfallet av dommet var annerledes så ville det fortsatt heftet en voldtektsanklage mot gutten.

Hvis gutten var tilstrekkelig sein til å avslutte i det øyeblikket hun sa stopp, til at hendelsen opplevdes som voldtekt fra hennes side, bør tiltalte dømmes for voldtekt og gjerne måtte sitte i fengsel for resten av livet. Dette vitner om at offerets rettssikkerhet er tatt til følge, hvilket er utmerket. Det finnes ingen unnskyldning for seksuell kriminalitet, og det kan knapt straffes strengt nok.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, HarryDotter skrev:

Jeg forringer ikke eller fornekter at kvinner opplever det som ille og belastende. Men tenk hvor belastende det er for en gutt å få fengsel og stigma som overgriper for resten av livet, dersom han vet at samleiet foregikk med hennes aksept! DET er livsødeleggende det! Derfor mener vi man bør være helt sikker på at det virkelig er et grovt overgrep, dersom man skal anmelde. Hvordan får du deg til å påstå noe som helst om mitt kvinnesyn?! Det er en vanlig hersketeknikk jeg stadig ser blir brukt når folk påpeker noe viktig de selv ikke liker. Er det et forsøk på å gi meg dårlig samvittighet? Jeg har ikke det. Jeg snakker ærlig fra mitt ståsted. Dette er ikke en kvinnehaters mening. Tvert imot. Men frustrasjon over å se urettferdighet så til de grader gjør at jeg ikke holder disse tankene for meg selv.

Du skriver "jentas opplevelse av det som skjedde må tas på alvor!". Det bør det....Men hva med guttens opplevelse? Det driter vi i? Det gjør iallefall hele samfunnet inkl.rettsvesenet vi har. BEGGE bør tas alvorlig! Men her behandles menn som fødte overgripere og kvinner som skjøre, hjelpesløse keramik potter. Det er stor skam for likestillingsarbeidet!! Det er direkte sexist holdning mot menn, og det finner ikke menn seg i lenger. 

Se bare på alkohol spørsmålet. Her blir altså dritafulle menn holdt ansvarlige som de var 100% edrue, mens den like dritafulle kvinnen blir beskyttet og unnskyldt fordi hun var drita??! Tygg litt godt på den og tenk godt over skjevfordelingen. Det må bli likhet for kjønnene! Skal ikke alkohol være formildende, må det gjelde begge kjønn. Vi ønsker ikke at drita menn som har sex med drita kvinnfolk skal slippe ansvar og eventuell straff om det ble voldtekt. Vi ønsker bare at begge skal måtte ta sin del av ansvaret. Vi snakker tross allt om voksne mennesker og ikke 8 åringer.

Så du synes at voldtektsmenn fortjener å bli "tatt på alvor"? Voldtektsmenn fortjener å bli fengslet! Når jenta misbrukes fordi hun på grunn av rus er forsvarsløs, er dette åpenbart et overgrep. Manglende dømmekraft hos overgriper på grunn av rus er ingen unnskyldning for seksuell kriminalitet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
På ‎5‎/‎6‎/‎2017 den 11.58, AnonymBruker skrev:

En hver voldtekt med penetrasjon bør straffes med minst 21 års fengsel, også sovevoldtekter. Også jeg synes likevel at beføling av sovende kan straffes mildere, men aldri under 10 års fengsel. Seksuell kriminalitet er det desidert største og mest omfattende kriminalitetsproblemet i Norge i dag, og årlig får titusenvis av jenter sine liv ødelagt pga dette. Voldtekt må straffes på linje med drap.

Trist at du har opplevd voldtekt eller lignende, men det du skrev fikk meg til å le:fnise: 

Endret av squidboy
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, squidboy skrev:

Trist at du har opplevd voldtekt eller lignende, men det du skrev fikk meg til å le:fnise: 

Slutt å svar denne svar denne brukeren jeg sitere og heller diskuter med noen som diskuterer som voksen og moden person.

Anonymkode: 3508c...6fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slutt å svar denne svar denne brukeren jeg sitere og heller diskuter med noen som diskuterer som voksen og moden person.

Helt ærlig anbefaler jeg deg å ikke diskutere med noen av disse "mennene".

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

21 år for voldtekt ? seriøst. Voldtekt vil aldri bli like alvorlig eller værre enn drap

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, squidboy skrev:

21 år for voldtekt ? seriøst. Voldtekt vil aldri bli like alvorlig eller værre enn drap

Lang fartstid på kg er min anbefaling å ikke diskutere med deg og restene "mennene" (hvertfall ikke i denne tråden). 

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes at voldtektsmenn fortjener å bli "tatt på alvor"? Voldtektsmenn fortjener å bli fengslet! Når jenta misbrukes fordi hun på grunn av rus er forsvarsløs, er dette åpenbart et overgrep. Manglende dømmekraft hos overgriper på grunn av rus er ingen unnskyldning for seksuell kriminalitet.

Troller du nå?? Eller skjønner du ikke hva du selv tenker og skriver? Poenget er at ingen vet med sikkerhet om mannen virkelig HAR voldtatt! Begge var drita og husker lite. Du forhåndsdømmer jo menn her!

Her diskriminerer du menn på det groveste uten selv å forstå hvor dumt du skriver! Du skriver "manglende dømmekraft hos overgriper pga rus, er ingen unnskyldning"...?!? Så kvinner er uskyldige og uten ansvar og uten evne til å ta valg og motsette seg under sterk rus, mens mannen tenker klart, har evne til å ta riktige valg og bør kunne stilles 100% alene i ansvaret som skjedde en natt hvor begge var frivillig nakne på samme seng?

Jeg skjønner at dette ikke kommer noen vei, når du har et mannesyn som er så til de grader nedverdigende. Jeg håper bare majoriteten av kvinner ikke tenker slik. Og jeg håper rettsvesenet vårt vil ta til vettet snart og stramme inn.

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, squidboy skrev:

Voldtekt bør likestilles med drap. Det vil være forskjellige meninger om hva som er verst - død eller det å være traumatisert for alltid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...