Gjest Catalina Culès Skrevet 6. mai 2017 #21 Skrevet 6. mai 2017 Straffenivået i dette landet er latterlig lavt.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #22 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, Loki Laufeyson skrev: Straffenivået i dette landet er latterlig lavt. En hver voldtekt med penetrasjon bør straffes med minst 21 års fengsel, også sovevoldtekter. Også jeg synes likevel at beføling av sovende kan straffes mildere, men aldri under 10 års fengsel. Seksuell kriminalitet er det desidert største og mest omfattende kriminalitetsproblemet i Norge i dag, og årlig får titusenvis av jenter sine liv ødelagt pga dette. Voldtekt må straffes på linje med drap. Anonymkode: 254ee...f61 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #23 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, tirben skrev: I følge denne definisjonen er jeg blitt sovevoldtatt flere ganger og jeg har nok også sovevoldtatt min egen partner flere ganger. I mitt hode, er det faktisk vanlig å kunne prøve seg på sin egen partner uten å måtte spørre først. Vi har vært gift i 20 år, og vi pleier IKKE å spørre hverandre om vi skal ha sex. Vi bare prøver oss, noen ganger til stor glede for den andre, mens andre ganger blir den som prøver seg dyttet bort. Synes det impulsive og pirringen forsvinner dersom jeg hver gang må spørre: "Du, er det greit at jeg suger deg nå? " Eller: "Er det ok for deg at jeg trenger inn i deg nå?" Hvorfor har du ikke anmeldt partneren din for lengst? Det finnes ingen unnskyldning for slik adferd, ingen må akseptere å bli voldtatt. En hver seksuell aktivitet som det ikke er gitt aksept for på forhånd, er et seksuelt overgrep som bør påtales og straffes. Alle må ha full råderett over egen kropp. Anonymkode: 254ee...f61
tirben Skrevet 6. mai 2017 #24 Skrevet 6. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke anmeldt partneren din for lengst? Det finnes ingen unnskyldning for slik adferd, ingen må akseptere å bli voldtatt. En hver seksuell aktivitet som det ikke er gitt aksept for på forhånd, er et seksuelt overgrep som bør påtales og straffes. Alle må ha full råderett over egen kropp. Anonymkode: 254ee...f61 Jeg synes for det første at det er en deilig måte å bli vekt på. For det andre så synes jeg at alle bør slutte å belaste rettsvesenet med tullesaker! 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #25 Skrevet 6. mai 2017 15 minutter siden, tirben skrev: Jeg synes for det første at det er en deilig måte å bli vekt på. For det andre så synes jeg at alle bør slutte å belaste rettsvesenet med tullesaker! Sovevoldtekt er da på ingen måte en tullesak! Dersom du på forhånd har gitt aksept for dette, er det dessuten ingen voldtekt. Anonymkode: 254ee...f61 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #26 Skrevet 6. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke anmeldt partneren din for lengst? Det finnes ingen unnskyldning for slik adferd, ingen må akseptere å bli voldtatt. En hver seksuell aktivitet som det ikke er gitt aksept for på forhånd, er et seksuelt overgrep som bør påtales og straffes. Alle må ha full råderett over egen kropp. Anonymkode: 254ee...f61 Slike som deg er grunnen til at vi ikke kan ha fine ting... Anonymkode: 25f0c...de1 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #27 Skrevet 6. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slike som deg er grunnen til at vi ikke kan ha fine ting... Anonymkode: 25f0c...de1 "Fine ting" som for eksempel sovevoldtekter? Anonymkode: 254ee...f61 3
herzeleid Skrevet 6. mai 2017 #28 Skrevet 6. mai 2017 For meg fremstår det noe absurd om noen eventuelt blir satt i fengsel i over tre år for å ha slikket litt på kjønnsorganet til en de nettopp har hatt sex med. Særlig om en missforståelse ligger til grunn. At det ikke skal være greit er jeg enig i, men tre år synes jeg blir voldsomt. 7
herzeleid Skrevet 6. mai 2017 #29 Skrevet 6. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle likt å hørt om dommeren var enig med seg selv, om han våknet av å bli rævkjørt.. Anonymkode: 11cdd...abe Hva ved det han skriver er det du tror han skulle vært uenig i om så skjedde?
Hurepoix Skrevet 6. mai 2017 #30 Skrevet 6. mai 2017 (endret) Kan vi ikke bare gjøre det enkelt og straffe begge parter like hardt for å ha vært for umodne til å ha sex som voksne, modne, reflekterte, ansvarlige mennesker, noe som inkluderer å unngå douchebags og andre lus ved å kjenne dem på gangen. Endret 6. mai 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #31 Skrevet 6. mai 2017 Det er ingen som sier at man skal anmelde en kjæreste der begge er inneforstått med at å vekke den andre med sex er ok. Skjønner ikke at dette blir dradd frem hele tiden. Om en kjæresten anmelder for sovevoldtekt, så er der nok i de aller fleste tilfeller mer i saken enn det som kommer frem Anonymkode: 29a0f...56a 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #32 Skrevet 6. mai 2017 At det er snakk om to kjærester er UVESENTLIG. Voldtekt handler om sex uten samtykke, uavhengig av deres relasjon. Hallo? Latterlig å mene at det er formildende at man er et par. Man suger ikke typen sin mens han sover, og man fingrer eller penetrerer ikke dama si mens hun sover. Med mindre man har avtalt på forhånd at dette er noe som godtas. For øvrig enig med at dommene er for unyanserte. Det er noe som ikke er rett når man får 2 års fengsel for å grisebanke kona si og mishandle henne både fysisk og psysisk et helt liv. mens en 19 åring får 4 års fengsel fordi han, uten å mene det, begikk et overgrep i fylla på et nachspiel. Ja, han skal straffes, men straffenivået er helt hinsides. Ikke minst pga at det ofte er umulig å bevise det, og det koker ned til hvem man tror på. Et spørsmål som går igjen og igjen, men som tilhengerne av blodhevn og lange straffer aldri svarer på er følgende: En jente og en gutt drikker seg drita fulle og ender opp på et rom i ei seng og har sex. Ingen husker en dritt fra hva som skjedde. Hvem har da voldtatt hvem? Flere dommere har jo uttalt offentlig at det sitter svært, svært langt inne å dømme noen for voldtekt fordi konsekvensene ved en fil dom er så store med så strenge straffer. Hadde man kunnet dømme noen til f.eks. betingen fengsel for "uansetendig oppførsel" eller andre mildere former, så hadde langt, langt flere blitt dømt. Men venstresiden som roper og skriker om knallhardet straffer og om at "flere må dømmes", driter virkeligheten. De vil bare straffe og pine gutta mest mulig, og mange har til og med sagt rett ut at vi må tåle at flere uskyldige dømmes, så lenge det får opp antall dømte (selvsagt da med unntak av deres egne kjærester og sønner, da gjelder ikke dette, da må sterkere bevis til) Anonymkode: 34172...de8 4
Sykkelkopp Skrevet 6. mai 2017 #33 Skrevet 6. mai 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri skjønt hvorfor dette er så vanskelig. Ikke ha sex med noen som sover, uansett om det er kjæresten din eller ikke! Anonymkode: f1e1c...254 Ikke hør på det der. Jeg blir gjerne vekt av en blowjob av ff eller kjæreste. Litt mer behagelig enn vekkerklokke Om det så var en ekkel 60 år gammel dame som hadde sneket seg til sengen og begynt å suge,,, det er ikke greit, men å straffe noen i 3 år for det? Absurd med mindre vedkommende har kjønnsykdom. Ekkelt er det men ikke akkurat noe som hadde gitt meg traumer eller påvirket meg nevneverdig et par dager senere Endret 6. mai 2017 av Sykkelkopp 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #34 Skrevet 6. mai 2017 26 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Ikke hør på det der. Jeg blir gjerne vekt av en blowjob av ff eller kjæreste. Litt mer behagelig enn vekkerklokke Om det så var en ekkel 60 år gammel dame som hadde sneket seg til sengen og begynt å suge,,, det er ikke greit, men å straffe noen i 3 år for det? Absurd med mindre vedkommende har kjønnsykdom. Ekkelt er det men ikke akkurat noe som hadde gitt meg traumer eller påvirket meg nevneverdig et par dager senere Så fordi at det ikke hadde påvirket deg nevneverdig så er det greit? Tviler på at det er de som ikke har et problem med det som anmelder. Det er nok heller de som går i kjelleren fordi at den de stolte på over alt i verden tok seg til rette når de sov. De som føler seg brukt som om de var en annen sexdukke. De som ikke bare mistet retten til å bestemme, men som opplevde at det var en de stolte på som bestemte for dem. Bestemte noe de selv ikke ønsket. De som tar opp kampen i en rettssal etter en sovevoldtekt er nok de som kvier seg for å sove sammen med en ny kjæreste mange måneder etterpå. De som kjenner på at de blir fysisk dårlige når de legger seg til å sove fordi de er redd for å nok en gang våkne opp til at noen andre tar seg til rette på deres kropp. Noen andre som de en gang trodde brydde seg nok til å respektere dem såpass at de ble gitt muligheten til å ta det valget selv. Noen andre som en gang var synonymt med trygghet. Noen andre som tok fra dem all tryggheten og selvfølelsen i et øyeblikk da kåtskap trumfet respekt for å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 59347...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #35 Skrevet 6. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi at det ikke hadde påvirket deg nevneverdig så er det greit? Tviler på at det er de som ikke har et problem med det som anmelder. Det er nok heller de som går i kjelleren fordi at den de stolte på over alt i verden tok seg til rette når de sov. De som føler seg brukt som om de var en annen sexdukke. De som ikke bare mistet retten til å bestemme, men som opplevde at det var en de stolte på som bestemte for dem. Bestemte noe de selv ikke ønsket. De som tar opp kampen i en rettssal etter en sovevoldtekt er nok de som kvier seg for å sove sammen med en ny kjæreste mange måneder etterpå. De som kjenner på at de blir fysisk dårlige når de legger seg til å sove fordi de er redd for å nok en gang våkne opp til at noen andre tar seg til rette på deres kropp. Noen andre som de en gang trodde brydde seg nok til å respektere dem såpass at de ble gitt muligheten til å ta det valget selv. Noen andre som en gang var synonymt med trygghet. Noen andre som tok fra dem all tryggheten og selvfølelsen i et øyeblikk da kåtskap trumfet respekt for å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 59347...2e2 Så du ikke at han skrev at det IKKE var greit? I klartekst. Anonymkode: 7f4c9...6ae
Hurepoix Skrevet 6. mai 2017 #36 Skrevet 6. mai 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at det er de som ikke har et problem med det som anmelder. Det er nok heller de som går i kjelleren fordi at den de stolte på over alt i verden tok seg til rette når de sov. De som føler seg brukt som om de var en annen sexdukke. De som ikke bare mistet retten til å bestemme, men som opplevde at det var en de stolte på som bestemte for dem. Bestemte noe de selv ikke ønsket. De som tar opp kampen i en rettssal etter en sovevoldtekt er nok de som kvier seg for å sove sammen med en ny kjæreste mange måneder etterpå. De som kjenner på at de blir fysisk dårlige når de legger seg til å sove fordi de er redd for å nok en gang våkne opp til at noen andre tar seg til rette på deres kropp. Noen andre som de en gang trodde brydde seg nok til å respektere dem såpass at de ble gitt muligheten til å ta det valget selv. Noen andre som en gang var synonymt med trygghet. Noen andre som tok fra dem all tryggheten og selvfølelsen i et øyeblikk da kåtskap trumfet respekt for å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 59347...2e2 Et annet alternativ er jo bare å konstatere at denne personen har vist seg å mangle oppdragelse og værende uverdig denne tilliten, dumpe personen pronto og kun innlate seg med andre personer som IKKE har de samme egenskapene som denne douchebagen. Ta grep, ikke ta ut anmeldelse for noe som får deg til å framstå som ektesengens svar på naboer i gjerdestrid. Endret 6. mai 2017 av Hurepoix 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #37 Skrevet 6. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du ikke at han skrev at det IKKE var greit? I klartekst. Anonymkode: 7f4c9...6ae Når noen kommenterer "Ikke hør på det der" til "Jeg har aldri skjønt hvorfor dette er så vanskelig. Ikke ha sex med noen som sover, uansett om det er kjæresten din eller ikke!". Så sitter jeg ikke akkurat med et inntrykk om at vedkommende tar sovevoldtekt alvorlig. På tross av at det ble skrevet "ikke greit", så opplevde jeg hele innlegget som en bagatellisering av sovevoldtekt. Det er stor forskjell på "ikke greit" som i at noe er kjipt og litt dårlig gjort, og "ikke greit" som i at man skal ta det høyst alvorlig og jobbe for å hindre at noe slikt skjer. Etter å ha lest innlegget satt jeg igjen med et inntrykk av at vedkommende ikke har så mye imot at det skjer. Altså. Det er ikke greit, men det er ingen big deal heller. Litt som når naboen klipper gresset på morgenen. Det er ikke greit, men ingen vits i å gjøre noe med det.. det går jo over.. Men kan godt være at jeg misforsto da, og at vedkommende egentlig mente at sovevoldtekt absolutt ikke er greit. Men da forstår jeg virkelig ikke hvorfor han skrev at man ikke skal høre på noen som sier at man ikke skal ha sex med noen som sover.. Anonymkode: 59347...2e2 3
Sinsiew Skrevet 6. mai 2017 #38 Skrevet 6. mai 2017 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi at det ikke hadde påvirket deg nevneverdig så er det greit? Tviler på at det er de som ikke har et problem med det som anmelder. Det er nok heller de som går i kjelleren fordi at den de stolte på over alt i verden tok seg til rette når de sov. De som føler seg brukt som om de var en annen sexdukke. De som ikke bare mistet retten til å bestemme, men som opplevde at det var en de stolte på som bestemte for dem. Bestemte noe de selv ikke ønsket. De som tar opp kampen i en rettssal etter en sovevoldtekt er nok de som kvier seg for å sove sammen med en ny kjæreste mange måneder etterpå. De som kjenner på at de blir fysisk dårlige når de legger seg til å sove fordi de er redd for å nok en gang våkne opp til at noen andre tar seg til rette på deres kropp. Noen andre som de en gang trodde brydde seg nok til å respektere dem såpass at de ble gitt muligheten til å ta det valget selv. Noen andre som en gang var synonymt med trygghet. Noen andre som tok fra dem all tryggheten og selvfølelsen i et øyeblikk da kåtskap trumfet respekt for å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 59347...2e2 Dersom man går i kjelleren om kjæresten gjennom 3-4 år vekker med sex om morgenen f.eks, så foreslår jeg at personen søker hjelp. For da er det noe somikke stemmer, enten hos personen eller i forholdet.. Men mindre man blir voldelig og ikke hører når dama/mannensier nei eller prøver å dytte vekk.. Endret 6. mai 2017 av Sinsiew 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #39 Skrevet 6. mai 2017 2 timer siden, Hurepoix skrev: Kan vi ikke bare gjøre det enkelt og straffe begge parter like hardt for å ha vært for umodne til å ha sex som voksne, modne, reflekterte, ansvarlige mennesker, noe som inkluderer å unngå douchebags og andre lus ved å kjenne dem på gangen. Du vil l gjøre det straffbart å bli voldtatt?!? Anonymkode: a6cb4...26a
Hurepoix Skrevet 6. mai 2017 #40 Skrevet 6. mai 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil l gjøre det straffbart å bli voldtatt?!? Anonymkode: a6cb4...26a Ja, hvis retten kommer fram til at de begge var for drita, rusa, umodne eller miljøskada til å be om og gi samtykke. Da har de jo voldtatt hverandre. Endret 6. mai 2017 av Hurepoix 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå